Läser American Psycho för tioende gången Kan inte hjälpa det,den är så bra
Hitler - En studie i tyranni av Alan Bullock.
Ni som gillar Dan Brown hans bok I cirkelns mitt kommer nog att gilla boken jag läste av Allan Folsom, Dagen efter morgondagen . Tummen upp för den boken. Nu har jag börjat läsa Sofies värld av Jostein Gaardner som jag fick av min mamma för typ 10 år sen. Den har inte lockat så mycket under alla dessa år direkt.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Läste "rebell med frusna fötter" för ett antal år sen, riktigt bra bok!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Just nu läser jag EU:s politiska system av Jonas Tallberg. Minst lika upphetsande som det låter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag läser Liftarens guide till galaxen, kommer inte ihåg vem författaren var däremot :/ men den e fan gryymt bra!
(\_/) (O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help (> <) him on his way to world domination!!!
Systemfel Se inte filmen!
elizabeth kostova -historikern/the historian
Läste just klart Erland Loes Expedition L. Den var rätt rolig och så men är nog mest spännande för någon som inte läst Loe tidigare. Han har samma språk som i Naiv. Super så det är inte samma aha-upplevelse som man kände när man läste den. Handlar i alla fall om en slags kvasi-vetenskaplig expedition till någon ö i västindien. Han tar med sig sina kompisar och så drar de dit med målsättningen att göra en genombrytande vetenskaplig upptäckt som ska sätta fosterlandet, dvs Norge, på kartan. De drivs av egna mål med resan, man får se hur de utvecklas individuelt och som grupp och de råkar ut för en del dråpligheter. Bland det roligaste som händer i boken är när de bestämmer sig för att testa olika statsskick för att arrangera livet på ön, bland annat anarkism, diktatur, kapitalism, oligarki. En rolig bok som man läser rätt snabbt. Får en att dra på smilbanden en hel del ibland men utan att ge någon reell behållning när man väl läst ut den. Som sagt, den första Loe boken man läser är den roligaste.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
just nu läser jag patient 67 av dennis lehane. jäkligt bra faktiskt :)
Preacher - Vol. 7: Salvation
Spelet - Neil Strauss. Söker dock efter något av hesse =) Någon med några tips?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
Dokument rörande spelaren Rubashov - Carl Johan Vallgren Sanslöst underbar bok. Den är existensialistisk, skönliterär och har en mycket fin historieskildring. Det bästa jag läst på mycket länge. Måste läsa om den snart. Läser ut hans "För herr Bachmans broschyr" snart också.. den är ju också speciell. Han är helt makalös. Enormt underhållande.Mephisto Du har redan läst Stäppvargen och Siddhartha? Annars kan jag rekommendera dem. Vad är det du är ute efter rent litterärt?
quinnan: Jag har inte läst något alls av Hesse. Jag har precis läst klart 5 böcer av Coelho , och ville ha något liknande. Fick tips om Hesse. Det är allt jag vet :D Jag vill alltså ha böcker som kör på typ samma tema som Coelhos.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin
maphisto Då menar de säkert Siddhartha! Den är väldigt bra, existensialistisk och fin! Väldigt kort och lättläst också.
quinnan: Okej =) Tack för hjälpen!
mephisto Det var så lite så :)
Och nu har jag läst Runaways - Vol. 4: True Believers.
Just nu läser jag: Fjordor Dostojevskij - Anteckningar från ett källarhål Man blir inte värst lycklig av att läsa den.
"How We Are Hungry" av Dave Eggers
•pave paradise•
Svinalängorna av Susanna Alakoski
Härnäst ska jag nog läsa Hellboy - Vol. 2: Wake the Devil.
A portrait of the artist as a young man - James Joyce. Den killen kunde skriva, sanna mina ord.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Regissören. Skumm bok.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Började precis läsa My war, killing time in iraq av Colby Buzzell. Verkar bra!
Flyktsoda
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Juste, läser också Vid rouletten av Dostojevskij och SAS, Historien om världens mest berömda elitförband av Steve Crawford.
Läste nyligen klart Nordkraft av Jacob Ejersbo.. riktigt bra dansk bok om unga vuxna på glid nder 90 talet.. väldigt mänskligt och realistiskt skrivet och har man levt i de kretsarna känner man igen varenda karaktär.. tyckte iallafall ruggigt mycket om den boken.. nu läser jag Historikern av Elisabeth Kostova.. handlar om tre generationers akademiker som alla dras in i en jakt på den verklige Dracula.. låter sjukt töntigt men den är såpass välskriven att det aldrig blir löjligt, känns historiskt korrekt och den är spännande.. diggar okulta grejer och så i böcker så jag gillar det..
Just nu läser jag "Pilgrimsresan" av Paulo Coelho
http://biggedy-b.blogspot.com
Akta er killar för här kommer gud och hon är förbannad - linda skugge
Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear
Jag läser Dostojebskijs "Idioten" och Jerome K. Jeromes "tre män i en båt".
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen
"Den osynlige" av patricia cornwell. typisk scarpetta-bok.
I förrgår läste jag klart: Neil Strauss - Spelet Anthony Bourdain - Kitchen Confidential Idag läste jag klart:Hermann Hesse - Siddharta Och påbörjade precis:Henrik Langeland - Wonderboy.
Boukas: Har du den i pocket?! Och hur är den?
snabba cash e riktigt bra
vi är överallt!
mephisto
Var Hesse något för dig?
quinnan: Nej, faktiskt inte. Den sa mig inte särskilt mycket. I slutet kändes det som att jag läst klart den bara för att ha läst den. Ska nog läsa den en gång till om ett tag. Men jag kan förstå varför folk tycker den är bra, men just nu gav den mig inget =)
Började för nån dag sen på Last Exit To Brooklyn av Hubert Selby Jr. Handlar om bland annat transan Georgettes kärlek till smågangstern Vinnie. Verkar rätt hygglig hittills.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Igår började jag på Den nionde stenen av Kylie Fitzpatrick.
Kebra Nagast - The glory of kings!!!
Just nu läser jag Ishmael av Daniel Quinn Handlar om en man(?) som träffar en gorilla som ska lära honom "how things turned out the way they are". Låter jävligt flummigt men den är faktiskt förträffligt bra. Ni som har läst Alkemisten eller Den fredlige krigarens väg kan förvänta er något liknande, fast tyngre (och i min mening bättre). Inte samma "jag ska finna min väg i livet, new wave crap" utan mer tunga saker "vad är det för fel på vår civilization", "varför pajar vi våran planet" och "är människan en hopplös varelse". Man lär sig ifrågasätta sin egen världsbild och sätt att se på saker och ting. Det fina är att den är så fint författat så man tappar aldrig bort sig eller känner att man inte hänger med i resonemanget. Författaren använder utmärkta liknleser för att få fram det han vill säga. Kan mycket väl vara en av de mest givande böcker jag läst, tillsammans med kanske 1984 , Diary och Stäppvargen . Läs den och läs den på engelska.
tack_för_fisken P19 - Diary, som i Chuck Palahniuks Diary?
tack_för_fisken P19, har du läst Aldous Huxley's - Brave New World? (du sköna nya värld lr nått sånt på svenska)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
semantix: japp. Jag tycker den var riktigt spännande och givande. Har läst några andra av honom men jag tycker nog den var bäst på så vis. Pusherman: Jag har den stående i bokhyllan men har ej förmått mig plöja igenom hittills. Jag vet inte men jag tror att jag har tröttnat lite på dystopiska big-brothersamhällen i böcker. 1984 var revolutionerande för mig, Fahrenheit 451 var också spännande med lite nya infallsvinklar. Sen såg jag filmen Cubic (även känd som Equlibrium, där de tar upp hela det här med droger som håller en lugn och sammarbetsvillig) Så jag fick känslan av att Brave new world inte skulle ge så mycket. Men du får gärna motbevisa mig och tvinga mig att läsa den!
Herman Hesse - Demian för andra gången,den e skön.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Brott och straff - halvvägs genom Hundra år av ensamhet - lånade den idag, höga förhoppningar
Håller på med Bröderna Karamazov av Dostojevskij, som med sina 850 sidor är en tung men mycket givande bok. På sidan om läser jag nu och då i en av Bukowskis diktsamlingar.
Still in the bridge
Idag ska jag börja på Olov Svedelids bok H.C. Andersen och djävulens advokat .
Jag läser Fedra av Jean Racinc. Jag rekomenderar den inte till någon.