I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[X360/PS3] Modern Warfare 2.

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2009-11-25 00:57
någon som har koll på hur det går med hackandet av dedikerade servrar på PC sidan? dom har ju lyckats, och kommer det komma upp några sånna hos privatpersoner kommer IW patcha in det säkert..

Funderar på att köpa det imorgon, men det verkar inte värt det.. hört riktiga mardrömshistorer om minst 130 i ping, 3-10 försök för att lyckas connecta, host migrating varannan minut osv osv..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-11-25 01:45
helt otroligt om dom släpper domdär spellägena och tar betalt för dom. Jävla kuksugare. Tur att Bad company 2 snart är här

2009-11-25 06:57
Hahaha satan vad folk går igång och är ledsna :D

! P21: Du behöver inte betala för dom om du inte vill.

"Sen planerar de tydligen ett helt annat CoDspel utanför huvudserien som bara är MP och kommer ha månadsavgift plus diverse andra microtransactions."

Woot? Iofs finns det bara 1 spel som är värt månadskostad (world of warcraft)

Får hoppas att jag slutar lagga snart i mp annars är jag inte så sugen på att köpa dom 2 tidsexklusiva mappacks som är inc till 360
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-11-25 09:37
Jag har lite lagg kanske var 10:e match, o ja sitter
på en sketen 2 megs lina. Men bara ja tar det lugnt
med torrenterna så flyter det på bra.
Va fan gör folk för att få till de
här mardrömsupplevelserna?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-25 10:39
Jag har ingen aning, har 8mbit och enligt bredbandskollen så är mitt nät bra.¨
Kan bero på routern men det blev ingen speciell skillnad då jag direktkopplade till modemet.

Har suttit och fuckat med nätsverksportar och öppnat allt jag ska ha öppet men gör ingen skillnad heller, börjar bli lite tröttsamt och min KD ratio har sjunkit röv :( Låg på 1.55 sen sa det poff och lagget kom då gick den ner till 1.46 eller något sånt.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot

2009-11-25 12:21
Ni som har spelet, är det värt att köpa det nu, eller ska man vänta tills IW eventuellt inser att dom är dumma i huvudet och dunkar in allt extra till PC?

Kan ju alltid spela på haxade dedicated annars...
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2009-11-25 14:13
Är det bara jag, för att samma bana spelas hela jävla tiden när jag ska spela TDM på xbox. Antingen highrise, estate eller favela.

2009-11-25 17:27
Idag hande det, en killstreak pa 25 foljt av en nuke :D Har en killstreak pa 30 nu (var bara tvungen att skryta lite).
Har faktiskt inte markt av lagg alls enda problemen som finns ar att man ibland inte kan invita polare och jag spelar pa PS3, nagon annan som haft samma prob?
hejhej

2009-11-25 20:10
alla har haft det problemet, dom sa att det skulle fixas i senaste patchen... men Infinity Wankers verkar ha fuckat upp det med
du är kär i mig.
Admin

2009-11-25 23:06
marvingaye

men ett tredje lir från ännu en utvecklare kommer göra det överflödigt, två CoD spel om året eller vadå?

Det snackas om att produktionstiden ska utökas till tre år, därav tar man in en tredje utvecklare för att inte få ett glapp vart tredje år.

Sen verkar det ju som att alla farhågor inför MW2 var mer sanning än rykten. Personligen tror jag att CoD-serien, som alltid stått högt i kurs och varit synonymt med kvalitet hos mig och många andra, är på väg att skita ner sig rejält. Visst är MW2 bra, annars hade jag inte fortsatt spela det. Dessutom vore det korkat att inte spela ett spel man har köpt när det ändå inte går att få tillbaka pengarna. DLC däremot tror jag att jag skippar. Största anledningen är att IW på världsrekordtid gått från pålitlig till korrumperad. Deras agerande känns lika osannolikt som storyn (betyder det att Washington ligger i ruiner?).

The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-11-26 02:10
doggson
Ska inte betala. Har aldrig köpt dlc till något spel. Tycker bara att det är dålig still om dom nu gör så

aanthony P21
Grattis^^ Min högsta killstreak är också 30. Dock har jag inte lyckats få en nuke än. varje gång jag satsar på en nuke så går det åt helvete -_-

2009-11-26 15:20
Dagens tips:
Om ni som jag slet med s&d, defuse & plant
challenges, kör 3:d person tactical, gick vældigt mkt
enklare dær av nån anledning, kanske mer
n00bz som kør, vad vet jag. smooth gick det iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Admin

2009-11-26 15:26
Efter att ha kört Uncharted 2 blir man ganska frustrerad på att inte kunna panorera kameran i 3rd person (som över lag känns jävligt "beta"). Men det är helt klart att många har svårt att anpassa sig.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2009-11-26 15:37
Third person är fullt med massa noobs speciellt cage match eftersom alla vill boosta headshot challenges alá Cod 4
(HEJ PATRIK LULZ)

Dieallot

2009-11-26 19:14
Evolution
Det snackas om att produktionstiden ska utökas till tre år, därav tar man in en tredje utvecklare för att inte få ett glapp vart tredje år.

Det skulle ju iofs vara jävligt bra om det var så. Längre produktionstid och ett CoD spel om året från olika utvecklare. Den enda nackdelen är väl att man får vänta ett år extra på varje IW spel. Men ändå, längre produktionstid innebär att de jobbar lite mer med spelen, längre SP campaigns kanske?

Jag antar att jag automatiskt tolkade det på ett ganska cyniskt sätt att Activision skulle försöka kränga fler CoD spel på kortare tid som de gjorde med GH. De kanske lärt sig att det inte funkar så bra nu i efterhand. Kortare produktionstid är billigare men för många spel/dlc på en gång leder till sk "oversaturation".
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2009-11-26 20:19
Yay idag lyckades jag äntligen med en nuke. Och ökade min killstreak till 31:P Ska få en nuke till sen dissar jag den för evigt

Admin

2009-11-27 13:56
marvingaye
Ja, för med facit i hand har IW misslyckats med sina ambitioner. Dissar man t ex en hel plattform så hårt som de gjort med pc (deras ursprungliga grund) och inte har genomfört några avancerade uppdateringar rent grafiskt (CoD4 hade helt magisk grafik jämfört med sina föregångare, men MW2 är inte ens snyggare än WaW egentligen) samtidigt som man lovar världens bästa spel genom tiderna så har man misslyckats även om man levererat ett grymt spel. Ett års produktion till hade nog gjort gott. Hoppas bara de tar till sig av kritiken och inte grinar.

Jag är intresserad av vad den här tredje utvecklaren kan åstadkomma. Vad ska de syssla med? Annat krig, framtid eller kanske den här onlinevärlden som de snackat lite om?

2009-11-27 22:55
nu har man köpt de, väldigt sent men fick äntligen pengar!
Nu ska man nörda!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2009-11-27 23:51
en polare till mig från frankrike är uppe i 30 nukes på raken... bara så ni vet ;) adda mig på psn så kan ni få lira med han om ni inte tror mig..inte så kul för de blir nuke varje gång men ändå xD haha

psn: zkillad

2009-11-28 11:43
Nej fyfan vad Nuke är tråkigt, hatar't!
På multiplayer då
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Graffare

2009-11-30 05:28
Jag kör mycket "core" så jag listar några setups jag brukar använda. Är det hardcore har alla vapen ninja och cold blooded istället.
VeCn's Knifemonkeysetup:

Mp5 m. Rapid fire, Magnum m. tactical knife (Viktigt att ha tactical!)
Marathon Pro (Springer oändligt långt)
Lightweight Pro (Spronger fort som satan speciellt med mp5a)
Commando Pro (Knivar en halvmil ungefär)

Knivar alla, skjuter inte ett skott (kanske nån). De flesta gör inte ett skit när man rushar in och knivar halva laget. 50-24 är mitt rekord (började med det igår iofs).

VeCn's Quikscopesetup:
Intervetion m. thermal-scope
Slight of hand Pro (Aimar fort som satan speciellt med thermal)
Stopping power Pro (Dödar på ett skott vart du än skjuter)
Ninja Pro (Här skulle du kunna sätta in Steady aim Pro, jag kör med bra ljud så jag vill gärna inte höra mina egna fotsteg)

VeCn's regularsetup
M16 eller M4 (Ingen attach./silencer)
Scavanger Pro eller Slight of hand Pro
Stopping power Pro eller Cold blooded
Ninja pro

Anledning till att jag har skrivit ut "Pro" är för att dom är viktiga i mina setups.
Adda gärna om ni lirar xbox.

GT: "ohmy mehow"

2009-11-30 10:46
Grattis du är en noob

Hatar alla jävla idioter med knivsetups, brukade köra det ibland men tog bort min för några dagar sen.
Förövrigt så kör man ju alltid pro så fort man låser upp dom.

Min lista på saker folk gör som enligt mig skulle ge mig rätten att sparka dom i huvudet
1: Du noobtubar i HC
2: Du använder Heartbeat sensor
3: Du glitchar upp på tak och skit i HC (Derail 50 meter upp i luften?)
4: Du har en knivsetup och har NNJA/Ninja Title
5: Du glitchar stenen på Afghan

Där har du saker som får mig att svära lite och hata spelet ännu mer.

IW är så grymt stolta över sin jävla mp bra att dom inte ens kan släppa banor utan glitchar

Dieallot

2009-11-30 12:33
Är det inte lite så att om man skriker över noobtubes, så är man för kass för att
undvika dem, o om man blir frag'd så kanske killen som sköt dig i fråga inte är en noob, det är bara du som inte är så leet.. f.ö har de ju byggt challenge systemet
så att man måste köra åtminstone 20 rockets per vapen för att få nästa goodie.
O ja, jag hatar åxå o bli randombombad från 50 meter, men its the name of the game. Nu är de ju där liksom, gilla läget, spela inte, eller gråt inte på webben iaf.
Det låter mest som nån som försöker bevisa att han är jävligt duktig, "om bara
alla kunde spela på samma sätt som mig"..
Admin

2009-11-30 13:17
Kan iofs vara svårt att ducka noobtubes i hardcore när det är ens egen lagkamrat som skjuter en i ryggen eller nåt. Annars har jag svårt att förstå kritiken. Någon väljer ju detta tillägg genom att offra något annat. Det är ju precis som att klaga på att folk använder ACOG eller red dot. Nu finns förvisso Bling perk som gör det möjligt att använda både sikte och annat, men då offrar man å andra sidan en perk som kunnat användas bättre. En fördel är en annan nackdel (eller utebliven fördel om man så vill).

2009-11-30 13:53
TheMatt P28: Montage dags! visa alla gånger du duckar noobtubes
Grottan på afghan är ett perfekt ställe att filma, där brukar det flyga noobtubes utav helvete.
finns inget mer underbart än att möta ett helt team med noobtubers i HC

Evolution P26: Har inget problem med teammates som pangar noobtubes eftersom jag inte är så jävla sugen på campfest alá HC TD, spelar mest HC HQ eftersom det ger mest points

Dieallot

2009-11-30 14:25
Alltså, jag kan självklart inte undvika dem, det smäller utav bara helvete hela tiden o ja dør som fan o ja har 0.70 nått i killratio, men det är bara så tröttsamt
o skrika om spelets regler. Om Liverpool får stryk med 3-0 så
skriker man ju fan inte att målet är för brett eller att motståndarna har før bra skor..
Ok, rutten liknelse, men you get the point.
Admin

2009-11-30 14:32
Så håll dig borta från grottan.

2009-11-30 14:33
Sen så kanske tubeandet är ett ofantligt mkt större
problem på 360, det vet jag inte, men det ligger ju lite
i demografin att det kan va så, aka, mer thrashtalkande
amerikanska skitungar som spelar.
Graffare

2009-11-30 18:49
Doggson: Jag ligger i topp alla matcher jag kör, är jag noob? Vi kör 1on1 så ser vi vem som vinner.

Folk som grinar över noobtubes, HBS och annat som är en del av spelet kanske borde lägga ner. Spawntubes på HCSD är ju knappast svårt att dodga!

2009-11-30 18:50
Hahahahaha, "vi kör 1 on 1". Classic.

Hahahaha.

2009-11-30 19:58
har fått mitt bredband så nu jävlar
Get Random!

2009-11-30 23:39
Winchester 1887 eller (Ranger) Akimbo, ninja perk, lightweight perk, slight hands perk gäller det. Fungerar bara på Free-for-all matcher dock.

Ninja perken e ganska grym för att undvika alla idiot campers har jag märkt.

2009-12-01 05:41

2009-12-01 08:57
VeCn: Grattis jag brukar ligga topp oftast :) 1vs1 3rd person Ingen HBS/THERMAL/Snipe/Radar och HC settings låter det lovande?

TheMatt P28
1:"o ja har 0.70 nått i killratio" Min är 0.55!
2: Jo alla vet ju att psn är årets jävla höjdarställe för fina killarna som inte trashtalkar etc. Lillebrorsan har mer meddelanden med "Bitch" i än vad jag har och han spelar little big planet....:D

Den där jävla strippen var ju underbar btw

Dieallot

2009-12-01 09:42
hahah jag kan co-signa på att psn inte är så värst mycket mognare än xbox live. Herregud, den myten dog så fort jag började spela SFIV och SSF2HDR regelbundet online. Fast visst, vissa spel verkar ha en mer mogen community jämfört med andra. T ex Blazblue och Demon's Souls.
Men MW2 gör det tydligare än någonsin att online är online och det finns nötter överallt oavsett om man spelar på PC, 360 eller PS3. Förvånansvärt många har dessutom mickar i MW2(relativt ovanligt på psn) och det finns alltid ett par trashtalkande gossar i princip varannat spel jag joinar.

Inte för att jag har så värst mycket emot det. Det är inte direkt svårt att bocka i ett par mutes om man så vill. Det är tvärtom, ag brukar oftast finna det ganska underhållande. Men sen tar jag inte spelet så jävla seriöst. Har svårt att göra det när det är så jävla random med sitt "rubberbanding". Det är i klass med Mario Kart Wii vissa rundor.
Brukar oftast bara tysta folk som sjunger eller spelar musik genom sin mobil eller nåt. Även såna med dåliga headsets som mest distar och låter som att de ligger på golvet och skrapar. Blir mute direkt.

2009-12-01 11:23
Kan nån förklara det där med att sitta och sjunga i game lobbys? hade nån jävla britt som satt och sjöng den där gamla ruttna Eiffel 65 låten "Ít´s such a mint song mate" sen gick han vidare till att sjunga en annan hel rutten skitlåt "You spin me round round" ingen aning om vad den heter men suger gör den ju.

Hade en pure rapeage runda för en stund sen, drog in 2 chopper gunners och smekte utav helvete slutade på 56-10. 27 kills kvar till 10k gränsen

Dieallot

2009-12-01 11:23
Jag skrev "sen så kanske", "jag vet inte"
geeses, dont get your panties in a twist.
Hursomhelst, jag mutear alla alltid.

2009-12-01 11:27
Igår var rauwlit btw, en amerikansk klan gled upp i domination
o børjade bullshitta duktigt, "we gon fuck ya up",
this shit be ova in 5 minutes i tell ya, 5 mins tops"
Sen så fick de pisk av 8 randoms så det sjøng kring det.
Då ville jag fan ha ett headset.. :P

2009-12-01 17:17
TheMatt P28

Jag använder mest mitt headset till att prata med polare i partychat i diverse spel osv men det kan hända att jag pratar med randoms ibland. Men det är helt klart värt att skaffa ett.

2009-12-01 17:20
Vissa lirare är sköna att lyssna på.

"Yo, nigguh!. You still live in Alabama?
"Yiieeah, nigguh!"

2009-12-01 18:33
Blev nyss dödad av ett random rpg skott, så jävla tråkigt bah!
Graffare

2009-12-01 19:59
3de person kan vi stryka, resten är jag på.

2009-12-01 23:30
haha.. amerikarnarna är feta.. not..

snackade svenska med en kompis så sa han "this is america, speak american!" WTF liksom?
Get Random!
Admin

2009-12-02 12:11
Tips på bra headset?

Använder vanligtvis hörlurar och vill ha heltäckande för båda öron, vilket inte gör Sonys officiella särskilt aktuellt. Egentligen vill jag bara ha en mikrofon som jag kan fästa på nåt vis och använda mina vanliga hörlurar, men det kan bli lite krångligt.

2009-12-02 13:18
haha man måste ju älska javelin glitchen, infinity ward kan ju glitchtesta sina spel innan dom släpper dom

Dieallot

2009-12-02 13:55
whats the glitch..?

2009-12-02 14:02
ok, googlade lite. random.
Gud så kul han ska ha haft snubben/snubbinnan som
upptäckte det..

2009-12-02 16:52
Jag stör mig något ofantligt på alla nördar i multiplayern som ska hålla på och säga OSCAR MIKE OSCAR MIKE STAY FROSTY BLABLA RAMIREZ osv från single playern. Det var typ fem st med clantags som höll på konstant igår.
Graffare

2009-12-03 03:04
Evolution P26 Jag kör steelseries xboxadapter och random gaminglurar, kopplade till en förstärkare vilket gör att jag kan ha högre och höra exakt om inte till och med mer än dem ökända Turtle Beach. Rekommenderas!

doggson Javelin-glitchen är adresserad och kommer att tas bort snarast (källa: Robert Bowlings Twitter)

IW anställde folk som hittat sjukt mycket glitchar på COD4 för att leta efter glitchar på MW2. Sen om det gick bra, det kan vi nog alla lista ut ;)

2009-12-03 08:27
500 kills med javelin igår

lololol fy fan vad folk lackar blev kallad för både det ena och det andra :D Bästa var britterna som ansåg att jag och polaren var cunts och påpekade det med sin härliga dialekt, garvade måttligt :)
Körde solo och hamnade med en bunt argsinta amerikaner som kallade mig för Rocketboy 3 matcher i rad, fick mina första 2 "ilskna" meddelanden.

Nån gangster som skrev "Loser..." synd bara att jag är teh king of cumbaks! så idioten fick ett "LOLOL THX U WANNA BE FRIENDS !!!?!?!?!?!?!?" tillbaks

Nån som har shitter och kan posta den där läspande fikusen och fråga när dom ska se över Elevators + stenglitchen?

Dieallot