Dear Nobody Av Berlie Doherty
Mikael Söderlund was here!
Allt är upplyst av Jonathan Safran Foer, kanske stavade namnet fel där jag vet inte. Läste nyss ut Pompeji som är en väldigt rolig bok.
Madame Terror av Jan Guillou
Pojken som botade sömnen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
the road to los angeles vilken underbar bok! råder alla att läsa den, sjukt rolig!
Life of Pi - Yann Martel (bara för att) God Explained In A Taxi Ride - Paul Arden och delar av: The Crucible - Arthur Miller The Fifth Child - Doris Lessing The Turn of the Screw - Henry James
•pave paradise•
memories of a revolutionist - pjotr kropotkin
Moonchild - Aleister Crowley. Grymt bra bok, en jävla massa psykologiska metaforer. Kan vara svår att hänga med i om man inte är van vid sånt
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Just nu läser jag teoriboken till körkortet. :P Även Pojken som kallades Det
If the world didn´t suck, we would all fall off ...
orka med denna tråden FRÅN 2005!!!!!!!!!!!!! maaahaaa! men jag ska säga: RÖTTER av alex haley! LÄÄÄÄÄS MÄNNISKOR!!!! å vill ni ha fler boktips, fråga mej! :)
va
Lyssnar på ljudband. Alan Watts - Zen Tales.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag läser just nu "vänd dig inte om" som är tredje boken i serien om den unge arbetaren Olof i norrlands 1900-tals början. Eyvind Johnson. Bra böcker.
...
Läser "holy blood, holy grail"- Micheal Baigent et al. samt "a season with verona"- Tim Parks
AIK
all families are psychotic - douglas coupland lite sent för på nåt vänster blev den en av dom där böckerna som för många för pretantiösa människor rekomenderade, nåt som alltid resulterar i att jag drar mig sjukt mkt för att läsa boken(/lyssna på skivan/se filmen). dock är den verkligen bra än så länge (motbevisad igen)! girlfriend in a coma var ju också helt grym.onåd - j.m. coetze min första bok av c. tycker verkligen inte alls om den. kan inte sätta fingret på exakt vad det är (kanske lite att jag helt AVSKYR huvudpersonen...). stör mig på att jag inte läser den på orginalspråket men tror inte jag hade gillat den så mkt ändå. ska ändå fortsätta läsa och ge avslutet en chans.
Just nu: Stig Claesson - Rosine Precis läst ut Efter oss syndafloden av samma författare, och ska snart ge mig på En stockholmsbok. Jag har lite Claesson-mani för tillfället :)
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Läste nyss ut New york trilogi av Paul Auster, riktigt bra, bästa jag läst på ett tag. Måste läsa mer av honom, nån som kan tipsa om andra bra böcker han skrivit. Har Book of illussions med ,men jag har inte tagit mig an den än. Just nu har jag påbörjat The Human Factor av Graham Greene.
pajson F21 min nästa bok jag lagt fram att läsa när jag är hos pappa är stig claessons samtal på ett fjärrtåg
Dan Brown - Anglar och demoner Tog en snabb pocket pa flygplatsen
Meep meep
Två nötcreme och en movibox av Filip och Fredrik. Jävligt rolig faktiskt.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
"Life of Pi"
•pave paradise•
Vid hägerns skarpa skri
I'm Rich Bitch
Call of Cthulhu
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Patient 67 av Dennis Lehane (ska börja med den...)
Just nu läser jag "Redemption" av Stanley 'Tookie' Williams, en av grundarna till Crips. Jävligt rå och brutal men oerhört intressant. Har de senaste veckorna även klämt "Set up, Joke, Set up, Joke" av Rob Long, en intressant och humoristisk skildring av tv-branschen. Tänke r Curb your enthusiasm utan alla pinsamheter. Läste även Alex Schulman och Carolina Gynnings bok som består av mail som de skickat under ett halvår tillvarandra. Rolig och lättläst.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Producent
2008-01-11 14:04
John Ajvide "Pappersväggar" och hanteringen av odöda, Jpod, Sista harry Potter och tredje wheel of time. More or less samtidigt. Funkar bra faktiskt.
Håller fortfarande på med Mr Murder av Dean Koontz men igår kom morsan med en till bok av självaste Dean själv. Den hette Odd nånting! Ska bli spännande!
Live Hard, Die Young
Darkly Dreaming Dexter av Jeff LindsayThe Shining av Stephen King Uppehåll Hannibal av Thomas Harris Uppehåll Dexter är bra, speciellt om man har sett serien, boken är ju hela historien, dvs flera detaljer.The Shining är jävligt bra och läskig, jag har inte sett filmen heller och jag kommer förmodligen inte att se den. Hannibal är okej, jag har inte kommit så långt eftersom jag har varit lat, men än så länge tycker jag att filmen är bättre.
Would I shit you? You're my favourite turd.
Idioten
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Själv läser jag "Historikern" av Elizabeth Korstova och Aldous Huxleys "Du sköna nya värld". Sen läser jag Bilbo högt för min flickvän, bara för att det är så jävla mysigt. I förrgår läste jag klart David Morells "Tvekampen" (first blood) och Jule Vernes "Den hemlighetsfulla ön". När jag är klar med "historikern" har jag förhoppningsvis fått mina Conanböcker (The Bloody Crown of Conan och The conquering sword of Conan), samt Elric - Stealer of souls (ett måste for mig som lyssnar på Hawkwind). Någon som vet var man får tag på Lovecrafts verk? Har nog läst de flesta översatta novellerna, men jag skulle vilja äga alla (har bara lånat på biblioteket). Engelska eller svenska spelar ingen roll. Det fetaste skulle ju vara att hitta gamla utgåvor från mitten av 30-talet, så att man verkligen får in den rätta känslan.
nej
Moderator
2008-01-15 23:33
Just nu läser jag Liftarens Guide till Galaxen av Douglas Adams. Det är tredje gången jag läser boken, så det säger väl det mesta om vad jag tycker om den =)
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Nan hin Hurin av J.R.R. Tolkien
Omae wa jowai
usch vad ledsen jag blev på hur all families are psychotic urartade. aldeles för mycket issues och lösa trådar. när dom glömde brevet i bilen höll jag på att sluta läsa i ren besvikelse. har precis läst ut the godfather av mario nånting och den var ju såklart helt galet bra. GALET bra. läs den! spelar ingen roll att man sett filmen 10 ggr. vad tror ni om den där mosippan ? den är såndär kvällstidnings(glömmer alltid vilken)-bok nu och jag har inte hört nånting om den. värd? annars läser jag the dirt nu. mötley crüe-boken. kul!
Läser just nu Kafkas Processen, har inte läst nan bok av Kafka innan faktiskt. är typ halvvägs och är än sa länge ganska kluven i mitt omdome. Inte riktigt vad jag trodde det skulle vara. Far se vad jag tycker när jag läst ut den.
kafka blir man inte riktigt klok på :) sent i november av tove jansson... mumintrollen är the shit, jävligt lättläst men välskriven som vanligt, det är väl i första hand mest inriktat till barn men lite älde läsare kan nog också charmas, hehe.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
Klas Östergren - Fantomer. En ung, opolerad Östergren. Känns rätt fräscht.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Läste ut Moonchild, grymt jävla överfet bok! MINST lika bra som Diary of A Drug Fiend. Men DoaDF handlar om droger och dess psykologiska verkan medan MC handlar mer om Magi och skit. egentligen så är DoaDF helt klart intressantare då den tar upp många fler aspekter av det mänskliga psyket. vilket jag personligen finner mer intressant. båda böckerna är dock Klassiker som bör finnas i var persons bokhylla! Utan tvekan! Nu läser jag lite mer av Hemingways - Kilimanjaro, dom korta berättelserna. Men just Titel berättelsen var helt klart den bästa hittils, men jag gillar dom andra också. Har börjat på Främlingen av Sartre, ypperlig början på den må jag säga! Helt klart en intressant skildring av det mänskliga psyket under Ensamhet. Ska försöka plöja igenom den ordentligen men det är så jävla nice å läsa så jag börjar nästintill Dagligen på en ny bok :D Har börjat på När Änglar Dör också, av den där Roman nånting. Skön variant på vad som kan ha hänt med änglarna före "Fallet", speciellt Lucifer då. Mest därför jag läser den.. Lucifers Fall dvs.. eller Da'aths fall om man hellre ser det så.. Tree of Life å allt det där som Kabbalisterna skummar på Läser fortfarande Brott och Straff på sidan av men har inte pallat läsa klart den än :)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Håller på med Moment 22 av Joseph Heller. Riktigt bra måste jag säga. En rätt absurd bok men många unika karaktärer. Såg filmen precis innan jag började läsa den, vilket jag kände var tvunget eftersom böckerna alltid är bättre och upplevelsen hade förstörts annars. Men nu tycker jag att filmen är bättre än boken eftersom jag såg den före, vilket förstör lite av upplevelsen nu när jag läser själva boken. Ja det här var ju lite konstigt, precis som med allting i den där boken.
Last Night A DJ Saved My Life av Bill Brewster & Frank Broughton
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Last Night A DJ Saved My Life av Bill Brewster & Frank Broughton
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Läste ut Fahrenheit 451 av Ray Bradbury för ett par dagar sedan. Riktigt bra bok. Kort och intressant dystopi med bra språk Just nu har jag påbörjat Paul Austers Oracle Night
Hangaround
2008-02-09 11:21
Avslutade nyss El Choko. Den var bra. Är inne på Douglas Couplans nya bok JPOD (Microslavar för Google-generationen). Verkar helt vrickad. Men rolig som fan.
Hangaround
2008-02-09 11:23
Avslutade nyss El Choko. Den var bra. Är inne på Douglas Couplans nya bok JPOD (Microslavar för Google-generationen). Verkar helt vrickad. Men rolig som fan.
jag håller på och läser vingklipt ängel nu. den är riktigt bra
Sprit, vapen & knark gör den svage stark
Läser louise boije af gennäs - stjärnor utan svindel för tionde gången kanske ska påbörja johanna nilsson - konsten att vara ela och barbro backberger - det förkrympta kvinnoidealet ja jag är ledig"
snara, tycker du den är bra? stjärnor utan svindel? jag minns den som nåt av det sämsta jag läst..
jag läser
grapes of wrath av steinbeck och en bok om knutby-morden paralellt just nu. knutby-boken är bra och läsvärd på det där journalist-skriva sättet: koncis, enkel, relevant. grapes of wrath är helt fantastisk. vilket språk! riktigt, RIKTIGT bra än så länge.
The Road.
•pave paradise•
läser richard russos mohawk. den är bra, gillar amerikanska småstadslivet etc men språket är lite för "artigt" ibland för min smak.
N: varför tyckte du det? Jag älskar den, helt underbar bok.
johanna nilsson - konsten att vara ela var dålig dock, man blir bara irriterad på att huvudpersonen ska vara en sån bortskämd snorunge hela tiden. Nej jag läste inte ens ut den. Gick över till frestelsernas berg av gardell, helt okej men inget speciellt.
Rivstart - STARTA EGET 2008
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!