I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Officiell iPhone-tråd DEL III

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-08-27 21:06
vågar man hoppas på att Spotify kommer till Iphone snart? =)

Spotify godkänt av Apple
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu

2009-08-27 21:55
Pen, det gick inte sist jag provade men bara för det ska jag prova igen.

Och nej, jag provade igen, kör 3.0 och det går inte att ladda hem apps över 10 mb på 3G. (tänk på att AT&T har nog en hand med här på grund av att deras 3G suger)

i get more pussy then panty!

2009-08-28 00:58
Då får det bli jailbreak såklart. Synd att jag skulle anses för lat ifall jag frågade efter en länkguide för mac utan att söka...

Sämst att man inte kan ladda hem apps över 10mb över 3G. Men jag har iaf wifi hemma. Kanske 3GS inte drar ner hastigheten heller hehe.

2009-08-28 05:07
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=4448

:)

2009-08-28 09:06
confidence P25

Ja fast alltså, som jag tolkade det först menade du att det var för att man hade jailbreakat :D Och det var nog mer det jag protesterade mot. Men gränsen i sig känns helt bisarr... nu installerar jag iofs rätt få program genom Appstore ändå, så det berör väl inte riktigt mig ändå. Och jag antar att det inte var så du menade ^^

Spotify är onekligen godkänt ja, bekräftat från såväl Apple som Spotify själva nu. Nya facebook-appet äger för övrigt, verkligen välbehövd uppgradering :)
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-08-28 12:07
Ohh finns det uppdatering till FB. Hade ja ingen aning om! :)
Hihi

2009-08-28 14:16
Shit... Facebook-appen blev skapligt mycket bättre. Me likey!
Hihi

2009-08-28 15:23
Fan vilken bra guide, confidence. Det spelar väl ingen roll vad man har för OSX på datorn?
Finns det några bra grejer i Leopard/Snow Leopard till iPhone som inte går att använda med 10.4 (Tiger)? Jag har 10.4

2009-08-29 14:53
Mmm nya facebook-appen var minst sagt välbehövlig! Riktigt smidigt nu :) Irriterar mig på att man inte kan se VILKA som valt "Like" på något bara.

2009-09-09 09:48
PenDragon P25
tack för varningen! ska beställa ett par beats by dr dre in ear lurar, dom måste ju vara överlägsna eller? skiter i om de inte går att använda som handsfree

o så har jag ett annat problem. jag formatera datorn nyss, så all musik försvunnit, men musiken finns på iphonen. nu har jag laddat hem lite musik, men om jag ska synka itunes med iphonen nu så kommer låtarna på iphonen försvinna och ersättas med de få låtarna jag har itunes nu?

2009-09-09 13:12
bursan : Ja dom låtarna du har på din iphone kommer försvinna, om du inte klickar i "manuell synkronisering". Det finns program för att föra över låtar från din iphone till datan, testa att googla på copypod, eller podcopy.
"I Have No Name So Death Can't Find Me"

2009-09-09 13:31
bursan

De lurarna är tyvärr inte i närheten av att vara värda sitt pris... du smiskar dem enkelt med random lurar för över 1500:- från Denon, Audio-Technica, Beyerdynamics, Grado, Sennheiser m.fl. Dessutom är de inte riktigt gjorda för att köra oförstärkta. Om du är ute efter lurar för din iPhone med optimalt ljud för bärbara ljudkällor är Audio-Technica ATH-ESW9 helt oslagbara för det priset de går på (spana pricejapan.com, klockrent ställe).

2009-09-09 14:52
världsklass på er båda som tipsar. tack!

2009-09-09 20:32
Visst fan får man med handsfree när man får luren? Och en laddare till väggen och inte bara till datorn?
Hoppas jag får min svarta 16gb från Halebop innan första oktober iaf...

2009-09-10 00:07
Gurraa: Japp du får med både handsfree och laddare, headsetet ser ut som vanliga hörlurar men låt dig inte luras :)

2009-09-10 05:25
laddaren är väl idag en USB-kabel eller får man med en till vägg-uttaget med?

gurra, de sköna med lurarna är att när man kan klicka på den för att svara, när man spelar musik så är ett klick spela/paus, två är nästa låt och tre snabba är samma låt igen, på den lilla dongeln som finns på hörlurssladden.

2009-09-10 15:30
man får med en sån här.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."

2009-09-10 21:03
fick du det? har för mig att man inte får en sån länge just för att dom vill sälja styckvis.

2009-09-10 23:48
Handsfreen lät nice. Fast man måste ju ändå ta upp luren för att se vem som ringer. Om man inte hör om det är en kontakt eller inte iofs... Men det kan man säkert inte, hehe.

Hangaround

2009-09-11 00:34
Qvist, gör som jag "Jaaaaa, det är direktörn..." ;)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-09-11 05:12
polisen är bättre, då lägger suspekta människor på.

2009-09-11 14:37
Ja, och om polisen själv ringer kanske dom tror att dom slog något kortnummer och lägger på igen.

Om jag skulle ringa dig Tomas och någon svarade Direktörn skulle jag lagt på direkt, ja. haha

2009-09-14 17:45
Ansluter till tråden då jag nu fått min 3gs från tre å även upplåst:)

har väl inget spec att bidra med förutom att spotify fungerar riktigt bra och hoppas dom släpper multitasking till just spotify
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-14 18:03
ser inte varför dom skulle släppa det till spotify. det kommer dom nog aldrig att göra. men multitask ligger nog på en lista som apple kommer att införa så småningom, typ 4.0 kanske.

jailbreaka och kör med Backgrounder, det funkar hur bra som helst. multitask indeed.

men att kunna hitta en skiva i spotify och inte kunna göra en ny playlist av den skivan utan att behöva göra en ny lista innan suger ju rätt hårt.

ingen som är trött på homescreenen iPhonen?? damn vad HTC Hero har snyggt gränssnitt och när dom flippar åt sidorna så har dom ju sjukt sköna grejer.

2009-09-16 20:33
Fick mail idag att Halebop inte vet när jag ska få min lur, haha. Nästa vecka tror jag det gått fyra veckor sedan jag beställde, var upp till fyra veckors leveranstid när jag beställde så... Lär väl få den i slutet på oktober eller nått. Sopapple.

Jag kan förresten köra program i bakgrunden på (sex år?) gamla SE ööh, den första Cybershotluren tror jag det är.

2009-09-17 06:38
Ja det går nog bra på din gamla SE men på iphonen går det inte. Om du inte jailbreakar och kör backgrounder då.

2009-09-18 15:34
Gurraa P25

Förbeställde min 3GS från 3 på tisdagen, den släpptes i Sverige på fredagen och då hade jag den i min hand :) Nästan 5 veckor låter lite mastigt.

Om du inte jailbreakar och kör backgrounder då.

Och då återkommer vi till frågan ännu en gång: Varför i all världen ska man _INTE_ jailbreaka? Finns ingen som helst fördel med att inte göra det, man riskerar i princip NOLL genom att göra det.

2009-09-18 16:11
Och då återkommer vi till frågan ännu en gång: Varför i all världen ska man _INTE_ jailbreaka? Finns ingen som helst fördel med att inte göra det, man riskerar i princip NOLL genom att göra det.

Sant, men måste säga, att i.o.m. 3.1 blev det mycket mer att hålla reda på. Om du har en 3GS med 3.1 kan du inte jailbreaka än t.ex. Till och med jag som nördar på rätt mycket med min iPhone, hade problem att reda ut alla dev-teamuttalanden ang. vilka kombos av telefoner, OS och itunes, som man kan jailbreaka/låsa upp. Men dr förlorar ju ingen på att försöka dock. Det värsta som kan hända är du INTE kan låsa upp/jailbreaka din telefon.

Men har tyvärr blivit lite svårare.

2009-09-18 23:23
Ja, och att din telefon blir mer sårbar, vilket kan vara en anledning att inte jailbreaka också.

Men ingen har sagt att man inte bör, jag har bara sagt att det är tråkigt att man måste göra det för att kunna använda den som en telefon idag bör kunna användas på. (se HTC Hero)

2009-09-23 11:55
Äh, har alltid tagit en stund innan nya versioner blivit crackade. Och vad exakt är det som är så akut i 3.1 att du tvunget _MÅSTE_ uppgradera just nu? :) Haha, jag vet inte hur länge ud haft din iPhone, men jag kan ju säga att det var avsevärt mycket krångligare i början av detta operativsystems historia, *snow har ju gjort allt SÅ otroligt mycket snabbare och lättare. Som du säger dock, det värsta som kan hända är att man inte lyckas, no harm done still.

Installerar du korkade grejer får du skylla dig själv, precis som alltid med datorliknande prylar. Om något skulle jag säga att det främjer ens intregritet att jailbreaka, då du då effektivt kan se till att program INTE skickar diverse information om ditt användande till diverse folk. Sen håller jag dock med dig om att det inte BORDE behövas, men nu gör det det, att då klaga över att det behövs när det är så extremt simpelt och riskfritt känns mest fånigt :)

Samtidigt är det ju onekligen ett faktum att Apple tar till sig av kritiken från de som jailbreakat och allt fler av de features man tidigare behövde jailbreaka för att få finns ju direkt i iPhone OS.

2009-09-23 14:22
Har haft iPhone sen september 2007 så jag har unlockat och hållt på ett bra tag med alla verktyg som har funnits :)

Jag är helt på att man ska jailbreaka för att det ger telefonen mycket mer, säkert en HTC eller vilken telefon som helst också.

Det finns ingenting i 3.1 som lockar faktiskt... Väntar nog med att uppdater då 3.0 funkar ganska bra för mig.

2009-09-23 16:33
Det enda som lockar mig i 3.1 är att kunna ordna ikonerna genom iTunes. Men ska väldigt mycket mer till än det för att jag skulle ge upp att köra jailbreakat. Mestadels för att jag måste kunna unlocka med.

2009-09-23 21:54
Ja, ordna ikonerna i iTunes är ju ett måste fan... Men jag har inte hört något från Halebop än (förutom ett mail som gick ut till alla som beställt att dom inte vet något mer) så det lär hinna komma jailbreak för 3.1 när jag får min hehe.

2009-09-24 05:31
En liten fråga rörande om just apple och mac os X. Är det någon som har testat att köra en crackad version av OS X? fungerar det och får man fortfarande uppdateringar från apple? Sorry att jag går lite offtopic.. Admin kan ta bort det om så önskas.

Uppskattar svar :)

2009-09-24 08:03
Gurra, det finns redan :)

2009-09-24 09:36
Det enda som lockar mig i 3.1 är att kunna ordna ikonerna genom iTunes.

Alltså, denna feature, liksom det mesta som kommit till iPhonen på sistone, är något som h4x0rscenen kom med innan Apple själva gjorde det :) Kommer inte ihåg exakt vad programmet heter, dock vill jag minnas att det bara fanns för OS X just då, och han lär väl inte vara så pigg på att fortsätta utveckla det nu när Apple ändå infört samma grej. Men har du OS X ska det vara coolers även med 3.0. Sen är det ju inte SÅ jävla ansträngande att organisera det för hands heller ^^ Och det är ju något man bara behöver göra en gång.

2009-09-24 14:16
Absolut. Men oavsett så det nåt som lockar mig i 3.1.

Sen måste jag säga, att 3GS är så snabb, att spotlight faktiskt är användbart. Var för slött på 3G med 100+ program, men nu fungerar det fint. Så använder egentligen bara mina 30 ikoner på förstasidan + spotlight för resten.

2009-09-24 18:32
Mmmm, instämmer. Hade som sagt inte ens övervägt tanken att köpa en iPhone INNAN 3GS, då den helt enkelt inte var speciellt imponerande då.

2009-09-24 18:50
Ja, snabbheten + kameran gör att steget från 3G till 3GS inte är något jag ångrar. Nu händer ju faktiskt saker när man vill att de ska hända =)

Använde min lurar för första gången idag med, såg att de hade satt dit volymkontroll på sladden nu med, mycket trevligt!

2009-09-24 18:52
SÅ imponerande är inte 3GS mot 3G. Du kan ju fortfarande (i stort sett) göra samma saker. Visst nåra apps/spel funkar bara till 3GS, och sen är det kompass (vill jag inte ens ha) och Voice (vill jag inte ens ha).

2009-09-24 19:50
Jo, men som jag just skrev, snabbheten ÄR en stor sak. Jag använder min telefon mycket, och då blir en dubblering av hastighet väldigt märkbar. ALLT lagg som jag störde mig på är borta. Jag fotar även väldigt mycket med min telefon.

Ang. kompass är det många som inte tänker på vad man faktiskt använder den till. Jag kunde inte bry mig mindre om väderstrecken. Jag bor i en stad, vart norr/söder är spelar ingen roll. MEN, i vanliga kartappen är den klockren, för att inte tala om när man använder Tomtom/navigon, och ser direkt i vilken riktning på kartan man kör/tittar. Själva kompass-appen tror jag det är väääldigt få som använder, men kompassen integrerad i andra apps är väldigt användbart.

Sen en väldigt cool sak som börjar komma är ju Augmented reality. Där har ju kompassen öppnat upp för väldigt tuffa program. Mer info

Tror iofs. ändå att du kommer svara att inget av ovanstående är intressant för dig, vilket jag köper. Använder man inga tunga apps, och känner inget behov av resten^^, så ska man ju såklart inte lägga flera tusen för att uppgradera. Känns ju rätt dumt. Men för MIG, är det väldigt väl spenderade kronor.

2009-09-24 23:30
Ja, 3Gsen var den första modellen jag verkligen ville ha också. De andra var lite för fattiga på vissa områden.
Jag kommer då t.ex. använda kompassen nästan varje dag.

2009-09-25 13:05
Är helt inne på urrs spår jag också. Och just att kameran faktiskt är helt ok gör enorm skillnad, för kameran som sitter i 3G-modellen är allvarligt talat pinsamt usel :) Faktum kvarstår att kameran i min gamla Sony Ericsson K800i fortfarande spöar skiten ur kameran i min 3GS, men jag använder ändå kameran i den sistnämnda avsevärt mycket mer p.g.a. hur extremt smidigt intregrerat allt är.

2009-09-29 13:56
Är det någon som vet varför jag har svårt att få med viss metadata till nallen? Exempelvis vill "antal spelningar" inte följa med.

Jag kan se rätt siffra i den "shade'ade" listan i iTunes och "50 mest spelade" är helt rätt där, även för iPhone-enheten (mao. den ser likadan ut som för hela musikbiblioteket i burken). När jag öppnar upp samma lista på själva enheten är den dock bara fylld av mumbo-jumbo-låtar som jag inte vill lyssna på.

Jag har haft en helvetes massa iPods, men det här är nog första gången jag har en synkad med en dator nu när jag tänker efter, så jag kan säkert ha missat något idiotkorkat.

2009-09-29 13:59
...och så kan jag passa på att hålla med ovanstående. Att säga 3G och 3GS i samma mening borde vara straffbart medelst någon slags offentlig arkebusering.

2009-09-29 22:01
är du helt störd i huvudet? och varför ska jag avrättas? läs alla inlägg igen eller bli bannad. för i helvete!

kom och snacka!

2009-09-30 10:12
Lugn och fin nu, nu taggar vi ner några kilon här och återgår till den fina ton vi lyckats hålla hittills :) Det jag tror JackFalk menar är väl ungefär detsamma som många andra av oss sagt, att vi aldrig hade tänkt tanken att köpa en iPhone innan 3GS, då vi helt enkelt inte ansåg att den höll måttet innan dess. Att du tyckte det är ju jättekul för dig :) Dessutom står det inte Admin under ditt nick, så det här med hot om ban kan du ju ta någon annanstans ;)

Gällande ditt problem JackFalk har jag verkligen ingen aning, hade inga problem med min iPod Touch och med min iPhone har jag inte en enda låt synkad via iTunes (meningslöst för mig då jag har en avsevärt mycket bättre mp3spelare redan samt använder Spotify om jag ändå ska lyssna på musik med min iPhone).

2009-09-30 12:10
confidence

är du helt störd i huvudet? och varför ska jag avrättas? läs alla inlägg igen eller bli bannad. för i helvete!

Haha, tagga ned kompis. Om du ska överleva på the internets kanske du inte ska ta allt så bokstavligt.

PenDragon

Tack för tankarna. Jag har också funderat på Spotify, men jag är så sjukt beroende av min metadata och allt nörderi jag har lyckats åstadkomma med tags etc. Får prova mig fram, antar jag...

2009-09-30 14:05
Uppdatering: Tydligen finns en rad kända problem med smarta spellistor i iTunes 9/iPhone 3.1.

Bara att vänta antar jag.

2009-09-30 23:46
Dropbox finns som app!

Fan, jag har köpt/laddat en del apps men har fortfarande inte fått någon lur. Fem veckor snart...