I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Joe Budden nedslagen av Raekwon & Co

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-08-10 13:50
Yees!!

Fuck Slaughterhouse!

Tack för en så bra tråd. Slaughterhouse "bröderna" kommer inte göra något.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-08-10 14:02
Eh SH fansen e bara sura för att deras hjältar blir knullade gång på gång. Jag får det faktiskt till 6 vs 3, hade ju kunnat vara nått.

Joe Budden e slut, SH e slut efter allt skit som Budden drar till dom, plus att dom släppte en njaaaääh skiva efter att alla prisade dom som gudar gör inte saken bättre.

Steve Rifkind must of been sniffing!

2009-08-10 14:02

2009-08-10 14:08

2009-08-10 14:17

2009-08-10 14:27
Haha :)
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 14:31
Wutang clan aint nothing to fuck with!

Joe Budden lost.

2009-08-10 14:36
Så det var tre hos budden, 5 (om man tar bort kameramannen). Ni kan sluta prata om att det var ett bitchmove.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 14:41
Joe Budden är en bitch.

2009-08-10 14:55
Så det var tre hos budden, 5 (om man tar bort kameramannen). Ni kan sluta prata om att det var ett bitchmove.

Mjae.. Budden var i ett rum tillsammans med deras DJ (en spinkig vit snubbe som aldrig slagit i hela sitt liv) och en annan klen snubbe som han inte direkt känner bra. DJ:n sprang iväg direkt för att hämta folk så det var 6vs2 helt enkelt.

Men anledningen till att det är ett bitchmove är för att Raekwon och grabbarna visste att resterande av SH var långt därifrån, annars hade de aldrig vågat gå in där. Sen så är det ju skrattretande att de ens gör något sådant endast för några halvkaxiga uttalanden av Budden, och beefen var över för 1 månad sen. Känns lite som Raekwon behöver uppmärksamhet för sitt kommande släpp.. :D

Med det sagt så failar ju Budden i detta sammanhang också av uppenbara anledningar. Men som sagt, det är knappast så att Raekwon gick "vinnande" ur det är. Kolla bara på twitter och hans youtube-sida, folk spammar sönder honom att han är en feg fitta och att de inte längre supportar honom.

2009-08-10 15:12
om de är säker att de "planerade" det hela så kan jag kanske hålla med till viss del...
De så kallade "fansen" är nog pojkar som ändå inte hade gått och köpt ob4cl2, så det gör nog inte från eller till...
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 15:17
Detta gjorde min dag!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-10 15:18
deras DJ (en spinkig vit snubbe som aldrig slagit i hela sitt liv)

vad spelar det för roll om han e vit eller inte? Och hur vet du att han aldrig slagits i hela sitt liv? Har du sett filmen/läst boken baserat på hans liv eller?

2009-08-10 15:21
precis, inga rasistiska uttalanden...
Är det den "white boyen" man ser när joe videobloggar precis efter händelsen?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 15:29
bara ren nyfikenhet.. någon som vet vart joell crooked o royce höll hus? om dem är på tour borde väl dem i stort sett vara "tillsammans" mesta av tiden..

undrar om dem hade rört någon om alla varit där.. haha .. men finns det inte video på det? det ska tydligen varit under tiden som han live streama det?
you wish you was me but woke up n' you was you again

2009-08-10 15:30
Det var på tiden!

Och jag diggar Joe Buddens musik. Han har släppt ett av årets fetaste album men snubben snackar för jävla mycket skit och det var bra att nån satte han på plats.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-08-10 15:33
vad spelar det för roll om han e vit eller inte?

Har jag sagt att det spelar någon roll?

Och hur vet du att han aldrig slagits i hela sitt liv?

Det är väl mer bildligt talat. Måhända att han hamnat i något litet bråk någon gång men av Buddens egna uttalanden om honom och deras diskussioner etc att döma så har han knappt gjort en fluga förnär. :]

Har du sett filmen/läst boken baserat på hans liv eller?

Japp, den var asbar. Hade biopremiär nyligen..

precis, inga rasistiska uttalanden...
Är det den "white boyen" man ser när joe videobloggar precis efter händelsen?

Fail. Och ja, det är han.
Poet

2009-08-10 15:35
Sa vanta... om nu Raekwon inte hade nagra som helst intentioner att sla Budden och om beefen som bekant redan var over, varfor ta med sig ett entourage, bara for att "snacka" med Budden?

Hade jag varit Joe sa hade jag ocksa blivit jumpy and put my duke's up. Ganska uppenbart att Raekwon inte var dar, for att "bara" snacka.
At the gates of Eternity...

ja vad spelar de för roll om han e vit? har du aldrig sett nån vit som nockat en en svart snubbe nångån?
 ----------------------------------------------------------------------------

bara ren nyfikenhet.. någon som vet vart joell crooked o royce höll hus? om dem är på tour borde väl dem i stort sett vara "tillsammans" mesta av tiden..

De var i en studio några mil ifrån och spelade in. Budden följde inte med för att hans röst va fucked up efter deras konserter så han ville inte recorda vid det tillfället.

2009-08-10 15:37
hahaha! vem fan orkar spela in i en studio direkt efter man haft en show .. damn! :P

2009-08-10 15:37
ja vad spelar de för roll om han e vit? har du aldrig sett nån vit som nockat en en svart snubbe nångån?

Nej, är det fysiskt möjligt? Låter väldigt otroligt.............

2009-08-10 15:43
Har jag sagt att det spelar någon roll?

Nej, men varför påpeka det alls? Varför inte bara skriva Budden var där med 2 av sina polare. Kom inte med skit nu "var SKREV jag det" man vet ju exakt vad du menar, det e inte svårt o läsa mellan raderna.. RASIST!

2009-08-10 15:48
Om något så var det mer för att förtydliga vem han är för folk som sett video/bilder etc, vilket tydligen också framgick då exemplvis Lion-O fattade direkt.

För övrigt är ju inte detta direkt första gången du visar att du inte är den skarpaste kniven i lådan.

2009-08-10 15:51
;) Yeah, yeah, yeah. Du vet, jag vet.

2009-08-10 15:53

2009-08-10 15:58
Oh du vet, eftersom du e en såååå "skarp kniv" i lådan ;)

Nog om detta nu, kan vi återkomma till ämnet?

2009-08-10 17:24
Jag Läste precis att Rae blev stomped out Länk till http://slumz.boxden.com/f87/raekwon-stormed-budden-mickey-factz-crooked-i-speaks-raekwon-stomped-out-rtb-1274289/

Men de visade sig att det bara va nån fanboy som ljugit. Vad tror ni det blir av dehär? dom e på samma tour och inget har fortfarande hänt.

2009-08-10 17:29
Fail. Och ja, det är han.

Jag var ju ironisk :(, och kan vi slippa den traditionella president vs. slaughterhouse?

...platsar tillsammans med tidigare bilder.

*sätter upp tält framför datorn och inväntar Rae's video*
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 17:59

troublesomerap: rt @theheir209: @raekwonicewater nigga you's pussy for that shit. You cant handle your own bizz. Real reconize real and it aint you..

raekwonicewater: @troublesomerap suck a dick nigga

LMAO
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 18:02
Mickey factz berättar

Lite lättare o läsa än videon han la upp som det var värdelös audio på ..

2009-08-10 18:20
You got knocked right the fuck out, Joe Budden
Länk till http://www.xxlmag.com/online/?p=54246

Joe Budden must not have gotten the memo. Wu-Tang Clan ain’t nothing to fuck with.

He had to find out the hard way, the other day, out in California

Let me guess: the same thing that happened to Taheezo happened to Joe Budden. He went shooting off at the lip, all but daring someone to put a shoe on him, and someone actually did it.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-08-10 20:33
Then Joey dissed Meth on the Slaughterhouse album, and sent subliminal shots at Rae in a song called "No Comment".

Den mest troliga anledningen.
Störde mig en hel del på att de nämnde Method Man på albumet...
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 23:29
din mamma ska va tyst horunge

2009-08-10 23:56

Budden >>>>>>>>>>> Raekwon

2009-08-10 23:58

Raekwon hyllar Slaughterhouse några timmar innan han gjorde sitt bitchmove

2009-08-11 00:04
haha, Budden, så jävla skön. Underhållning!

2009-08-11 00:10
Budden uppmanar ALLA som kommer i kontakt med Raekwon att säga till honom att han ska möta Budden 1on1 i en fight. Det är ingen beef eller skit, bara 1on1 så får dom se vem som vinner.

Bara jag som tror att Raekwon inte kommer våga ställa upp...? :D Stackaren.

2009-08-11 00:29
Jag tror inte a Rae kommer ställa upp. Dock tror jag att han Budden har blivit tillsagd att han får lösa de själv utan beef. Jag skulle vilja se Budden imot han som slog till han, lite tuffare att ge sig på den snubben som slog han ist för Rae. Konstigt att han bangar på standard thug uppgörelse, de käns ju som att han vill framstå som en thug så visa oss lite drive by's å home invations ist. ska dock bli kul å höra Rae's bortförklaring, kan iof tänka mig att det är samma som Joe sa i blogg inlägget.
Poet

2009-08-11 02:09
Jaha. Sa lat mig se om jag har forstatt det har ratt...

Raekwon, tar med sig 5 polare in till ett rum dar Joe Budden sitter enbart med en van. Med intentioner om att inte skada nagon, sa far Raekwon sin bodyguard/polare att sucker puncha Budden.

En timma efterat har Crooked, som vi redan vet ar Buddens polare (och dessutom ar fran LA), fixat back-up till Joe och da var det helt andra bullar. For da ville Raekwon plotsligt vilja "snacka" om det hela istallet.

Och Joe i sin tur sager att det ar slutsnackat och att det basta sattet gora upp om detta, ar att dem gar man mot man. Och Raekwon (som inte ens kunde snacka ensam med Budden, man mot man) kommer med storsta sannolikhet tacka nej till det.

Sa Joe squashar beefen med Meth. Raekwon har ett skivslapp pa gang, ser till att sin polare sucker punchar Joe. Joe i sin tur (som alla trodde bara var en studio-gangster) samlar ihop folk i LA och skrammer Raekwon till den graden att Raekwon plotsligt "wanna talk about it". For att senare erbjuda, som en man, att ga toe-to-toe.

Och enligt folk som skrivit i den har traden, sa ar Joe fittan i det har fallet?

2009-08-11 02:27
Tror ingen har sagt att Joe e fittan. Men han snackar en hel del skit, å de tror jag dom flesta kan hålla med om. man kan iof vara studigangster även om man nitar en gammal gubbe som Rae. Frågan e varför han inte vill nita han som slog han, Rae har ju sagt att det inte va meningen att hon skulle få smäll.

2009-08-11 02:29
Jaha. Sa lat mig se om jag har forstatt det har ratt...

Du/ni SH fans som väääääägrar släppa allt, kan ta Joe's ord som sanning hur mycket ni än vill, han e ju känd för att snacka skit på bloggar, sen när det gäller e han en liten fitta (som bevisades nu)

Han kan snacka hur mycket han vill om att han ville gå 1 on 1 mot Rae, om att han har slått Inspectah, om att han e bättre än Meth. Sen när han blir slapped (som Busta föreslog att han skulle bli, big up Busta :D) då går han o snackar mer skit?! Vad fan e det med killen.

Fakta e att Joe blev slagen av Rae o hans crew, fakta e att Joe inte gjorde ett skit, fakta e att Joe kommer vara fittan tills han agerar tillbaka med samma handlingar, altså inte snacka skit bara, utan verkligen göra nått. Så fakta tills dess e att SH o ni SH dick riders inte vågar inse sanningen utan bara kommer med små bortförklarningar, det e fittigt om något.

JULIO IGLESIAS!

2009-08-11 02:45
lite mycke fitt snack nu kanske, men man skulle kunna se de så här.

Joe va inte dum nog att fortsätta fighten med snubben som slog han. Jag kan bara gissa att han tog de chill för att han mer lr mindre va själv.

Rae va inte dum nog att ta Joe's ord om att inga utav dom 100 deep som var med när Joe ville gå runt hörnet bara dom två. Lr när han skickade ett sändebud för att säga det om jag förstod han rätt i videon.

Jag kan bara gissa att Rae inte ville detta för att han inte har nitat någon och att om en av hans 5-8 killar gav sig på Joe så är chansen att alla Ganbangers som backade Joe skulle ge sig in ännu större

2009-08-11 02:50
och kan vi slippa den traditionella president vs. slaughterhouse?

Sorry missade detta. Vet själv att det börjar bli tjatigt, men tror att SH fansen har börjat fatta en o en annan sak om hiphop, eller så e dom lika ignoranta som Budden o fortsätter snacka skit.

Men aja poängen iaf e

Black eyes:

Joe Budden 1
Raekwon 0

Så tills inget annat händer, så kan Joe helt omöjligt gå ut som "segraren" ur denna sits. Men som vi vet så kan han o ni SH fans snacka er ur precis fucking allt.

Good night!

2009-08-11 03:01
Personligen tror jag att det vore bäst för alla inblandade om hela wu åkte på cementskor, så kan wu-fans sluta gnälla över att slaughterhouse är "pussies", slaughterhousefans kan glädja sig över att dom slår tillbaks och alla andra slipper griniga gamla gubbar som ändå aldrig mer kommer prestera något intressant i hela sitt liv.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-11 03:15
slaughterhousefans kan glädja sig över att dom slår tillbaks och alla andra slipper griniga gamla gubbar som ändå aldrig mer kommer prestera något intressant i hela sitt liv.

Dessa låtar släpptes i år. Wu-Tang Forever.

2009-08-11 04:28
^Dom 2 låtarna är intressantare än hela SHs "album"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-08-11 04:30
El Presidente: Vet du vad ditt problem ar?

1. Du laser inga inlagg ordentligt.

2. Du har sa svart att vara objektiv att det knappt ar sant.

Jag har aldrig (i varken den har eller forra traden) sagt att jag har nagot stort Joe Budden fan. Jag tycker han ar lite underskattad. Men det ar hans eget fel, for han snackar sa mycket skit att folk inte lyssnar pa vad han har att saga nar han val rappar. Lite som att lyfta fram det det goda i ett land som har diktatur. Oavsett hur manga fordelar och positiva saker du namner, sa kommer ingen se/hora det for dem kommer bara fokusera pa faktumet att det inte ar en demokrati. Men det ar ingen annan Buddens fel. Men oavsett vilken konstruktiv kritik han (eller vem som helst for den delen) framfor, oavsett mot vem (med eller utan legendstatus), sa behover man inte avfarda det bara for att man inte ar ett fan. Dem flesta i Wu-Tang ar has beens och det sager jag, som ar ett stort Wu-Tang fan sen Enter The Wu-Tang. Och att agera som Raekwon gjorde ar larvigt oavsett vad. Jag alskar Raekwon, men det han gjorde var ett bitch move.

Shit, jag alskar Biggie mer an nagon annan rappare som existerat! Men tror du jag forsvarar eller ens ar blind for faktumet att han var en kvinnomisshandlare, bara for att han har legendstatus?

Och du sager att vi ska get off Joe Buddens dick? Du snackar om Wu-Tang som om det vore dina broder, lugna ner dig, lar dig att behandla information lite objektivt, lar dig att diskutera saker och ting objektivt och sluta ga till angrepp i dina inlagg sa ska du se att folk kommer ta dig pa allvar.

2009-08-11 09:47
BC99, snubben kommer inte fatta vad du skriver nu heller.. Sorgligt men sant.

Varför vågar inte Raekwon köra 1on1? :EEE

2009-08-11 10:05

El_presidente

men tror att SH fansen har börjat fatta en o en annan sak om hiphop

haha, alltså .. min vän, menar du allvar? är du hiphop gud?

BC99 skämde ut dig nyss med sitt inlägg... för som han skrev, du säger alla "vi" dör för slaughterhouse, o dickridar budden hit o dit.. men om du läser dina egna inlägg så är du något ännu värre när det kommer till wu-tang, som någon sorts "stan" beter du dig.
och sen så har jag aldrig sett dig i en enda tråd komma med något som bevisar att du har någon intelligens överhuvudtaget, för du kan inte disskutera, du kör samma sak varje gång .. "joe budden är fitta, osv osv osv" ... cmon man! =)

sist men inte minst .. såå roligt o höra att rae plötsligt vill PRATA när crooked o co har kommit.. var är hans bodyguards då? det luktar fitta (kör presidente stilen nu), han har inte mod, han är rädd, han är feg, han har inga balls, han gömmer sig, han tog helt plötsligt en "escape route" ..

ser du nu hur pinsamt det är? jävla fjant!