I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Joe Budden nedslagen av Raekwon & Co

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-08-11 18:35
jeppehehe
http://twitter.com/search?q=@Raekwonicewater

Hahaha stackaren.. Hundratals personer som ber han fighta Budden en mot en, men utan sina 6 sumabrottare lär han inte våga. :D

Oväntat att internetkrigare gör de dem gör bäst? Och vi vet att Buddens har en del. Inte minst här.

-

Det är också jävligt lätt för Budden efter att han fått stryk att utmana Rae i en så kallad Squaredance. Det är lätt sagt att man ska anordna en sådan "dans". Men i verkligheten går de ju inte. Hur är de tänkt att de ska göra upp när det garanterat kommer finnas över 50 "street niggas" på vardera sida. Det är ju inte möjligt, allt hade urartat långt innan de hade börjat. Vakna upp nu.

Så jag fattar inte varför alla Joe fans tycker att Rae är feg nu. Det är jävligt enkelt att snacka tufft efter man blivit slagen. Inte som att han kan göra något annat att göra åt saken.

Varför skulle Budden ens nämna Method Man på de sättet i "Cut You Loose" om nu beefen var över. Han är bara schizofren och bipolär.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-08-11 19:44
Det är också jävligt lätt för Budden efter att han fått stryk att utmana Rae i en så kallad Squaredance. Det är lätt sagt att man ska anordna en sådan "dans". Men i verkligheten går de ju inte. Hur är de tänkt att de ska göra upp när det garanterat kommer finnas över 50 "street niggas" på vardera sida. Det är ju inte möjligt, allt hade urartat långt innan de hade börjat. Vakna upp nu.

Klart som fan det är möjligt. Är man inte en idiot så ber man bara helt enkelt folk att inte lägga sig i så gör dom upp själva. Varför tror du att ens uttrycket existerar? Med andra lär det vara väldigt möjligt att genomföra.

Hursomhelst så kommer Raekwon tyvärr förbli en failure i mina ögon..

Fortsätt hata på The King of Jerz eller vad du nu vill, så ska jag njuta av Escape Route.

IT'S.. IT'S... IT'S THAT ON TOP MUSIIIC!

2009-08-11 20:04
Ska bli kul å se om the escape route e nått fet, de kommer nog dröja länge innan jag hör den för jag har inte för avsikt att köpa den. kommer nog köpa slaughterhouse men inta pga av att Budden är med. vet nån om hans släpp kommer dyka upp på Spotify?
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-08-11 20:09
Escape Route finns ute på internet nu. Det är mycket bättre än både Padded Room och Halfway House imo.

Spotify-grejen vet jag inget om. :D

2009-08-11 20:20
Royce konfronterar Raekwon och company. Royce: "it wouldn't have happened if i was here."

LMAO, Royce is the shit fool!

Länk till http://nahright.com/news/2009/08/11/video-royce-da-5%e2%80%b29%e2%80%b3-confronting-raekwon%e2%80%99s-camp/

2009-08-11 20:26
dom vamad deep där. samma sak som när rae å dom va på Joe. alla som tyckte rae gjorde ett bitch move räcker upp en han och medger att royce gjorde ett bitch move. ja personligen tycker inte de. men era måttstockar har ju används hitils

2009-08-11 20:28
jeppe. ok får kolla upp den då. jag gillade förra bättre än första, så denna borde ju vara tyngre. ge mig en varning om de e massa auto tune och sånt för då e jag inte intresserad. har doch för mig att jag hörde Joe i nån video säga att han inte kör den stilen

2009-08-11 20:37
Nope, han kör sin gamla stil. Jävligt mörkt album.

Btw nazeem hahaha skön video.. Slaughterhouse ftw.

2009-08-11 20:39
Det är väl förfan inte en bitchmove att slå tillbaka med samma medel.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-11 20:46
Bitchmove av Royce? Du såg väl inte Royce och hans grabbar konfrontera Raekwon, varpå en av Royces grabbar utdelar ett faggetslag?

6 vs 1, no matther what, bitchmove. Se klippet nedan, tuff skit? Nej, bitches, rakt av.

2009-08-11 20:50
Jag har inte sagt att de va ett bitch move. och anser man att allt som inte går till som det gjorde på torgs grillen på 50 talet är ett bitch move, så är detta ett bitch move. som sagt jag anser att man ska rusha skiten ur nån som beter sig som en fucker emot en.

Jag tycker Rae å hans crew skulle mosat Joe, och jag tycker att Joe's polare skulle mosat tillbax T.C.O.B heter de å de månar jag inga pengar, utan snarare Clintan style " a man got to do what a man got to do". En sak e också, vart e Joe när Royce snackar med Rae?

På tal om Pengar. Joe blev utmanad av Ransom på en fight som alla vet här, varför stälde han inte upp? orkade han inte lr tykte han kanske att det lukta fishy lr va han med App's
mått mätta en straight up pussy? vet inte om det stämmer men läste precis att Ransom erbjuder pengar till Joe för att få fighta han i en så kallad squaredance.

Nån som vet om så är fallet? det med cashen asså?

2009-08-11 20:52
Hallå!!! vad har du missat. det är ett bitch move att ge sig på flera på en random snubbe. men om nån jävel har gapat å jobbat sig länge nog, så får han vad han förtjänar. jag har skrivit samma sak tidigare i tråden, och jag håller med, klippet är ett bitch move. dock har jag inte sett ett bitch move tidigare i tråden, men de e bara med mina mått mätta

2009-08-11 21:00
Så om en rappare på ett "grovt" sätt uttrycker att han är bättre än någon annan, explicit, är det ok att ge sig på den snubben, 6 mot 1? Och dessutom inte definiera det som bitchmove? Aja, vi har olika syn på den här incidenten. I min mening är det helt klart bitchmove, därom råder inga tvivel.

2009-08-11 21:04
Vad har Ransom med detta att göra? Snubbens hela karriär bygger på att Budden verbalt våldtagit honom..

2009-08-11 21:05
"it wouldn't have happened if i was here."
Och vem är han? Jag hade backat från Rae och jag hade backat från Crooked I. Men Budden eller Royce?

Så om en rappare på ett "grovt" sätt uttrycker att han är bättre än någon annan, explicit, är det ok att ge sig på den snubben, 6 mot 1?

Ja. Jag är trött på folk som väntar sig att de kan säga vad som helst utan konsekvenser. Det är väl därför han har en internet-armé, folk på internet tänker likadant.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com

2009-08-11 21:10
Ja. Jag är trött på folk som väntar sig att de kan säga vad som helst utan konsekvenser. Det är väl därför han har en internet-armé, folk på internet tänker likadant.

Hahahaha.. Dummaste jag läst.

Klart som fan att man ska få ha åsikter etc utan att idioter börjar grina och jumpar någon 6 mot 1 för att dom inte tål sanningen. När personer börja dra till med värsta personagreppen och riktigt personliga saker är det klart det händer saker, men att grina för detta är ju bara pinsamt. :D

2009-08-11 21:13
Caliber, du hade backat från Royce.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-11 21:13
jeppehehe
Point proved

2009-08-11 21:26
jeppehehe P19, nu skojjar du igen? vet du ens själv vad du snackar om?

denna kommer komma med i bokom om Whoa:

----------------------------------------------------
jeppehehe P19 gör följande uttalande om Raekwon

Vad har Ransom med detta att göra? Snubbens hela karriär bygger på att Budden verbalt våldtagit honom..

----------------------------------------------------

Suck

2009-08-11 21:28
lr missade jag nått. och detta handlade om Ransom?

I vilket fall som helst, så tyckte du att Rae va wack som inte stälde upp på ett 1on1 rumble,
likadant i Joe - Ransom sittuationen och ändåså tycker du inte Joe w Wack

2009-08-11 21:31
Är du full eller? Hahahaha jag gråter av garv vafan..

Vi snackar om Budden vs Raekwon nu. Med andra ord så förstår jag inte varför i helvete du drar in Ransom i detta? Det är en helt annan situation. Man kan inte säga att samma saker gäller i alla lägen fattar du väl.

2009-08-11 21:36
Och vem är han? Jag hade backat från Rae och jag hade backat från Crooked I. Men Budden eller Royce?

Det du säger, Caliber, är alltså att om Budden och Royce av någon anledning läst det jag quotade och blivit skitförbannade för att du i princip kallar dom soft, varpå de åkt hem till dig med ett gäng snubbar och slagit dig på käften så hade du bara "jaja men det förtjänar jag, jag sa ju trots allt vad jag tyckte på internet"? Eller du kanske hade dropkickat allihop för att du är SÅ JÄVLA THUGLIFE?

2009-08-11 21:46

Vi snackar om Budden vs Raekwon nu. Med andra ord så förstår jag inte varför i helvete du drar in Ransom i detta?

Varför drar då Budden in Rae i detta, det var ju inte Rae som gav han på käften, eller? Bortförklarningar, bortförklarningar, skitsnack, bortförklarningar, skitsnack.. vardag för Budden o hans fans..
Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-08-11 21:48
märker att många här tror att det är som i filmer gällande en mot en.. sanningen är att fuckar du med en fuckar du med alla..
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2009-08-11 21:50
Varför drar då Budden in Rae i detta, det var ju inte Rae som gav han på käften, eller? Bortförklarningar, bortförklarningar, skitsnack, bortförklarningar, skitsnack.. vardag för Budden o hans fans..

Det var Raekwon som kom in i Buddens rum, det var Raekwon som skakade hand med alla och det var Raekwon som skötte allt snack. Sen att inte han vågade slå är inte relevant då hela händelsen är baserat på ___Raekwons agerande___. Vad är det du inte förstår? :)

Använd hjärnan innan du skriver nästa gång.

(Inväntar något konstigt motargument där du drar upp något ännu mer irrelevant).

2009-08-11 22:08
Det var Raekwon som kom in i Buddens rum, det var Raekwon som skakade hand med alla och det var Raekwon som skötte allt snack.

Ja, och då kan Budden göra samma sak i Rae's rum. :) Om han vågar vill säga, vilket jag tvivlar, för han e internet-gangsta.

Även videon med Royce, Rae's camp står ju o pekar i hans bröst o grejer, sen när Royce säger "It wouldnt of happend if I was there" så säger ju folk från Rae's camp "Hold on nigga, what you mean, wouldnt of happend, WHAT YOU MEAN?!" Sen springer Royce iväg som fittan han e. Komiskt att ni sen försöker att få det fram som om han stod upp för Budden där, haha.

2009-08-11 22:09
NuMessiah
I princip, ja.
Skillnaden mellan mig och Budden i detta fallet är att jag inte gjorde det för att provocera då chansen att han skulle läsa det är minimal.
Men när han uttalade sig om Meth och Deck gjorde han det fullt medveten om att de skulle få reda på det och förmodligen just för att provocera och starta beef i samband med albumsläppet.

2009-08-11 22:10
jeppehehe Vakna nu för fan. vem har sagt att Rae inte vågade slå. Han har ju sagt att han inte ville att han skulle bli slagen, du lever ju i en fantasi, Rae Vågar inte, Rae tar till tvång emot sina homies att utföra hit's mm.

Ransom händelsen har väll vist med detta att göra. det visar ju på att Joe på samma sätt bangade på en 1on1.

nån skrev tidigare, att Slaughterhous kommer sälja massa mer än Rae, ööö inte så konstigt de e ju 4 stycken jävligt uppskattade artister, allt annat hade ju varit ett failure utan dess like. Och nått sådant e de nog ingen som räknar med.

Nått som däremot är relevant är om Joe kommer sälja mer än Rae?

Vad tror ni om de?

Vill åter igen påpeka att jag är opartisk i hela skiten utan resonerar bara på samma sätt som jag hade gjort om de va vilka 2 andra dudes. Dock tycker jag att hela situationen är lite mer intressant nu när de e musiker som jag mer lr mindre lystnar på, plus at alla e skiv aktuella mm

2009-08-11 22:14
Jag ska iallafall köpa Raekwons nya skiva och Slaughterhouses skiva. Vem som säljer mest spela föga roll för min del, bra musik är bra musik.

2009-08-11 22:20
Jo jag ska också köpa dom, men har läst i tråden hur folk jämför Rae och slaughterhouse.
Vad jag menade är att det är ju snarare mer relevant att jämföra Rae och Joe.

Själv har jag jävligt klart för mig att sales ofta har jävligt lite med artistens presterande lr talang att göra, men de e en annan diskussion

2009-08-11 22:21
rektum,
Han har ju sagt att han inte ville att han skulle bli slagen
"

Men är du seriös eller? Klart som fan han säger det, tror du han ville bli utkastat från Rock The Bells och skit? Går man in i ett rum helt utan anledning med massor polare där en person man har problem med befinner sig så är avsikterna ganska uppenbara. Hade Raekwon inte varit en sån tönt och verkligen inte velat att något skulle hända kunde han väl gått in själv?

Ransom händelsen har väll vist med detta att göra. det visar ju på att Joe på samma sätt bangade på en 1on1.

Nej, det är inte samma sak.. Gör din research (som du verkar vara så jävla bra på) så kanske du fattar att situationerna är helt annorlunda.

Förövrigt är försäljningssnack något så idiotiskt att jag inte ens pallar ta upp det. Precis som att jag inte pallar svara idioten som fortsätter med efterblivna uttalanden gång på gång. :D

2009-08-11 22:29
Men är du seriös eller? Klart som fan han säger det, tror du han ville bli utkastat från Rock The Bells och skit? Går man in i ett rum helt utan anledning med massor polare där en person man har problem med befinner sig så är avsikterna ganska uppenbara. Hade Raekwon inte varit en sån tönt och verkligen inte velat att något skulle hända kunde han väl gått in själv?

Men är du seriös eller? Klart som fan Budden utmanar Rae på fight nu efter hela incidenten, tror du han att han fortsatt vill bli sedd som en fitta o skit? Får man på käften, för att ha snackat skit, och inte vågar slå tillbaks i samma situation, då e det väl ganska uppenbart att han ska spela gangsta efter med massa video bloggar, för att rädda hedern, om han har kvar nån. Hade Budden inte varit en sån tönt från börjat o hållit käft, o inte dissrespekterat legender, hade han väl sluppit hela denna pinsamma situationen.

;)

2009-08-11 22:32
jeppehehe nu lugnar du ner dig pojke lille

2009-08-11 22:38
rektum, känner mig väldigt lugn faktiskt, så behövs inte. :>>

2009-08-11 22:56
soft soft, de tar vi en Gin & Tonic på

2009-08-11 23:13
Sen springer Royce iväg som fittan han e

Haha, va? under vilken sekund i det klippet ser du royce springa där ifrån?
you wish you was me but woke up n' you was you again

2009-08-11 23:19
a de undrar jag med=), såg dock nu när jag kollade klippet att det inte är Rae som han snackar med

2009-08-11 23:21
Frågan är ju varför i helvete Royce skulle springa där ifrån när han är backad av Crooked som har hela jävla stadens goons med sig.

2009-08-11 23:25
Jag har slutat bemöta Neandertalarens inlägg, vi talar inte samma språk.

2009-08-11 23:30
e de jag som e neandertalaren här lr? blev du ledsen för att de inte va Rae som han snackade med. haha stackare, detta e verkligen personligt för dig. I got new for you. detta e inte dina homies. du har absolut inga thugs i ledet så som du resonerar.

2009-08-11 23:32
rektum, nej, inlägget var inte riktat till dig. Och nej, jag tar inte detta personligt, det underhåller mig.

2009-08-11 23:35
Det e väl jag som e neandertalaren dom syftar på :) Tycker bara det e roligt att kunna reta upp folk så.

Visst snackar jag massa skit här, men knappast ens till hälften av hur mycket Budden snackar skit.

2009-08-11 23:37
okej okej, misstänkte att de va de, då bara jag å din vapendragare=) jeppe har skrivit på ett tag. Ja det är absolut underhållande.

Nån som vet vem snubben e som Royce står å snackar med? tänkte att de kunde vart " han som slog Joe, men royce e som bekant 5,9 å killen är kortare. om jag inte mins fel så va han som klappade till Joe 6 nånting

2009-08-12 00:20
Hahaha. En massa 20+are som sitter o bråkar om vilken av deras favorit-rappare som är coolast :). Är ju som nån jävla högstadiekorridor här.
deepundercover

2009-08-12 00:22
Word, pax för att vara quarterbacken!!

2009-08-12 00:35
Jeppe är nörden som inte får hänga med dom som röker
deepundercover

2009-08-12 00:39
Du är satsen din mamma skulle svalt.

OHHHHHH SNAAAP

2009-08-12 00:41
deepundercover

2009-08-12 00:43
hehe.

Fortfarande ingen som vet vem som Royce snackar med i klippet? jag har fått en uppfattning om att folk i denna tråden känner dessa gossar så nån kan väll hosta upp ett svar?

2009-08-12 00:44