När är det Apple ska släppa nya imacs? Då måste det väl komma en våg iphones innan dess iaf, så dom slipper den värsta kritiken på keynoten eller vad det heter?
varför skulle de få kritik om de inte släpper iphones innan deras nya imacs? ny update på iphone kommer nog dröja ett tag, 3gs är relativt ny och jag tror inte det kommer nog ny generation förns våren/sommaren tyvärr. Men nya imacs kan säkert komma innan jul.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror det kommer att ta ett antal månader innan vi ser en ny iPhone ja, hårdvarumässigt ligger 3GS:en fortfarande på topp (inte ensam, men fortfarande på topp), så det vi nog kommer att se mer av är stora mjukvaruuppdateringar där de lyssnar på h4x0r communityt och inför fler saker som man redan kan få när man jailbreakat ^^
Look with your own eyes - See with your own mind
Gurraa Räkna absolut med att nuvarande iPhone ligger ett tag. Generellt har Apple en tendens att skita helt i konkurrensen och följa sina egna mallar för hur ofta det är rimligt att släppa nya produkter. iPhone till iPhone 3G tog mer än ett och ett halvt år. 3G till 3Gs tog ett år och mitt tips är att det kommer att ta ungefär ytterligare ett innan vi ser ny hårdvara. Nu ska jag erkänna att jag baserar det här på hur Apple beter sig på andra marknader än den för telefonen, men den som lever får se. Ingen utanför den innersta kretsen 'vet' när en ny iMac kommer och hur en sådan ser ut/vad den innehåller etc. Den nuvarande ligger från mars 2009 och modellen innan den låg ganska exakt ett år. Man kan hoppas, som testie skrivet att det kommer något innan jul, men mitt tips är att du lär få se en Early 2010-modell (< april) tillsammans med en uppdaterad Mac Pro men inget innan dess.
Hur kunde alla missa att jag aldrig skrev något om en ny modell? En ny batch 3GS borde komma innan keynoten sa jag. Idag fick jag dessutom reklam från Apple (på mailen) som bara handlade om iPhone vilket borde betyda att fler enheter är påväg till Sverige. Hoppas jag får en av dom iaf. Får 500:- att ringa för från Halebop för att jag fått vänta så länge. (Alla som beställde innan 26e september blir ersatta ifall det dröjer längre än fyra veckor till leverans.)
Soft med en iphone... Hur gör jag för att uppdatera ical på min dator när jag lägger till saker där på luren?
Leveransrapport på sms?
Gmail funkar ju fint, man behöver väl inte följa den här guden
Länk till http://iphone24.se/push-gmail/ längre då det går att välja Gmail direkt..?
Ska väl jailbreaka om ett tag... Nu är ju allt nytt så jag känner inget behov för det ännu.
Haft luren i en dag och redan använt kompassen två gånger så visst fan var det värt att vänta på den här modellen, hehe.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
Man behöver nog int Steg 1 längre, finns ju en googleapp där jag antar allt ingår. Hur får man iCal att autosynka med datorn? Eller den synkar kanske om man kopplar in luren till macbooken?
apple dödade iaf inte chronic's avslöjande av nya exploiten som geo hittat iom 3.2.1 men det lär dom väl göra snart endå. så länge blackra1n funkar med windows är jag nöjd.
i get more pussy then panty!
Jag tror jag vill ha ett uglyassskydd som gör att jag kan tappa den i backen utan hjärtsnörp.
Just fan, ska jag registrera telefonen via iTunes eller inte? Har alltså aktiverat den men inte fullföljt "Nu sätter vi igång - 1. Registrera din iPhone 2. Ställ in ditt konto på iTunes store." Jag har tagit hem apps från appstore redan och kan väl logga in på iTunes store också så jag förstår inte riktigt vad som är grejjen. Försvårar det jailbreak senare?
Gurra
Man behöver nog int Steg 1 längre, finns ju en googleapp där jag antar allt ingår. Googleappen är bara massa genvägar till deras webbappar. Så vill du ha trådlös synkronisering måste du använda steg 1.
Hur får man iCal att autosynka med datorn? Eller den synkar kanske om man kopplar in luren till macbooken? Vet inte vad du menar nu, iCal är ju på datorn? Om du med iCal menar kalendern iPhonen, så följ mina tre (två) steg som jag skrev ovan, så synkroniseras allt trådlöst, med push om du vill. Adressbok, kalender, mail om du vill.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
Ah jag förstår.. Fast jag tycker att googleappen funkar bra än så länge. Ska prova att följa dina länkar sen dock. Ja, jag menade kalendern på iPhonen, tänkte att det borde gå att fixa synk via wifi utan att blanda in google. Tack för tipsen!
Ja, tyvärr måste google med i bilden, om du inte vill betala för Mobileme, då synkroniseras allt trådlöst med.
Fan vad dåligt Apple. Ibland stänger vissa apps med sig själva när ja trycker någonstans, som att dom hänger sig och tvångsavslutas. Händer det ibland eller? Kan man få liggande tangentbord i Safari när man har det igång? Nu sitter jag och skriver på det lilla för det hänger inte med då jag vinklar skärmen. Fan vad rättstavningen är bra förresten. Jag har dock mycket sämre mottagning nu på ställen jag har bra mottagnif med ericssonluren.
Jag skriver i landscape just nu. Jag märkte också att du kan inte ha tangentbordet framme och sedan vinkla telefonen. Mitt ändras inte då iaf...
Hihi
Skriver aldrig i landscape... ser ju fan knappt vad man skriver då :P Skulle säga att det i väldigt stor utsträckning är en vanesak, gällande det vanliga tangentbordet. Tyckte det var klumpigt och jobbigt i början, men nu när jag vant mig är det vroom vorom.
Ja har lite feta fingrar. Kommer åt retur-knappen istället för backspace eller mellanslag ;). Men träning ger väl färdighet ;)
Hihi
blackra1n ute för 3.1.2 btw, för er som inte orkade köra PwnageTool :)
Är blackra1n smidigare än PwakeTool eller? Har inte jailbreakat min ännu men ska väl ta och göra det nu snart, hehe. Antagligen först då någon länkar till en guide, hehe. Hur fan fixar man Röstbrevlådeknappen så den går till rät nummer? Nu är det ju Telias där (så jävla dåligt förresten, är det så även om man köpt den via 3 eller liknande?) Hittade det här: Klicka på “Phone”-ikonen och tryck sen på “Keypad” för att få möjlighet att ändra röstbrevlådenumret som ska formateras som *5005*86*XXX# där XXX byts ut mot korrekt kortnummer för röstbrevlådan. Tele2/Comviq har 222, Telia har 133, HaleBop har 147 Bekräfta genom att trycka på “Call”. här: http://iphone24.se/faq/hur-kopplar-jag-voicemail-knappen-till-min-rostbrevladatelesvar/ Men hur gör man för att ändra röstbrevlådenumret då? När man trycker på telefon och sedan knappsats så kan man ju inte göra ett skit förutom att slå nummer och ringa. Någon som kör jaaduvnc?
blackra1n har inte riktigt samma möjligheter som PwnageTool (google är din vän ^^), men går avsevärt mycket snabbare. Om du inte behöver jailbreaka för att kunna använda din nuvarande leverantör (om telefonen exempelvis är låst till 3 eller whatever) funkar blackra1n alldeles utmärkt, hjälpte en vän igår att jailbreaka hennes telefon, och då använde hon just blackra1n. Det tar typ 30-40 sekunder allt som allt. Så kortfattat: blackra1n jailbreakar din telefon alldeles utmärkt så du kan installera Cydia :) Gällande din fråga har jag faktiskt ingen aning, aldrig befunnits mig i sitsen att jag behövt ändra det :/
Oj, glömde citera och grejer i förra inlägget såg jag nu. Jag använder mitt abb. jag köpte luren igenom så jag behöver inte låsa upp den, bara få den jailbreakad. Blir telefonen långsammare med PwnageTool än med blackra1n? Alltså när man väl har jailbreakat?
PenDragon För tvåhundra-eller-så inlägg sedan funderade du på en tråd specifikt för applikationer. Det hade varit riktigt användbart med en strukturerad tråd med kort och överskådlig info. Lade du ner planerna eller var det tiden som tog slut? Jag kan tänka mig att dra ett lass om intresse finns.
Gurraa P25 Nej, givetvis blir den inte långsammare av någon av metoderna, ingen som helst skillnad på den punkten :) Det som gick långsamt var själva processen, att skapa en fil att återställa luren med (ala PwnageTool) jämfört med att bara öppna upp telefonen (ala blackra1n).JackFalk Det var nog en kombination av att ingen verkade intresserad och att jag inte riktigt hade tid. Jag är väl inte riktigt främmande för idéen att försöka samordna en sådan tråd du föreslår :) Hade som sagt varit användbart, kanske några lättöverskådliga kategorier osv.
Nu finns en apptråd! Nu bygger bi!
Beställt 16gb vit 3gs från halebop. Halebop måste väl vara de billigaste, med 118 kr i månaden inkl fri data och sms. Telefonen va lite dyr bara men hellre det än att betala av.
Jag säljer min svarta 8gb iPhone 3g om någon är intresserad maila
[email protected] (Lund, skickas inte)
jag har alltid rätt.
Så du rekommenderar Blackrain? Kollade in guiden och det verkade jävligt simpelt. Blir nog det... Funkar Cydia(?) precis som appstore sedan eller? Finns allt värt där? Kan man fortfarande köpa apps via Appstore med jailbreakad lur? Antennen är jävligt dålig på 3GS iaf, hade bättre mottagning med min sony ericsson. Röststyrningen är grym också även fast den kan höra jävligt fel ibland.
Ja cydia kommer med när du jailbreakar med både ra1n och pwangetool. Men cydia är inte direkt en ersättare till AppStore, du får lägga till vissa sources osv för att få tag på vissa saker. Om du får välja, prova även Rock. Cydia och Rock, ta inte Ice. Du kan fortfarande ladda hem från AppStore efter att du har jailbreakat.
Fett, kanske jailbreakar ikväll då så man kan börja prova en massa apps. Är det drygt att hitta sources eller? Tack för bra svar.
Nej. Det flesta finns där redan så det behöver man iofs inte tänka mig.
Fan jag kan inte öppna blackra1n med mitt os. Verkar måsta ha 10.5. Är det samma för pwangetool? Orkar inte mecka med det ikväll, blackra1n verkade jävligt mycket enklare. Iofs verkade det pwangetool så svårt heller men ändå...
Hmm? Frågan är väl varför du har 10.4? :D Jag vet inte om det är samma för PwnageTool, aldrig stött på någon som harvade vidare med Tiger sen Leopard släppts :P
Haha vafan, tänkte att det säkert är krångligt att pirata sig till 10.5 så jag har inte gjort det. Och köpa har man ju inte råd med... Får väl ta och ladda 10.5 då kanske
Apple ftw! Jag tappade min iphone i toaletten nu i helgen. La den i en påse med ris i två dygn, sen fick den ladda ett dygn till. Nu fungerar den perfekt igen, högtalare, mic, skärmen, you name it. Hållbara krejs, man!
Eller varför inte 10.6 Gurraa? ;) Haha fan vad nice Tomten- :D
Passar väl på att länka några bilder på min förändrande lockscreen här också! ^^
Dels förändras bakgrundsbilden beroende på tid på dygnet (kan styra upp egna bilder där om man så behagar) och dels lite olika alternativ gällande vad som visas (nya mail, kalender osv).
Så jävla nice. Sådr vill jag också ha. SYnd att jag inte lär orka fixa förrän om ett bra tag, säkert.
Vad händer i Tokyo på söndag? Med logiken från det där katastrofeposet tycker jag att världens undergång ligger nära till hands.
Haha, det har ordnat sig nu!
Det är verkligen rätt lättfixat Gurraa, sen kan man så klart hålla på att pilla precis hur länge som helst också innan man är HELT nöjd, eller jag, JAG kan iaf :D
Ni som jailbreakat och har SSH aktiverat (de flesta hoppas jag). Tänk på att uppdatera era SSH-lösenord. Ladda ned MobileTerminal från Cydia och använd "passwd". Ert gamla lösenord är med störta säkerhet 'alpine'. Det finns annars möjligheten att bli Rockrolled framöver:
Och sitter ni i OS X (eller FreeBSD eller Linux) är det bara att dra igång ett terminalfönster osh ssh:a till er iPhone (ssh ip-nummer) följt av samma kommando som nämnt ovan (passwd). Hur som helst bra att det togs upp, kändes bara som en tidsfråga innan någon började utnyttja det faktum att få byter lösenord.
Sista kommentar till ovan: glöm inte att "su root" och ändra root password också. På samma sätt i övrigt. Sista igen: Jag vet naturligtvis att det inte heter Rockrolled, men mina fingrar har alltid varit snabbare än min hjärna :) ------- Vilken lockscreen använder du förresten, PenDragon? Någon som hunnit testa SmartScreen? Det jag framförallt behöver är en mail-widget som verkligen är funktionell och inte buggar. Jag antar att IntelliScreen (som jag har) är det bästa i dagsläget. Eller?
IntelliScreen/SmartScreen ska draina sönder batteriet, så jag hoppade den helt, jag kör en rätt modifierad version av LockInfo, som inte har påverkat batteritiden för fem öre. Dvs. happy happy. I övrigt kör jag Push med en mail i Google Apps, sen visar ju LockInfo en lista över olästa mail också. Samt Status Notifier (om den nu fortfarande heter) för att få ikoner där uppe över mail, missade samtal, sms osv.
Räcker det inte med att ändra alpine lösenordet alltså?
Gurraa
Jo, men du behöver göra det två gånger. Om du SSH'ar till iPhonen:
ssh [email protected] (min enhets ip)
alpine passwd nytt lösenord Fortfarande inloggad som root kan du använda
passwd mobile (som är den lägre användarklassen)
Samma procedur i övrigt.
PenDragon Ah, blev ju riktigt nice till slut. Tack för hints. Tyvärr uppfyller inte LockInfo det jag vill ha ut av e-mail-widgeten, såsom läsa, radera etc. Men det är klart. Om man slipper extra batterikonsumtion kanske det är en bra tradeoff. Får fundera.
Jag SSHar ingenting tror jag. Är det när man fixat push på mailen osv? Lär ju ska göra det ändå senare så det är väl lika bra att ändra nu då. Tack för guiden!
Ah jo, jag kände lite att det jag vill kunna göra där är att se vem mailet är ifrån, rubrik och en liten överblick, föredrar att gå in i programmet för att kolla mailet i sin helhet :) Om ni ändå har jailbreakat kan ni f.ö. bara installera SBSettings och inaktivera SSH när ni inte använder det. SSH används för att ansluta till telefonen, vet du inte vad det är har du sannolikt ingen nytta av det ^^ Så ja, installera SBSettings och inaktivera det istället.
Fan vad sämst jag känner mig som inte googlar men det här är ju ett forum så...
Ang. SBSettings, räcker det inte med att använda Terminal (som jag laddade via Cydia) och ändra alpine där till eget lösen. Jag gjorde som dom skriver här.
här ?
Förstod det som att jag måste ändra ett till lösenord, men när jag googlade hittade jag inget på macfeber eller macworld om det så då tänkte jag att jag nog har gjort allt som behövts ändå hehe. Men nu blev jag ju osäker...