började läsa christine av stephen king för typ en vecka sen och måste säga att den e jävligt bra,.. stephen king e en jävla bra författare
(\_/) (O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help (> <) him on his way to world domination!!!
tack_för_fisken P19 - awlright. Har den i bokhyllan. Har börjat läsa lite på den då och då men orkar aldrig fortsätta, då jag har så mycket oläst i hyllan. Kanske jag skulle ge den en till chans... Palahniuk är ju inte nån direkt lysande författare, även om han har sina stunder.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Carl-Johan Vallgren - Dokument rörande spelaren Rubashov . Underbar. Läs!
Graffare
2007-01-17 19:58
Rosario är död av Majgull Axelsson. Dokumentär roman. Äcklig men läsvärd bok! handlar om barnprostitution i filipinerna på 80-talet.
http://beltontorsk.tumblr.com/
Wild Years The myth and music of Tom Waits fet bok.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Parallelläser två böcker för tillfället. Bok 1 heter Tärningsspelaren och är skriven av Luke Rhinehart. Ni vet säkert vilken bok jag talar om. Bok 2 heter Munken som sålde sin Ferrari och är skriven av Robin Sharma.
dreamcatcher/ stephen king - engelska Flugornas herre/william golding - svenska vad heter boken flugornas herre på eng king of the flies?^^
witty unpredictible talent and natural gang
Började på Den hemliga ön av Stephanie Gertler igår. Jag fastnade nästan direkt.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Nu blir det Lord John & kärlekens ljuva plåga av Diana Gabaldon. Köpte boken nästan enbart för omslaget och titeln. :)
The Dirt av Neil Strauss har cirka 100 sidor kvar och den är jävligt underhållande :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
The Football Factory - John King Fiction men ändå trovärdig och underhållande.
Läste nyss "Astonishing X-Men - Vol. 3: Torn" av Joss Whedon och John Cassaday. Genialisk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
För att få lite prettopoints tänker jag meddela att jag håller på att läsa "Antikrist" av herr Friedrich Nietzsche. Har inte kommit så långt än men det är ganska intressant hittills ^_^.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
snabba cash hatet driver jakten, rekomenderar^ ^^
strömbäck den boken var väldigt bra.. Just nu läser jag Se Neapel och sedan dö av Thomas Lappalainen
Läser just nu "Herzog" av Saul Bellows på engelska och "Jag vet varför burfågeln sjunger" av Maya Angelou på svenska
Franz Kafka, Processen läste precis ut den och kom på att hela boken handlar ju om en dödlig sjukdom och att allt bara är paraleler för denna sjukdom som Joseph K. led av. börjat läsa Dan Brown, Digital Fortress nu.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Jag läser "SS - Ondskans mäktiga vapen" av Guido Knopp. En rätt bra bok, även om den känns lite väl partiskt skriven på vissa ställen.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Stripped: Depeche Mode av Jonathan Miller, e riktig tegelsten att kånka runt på men det är det värt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Hell's Angels av Hunter S. Thompson. Jäkla fascinerande innehåll och att den är skriven av Hunter gör ju inte saken direkt sämre.
Stephen King's Desperation.
I'm drinking the water. So should you.
nu läser jag Snabba cash. riktigt bra. jag är imponerad. och vissa meningar är riktigt grymma och naglar sig fast hos en. sådär så man biter sig lätt i kinden och är småsur för att man själv inte skrev dom.
Läser fortfarande Crime and Punishment men lite på sidan. läser annars Paulo Coelho - Elva minuter samt Holy Blood Holy Grail. läser även Hells Angels av Thompson. och för att inte glömma Liber ABA (Book 4, Magick) av Aleister Crowley. fast de e iof mer studier än endast läs material
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Läser Elisabet - Anne Boleyns dotter Gloriana av Susan Kay. Jag älskar historiska skildringar men jag rekommenderar inte Susan Kay utan föredrar Philippa Gregory.
Producent
2007-03-29 16:57
Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
Victoria: Jag tycker också Philippa Gregory är jäkligt bra =)
Läste klart sista delen av Preacher inatt. Härnäst: Watchmen av Alan Moore.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sän Har du läst att de filmatiserar hennes bok Den andra systern Boleyn ?
Japp, jag längtar! :) Tills dess får man väl hålla tillgodo med The Tudors som började igår i USA.
Började just på Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon
Reality has become a commodity
Började igår på Där vi en gång gått av Kjell Westö. Boken vann Finlandia-priset förra året och det kan jag mycket väl förstå, maken till grym bok stöter man sällan på.
Still in the bridge
har precis läst klart män som hatar kvinnor och uppföljaren flickan som lekte med elden , av stieg larsson det är nog de bästa jag har läst i kriminalthriller-väg, perfekt berättarteknik och alla lösa trådar knyts ihop på något sätt och jag kan knappt vänta till sista boken i serien kommer..... mvg
Den gröna milen. Har iofs sätt filmen 100 ggr men boken är så mycket bättre enligt mig (har läst den en gång innan.)
R.I.P. Zika R.I.P. Teraq R.I.P. Jens R.I.P .Calle R.I.P. Stoffe
American Psycho... Igen...
Maratonmarshen av stephen king den handlar om att det är hundra tånoringar som bara ska gå så långt dom kan om dom stannar så blir dom skjutna och den som e sist kvar vinner
Nobody is perfect im nobody
Musashi Av Eiji Yoshikawa Översatt till svenska.
Up and Atom!
EL CHOCO, svensken i Bolivias mest ökände fängelse håller jag på att läsa just nu, en väldigt bra bok faktiskt.
haha fan va småkåt jag blev!<br><br>Brodin1
jag läste ut hanteringen av odöda inatt av John Ajvide Lindqvist, från första till sista sidan. fyfan vad grym den var, iaf dom första 2/3. läs den!
Sän Vad tycker du om The brief history of the dead? Det låter väldigt intressant.
dumpa honom
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!
j-whoa P21 jorå. so far so good. väldigt intressant handling. inte haft tid att läsa så mycket bara =/.. men ska ta mig tid. den verkar defintivt värd det
Sän Jo, tid brukar alltid bli ett problem då man har något som man verkligen vill läsa Men då du är klar med den får du gärna berätta vad du tyckte om den.
fear and loathing in las vegas av hunter s. thompson har man sett filmen vill man ju gärna läsa boken också, det verkar vara ett smart drag hittills :)
Håller också på att läsa På drift fast på engelska, alltså On the road. Dessom heter författaren Jack Kerouac, inte John Kerouac. Jodå den är riktigt bra hittils, den får en att vilja tågluffa runt Europa och uppleva världen.
Bajs boken
Just nu läser jag Eric Ericssons "Brev till samhället", och efter den ska jag läsa "Brev till utlandet"
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
just nu: global rättvisa är möjlig med america vera-zavala och johan norberg
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!