I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[X360/PS3] Modern Warfare 2.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-12-09 11:23
Dieallot

ah, jag sa fel..xD var tvungen lira lite och kolla.. Ja, Crash är skön. Gillar den med en torkat flod eller något i mitten också. kommer inte ihåg namnet..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-12-09 13:50
Simba:
Tänkte väl det ;)
Den med en torkad flod är Overgown. Den är ganska nice. Jag tycker dock att Rundown påminner om som fan om den, två broar, vattenhål i mitten, sniperhus på vardera hus. Hell, bensinmacken från Overgrown finns till och med på Rundown :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-09 16:01
Dieallot

säker? jag har för mej overgrown är den med skitmycket gräs, sen kan man gå igenm muren på ett ställe och komma fram vid 2st stora silos. Men jag har vl fel antar jag.

Nya maps, lite balansering osv osv. Eller släpp dedikerade servrar till PC och konsol = balanserade servrar med bra ping + nya custom maps..

Tänkte faktiskt ha en server hemma här, men det blir vl aldrig av. Sätta ban på Akimbo, 1887, riot shield och bara köra hardcore och bra maps. Satan vad kul spelet hade varit då.. =)

2009-12-09 17:10

Jag tycker att mitten av banan är en torkad flod iaf :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-09 17:23
det är sant... är till och med broar över och sån skit... fetaste banan förutom Crash och den andra stadsbanan som man kan campa på ett skitfett ställe.... åååh <33
Get Random!

2009-12-09 18:49
overgrown var den första jag lirade, och den roligaste:P
du är kär i mig.

2009-12-09 19:05
Sorry, TheMatt. Nån annan hann före, galet nog.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-12-09 20:43
marwingaye: okej, kanske lika bra.
Jobbet bjöd på presentkort så
jag tänkte gå o införskaffa lite nytt shit till helgen.
Typ AC 2 & Tekken 6.
Men man blir ju fan aldrig klar med mw2.
Just nu är jag i stadiet att jag bara måste
låsa upp all skit till ak47:an..
Graffare

2009-12-10 22:06
Banor från cod4 jag gärna hade sett:

Overgrown
Crash
District
Crossfire
Backlot

Bästa banorna ever på S/D
Spelar fortfarande cod4 med jämna mellanrum för att spela roliga banor.

2009-12-11 22:35
Någon som spelar MW2 på PC? tänkte det vore kul att köra lite. Lägg in era steamids här.. =)

Simba - simbstah

2009-12-11 22:56
Saknar shipment
jag har alltid rätt.

2009-12-12 00:49
Gött beställde MW2 till krysslådan igår och för en timme sedan gick den sönder..vägrar läsa skivor..så nu väntar jag på ordersedel från microsoft så jag kan skicka den på reparation eller få den utbytt. Härliga tider! kan ju glömma att få tillbaka den innan jul.. Och varför är det bara en beta på BFBC2 till PS3?
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2009-12-12 00:50
Och den banan som dom borde släppa till 2:an är ju Broadcast, den är fan super!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2009-12-12 03:45
meskker P27
För att 360 fick betan till första Bad Company. Någon får gärna rätta mig om jag har fel

Bestämde mig för att gå prestige nu tillslut. Så nu lvlar jag upp och använder vapen jag inte körde med förut som Famas t.ex.. galet bra

2009-12-12 06:21
meskker P27

Betan finns på PC också men den har inte startat än tror jag.
Jag vet f.ö inte varför de inte gjorde nån beta på 360. En vild gissning skulle vara det som !P21 nämner eller att DICE antog att MW2 är så enormt stort på 360 att det inte är någon idé att ha en beta där just nu.
Du går inte miste om så jättemycket egentligen. Det är likt BFBC och det är bara en bana i betan. Man märker dessutom att det verkligen är en tidig version av spelet.
Det känns som att en hel del ljud saknas eller att ljudet bara försvinner ibland. Det är riktigt dålig AA, fattas texturer här och där, buskar och träd som svävar i luften.
Det flyter bra i alla fall, har inte upplevt något lagg alls. Bättre än BFBC. Förstörandet av byggnader ser lite mer naturligt ut.

Ontopic: Härligt att de verkar ha fixat Javelin glitchen nu. Ok, det var roligt i början men jag började bli less på det :)

2009-12-13 12:41
ok, det var nog för att 360 fick BC1, har nött det demot ett tag nu för att få mer känsla på fps spel på konsoll då jag kört på dator förut. Tror faktiskt att BFBC2 kommer att slå större än vad MW2 gjort, jag överväger att inte köpa MW2 och vänta på BC2 istället

2009-12-13 17:30
Jag fick ingen ban för att ha sprängt 500+ folk med javelin lolol :(
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-12-13 20:15
doggson

varför skulle du fått det? inte fattat den buggen än? xD
Get Random!

2009-12-13 21:21
Javelin Glitch aka Bitch Glitch = missilen sprängs när du dör. Dör du i ett rum med 5 fiender i så dör alla i det rummet.

Folk som använde skiten fick ban på 2 veckor.

2009-12-13 21:29
jaha! haha.. så det är så det hänt...
Get Random!

2009-12-13 21:52
Jag vill veta vad det är för Exclusive Vip Access man får. Upp med skiten bara så jag kan mata in koden!
Graffare

2009-12-14 02:02
Insåg att UMPen var sjukligt bra, lirade några TDM matcher med minst 15 plus i K/D. Rekommenderas!

2009-12-14 10:16
Bitch glitch my ass! ALLAH AKHBAR glitchen skulle jag kalla den

Awesome info: Map Monkeys var snubbarna som fick 2.5 dagar att ta bort glitchar från Mw2.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-12-14 19:46
^Gahahahaha

Servrarna var ganska konstiga igår kväll. Jag blev alltid överförd till en free-for-all match med 18 pers i.

I andra hand, tycker ni inte att care package brukar förstöra stämningen i matchen. Skit kul när man håller på att bygga upp ett killstreak och så plötsligt så kommer det en pave low, stealth bomber och asjobbiga harrier strike alla tillsammans, eller värre, bara för att nån camper råkade få in ett 4 kill streak combo.

2009-12-14 19:52
Servrarna var ganska konstiga igår kväll. Jag blev alltid överförd till en free-for-all match med 18 pers i.

Private Ranked Match Glitch.
Folk pillar så att de får in spelare till sin privata match. Kan därefter ändra inställningar på matchen och tjäna mycket xp. Oändliga SND-matcher med 18 spelare = mycket xp :)

2009-12-14 20:02
Kallabalik var det iaf. Gick knappt att köra, fick tom byta till nån LMG och i princip började spreja sönder allt som stod varför eller bakom mig.

Vill man ha xp kör man Demolition. Man får minst 9-10k xp varje match

2009-12-14 21:59
inget slår Domination på den lilla sand banan .. speciellt när de har choppergunner och ac-130 .. tur att jag inte spelade på mitt acc. man dog direkt när man spawna.
Get Random!

2009-12-14 21:59
vill tillägga att det var 9vs9 också
Get Random!

2009-12-14 22:16
jag va med om att det ballade o ja körde ett gäng cage match 1v1 med typ 10 andra pers. även kört HCTD på den lilla instängda ökenbanan. märkligt värre.

2009-12-14 23:56
Ett tips om ni vill lvla upp riktigt fort är att låsa upp emergency airdrop och sen ge bort allt utom AC-130, chopper gunner och möjligtvis sentry gun om ni har en bra spot att sätta den på. går förjävla fort

2009-12-15 11:09
Unlimited ammo glitch är fin också.

FIXA MP FFS!

2009-12-15 12:01
hahahahahahahahaha för varje glitch jag ser så skrattar jag ännu mer, tacka fan för färdig utvecklande spel (Halo3) LOL

Dieallot

2009-12-15 12:08

2009-12-15 15:36
lol fail
du är kär i mig.

2009-12-15 15:42
Tydligen kan det här vara en exploit skapad av moddare och inte bara en vanlig glitch som IW missat att fixa.

word on the street is that it's an exploit - created by modders - that can be "passed" around anyone and everyone who plays against them, as it sticks in their 360's cache. Only, instead of corrupting data, it blows up MW2 maps.

Länk till http://kotaku.com/5426605/modern-warfare-2-on-360-busted-ammo-in-plentiful-supply

Ganska fucked up om det är så. En sak jag brukar gilla med att spela onlinespel på konsoll istället för PC är att man slipper fuskare/moddare. Men där ser man..

2009-12-15 16:52
Mycket besviken på spelet.
Tycker inte hänt så mycke sen ettan förtum massa perks och konstigheter.
Grafisk ser jag ingen skilnad alls.

Det har mycket att göra med att ettan var en riktig"WOW" upplevelse och tvåan känns som en patch.

Och multiplayers är värdelös för alla som sitter och spelar 24h utan liv. Kastar granater från början så efter 1 meter är man död. Jätte kul, Specielt när man gillar spela Search and Destroy.

Nej. Ångrar grovt att jag köpte detta spel...

2009-12-15 18:08
halvflopp faktiskt.. men jag gillar det!

gillade cod4 och detta känns som en patch som sagt, vilket jag inte ser något dåligt i!
Get Random!

2009-12-15 19:21
Tycker cod4 var mycket roligare än detta. Killstreaks förstör rätt mycket då folk kan sitta i sin helikopter och meja ner 20-30 pers för att sedan få nuke. Sen de jäkla mupparna med värmesiktet på sina vapen. Ligger man och ska gömma sig med en vanlig sniper hittar dom en på en gång.. blir jäkligt less på det här spelet faktiskt.
Kanske bör återgå till cod4 eller möjligtvis WaW som jag tyckte var riktigt fett, bortsett från alla tanks då..
Men då.

2009-12-15 22:04

"Turn your fucking mic off!"
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2009-12-15 23:53
u.u P21
Chopper gunners är ju grymt lätta att skjuta ner även om du är den enda eftersom det bara behövs 2 stingers. Men AC-130 kan vara lite jobbigare. Bara att gömma sig. Och Cold blooded finns ju faktiskt så sätt på cold blooded så behöver du inte bry dig om folk med thermal. Bara att träffa i överkroppen eller huvudet så dör dom. Kan dock hålla med om att Cod 4 var roligare och det är mycket med dethär som verkligen suger

Admin

2009-12-16 11:07
Jag gillar iofs den stora variationen och det går att skydda sig någorlunda mot det mesta (t ex cold blooded om du stöter på någon som är hyffsat skillad med thermal).

Det enda som förstör på riktigt är akimbo hagelpuffror. Inte alla, men när folk börjar kuta runt med marathon och light foot. Det är bara tråkigt och känns inte direkt som "modern warfare".
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-12-16 11:29
Och multiplayers är värdelös för alla som sitter och spelar 24h utan liv.

Det där betyder oftast att den som sa det suger, bra ursäkt dock synd att den inte funkar.

t ex cold blooded om du stöter på någon som är hyffsat skillad med thermal

Jo för man älskar ju att spela normal utan stopping power, speciellt om man har gul ping.

Kom in i en Infinite ammo match igår, FY FAN VAD DET SPRÄNGS! sjukt smek. Bästa med detta spel är ju glitcharna, 18 pers på rust och spraya alla = äg

Dieallot

2009-12-16 11:39
Doggson.

Bara för du säger en sak gör det inte sant. Det är många spel jag är dålig på som jag älskar OCH tvärtom. Bra försök att leka smart där, fail.....
Det är inte kul att kasta granater över hela banan när man precis börjat. Jag skulle kalla det en Bugg tillåmed. Tråkigt värre.

Det var så i ettan oxå men jag ÄLSKAR ettan. Hur förklarar du det då?

neee, tyst då....

2009-12-16 11:52
Hahah, jag har aldrig blivit dödad av en granat som flygit över hela banan precis i början.
I COD 4 ja. I MW2? Nej. Skillnaden heter Frag x 3. Skillnaden är att granater är klenare i MW2.
Granater är inte problemet.

Gnäll på nått annat. Finns gott om saker på listan.

2009-12-16 11:56
Dieallot

att listan är lång är helt sann. Men dör du inte? jag dör iaf.
Specielt på hardcore och älskar man Search and destroy så blir det VÄLDIGT tråkigt i längden. Man hoppades på dessa moment var fixat i tvåan men...
Ettan var super. Top tio spel.

men tvåa asså. ush....

2009-12-16 11:58
Sure, jag dör. Men inte av grenade spam.

2009-12-16 20:11
Det var så i ettan oxå men jag ÄLSKAR ettan. Hur förklarar du det då?

För att 1:an är ett bättre spel

Har inget emot att folk drar granater över hela banan men så spelar jag inte SND heller för jag tycker det är ruttet.

Tip of the day: L2nadecalculate

Dieallot

2009-12-16 23:22
#MW2 Update in Test now: 1887s Balanced. Public "private" Match fix. Infinite Ammo fix. Prestige Hack on PS3 fix. Texture Hack on PC fix. (about 1 hour ago from web)
Graffare

2009-12-17 03:39
Nukade två gånger i rad igår. Jäklar vilken känsla. Någon mer som nukat?

2009-12-17 13:13
doggsons ord är lag.. det vet alla...
Get Random!