Man tycker ju att IW borde ha fokuserat på att kontrollera så att spelet fungerar istället för att tänka på hur man ska lura av folk pengar på löjliga handkontroller, fula specialdesignade konsoler eller utgåvor med leksaker. *HOST*PC.. Tyckte singleplayer var sämre än ettan, lite sämre känsla överlag. Och om man kan låsa upp thermal siktet i MP kommer det ju blir åt helvete, som att skjuta fisk i en tunna..
Ska beställa det direkt lönen kommer, så jag får väl återkomma med MPåsikter..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Helvete vilken tid det tar att bli 70 i mp:en helt sinnesjukt, hade hört från folk att det skulle ta cirka 24 timmar. Är rank 54/55 nu och har spelat x antal timmar mer än 24 >< Echo uppdragen i spec ops är dessutom också sinnesjuka, iofs behövs det nog eftersom campaignen inte var något speciellt på veteran. Simba du kan köra thermal scope i mp ;)
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Spoiler om slutet,en fråga.Spoiler Slutet varju lite konstigt,fick dom nånsin tag på makarov?
...
Spoiler Nej, han lever. MW3.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Thermal sikte+sniper är väldigt lätt. Men tycker det förstör känslan lite. min högsta killstreak än sålänge är 23. Idag var första gången jag varit med om någon som använt en nuke också. var visst en challenge desutom^^
Yeah var med om en nuke igår haha. Helt galet
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blivit nukad 2 gånger hittils i mp 69/69 stars i specops nu också :) återstår leta intel och sneaka c4 på cliffhanger sen 1000/1000 tar fortfarande år att bli 70 :( sen att man ska göra om det 10 gånger betyder att man blir 10 prestige någon gång nästa sommar förhoppningsvis
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
Bleau, lätt att fastna i det här skitspelet. 29 timmar :(
hur svårt var det på en skala att fixa 69/69? gjorde du med en polare split lr online? eller tom med nån random?
du är kär i mig.
Svensson: Körde ihop med en polare :) Personligen så tyckte jag att det inte var speciellt svårt, trial and error är inte svårt bara drygt. Men då ska man ha i åtanke att dom banorna han inte gjort hade jag gjort och tvärtom, så båda visste i stort sett hur det funkade :) Sen är det ju som sagt "Skillbaserat" Vissa har as svårt för campaign vissa inte, skulle väl sätta typ 4/10 på svårighetsgraden. Då är campaignen en 2/10 :P
Vad är poängen med prestige? Man får ju inga nya vapen, perks eller annat gott. Nya tittlar och emblems får man bara. Själv ska jag stanna på level 70 o ha det bara kul.
ali0418 Det är för att visa folk på internet hur stor nörd man är som orkar/har tid att levla om flera gånger.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
ELLER: Istället för att sitta fast på en lvl och torrunka exp kan man faktiskt "använda" den till nått. Spelet blir roligare.
Det är precis som med Tetris. En del gillar att samla poäng helt enkelt och det är det levels och prestige handlar om. Ett Tetris i 3D som utspelar sig i krigszoner.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Kul o veta hur andra kör för setups. Själv kör jag SCAR-H, blingad med Holographic sight och Silencer. Som secondary, Magnum, grym western vapen. Perks: Hardline och Hipfire. Rekomenderar Hardline till alla, grymt bra om man har en bra strategi med sina killstreak vapen. Kör typ UAV efter 2 kills, så nötar jag 4 kills till, så jag får Harrier strike (som är lite för bra för att vara ett 7 streak vapen), så campar jag till jag dödat 4 till och kallar in AC130 eller Heli-gunner. F.ö, fy fan vad jag hatar Estate banan.
Hardline är sjuk onödig. Kör du Stopping Power så får du den där extrakill:en ändå.
5-11-25 kör jag på killstreak.
ACR. Scavenger, Stopping Power, Commando.
Red Dot, Tactical Insertion, Stun.
- - - - - - - - - - - - -- - - - - -
Modern Warfare 2's blast radius also extended to Xbox Live, in which the blockbuster title's epic release established the following new standards, according to Microsoft: * More than 5.2 million multiplayer hours were logged playing Call of Duty: Modern Warfare 2 on the first day alone. * More than 2.2 million unique gamers played Call of Duty: Modern Warfare 2 in one day on November 10th. A new one-day record for Xbox LIVE. * More than 11 million achievements were unlocked on Call of Duty: Modern Warfare 2 on the first day. Sålde för 550 milledollar första fem dagarna :)
Varierar ganska mycket. Har kanske börjat fixa känslan för snipervapnen också vilka jag tycker har blivit oerhört försvagade jämfört med föregångaren (över lag är banorna relativt dåligt anpassade för snipers, men det får man väl anpassa sig efter). Hardline är särskilt bra i början. Det ger en större chans att komma igång med spelet och få en liten extra push. Annars håller jag med Dieallot vad gäller Stopping Power. Bland Secondary finns det inget vapen som känns så där överdrivet givet. Visst är t ex automathagelbrakaren bra, men de allra flesta känns fortfarande som att det är ärtrör man drar fram och räckvidden plus sikte är inget att hurra över.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
1000/1000 lololol Kör samma setup på typ allt 1: Bling/scavenger 2: Stopping power 3: hip fire Laggar från klockan 7-16 så jag är inte speciellt hype på spelet längre...
Jag kör: Primary: SCAR+red dot Secondary: Stinger(Väldigt användbart) Equip: Kniv(Fortfarande svårt som fan tycker jag), stun Perk 1: Scavenger Perk 2: Stopping power Perk 3: Scrambler/Hip fire Killstreaks kör jag Pred missile-Harrier-emergency airdrop(Byter till chopper gunner när jag låst upp)
Är emergency airdrop bra?
Mja du kan ju ha tur och vända en match ensam. Om du får typ pavelow-AC-130-Chopper gunner och harrier. Då är matchen i stort sett över eftersom alla utom jag verkar vara puckade och aldrig skjuta ner någonting. Dock så kan du få 4 uav's eller dylikt och det är ju inte så kul. Har bytt till chopper gunner nu. Den är tjock, högsta killstreak änsålänge är 30. ACR är desutom helt sjukt bra.. Monsterbra!
Dock så kan man inte ha en harrier+pavelow uppe samtidigt som man ska iväg och skjuta med AC-130/Chopper gunner
ska beställa MW2 till krysslådan nu, är helt ny på att spela FPS på konsol dock, har spelat 1:an stenhårt på MacPro:n på jobbet. Är det väldigt krångligt innan man hittar samma känsla som på dator? Känns som att det är lättare att spela FPS på dator än konsol eller har jag fel?
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
Det är lättare att spela på PC eftersom du är van med upplägget. Lite träning och du får känslan på handkontroll också. Jag tycker att det är skönare att lira FPS på konsoll, mer feeling.
några noob frågor: vad är skillnaden på red dot sight och holographic sight? kan man skjuta sönder en sentry eller måste man kasta granat? kan man skjuta sönder en helikopter eller måste man ha en bazooka?
!!!
Skillnad är väl att holo-sikte är större :P Man kan skjuta sönder en Sentry, den tål dock ett helt mag. Man kan kniva sönder den också, snabbt och enkelt. Man kan skjuta ner helikoptrar. Fast de tål jävligt mycket :)
Bra att ha stopping power pro också om man inte gillar raketer och granater. Snart level 40, snart blire M16 slakt. Någon som vet om commando perken förbättrar tactical knife?
Blev dödad av min egna supply låda förut. Känns bra, mannen.
marvingaye Hahah har också råkat ut för det.. Jag såg inte riktigt var helikoptern släppte supply lådan och så helt plötsligt ramlar den rakt på mig och jag dör.. Så självklart kommer det en jävel och hijackar den
marvingaye: dödade en teammate första dagen med hjälp av låda :d sen har man ju droppat nån på Dieallot också :D
Fått världens otur med supplies. Antingen har den hamnat på en sten och sedan fått den i huvudet, hamnat på något så den flyger in i teammates, eller så har någon idiot stått under den och blivit krossad haha.
*snaark*
Någon som fått några shyssta Javelin kills än?:P Jag har bara lyckats döda en. Men jag håller fast vid den på dom öppnare banorna. snart så kommer en riktig monsterkill
Jag lyckades döda mig själv och en fiende igår på estate. Står i stora ingången på villan, han sitter tydligen och campar nånstans utanför med cold blooded, jag går ut en bit på verandan och lockar på B-spawn. I samma sekund som jag skjuter dör jag och den andra killen. Jag hade inte ställt mig tillräckligt långt ut. Missilen drog i taket på på balkonen ovanför :P
Skjutit typ 10 javelin´s sprängt mig själv med 3 och dödat 0 fiender :d jävla skitgrej. Precis hoppat in på första prestigen gillar när det poppar challenges konstant
Jag gillar Javelin mer än den gillar mig. Men det är kul att hitta ett häng med bra utsikt o bränna av en salvjävel, alltid skrämmer man ju nån..
Haha, upptäckte precis att dom tagit brt dedikerade servrar ch all möjlighet till moddning.. (långsam) Vilket jävla knivhugg i ryggen på den grupp människor som gjorde serien till vad den är idag. Men men, det är väl lättare att hypa det och den skita i oss när man fått en nog stor fanbase.. snacka om att låta framgången stiga åt huvudet... Tänkte köpa det på onsdag, men nu blir det antagligen inte så. Synd att mitt beslut att inte köpa skiten inte kommer märkas speciellt mycket.
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Vaddå "vad kör ni"? Man har ju sina fem att alternera mellan hela tiden. I d sista så har d blivit mycket 3rd person tac o sålänge d inte e dm så e uzi med akimbo samt marathon, light weight och last stand(för att jävlas) ganska svårslaget. clay lr flash beroende på bana.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke P24 Man har väl sina favoriter. Jag har kört med samma kit nu väldigt länge t.ex. Dock så har jag nyligen börjat köra AR med noobtube+Thumper eller AT4 som secondary och sen såklart Danger close som perk. Brukar kunna få ihop en redig mängd med kills
Jag vill fan låsa allt med hela skiten, så ja kör olika hela tiden, är ett jävla checkande med challenges mellan varje match. Men just nu: ARC med scoop, mp5, lightveight, cold blooded & frags, typ. Ps, vad har ni döpt era egna klasser till? Jag kör på Rohn Jambo, Sgt Reese, Omar & någe mer.. :P
P90 akimbo borde bannas Precis som alla jävla andra akimbo sorter (Fd Akimbo 1887 missbrukare) Allting som var fel i 4:an har dom gjort ännu bättre förut granaterna, älskar mängden med noobtubers som poppat upp
Dom 3 spelsätten som "togs bort" ligger kvar i spelet? fräckt!
hatar IW
du är kär i mig.
Dom 3 spelsätten som "togs bort" ligger kvar i spelet? fräckt! Console ligger med i spelet, dedicated servers ligger med i spelet. dom har bara låst skiten. Men nu finns det tydligen Dedicated servers uppe till PC iaf. inte officiella, men dom har lyckats hacka det.
IW kan suga min röw. idioter.. =/
Ah, såg inte filmen innan jag skrev.. Synd på ett sånt schysst företag som IW att bli giriga och bara förstöra..
Wow, helt värdelöst. Spelet var överlag lite av en besvikelse för mig, iaf singleplayer, så jag var redan ganska less men nu är det solklart att jag aldrig mer kommer lägga pengar på ett activision spel igen.
Någon som är förvånad? IW och Activision fick uppenbarligen alldeles för mycket luft efter framgången med MW. Mer än någonsin handlar allt om dollartecken numera. Inte så konstigt, då jag läste nånstans att alla spelare i snitt lade ut 9 dollar på DLC till CoD5. En jäkla massa pengar. MW2 har sålt många miljoner fler exemplar och genom att inte erbjuda självklarheter (som nu alltså egentligen visst finns med på skivan) kommer de säkert kunna se till att många miljoner människor kommer köpa minst en DLC och tjäna stora pengar (till CoD4 och 5 kostade de 90:-?).
Skulle vilja se om det finns några siffror på antal spelare på PC-sidan och hur den summan har förändrats de senaste veckorna. Verkar som att en hel del snackar om att lägga ner.
Kostar nästa mappack 299 :- kommer jag ju likförbannat att köpa det. Men jag kommer säkert o va lite sur när jag gör det. IN YOUR FACE IW.
trist att det inte går att göra något åt det bara eftersom folk kommer köpa allt allt allt ändå. äckliga jävlar
du är kär i mig.
trist att det inte går att göra något åt det bara eftersom folk kommer köpa allt allt allt ändå. äckliga jävlar Tydligen ska Activision öppna upp en tredje utvecklarstudio för att de ska kunna bajsa ut fler CoDspel ännu snabbare. Som det är nu så turas IW och Treyarch om att varje år släppa ett CodDspel, vilket är hyfsat lagom för de flesta(själv ignorerar jag Treyarch spelen) men ett tredje lir från ännu en utvecklare kommer göra det överflödigt, två CoD spel om året eller vadå? Guitar Hero 5 och DJ Hero floppade i sales, förmodligen för att de släpper 3-4 "Hero" spel om året och med ett konstant flow av DLC varje PSN/XBL uppdatering. Folk kanske blev jävligt less på skiten?
Vem vet, samma sak kanske händer med CoD om Activision fortsätter såhär.
Två Cod om året är inte direkt lika mycket som 3-4 GH spel om året men ändå. Det kan bli överflödigt för många människor speciellt om alla CoD spel ska ha ett flertal DLC pack för 90kr styck också. Sen tror jag många som spelar CoD är lite mer kritiska än GH målgruppen. Det var många saker som folk gnällde över redan innan MW2 släpptes. Party chat, dedicated servers, rykten om en kortare kampanj än fyran, släppet av DLC så nära release. Och nu i efterhand har det uppkommit fler klagomål ang lagg, matchmaking, sp kampanjen, "gömda" modes på skivan som de ska släppa som DLC osv.
Sen planerar de tydligen ett helt annat CoDspel utanför huvudserien som bara är MP och kommer ha månadsavgift plus diverse andra microtransactions.
Fast nu kanske jag underskattar hur mycket folk älskar FPS krigsspel och att betala för DLC. Jag vet inte..