Requiem for a Dream av Hubert Selby , ska bli intressant att se om den slutar lika jävla ångest som filmen.
.:stöd din lokala Folkarmé:.
Min barndom Maxim Corki Rekommenderar Pytheas resa till Thule Alf Henriksson
Upp med tummarna!
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
Senast lästa: Factotum - Charles Bukowski Äcklet - Jean Pierre Sartre På drift - Jack Kerouac Mycket bra böcker! Inspirerad av denna fina tråd, gick jag (i cyber-rymden) till internetbokhandeln och köpte följande böcker: Fear and Loathing in Las Vegas: A Savage Journey to the Heart of the American Dream - Hunter S. Thompson The Dharma Bums - Jack Kerouac American Psycho - Bret Easton Badkarsmusik - Charles Bukowski Postverket - Charles Bukowski Tack för fina tips!
pop full a beer
vad djupa ni är då allihop ;) pretton? haha
näe.. men ibland känns det lite " kalle 12: jo. jag läste precis ut idioten och nu tar jag mig an röda rummet".. äh.. försökte vara lite rolig men ok. skjut mig.,
jag trodde kanske folk läste mer "skit"
Idioten av Fjodor Dostojevskij, den verkar väldigt bra!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Brott och straff med Fjodor Dostojevskij. Sjukt bra.
läser mikrofonkåt för andra gången ^^
AayFukYuuuu :@
Slavinnors lott. Någon halverotiskt bok från femtiotalets början. Mycket underhållande.
äntligen börjat läsa Shardik, pappa lurade på mig den första gången nån gång när jag gick i 3:an så då kom jag inte så långt.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
maja F23 Vilket land utspelar sig boken i?
broed: I Amerikat. Runt omkring i Södern bland alla bomull- och kaffeplantage som fanns, för att vara så exakt det går.
Scar Tissue med Anthony Kiedis läser jag just nu ivaf.. Grymt bra biografi på engelska som handlar om Anthony's (sångaren i Red hot chili peppers) liv som tung drogmissbrukare sedan 11 års ålder.. Läs den folk ;)
biffko to di world
maja F23 Okej, för jag gillar inte böcker som utspelar sig på 50-talet i Sverige, haft väldigt svårt för såna.
Kära Agnes! av Håkan Nesser.
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Your best? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen!
Läste en recension i antingen city eller dn i förregår. Kvinnlig författare. Boken handlade om en tjejs (författaren)?! uppväxt i en familj där de typ fanns incest och så vidare. Har för mig att den hette nått i stil med "vargars vassa tänder" eller liknande.. Nån som kan hjälpa?
Nessers bok gick snabbt att läsa ut. Nu blir det Djävulen bär Prada av Lauren Weisberger.
Tjuvarnas marknad av Jan Guillou
the kite runner av Khaled Hosseini en jävligt bra bok om en pojkes uppväxt i afghanistan och hans relation till människorna där.
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
Gääh, long time no see tråd. Har fortsatt på min klassikerstig och är mitt inne i Brott & Straff. Ströläser lite på Tales Of Ordinary Madness av Bukowski vid sidan om. Skumt.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Jag klämde biografin om Micke Dubois igår, kunde inte lägga ner den. Inget fantastiskt verk rent språkligt, men gripande som fan.
Nu läser jag Muhammed - en biografi av Karen Armstrong.
Tom Sharpe, Bara blott. Har precis läst ut Angels and demons av Dan Brown.
Signatur får rum här
Faktotum av Charles Bukowski
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Liftarens guide till galaxen/Douglas Adams första boken för mig å garanterat inte den sista
mmm precis...
Jabtizemo P17 Klockren bok! Fick precis hans samlade verk inklusive diktsamlingen som var förvånansvärt bra!
pop full a beer
Läser "Extremt högt och otroligt nära" av Jonathan Safron Foer Fin bok. Kan bli lite långtråkig i dom partierna som skrivs ur farfar's synvinkel dock.
New Zealand Why not?
Joe Simpson- Touching the Void Handlar om en bergsbestigning i Peru som går fett åt skogen...
den vördade av david och leigh eddings är det ingen som läser fantasy här btw?
Det blir en massa lättlästa Danielle Steel romaner medan jag läser The Koran - A very short introduction av Michal Cook.
jag läser Pride and prejudice-Jane Austen just nu, kändes som att det var en bok man måste ha läst. dock är den svintråkig än så länge, hoppas att den blir bättre!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Jag läser Mao - den sanna historien
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Harmageddon - slaget om tyskland 1944-45 av Sir Max Hastings. nå
"Paradise Lost" av John Milton.
•pave paradise•
Nu läser jag Ok, amen av Nina Solomin. Den handlar om chassiderna i NY.LoRia Den blir bättre, tillslut kan man inte lägga sig ifrån den (el. så tyckte jag i alla fall). :)
"postverket" av charles bukowski
we ruled the school..
John Ajvide Lindqvist - Hanteringen av odöda
ta i tu - kristina sandberg tigana - guy gavriel kay
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pedro, vad tycker du då? visst är den lite seg ibland?
Läste ut Den hungriga prinsessan nyss av Christina Herrström. Nu läser jag Dansare av Colum McCann.
stepfucced vad tyckte du om prinsessboken? läste också nyss ut den! <3
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Shamans Crossing av Robin Hobb
..
läste precis den gömda skögen och det svarta rummet av gillian cross. ungdomsfantasy är nice =)
"Mikrofånkåt" av Fredrik Strage, "Kan fängelset försvaras" av Thomas Mathiesen, "En annan tid, ett annat liv" av Leif GW Persson, "Vete vapen och virus" av Jared Diamond, TH White's "The once and future king" och Prismas stora bok om mytologi. Och lite X-men. Kan inte låta bli att läsa många samtidigt trots att det är jobbigt, blir ju inte klar med nån. :)
Sän F22 Nja, jag vet inte riktigt. Jag tycker att den är bra överlag. Alltså, den är inte så seg, i sådana fall är den lika seg i början som nu. Är på sid. 184.
började läsa psykologins vetenskapsteori av g. christensen idag..... kan erkänna att jag får använda mig av ordlistan längst bak med jämna mellanrum.