I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken bok läser du just nu?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-09-26 18:44
Diana Wynne Jones - Trollkarlnas pakt. ungdomshyllan med fantasy är helt perfekt när man redan läst allt på vuxenavdelningen. kommer lite nya fantasyböcker nu som jag väntat ivrigt på. 
Skuggan - Septimus Heap  av Angie Sage
Kungarnas krig av George R.R Martin

finns ju massor av fler man jao. de två först iaf.
Producent

2006-09-27 00:58
Den sista tempelriddaren, tror jag den heter. I stil med dan browns feta böcker ^_^
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-09-27 14:18
Satanskin av James Havoc och det kan låta lite såhär:

"Circumcised beneath inauspicious astral fallout, Rex spent his youth tormented by hordes of laughing skin; as desolete in his bewitched and bastard garret as an alabaster foal in a coal-black meadow.
   Convinced his cicatrices would preclude human love, he began to forge company beneath the floorboards.Soon even concubines of pure sodium reposed underfoot."
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-27 14:28
ordbajseri? ;)

2006-09-27 15:46
Sän f22>>> Iaf inte allmängiltigt samförståndsältande! =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-27 16:28
diary av chuck palahniuk

2006-10-01 12:56
Mor gifter sig av Moa Martinsson. Betar av alla proletärerna.

2006-10-01 21:44

Läste precis ut boken Sanne Gatubarn för andra gången. SÅ bra var den.

2006-10-01 22:06
ja läser inte bööcker;)

2006-10-02 16:48
Gates of Rome i The Emperor serien av Conn Iggulden (stavning?). Ska börja med tvåan idag.
..

2006-10-02 18:34
är dom bra?

2006-10-03 01:01

Svinbra. Min lillebrorsa hade tydligen tagit med tvåan till barcelona där han stannar till jul, så jag måste köpa en ny bara för att jag inte kan hålla mig. Sånt tempo hela boken igenom att det inte går att sluta. Utan att jag låg och sträckläste nånting läste jag ut över 600 sidor på 3 dagar.

..

2006-10-04 11:52
La Doulou av Alphonse Daudet och Edmond de Goncourt.

Fragmentariska minnes/dagboksanteckningar om Daudets syfilitiska dödskamp för första gången i svensk språkdräkt. Säkert en ganska tuff nöt för översättaren Elias Wraak.

"Mycket gamla varningstecken. Säregna smärtor: djupa brinnande plogfåror skär sönder och lyser upp mitt kadaver.
   Dröm om kölen på en båt, så vass och smärtsam.
   Ögonen är brännsår. Återskenen från fönstren orsakar horribel smärta.

Och därefter dessutom myrkrypningar i fötterna, som bränns sönder, överkänsliga.

Först överkänslighet för ljud: skyfflar, tänger nära eldstaden, sönderslitande ringsignaler; tickande klockor: spindelväv som börjar spinnas klockan fyra på morgonen.
   Hyperestesi i huden, sömnrubbningar, sedan blodiga uppstötningar"

2006-10-05 14:07
Phillip K Dick - Dråparen

2006-10-05 16:48
Brooklyn Follies av  Paul Auster..

Fet än så länge..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-10-06 12:40
Jag läser Hotet från en okänd av Joy Fielding. Läste den för 10 år sedan, får se om den är lika bra nu.
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2006-10-07 17:36
Live from deatrow by mumia abu jamal!
This is the Yankees, 10-nothin', killin' the Sox - Masta Ace

2006-10-07 18:20
Den sista (4e) i Guillous serie om Tempelriddaren Arn.
har läst ut dom andra 3 här under dom senaste dagarna.

Har även börjat på HST - Rum Diary (passar perfekt med en drink i handen)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-10-08 19:50
High Fidelity av Nick Hornby
Fear And Loathing In Las Vegas av Hunter S. Thompson
Gullivers Resor av Jonathan Swift

jobbigt när skoluppgifter har en tendens att komma samtidigt
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-10-10 12:29
Igår läste jag min favorit, Änglars vrede, av Sidney Sheldon. Tyvärr var den inte lika bra som den var för 10 år sedan.

Nu ska jag börja på Gåvan som dödar av Bari Wood.

2006-10-10 22:36
Läser Therese Raquin, väldigt mycket Brott&Straff-feeling vilket jag faktiskt inte väntat mig, spännande också att de kom ut i princip samtidigt så vet inte vem det är så påminner om vem Zola och Dostojevskij
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2006-10-10 22:39
animaniax, haha prova hans hemsida.. men vem fan vill läsa den egentligen, han är ju helt sämst å så jävla ointressant man kan bli, 165 flytta hem igen.

" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2006-10-10 22:54
norman mailer - hårda killar dansar inte
We call them winerbrods.

2006-10-11 10:36
Hon går genom tavlan, ut ur bilden - Va? När ska det börja hända något? 100 sidor och jag fattar fortfarande inte ett smack om vad boken handlar om? Vaaa?
Skivsamlare

2006-10-11 12:57
da vinci koden

2006-10-12 12:19
animaniax

Den lär ju aldrig komma ut.

2006-10-12 14:50
Victoria F25, haha eller hur :D

För övrigt läste jag ut HST - Rum Diary så nu ligger jag å läser Fear and Loathing in L.V

2006-10-14 18:45
Happ nu har jag läst ut F&L in L.V ska väll börja små läsa Hells Angels kanske.

Började på Brave New World, ska väll lägga mig i sängen å fortsätta lite med den nu måhända

2006-10-15 00:31
krossad_anka F60

Den boken är sannslöst dålig, men framförallt så nostaligiskt pretantiöst. Hon beskriver näsblod som "kittlande och sött", vilket jag enbart ser som ett försök att klämma in så många adjektiv, verb och adverb i en bok såmöjlig i hopp på ett den ska vinna ett pris.
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-10-15 00:58
Rekommenderas (och läses as we write):

"The Great Divorce" by CS Lewis
"The Bible" and "The Koran" <- (Ohyes, grundstenarna!)
"Paradise Lost" by John Milton
"The Catcher in The Rye" by JD Salinger
"The Complete Polysyllabic Spree" by Nick Hornby
"The Prophet" by Khalil Gibran.

Bye for now.
•pave paradise•

2006-10-16 19:11
du läser alltså ingen av ovanstående egentligen? =P

2006-10-17 09:47
"Kalla det vad fan du vill" - Kan inte författaren. (kommer inte ihåg hur man stavar hennes namn...)

2006-10-17 15:49
4c:

Jo, läser delar ur samtliga.
•pave paradise•

2006-10-18 01:29
Har precis börjat med Idioten av Dostojevskij
..

2006-10-18 02:47
Fredrik Strage - Mikrofonkåt
You can't smile if you ain't ready to climb

2006-10-18 09:35
Läste precis ut Linda Skugge - Ett tal till min systers bröllop. Bästa preventinmedlet någonsin.

Ska börja läsa The World Of Karl Pilkington och Silent Bob Speaks snart.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2006-10-19 06:41
Ynglingen- Dostojevskij (madre maria, vilken pärs det var i början med att förstå vilka alla iblandade karaktärer var!)
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2006-10-22 17:36
 Jabtizemo P17: hahah ja, det är helt sinnes. Den är hur dålig som helst! Jag fick den i julklapp förra året och har fortfarande inte lyckats ta mig igenom den. Jag har läst jätte många böcker emellan som har varit riktigt bra. Men den där sög alltså.. Har försökt ge den flera chanser för att komma in i den. Har tvångsläst men jag har fan gett upp och vägrar fullfölja läsningen.. Och den boken ska ha fått bra kritik? Vilket jävla påhitt alltså.

2006-10-24 01:27

Unni drougge - hella hells bekännelser.

en väldigt bra bok. kan inte säga så mkt mer, måste smälta. har cirka 40 sidor kvar av den och det blir bara bättre. slutet börjar dock närma sig, vilket känns trist.. brukar inte vilja att unni drougges böcker tar slut (inte dom jag läst hittills i alla fall: "jag,jag,jag" och "andra sidan alex")

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2006-10-24 10:11
alkemisten..
69 - Try it you'll like it

2006-10-24 12:47
ska börja läsa " snabba cash"
vi är överallt!

2006-10-24 18:25
pajson

Om du inte har läst Unni Drougges Lutherska badet så gör det.

2006-10-24 21:59
Jag läser också idioten nu, den är mer lättläst än de andra jag läst av honom, visserligen behagligt men jag blir mindre euforisk
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.
Producent

2006-10-24 22:57
Dan Brown - I Cirkelns mitt för andra gången. riktigt bra bok :)
Classic quote: Full-on-turbo-blast-ultra-fist-goa-trance

2006-10-24 23:23
Trudi Canavan - The Magicians Guild

2006-10-25 00:20
Har lyckats börja läsa 2 böcker samtidigt:

Min vän Leonard - James Frey
Sveriges Likas lag - Michael Lundh

2006-10-25 11:29
Narcissus P23
Verkligen? Jag tycker att den är mycket krångligare än te x idioten och Bröderna Karamazov.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?

2006-10-25 13:11
Jag tycker också Idioten är lite lättare att läsa än dom andra jag har läst av Dostojevkij. I brott och straff var det ju bara löjligt att försöka läsa. Raskolnikov är ju helt jävla väck..
..

2006-10-25 14:15
Oj, jag skrev fel; jag skulle skriva: "Verkligen? Jag tyckte att Idioten var mycket krångligare att läsa än te x Brott och Straff och Bröderna Karamazov."

I idioten gäller det att hålla koll på varenda minsta detalj för att inte missa stora delen av boken, samt att många personer i denna är otroligt ointressanta, till skillnad från Brott och Straff där i stort sätt allt inriktar sig på Raskolnikov och dennes tankar. Visserligen handlar det även om andra människor men det känns inte lika brett.
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Rappare

2006-10-25 20:05
läser boken MONSTER - självbiografi av en medlem i L.A. Crips * Kody Scott =)

jävligt tung asså FYFAN asså

http://undergroundguerrilla.tripod.com/id14.html

lite facts om den :)
Tutilooooo