Då öppnades himmelen - Profeten Hesekiels rymdskepp i den modernaste teknikens belysning, av J F Blumrich. NASA ingenjör som utifrån GTs Hesekiel försöker bevisa förekomsten av utomjordlingar på besök här på jorden. Interesting...
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij, sjukt pretto känns det men den är fan sjukt bra tycker jag., låter en verkligen följa med på djupet av en brottslings psyke och jag känner igen många av reaktionerna, nojjan och det gnagande samvetet från gånger då jag själv begått hemskheter back in the day (dock inte på en sån nivå såklart, heh! tro inte att jag gått runt och bankat ihjäl gamla damer).. tycker gamle fjodor slår huvudet på spiken hittils, har läst halva typ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kollektivt självmord- Arto Passilinna. Finnar som ska ta livet av sig på ett glassigt vis.
Det finns många berättelser och legender om södersonen Tommy Bohlin...
I en klass för sig av Curtis Sittenfeld. Smått underhållande bok om en tjejs liv på en internatskola i USA.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Har gett upp läsandet och återgått till skrivandet! Så jag läser...mina egna böcker! mohahaha!
•pave paradise•
Allt går sönder - Chinua Achebe
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Malcolm X - självbiografi. gripande och spännande bok om de svartas mänskliga rättigheter på 60-70talet
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
Les chant de Maldror av Lautréamont
Läste just ut Stephen Kings Revolvermannen. Läs den! F.ö var dialogen på de sista sidorna sjukt intressant. Djup.
"I Sverige talar man Svenska, i Finland Finska och i Ryssland Ryska... Det blir lätt så!" / En lodis på stan som hade nåt klokt att säga :P | Ååh, jag bara älskar att klappa händerna!
Haunted - Palahniuk. Romeo & Juliet.
•pave paradise•
Jag blev klar med "Flickan som lekte med elden" av Stieg Larsson igår, så imorgon ska jag börja på den sista delen av millenium-trilogin. Fan vad bra de är!
fortsättning följer.
Big Mouth and Ugly Girl - Joyce Carol Oates Things Fall Apart - Chinua Achebe
•pave paradise•
"Laura Palmers hemliga dagbok". Eftersom jag är en Twin Peaks nörd. Fast den var rätt tråkig.
Avtalsrätt I av Axel Adlercreutz. En väldigt intressant och givande bok!
the road to los angeles bangkok 8 across the great divide - the band and america har jag köpt tre nya böcker så läser jag dom samtidigt alla tre, vilket är lite jobbigt, plus teoriboken för körkortet också
Parapsykologi hyllan på biblioteket är min sweetspot just nu...Deepak Chopra - Vägen till kärlek. Jag gillar den hittills.
Cockpit av Jerzy Kosinski
The damage done av warren fellows
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Läste ut Dr Jekyll & Mr Hyde, helt klart en skön bok! Nu läser jag Junky av Burroughs
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
John Ajvide Linquist "Pappers väggar" läste ut "hanteringen av odöda" igår kväll och var tvungen att köpa en till Ajvide bok idag.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
läser "från sydöstra mexicos underjordiska berg" av subcomandante marcos samlade skrifter från zapatisternas subcomandante. han skriver faktiskt riktigt jävla bra och fängslande. han beskriver ursprungsbefolkningens situation utan att kasta det i ansiktet på läsaren att dom är fattiga, han är mycket mer subtil än så. riktigt läsvärt.
Lunar Park av Bret Easton Ellis.
har precis läst klart vindens skugga sjukt bra bok. rekommenderas!!! ska börja läsa en bok som heter Middlesex. får se om den är nåt o ha!
www.ishoesme.se www.flowpics.posterous.com www.lovelymonday.tumblr.com
Falling Angels - Chevalier
•pave paradise•
Läste ut Junky av Burroughs, inte alls lika bra som Diary of a Drug Fiend av Crowley. Men helt klart en värd bok iaf, den var onekligen intressant på sina håll. Har lagt Brott och Straff på hyllan ett tag, orkar inte hänge mig den just nu, har läst halva hittils iaf. Trög jävla bok, men bra. Läser istället Heart of Darkness av Conrad nu. Har även börjat studera Liber Null & Psychonaut av Peter J. Carroll. Mycket, mycket intressant!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
The Fifth Child - Doris Lessing. Och nej, inte för att hon vann Nobelpriset, utanför att den råkar vara med i kurslitteraturen.
•pave paradise•
phew. för om du hade läst den bara för att hon vunnit nobelpriset, då hade du fan varit en tönt.
garyowens: Nödvändigt? Visst är det bra att folk läser hennes böcker, men ska Nobelpriset vara den enda anledningen till att folk gör det? Hur många hade läst en bok av Orhan Pamuk innan han vann? De får priset för att de under 20+ år bidrag till litteraturen med fantastiska verk, och sen ser man (iaf jag) att ingen har läst något de skrivit. Iaf i denna generation, iaf i Sverige. Okunnighet, heter det.
•pave paradise•
Angela's Ashes av Frank McCourt. Läser den på engelska, och har väl hunnit igenom en tredjedel. Jävligt bra iaf.
lhabia: haha, men du var så snabb att påpeka att nobelpriset inte var anledningen. folk har inte tid att leta upp varenda bok ever, det är väl bra om nobelpriset kan få folk att läsa hennes böcker. det är nog rätt många som läst henne ändå. kallar du verkligen alla som inte läst doris lessing innan hon vann för okunniga?
World War Z
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Börjat läsa på Ernst Hemingway - The snow on Kilimanjaro. Onekligen en hel del riktigt sköna kortare berättelser! Har även fått hem lite tyngre studie material Modern Magick - Michael Kraig Kaballa, Kliffot & den Goetiska magin - Thomas Karlsson Uthark - Nightside of the runes - Thomas Karlsson
garyowens: Jag kallar inte alla som inte läst Lessing för okunniga, var du som lyckades få fram den meningen ur det jag skrev. Whatever, jag påpekade bara att det inte var pga Nobelpriset jag läste henne, oviktigt egentligen.
•pave paradise•
The lost continent av Bill Bryson Riktigt bra än så länge (ungefär 100 sidor), ganska USA-kritisk men väldigt fängslande.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Emperor - Gates of Rome av Conn Iggulden Galet fet bok lever mig in i den väldigt lätt och så fort jag börjar läsa så kan jag inte sluta förns efter 10 kapitel eller ngt, som tur är så har jag de tre resterande bökerna som finns efter den första i serien !
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Shit va skumma böcker folk läser. No offence. Eller så väljer bara folk att berätta om dom skummaste böckerna :OMrsLuke pacta sunt servanda din mofo.
Har snart läst ut "Skinema" av Chris Nieratko. Boken är en samling av krönikor som Chris har skrivit för tidningen Vice. Men det är inte vilka krönikor som helst. Han skriver porrfilmskrönikor. Eller egentligen recensioner men ingen recension innehåller någonting om själva filmen. Istället spinner Chris vidare på titeln, någonting i innehållet eller hur tjejerna och killarna i filmen ser ut och levererar anekdot efter anekdot från hans liv med en viss betoning på sex, alkohol och droger. Otroligt underhållande. Innan det så läste jag "Happyslapped by a jellyfish" av Karl Pilkington. Mannen som Ricky Gervais kallar för världens roligaste person men också samtidigt säger att om man tycker att Karl är ett geni så är man själv en idiot. Karl Pilkington fick uppmärksamhet som radioproducent på XFM åt Ricky Gervais och Stephen Merchant (producent åt The Office & Extras). Därefter har han själv medverkat i The Ricky Gervais show, en radioshow på hitills 3 säsonger. Där levererar Karl sina egna filosofiska tanker om det mesta och det ena är värre än det andra. Det är ibland svårt att veta om han är seriös eller är inte. Men det är han och det är därför man älskar honom. Nu är han tillbaka med en ny bok efter debuten "The world of Karl Pilkington". Själva boken handlar om de olika resor som Karl har gjort trots att han inte tycker speciellt mycket om att resa. Mycket nöje. Nästa bok blir Alex Schulman & Carolina Gynnings bok "Privat: Mejlkorrespondens".
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Memorabilier - Emmanuel Swedenborg
Mr Murder av Dean Koontz såklart! nyss börjat på den!
Live Hard, Die Young
"Turn of the Screw"
•pave paradise•
berts dagbok
http://www.myspace.com/micman123
Cant Stop Wont Stop
The absence of evidence is not the evidence of absence
Elliott Smith av Autumn de Wilde.
•pave paradise•
consider phlebas av iain m. banks.
millennium - män som hatar kvinnor av stieg larsson...ska ju bli film, så då kanske man ska kolla in va all hype grundar sig på :P bara läst ett kapitel än...
Mixing it av Rosemary Hayes!
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Läste precis ut the dirt, nu läser ja heroin diaries. :) sjukt bra böcker.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
En dåres försvarstal - Strindberg Och solen har sin gång - Hemmingway