Vilken bok läser du just nu?
Jag tycker vi kan ha en tråd där man kan skriva vilken bok man håller på med varje gång man börjar på en ny och skriva vad man tycker om den. <br> <br> Själv läser jag; På Drift av John Kerouac. Han luffar runt i USA, den är bra än så länge. (Inlägget ändrat av Evolution 2008-07-26 08:29:51)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varifrån är författaren ? ja juste, det gör han, satt och kollade på boken medan jag skrev det där så det är rätt otroligt att jag ändå lyckas skriva fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haruki Murakami - Underground Intervjuer m.m. med folk som var med och överlevde gasattacken i Tokyos tunnelbana på 90talet... Ganska spännande. Hans roman "Kafka on the shore" är galen också, rekommenderas.
Jag läser: Archer: Honour Among Thieves Spännande bok med både det ena och det andra. :) :P
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
En av grabbarna.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo
ska precis börja på Donnie Brasco - Joseph Pistone
mikrofånkåt av fredrik strage
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Jag läser följande böcker: Sophies val av William Styron Boken handlar om polskan Sophie som har överlevt andra världskriget men även om författaren Stingo som berättar om Sophies livsöde. Den utspelar sig i 40-talets NYC och är deprimerande och stundoms vulgär. Jag har väl läst ungefär 200 av 600 sidor och är inte det minsta förtjust i boken. Sanditon av Jane Austen och en annan dam Har inte alls kommit långt i den här boken. Som alla andra böcker av Jane Austen är den seg i början och jag väntar bara på att den ska komma igång på riktigt. Det är ingen överraskning att den handlar om unga flickors jakt efter kärleken. :) Historien om Gud av Karen Armstrong En bok om hur människor har uppfattat Gud under 4 000 år. Jag älskar den här boken! Den är mycket intressant men har ett ansträngande språk så det tar tid att läsa den.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
cellardoor , vad betyder pretto? och vad tycker du om den, boken alltså ?
Haryy Potter och de vises sten
Alla för en.
Liftarens guide till galaxen
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Läser även First King of Shannarah, en prolog till Shannarah serierna.
"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Factotum av Charles Bukowski
Becuz u CAN´T, u WOn´T, n u DON´T STOP!
Inte som andra döttrar av Deborah Spungen läser jag. Blandar mellan den och Min morbror trollkarlen av CS.Lewis. Måste läsa boken innan Häxan och Lejonet kommer på bio.
egalias döttrar en bok där dom vänt på allt kvinnorna styr männen är hemma o styrda och måste bärar penis bh = pehå mm äter p +piller va en revoltär ställ dig på maskulin rörelsens sida ^^ väl vär läsning och the dice man galen klassiker ^^ pick up the dice and let it decide everything u do
Box 21 av Anders Roslund & Börge Hellström En roman om ett Sverige vi inte vill se, ett Sverige där handel med unga flickor pågår bakom låsta dörrar. En av dessa flickor tar gisslan på ett bårhus, en langare drygar ut sitt amfetamin med tvättmedel. Kriminalkommissarie Ewert Grens och kriminalinspektör Sven Sundkvist leder plötsligt två brottsutredningar från en operationssal på Södersjukhusets akutintag. Faktiskt bra hittils...
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
massaghetto haha de verka roliga.
jag läser: Vi flyger av Terry Pratchet När lammen tystnar av Tomas Harris Skogsvaktarens pojke av C-G Ekwald
Sofia är en ärkeaktivist å i hjärtat en sann anarkist www.fittforcefive.wordpress.com
Kvinnan i sanden.. tänkte läsa den innan jag ser filmen. Väldigt bra efter halva (kräver bara ett par lästillfällen...)
Läste precis ut "Två städer" av Charles Dickens. Vi var tvugna att läsa den för skolan... riktigt dålig bok.
There's only one way of getting rid of nuclear weapons - use them!
Knife of Dreams av Robert Jordan Bok 11 av serien Wheel of Time
..
Bob Dylan - Chronicles...
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508
harry potter och hemligheternas kammare
Alla för en.
På spaning efter den tid som flytt, del 1 - Swanns värld av Marcel Proust
Soul Crew
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
åå lurek , hur är den hitills? jag har försökt börja läsa den så länge. ettan finns aldrig inne i biblioteket and Iäll be damned om ja ska köpa dem.
Niebla av Unamuno. La casa de Bernada Alba av García Lorca
Planerar inom en snar framtid att läsa: "Röd gryning" av Leon Uris "La fiesta del chivo" av García Lorca "Brott och straff´" av Dostojevski (riktigt pinsamt att jag inte läst den ännu) "Odysseus" av James Joyce. Ska bli intressant att se om jag kan ta mig igenom den. Sedan så återstår ju såklart andra delen av "Stalins sista brott" vars författare jag inte kan erinra mig.
sewsis Jag har knappt hunnit börja, men det lilla jag läst hittills har varit underbart! Köp den! Den är ju billig på pocket. Jag lånade den för ett tag sedan, men boken var full av understrykta meningar och kaffefläckar, så jag bestämde mig för att jag ville ha en egen kopia och köpte den på pocket, p. g. a. pengabrist, annars hade jag köpt den inbunden.
Nyss lärt klart : Bortom Ljus och Mörker av Lotta Thell Håller på och läser Vinklippt Ängel av Berny Pålsson samt Kvinnor som älskar för mycket av Robin Norwood.
What I said, yo!
ok lurek, ska tänka på det :) jag kan tänka mig att om jag får tag på den i biblioteket så kommer den som du säger, vara helt sliten med tanke på att den Jämt är utlånad....
avslutade precis "pride and prejudice". bra bok, men en aning överskattad.
shit happens, just look at me
Naiv.Super - Erlan Loe
I´m with stupid--->
Har inte läst ut den än så jag återkommer med en kommentar
I´m with stupid--->
Jag brinner av Torbjörn Säfve. Handlar om den ryska poetens Majakoskijs liv och leverne. rolig och intressant. Annars håller jag med föregående om att Egalias Döttrar är en bok för alla!
Wannabe Det är en av mina favoritböcker. Verkligen inte överskattad. :)
i min mening är den det. jag tror den har lyfts mer än den förtjänade för att den är skriven av en kvinna på 1800-talet, vilket är nämnvärt. men jag tycker inte den håller lika bra längre. jag säger absolut inte att den är dålig, men jag håller fast vid att den är överskattad. bättre satir och bättre komposition finns att hämta.
shit happens, just look at me
Ja, det beror ju på vilken smak man har också, själv tycker jag att hennes böcker håller än. Jane Austen är en av mina favoritförfattarinnor och jag tycker om sättet hon skriver på och hennes humor. Men det kan ju vara så att Austen tillsammans med systrarna Brontë lyfts fram bara för att de är 1800-talsförfattarinnor. Vilka författare/böcker skulle du rekommendera?
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
albert speers memorare! en bok om nazityskland! för övrigt kan jag inte förstå hur folk ORKAR läsa flera böcker samtidigt! jobbigt å konstigt blire när jag ska göra det!
OBS jag uppmanar ej till brott !! OBS
Baboso Är den bra? Köpte den häromdan.
What I said, yo!
a feast for crows av george r. r. martin
..
The Road Past Mandalay av John Masters och Äcklet av Jean-Paul Sartre.
PhilAhz0phee Har inte kommit långt alls men hittils är den mycket bra.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
The Courage Consort av Michel Faber halvvägs in i boken och är helt ok. Innan den läste jag Kafka on the shore av Haruki Murakami som jag rekommenderar varmt..
My whole heart for my whole life
Brick Lane av Monica Ali Ganska förutsägbar bok om en kvinna från Bangladesh som blir bortgift och måste flytta till London. Inget märkvärdigt. Lättläst tidsfördriv.
Den lille vännen av Donna Tartt
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
The legend of the body theif av Anne Rice och Bibeln
DillSound like whoa.... för mer info: maila eller gör nåt annat
Natten är ljuv av Scott Fitzgerald
Berlin-slutstriden 1945 av Antony Beevor
"Du får fan ta och önska dig en låtjävel"