Nej, men det var nog ändå single player som sålde spelet i första hand med sitt nyskapande sätt att göra moderna krigsspel i allt från grafik och story till spelmotor. Multiplayer är långt ifrån lika snyggt och saknar många av single players roligaste vapen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag skaffade det pga multiplayern, singleplayern var okej men kör man på veteran så är det pisstråkigt. Frustrationen är så jävla hög så man skiter i det mesta och helst vill stänga av skiten och aldrig ta fram det igen.
Mw2 kommer bli samma grej köra SP 2 gånger (jag kör alltid normal för att lära mig banorna inför vet playtroughn) sen kanske köra den nån gång ibland om man har astråkigt, eller om den är helt fucking epic :)
"Multiplayer är långt ifrån lika snyggt"
Och? Grafik har aldrig varit något som man bryr sig för mycket över, loadar jag upp Cod4 mp:n sitter jag knappast och gråter över att det ser fult ut.
Ska jag spela singleplayern för att det ser snyggare ut? låter för jävla retarded
Länk till http://www.gametrailers.com/video/brazil-defend-modern-warfare/56142 Ljuddämpad shotgun? Fail
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Hörru, dissa ljuddämpad shottis en gång till och du får en i röven. Det är asballt! Men skönt iaf med ljuddämpad snipper. Ser framför mig hur ALLA kommer att sitta med vit camo på nån snöbana, sin snipper, scrambler och bara leta efter varandra :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Grafiken var nog inte anledningen till att CoD4 blev så populärt på konsoller, kanske på PC.
För rent tekniskt så är inte CoD4/CoD5 snygga på konsoller och det kommer inte MW2 vara heller. De renderas i 600p, alltså sub-HD, för att kunna undvika framedrops och upprätthålla ett "smooth" gameplay i 60fps. Sen är de flesta texturerna ganska lowres. Men belysning är snyggt gjord i de ljusare banorna tycker jag, det ser lite "washed out" ut men det är det som gör att funkar.
Älskade för övrigt CoD4s single player campaign. Spelade igenom den flera gånger.
Gillade att den var väldigt intensiv och med en hel del variation. Pripyat banan var nog den bästa tycker jag eftersom de lyckades galet bra med atmosfären ända från början av uppdraget när man är på ängen och lägger sig ner i gräset när fienden går förbi osv till när man springer omkring i de gamla byggnaderna och MacMillian pratar. Sen ändras tempot drastiskt efter man failar att döda snubben och måste springa iväg och allt går åt helvete.
Minns att jag blev ännu mer imponerad efter att ha sett
riktiga bilder på hur det ser ut där egentligen.
Ser fram emot MW2's single player campaign och Co-op uppdragen mer än den vanliga multiplayern faktiskt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Man kan inte plocka ut enskilda delar av en helhet och säga "det här är enda orsaken till varför jag tycker så här". Grafiken är bara en kompenent i spelet. Det finns delar i single player som är helt makalöst snygga jämfört med tidigare krigsspel. Mycket har som sagt med belysningen att göra. Det som imponerade allra mest på mig var det som marvin nämner, uppdraget i Ukraina. Förutom en klockren atmosfär där man som spelare dras in i spelet och pulsen stiger, har de lyckats fånga så många grymma detaljer från det riktiga området att verklighetskänslan stiger ett par grader. Titta på gamla foton eller filmer så ser du. Det var så pass bra att jag körde igenom det på veteran (även om det tog en jäkla massa försök att storma ner för kullen mot helikoptern), och jag brukar inte ha så stort intresse av att spela igenom spel på flera svårighetsgrader bara för att ha gjort det. Jag tror och hoppas att de lagt ner oerhört mycket kraft på att göra såväl campaign som som multiplayer (och co-op) riktigt bra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Gillar inte att dom inte kan säga hur många maps det skeppas med, iofs kanske dom kör en cod4 och i stort sett bara tar singleplayer maps etc och då kan det ju bli en mindre spoiler. Hoppas dom tar med Vacant från cod 4, bästa mappen i hela jävla spelet
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
OOOHH COOL gameplay!!
Barret och Akimbo, nice as hell, orkar inte med all väntan på detta, blir bara mer och mer hajpad var eviga dag.
Digg it...
Hur fan kan du bli hajpad av det där klippet? största jävla trashnooben ever som spelar, blir i stort sett enbart äcklad av hur han kan vara så jävla dålig. Jag försökte att tänka på annat än hur dålig han var men kunde inte så jag stängde av efter 4 minuter ><
Dont feed the troll.
Jag tror doggson behöver en kram efter det där.
Jo minst sagt, första gången låtsatsfarsan spelade cod 4 sp rörde han sig mer vanare och mer smooth än vad den där jävla tönten gjorde. Springa runt och försöka noscope:a folk istället för att bara dra fram pickan och avsluta dom = why? Momentet då 3 pers dyker upp framför han och han lyckas med bravaden att skjuta 1 i magen är också ett wtf moment. kasta flash/frag sen in med pistolen alá zerg mode och döda för helvete kan man inte ska man inte.
Fan ser fram emot spelet. Tror det blir riktigt grymt. Bokade det idag till ps3an
Tja spelar folk cod4a fortfarandande? Ja spelar hela tiden online jao. Adda mitt xboxlive konto och spela med mig.. LiveKaliban är lvl 21 typ börjad espela de för en evcka sen pz
Some say they expect Illuminati take my body to sleep
Ny gameplay från singleplayer.
Verkar riktigt nice.
Digg it...
Singleplayer ser bra ut, hoppas verkligen att det blir minst lika bra som det var i föregångaren. Jag skulle inte klaga om kampanjen var längre än 6 timmar dock. Multiplayer ser väl sådär ut, kan inte säga att jag är mycket för det hektiska spelsätt som det innebär. Ser snarare fram emot Operation Flashpoint: Dragon Rising på den fronten.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Dags för en ny trailer på söndag.
SP trailer? meh vill se lite Spec ops nu
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"
OUF!! Good shit!
Nice också med "Down But Not Out" från Gow :D Svåraste lär vara 69 stars i Spec Ops :/
tråkig lista minst sagt Ska vi spela spec ops min loverboy?
You know it, baby!
Svåraste lär vara 69 stars i Spec Ops :/ Svår är den nog inte, tidskrävande kanske.
Digg it...
Fast det beror på, ingen av oss vet hur jävla drygt det kommer vara att spela spec ops på veteran.
har dom alltså inga online achievements?
du är kär i mig.
Inget sånt skit!
Special Ops mode….. Only the dedicated Modern Warfare 2 fan really understands what it is. Well, its co-op but not campaign. Its arcade mode but with a friend. Its not one game type but many different and varied types. Its….. hard to explain exactly what it is, so read on to get a clearer picture. When you fire up Modern Warfare 2, you will land on a screen where you can launch Campaign, Multiplayer or Special Ops – the new co-op mode. You can also see your completion levels for each one. You can play Special Ops solo if you want, but you won’t get far that way. The ticket to survival is a friend, you can play split-screen or on Xbox Live/Playstation Network with two players max. Just remember, there is no drop-in/drop-out, so you will want a reliable partner who will stick with you if you want to get killer times/scores. Special Ops is broken down into 5 groups that escalate in difficulty – Alpha, Bravo, Charlie, Delta and Echo – and you can earn up to 3 stars for completing each of the 23 missions. You get one star for completing it on Regular, two for Hardened and three for Veteran. Since it takes 14 stars to open up the next group, there’ll be no strolls in the park. There will be a lot of intriguing gameplay you won’t see anywhere else in Modern Warfare 2. Many of the ideas for Special Ops came from quality single player concepts that didn’t quite fit into the Campaigns flow. Special Ops was where Infinity Ward didn’t want to compromise on story, “but still wanted cool co-op moments”. Some of the 23 missions or scenarios included are Assault – Sends you through a level to take down targets while avoiding civilians Stealth – Has you sneak past enemies Wave Defense – Spawn’s five increasingly harder waves – just like GoW2’s Horde Mode Elimination – Drops you into a level with a set number of spawning enemies Snowmobile Time Trials – Get to the finish line as quick as possible Snowmobile Combat – Race against, and shoot your friend AC-130 – One man in the gunship handles fire support, while one man on the ground has a laser sight on his rifle calling down death from above. An example of these missions is a Delta level Elimination. Harrowing is a good way to describe the job of taking down 40 adversaries converging on a cabin in the woods. You can play it smart, planting claymores in doorways and popping up in windows to tempt ghillie-suited snipers to reveal their position by taking a potshot. Some enemies won’t come to you, so eventually it seems wise to move to the forest… Until a juggernaut charges! Juggernauts are a enemy you won’t find anywhere else in the game. There are huge guys in bomb-squad suits, and the only way to take them down is with a .50 cal or Desert Eagle. Explosions only take them to one knee. So, only one month, two weeks and two days until you can experience all that Modern Warfare 2 has to offer, up close and personal. It looks like you won’t be disappointed with Special Ops mode
Graffare
2009-10-05 15:43
Ville ha plåtlådan, men den var fullbokad överallt.. :'(
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.
tjo ingen som har typ vet av nån "vapen" lista för det här spelet? ja var bara intresserad av åh veta om "M110 Sass" är med =)
Så, vilken platform kommer ni att spela detta på?
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Så, vilken platform kommer ni att spela detta på? Självklart den plattform som de flesta polarna spelar på. Det tycker jag borde vara svaret från alla som har alternativet att välja plattform(och har något vett bakom pannbenet). Speciellt nu då det har co-op! :)
Så förmodligen blir det antingen ps3 eller pc för mig. Förmodligen både och, sorgligt nog. hehe
Har egentligen lika många(få) kompisar som spelar pc som 360 men jag litar inte på att dem nördarna inte kommer gå tillbaks till sitt jävla halo igen om nån månad.
"Bad news, the Modern Warfare 2 release date for the PC has been changed to November 24th, two weeks after the supposed simultaneous release." :D
marvingaye: pff tjacka skiten till boxen så spelar du med FISK och får mad status, du kan vara shield whore åt mig och dieallot imo :d Kommer självklart skaffa det till boxen och fortsätta reppa FISK lol @ pc release :d
Om Marvin var med i FISK, skulle han vara gayefisk då?
"gayefisk" Låter som en legit anledning till att hojta kanye memes i headsetet och låtsassjunga autotune.
:D
marvingaye: Nu ska vi inte dissa autotune här det är fräckt! Gayefisk lät lite småballt ska sno det om jag får tag på 800msp ><
Seriöst, fan vad lack jag blir på alla jävla bitch ass americans som gråter över att spelet äger rum i ett sönderbombat D.C och soldater dör för att ta tillbaka Vita Huset."Perhaps you can not yet hear it, because the soil is not your own... But you will." Buuhuu, crybabies!
hahaha synd att man inte kan switcha sida och spela terrorist/frihetshjälte i mw2, skulle kunna bomba lite städer
Tycker mest det är märkligt att de börjar grina över MW2 just. Känns som att de borde ha bajsat ner sig av ilska när fallout 3 kom ut och man kunde promenera igenom ett atombombat D.C och hitta abe lincoln sittandes där utan sitt huvud. De hade dock inte med vita huset i Fallout 3 men hela The Mall med Capitol byggnaden och monumentet osv fanns där. Aja, jag blev i alla fall mer hypad över single playern efter att ha sett senaste trailern.
2 timmar kvar till GTTV! "New exckusive footage of Modern Warfare 2" Blir att se!
Känns som att de borde ha bajsat ner sig av ilska när fallout 3 De gjorde dom också.
Digg it...
Har kollat den. Spec-OPS kommer äga allt! ALLT!
Ser riktigt bra ut. Igen. Förstår dock inte hypen med snöskotrarna. Tycker det ser ganska kefft ut. Iofs så bor jag inte i Sundsvall eller norröver och har således inte tre snömoppar på uppfarten, och kanske är det precis så där det känns och ser ut att köra.