just nu läser jag candide.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson Jag vet att jag är efter... :)
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Vid hägerns skarpa skri av Lian Hearn Massa samurajer, kärlek och krig :)
Magnus Betnér <3
Har nu börjat på Eukalyptus skriven av Murray Bail. Vindens skugga som jag läste tidigare kan jag varmt rekommendera till er som inte läst den än.
Reality has become a commodity
"Den långa marschen" av Harrison Salisbury. Intressant att jämföra med "Mao - Den sanna historien" "Singoalla" av Viktor Rydberg. Fin romantisk skön kontrast mot ovanstående läsning "Den poetiska Eddan" Som ett led i min religions/mytologi quest. En del sköna visdomsord, saga, humor, verskonst.
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Jag läser Lasermannen av Gellert Tamas. :)
E-velina F15 Bra bok, helt klart.
Jag läser Ashimas bok av Caroline Giertz och Kejsarinan Orkidé - Kinas sista kejsarinna av Anchee Min. Kan rekommendera båda två.
läser dostojevskijs "Ynglingen" och Orhan pamuks "Snö". Fett!
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
har precis läst klar "om en pojke". Grymt jävla bra va den! Rolig som fan, samtidigt deprimerande. Men ska iaf börja med "Vägen till klockrike" av Harry Martinson. Satt och läste i en tidning på biblan om luffare, där stod det om en kille vid namn harry Martinson som hade blivit tagen av polisen å bla bla bla, denna luffare fick i alla fall sedan nobelpriset i litteratur. i boken jag lånade får man följa en luffares dagar genom ett allt mer industrialiserande Sverige.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Läste precis "Bejing Doll". Den var inte speciellt bra. Handlar om en tjej som växte upp i Kina när det var ännu mer kontrollerat men ändå bara för några år sedan. Man får se henne gå från den duktiga skolflickan med bäst betyg i klassen till den anarkistiska journalisten utan självkänsla som försöker knulla sig till lycka. Den var ganska ledsam men inte speciellt intressant.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Jag läste precis ut Stormbreaker. Om en 14-åring som inte har några föräldrar, uppfostrad av sin farbror som senare dör. Orsaken till döden var "bilolycka" när farbrodern faktiskt blev skjuten. Farbrodern som "jobbade på en bank" var faktiskt en spion. Senare blir 14-åringen en spion själv, som kommer att hamna i massor av faror. Ganska rolig faktiskt, typ som en wannabe-James Bond. 4/5
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Läste ut Elva Minuter av Paulo Coelho, rekomenderas starkt! Helt klart en av hans bättre böcker Tog upp läsningen av Crime and Punishment igen, börjar komma in i den ordentligt den här gången, hade inte riktigt lusten innan. Har snart läst klart Diary of a Drug fiend av Aleister Crowley, måste påstå att det hittils är det bästa jag läst på flera år!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Längesen jag läste, senaste boken var; Sho Bre, skildrar två ungdomars liv i en vardag av tung kärlek. Ruskigt bra faktiskt! Läs den =)
Läste nyligen Salka Sandén s bok "Deltagänget". Vad jag förståt är den självbiografisk till stor del och utspelar sig mestadels under 90-talet då Salka och hennes kamrater ockuperar olika hus nere i Göteborg, demonstrerar, slås med nazister och bedriver politisk aktivism. Först tyckte jag att den var väldigt klyschig men ju mer man kommer in i den destå mer djup får den och man inser att bara för att den är klyschig behöver det inte kännas orealistiskt. Boken är skriven i du-form vilket jag tyckte var spännande. Välskriven, spännande, humoristisk och engagerande inblick i "den utomparlamentariska vänstern" och vad som händer kring personerna involverade. LÄS!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
siddhartha - av herman hesse
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Jag läser Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov. Den är bra hittils, vetefan om jag tycker att den lever upp till allt man har hört, men den är definitivt en av dom bättre jag läst i år åtminstonde. Får se sen när jag hunnit lite längre in i den.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
Den djävulske engelsmannen av Frances Stonor Saunders Generell historia om Italien på 1300 talet, men med inriktning på det militära, och framför allt legoknektarna med Hawkwood i spetsen. Sjukt bra.
snabba cash snart!
witty unpredictible talent and natural gang
Producent
2007-07-02 15:36
Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson Denna boken är definitivt bättre än första, första bokens första halva var seg och dryg att läsa igenom, denna börjar direkt.
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance
For whom the bell tolls av Ernest Hemingway. Har fastnat med den en stund nu, men verkar vara riktigt schysst.
Still in the bridge
Bortom stjärnan av Elisabet Nemert. Trevlig bok.
PERSEPOLIS - Marjane Satrapi
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!
Middlesex - Jeffrey Eugenides Samma snubbe som skrev Virgin Suicides. Middlesex fick Pulitzerpriset 2003. Baksidetext:Familjen Stephanides är en till synes vanlig grekisk-amerikansk familj. Men huvudpersonen Calliope vet att farfar och farmor egentligen är syskon och att det är orsaken till att hon själv är både kvinna och man. Genom denna tragikomiska familjehistoria med sexuella förvecklingar berättas också historien om det moderna Amerika: från massinvandringens ström av fattiga, rädda och sargade människor, över 20-talets förbudstid och sextiotalets raskonflikter in i vår egen tid.
We call them winerbrods.
Lästa nyss klart Svarta Vykort Av Marcus Birro De här har jag på mitt bord och en av dom ska läsas härnäst: Charles Bukowski - Badkarsmusik James Frey - Tusen små bitar Jonas Hassen Khemiri - Ett öga rött Michael Connelly - Poeten Mario Puzo - Gudfadern Vilken ska jag köra på?
har precis läst ut Män som hatar kvinnor av stieg larsson, trodde den skulle va överskattad men den va helt OK
En av grabbarna
skojjainte
Har precis börjat i Brinnande kust av Wilbur Smith.
Läser Den första kretsen av Alexande Solsjenitsyn. Om människor i och runtom en fånganstalt under stalin-tiden, helt underbar, jag tror jag har hittat en ny favorit
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
(Jag är en person som måste ha många bollar i luften, är det likadant med böcker och jag läser alltid flera samtidigt.)
"Slumpen är ingen tillfällighet" - Jan Cederquist
Jag tycker den är jävligt bra, och slår mitt i prick då detta är ett ämne jag länge har jag och funderat på själv. Gillar hur han skriver, och ämnet intresserar mig.
"Uppgörelsen" - John Grisham
Helt ok bok. Jag är inte så jättemycket för den typen av böcker.. men den håller dig sysselsatt, även om du inte kommer sträckläsa den.
"Avörandets ögonblick (Invasionen i Normandie 1944)" - Michael Tamelander & Niklas Zetterling
Jag har inte kommit så långt på den, men den verkar intressant än så länge
"Sent i November" - Tove Jansson.
Helt underbar! Jag älskar muminböckerna.
jag har precis läst ut stieg larssons bok Luftslottet som spränges.. den var bra..
mephisto: Jag har den som bok, inte pocket. Den var inget speciellt om man jämnför med hans tidigare verk. Men du kan ge den en chans, för detta var endast mina åsikter :)
http://biggedy-b.blogspot.com
hanteringen av odöda av john ajvide lindqvist håller jag på och läser just nu. har läst halva låt den rätta komma in och en hel del in på hans nyaste, pappersväggar . men uppenbarligen kommer jag aldrig till skott med att läsa sluten. men nu ska jag ta mig i kragen.. mikrofonkåt av fredrik strage är att tips till alla dom som inte har något att läsa just nu. helt underbar! han skriver så bra.
Läste klart senaste Potter igår och fick "Snabba Cash" av Jens Lapidus idag, verkar dock inte vara min grej direkt. Ska nog börja läsa igenom "Romeo and Juliet" av han den dära..Shakespeare.
•pave paradise•
imorse läste jag harry potter och de vises sten, vid lunch läste jag harry potter och hemligheternas kammare, snart börjar jag läsa harry potter och fången från azkaban. jag måste hinna läsa klart alla, inklusive sista, innan det blir för svårt att undvika spoil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Läser flera böcker just nu. Doppler av Erlend Loe - En fantastiskt rolig bok om en man som får nytt perspektiv på livet. I stort sett klar med denna roman nu och rekomenderar den varmt.Nineteen Eighty-Four av George Orwell - Det är en underbar bok som riktar kritik mot det totalitära samhället. Har bara några sidor kvar nu innan jag kan lägga ifrån mig detta klassiska dystropiska verk. Slaughterhouse 5 av Kurt Vonnegut - Kan inte säga så mycket om den ännu men den bygger på hans egna erfarenheter ifrån bombningen av Dresden då han var krigsfånge där.
lhabia, den boken måste du verkligen ge en chans! den är galet bra. :)
Harry potter and the deathly hallows!
witty unpredictible talent and natural gang
Gör vad du vill skall vara lagens hela! Senast lästa nu är Charles Bukowskis - Postverket. Måste säga att den va nog snäppet bättre än Factotum enligt min mening, men jag vill inte ge någon med ingående beskrivning av vad jag tycker om varken eller av böckerna förrän jag läst dom på original språket först. men det får komma sen. Har snart läst ut Fyodors - Crime And Punishment, den har hittils överträffat alla mina förväntningar, den var grymt mycket bättre än jag hade räknat med. Den var jobbig att komma in i, i början, men den gav med sig till slut. Han har dock skrivit med en mängd ord jag inte känner till så måste uppdatera mitt engelska ordförråd å plöjja igenom den en gång till sen :) Annars är den bästa jag läst på senaste "Diary of a Drug Fiend " av Aleister Crowley , den bästa psykologiska beskrivning av hur det är att vara fast i främst i Heroin men också Kokain missbruk. Den erbjuder en hel del flumm om hur man med hjälp av att förstå och hitta sin Sanna Vilja kan ta sig ur vilken form av missbruk som helst. Inte nog med allt så var herr Crowley trots sin excentriska livstil en mästare på det engelska språket! Gör man lite efterforskningar i dom korta hintsen som ges så kan den som besitter tillräcklig självinsikt och självdistans lära sig en hel del.. Kan inte nog propsa hur mycket den här boken kan hjälpa människor som försöker Förstå hur det är för en Missbrukare. Poliser, Läkare, Psykologer, etc etc psykologi intresserade rent allmänt kan lära sig en del av den här boken. Destroy di ego, dun let it fool yuh! Kärlek är lagen, kärlek under Vilja!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Pusherman har du läst bröderna karamazov? jag tyckte att den var långt mycket mer givande än brott och straff. den var som en bok om människans sanna natur inlindat i en filt av en roman, man minns knappt händelseförloppet ändå lämnade den många nya tankar då det han ville ha sagt låg under texten. lite som i brott och straff men ännu mer sublimt. dåligt beskrivet, inte druckit mitt morgonkaffe än.
läste också bukowski - En snuskgubbes anteckningar för ett tag sedan. tyckte inte att det var så otroligt bra som folk sa, men helt klart någonting man minns. en smak som man kanske måste lära sig uppskatta, skall läsa nått mer innan jag dömer.
läser just nu, harry potter och fenixorden.
Tärningsspelaren av Luke Rhinehart Och Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist Näst på listan står: När Änglar dör av Andreas Roman
"Vi är inte utvecklingsstörda, vi är bara människor som störs av utvecklingen."
Har börjat läsa i Michael Azars Döden i Beirut. Det är en essä om Beiruts blodiga historia och så här långt kan jag säga att den är mycket bra.
Läste ut Harry Potter fr nån vecka sen :P Asso senaste..
"Enda anledningen till varför jag skulle vilja vara tjej är för att ha 24/7 tillgång till boobs." - Baboso
De avgörande slagen II av JFC Fuller. Men så är jag en historianörd också...
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Just nu läser jag Pestens Tid av Stephen King. Innan den läste jag Malcolm X självbiografi som var jävligt intressant, och Låt den rätte komma in som jag tyckte var helt okej i början men som spårade ur helt mot slutet av boken.
Haunted av Chuch Palahniuk The Prophet av Khalil Gibran
•pave paradise•
Resident evil: Nemesis
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Gåvan som dödar av Bari Wood