I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Joe Budden nedslagen av Raekwon & Co

Utländsk Hiphop - Audio & Video

2009-08-09 05:09

[Video] Joe Budden nedslagen av Raekwon & Co

http://www.allhiphop.com/stories/rumors/archive/2009/08/08/21885646.aspx

http://2dopeboyz.okayplayer.com/2009/08/08/joe-budden-vs-raekwon-live-stream/

Tydligen blev Budden nerdunkad av Raekwon och hans grabbar som var 6-7 stycken, de gick in i Buddens rum där han var själv. Blir intressant att se vad som händer nu.

2009-08-09 05:11
Detta hände på Rock The Bells dvs. Får se hur resten av Slaughterhouse agerar.

"Heard joe budden got soked by raekwon. in the mouth me and the zoo on our way up there TIME 4 SOME ACTION STAY TUNED!" /40 Glocc

2009-08-09 07:39
Var väl bara en tidsfråga innan han något liknande skulle hända...
Nu vill jag bara se videon från händelsen så jag kan gotta mig ännu mer.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-09 07:51
Enligt Nah Right
Joey says there won’t be any diss tracks

lite underhållande om det är sant
rip stephen perry
A.S.N.O.M
Poet

2009-08-09 08:40
Ja du... 6-7 pers mot en. Tror Raekwon hade kunnat ta Joe sjalv, verkligen nodvandigt att bum rush his room with 6 other niggaz?

Nu aterstar det ju att se vad som verkligen hande. Raekwon sager ju att han inte menade att nagon skulle raka illa ut. Yeah...
At the gates of Eternity...

2009-08-09 10:09
Tydligen är crook hos budden med sina goons för tillfället, kan bli intressant att se vad som händer.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2009-08-09 14:28
hoppas raekwon får tillbaka
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-08-09 15:45
kan tänka mig att många joe budden haters här på whoa riktigt njuter nu .. men ärligt talat, så måste dem själv kunna erkänna att det var ett bitch move.. 6-1 det är liiite väl pussy .. do it man to man!

hur som helst.. undra vad som kommer hända ..
you wish you was me but woke up n' you was you again

2009-08-09 16:32
Joe Budden är i rätt mycket bättre form än Raekwon någonsin har varit, såklart tar han med sig folk. Det var ju inte direkt en uppgörelse om vem som är starkast, det handlade väll bara om att Joe skulle få stryk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-09 16:39
Tror faktiskt det här blir slutet på beefen. Joe kommer inte vilja ta det längre tror jag iaf

2009-08-09 17:35
Jag njuter som fan. Om man snackar så mycket skit som han gör förtjänar man stryk. Trodde han att han skulle komma undan med allt snack?

Men kan hålla med om att det var lite fult med 6 mot 1. Men hur man än vänder på det kommer den nollan alltid vara utnumrerad. Förutom kanske på vissa delar av whoa.

Jepp detta blir nog slutet på beefen. Vem pallar stå upp för en jävel som alltid hamnar i problem som han själv dragit på sig?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-08-09 17:46
Så jävla rätt! Bra att någon visar den fittan!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2009-08-09 18:01
Roethlisberger
.. utan o skapa onödig disskution .. men hur menar du med att han snackat massa skit? du syftar på method man situationen eller hur.. ?

o det enda han gjorde där var att han sa att han tyckte att han hade varit bättre på att stå rakt upp o ner o rappa rakt ut än vad method man hade.. o det är hans åsikt .. sen när blev det skitsnack? han gav honom love innan han ens sa det, måste man tycka att man själv är sämre än någon man ser upp till?

jag tror folk missförstår vad som kommer ur buddens mun ofta.. folk hör, men dem lyssnar inte..

o nej jag är inte en joe budden dick rider, jag är totalt "neutral" i situationen..

2009-08-09 18:16
bara för att dra ett snabbt exempel innan jag ska hämta pizzan....
Det finns ju en video där budden säger att han "ville slå" inspektah.
Sen ni som säger han var ensam, mickey factz sitter väl bredvid på bilden som finns ute?
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-09 20:05
Diggar inte Joe Buddens och hans uttalande som fick igåong hela meth-rae-ins beefen.
Fast detta tycker jag är jävligt mesigt av rae och kompany om det är sant.
Riktig bitchmove att sex går på två personer.

Producent

2009-08-09 20:13
fuck a bitchmove. den som ger sig in i leken får leken tåla.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2009-08-09 20:38
WapenVila, hahaha.. sån skam.. du går hem en sen kväll, 6 snubbar hoppar på dig .. och du är ensam .. och du hade sagt samma sak? i dont really think so :)

2009-08-09 20:39
Vilken lek?

Han och Method Man hade ju squashat deras beef.

Samma sak som om Buddens,Crooked I,Royce,Joell skulle gått på Inspektah Deck.

B
I
T
C
H
M
O
V
E
Producent

2009-08-09 20:48
mr-niz

jag vet att det finns sånna snubbar som gör sånt. skulle aldrig sätta mig i den situationen. snackar man och tror sig fett mycke så blir de såhär.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2009-08-09 21:54
hahaha.. sån skam.. du går hem en sen kväll, 6 snubbar hoppar på dig .. och du är ensam .. och du hade sagt samma sak? i dont really think so :)

bitch move om dom bara kommer på stan, men om du SNACKAT SKIT om dom så kan du väl förvänta dig att du kommer hamna i slagsmål på stan om dom ser dig eller hur.

han förtjäna det, bitch move eller inte, han e en pus ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-09 22:04
Bitchmove, rakt av.

2009-08-09 22:18
roligt hur folk pratar om bitch moves. Det var ju joe budden som började blanda in fysiskt våld i beefen då han gick ut på internet och sa att han ville slå ner inspektah deck. Sen att Reakwon och hans goon squad ger han en box och får han att be om ursäkt börväl inte betraktas som en bitch move då.

2009-08-09 22:24
1 mot 1 är inte bitchmove.

Poet

2009-08-09 22:29
Ja, visst ar det sant att han far sta for sitt kast for att han snackade smack. Men fortfarande, 6 mot en (eller tva), ar ju bara pinsamt. Om nu Raekwon bara ville snacka med Joe, sa hade ju han kunnat ga ensam till hans rum. Tror inte Joe hade borjat braka med han precis.

2009-08-09 22:31
Absolut inget bitch move. Ett bitch move är att vara 6 personer och hoppa på en oskyldig kille på vägen hem. Vill man ha fight så vill man å då får man ju räkna kallt med att fienden kommer med artilleriet. Jag köper att de hade vart tyngre om han tog de själv.

Kan tillägga attjJag är helt neutral i ämnet. Undra hur nöjd Crooked I är på Joe, Crook va ju ganska tight med WU om jag fattat de rätt.
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-08-09 22:35
Jag tror inte man ska snacka om bitch move. Det är inte som att Raekwon skulle gå fram och slå till Budden med en handske och sedan börja slåss. Han har snackat för mycket skit och måste få veta att han har gjort fel. Jag är ingen goon men det är väl så man tar hand om människor som snackar skit. Det finns ingen direkt etikett för sånt, gatans lag som gäller.

Jag tycker om att hata Budden för att han är en jävla mupp. Han är underhållande. Men jag har samtidigt suttit och väntat på att de ska straffa sig.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-08-09 22:37
Utåt tror jag de i Slaughterhouse vill visa att dem backar Joe. Men jag tror alla är riktigt jävla trötta på honom. Vem pallar med en sån typ?

2009-08-09 23:01
Saken är ju den att hela beef-grejen var över för flera veckor sedan. Helt plötsligt utan någon som helst förvarning dyker Raekwon upp med 6 st snubbar när Budden sitter på sitt rum inför deras show och resterande av SH är i studion flera mil ifrån. Raekwon snackade då om en video där Budden sagt grejer osv men detta var INNAN hela beefen var över.

Så Raekwon framstår verkligen som en idiot i detta sammanhang. Sen är ju knappast grejerna Budden sagt värsta personliga och skit, dagens rappare är fittor som grinar över minsta lilla sakerna.

Kan tillägga attjJag är helt neutral i ämnet. Undra hur nöjd Crooked I är på Joe, Crook va ju ganska tight med WU om jag fattat de rätt.

Är väl knappast Buddens fel att Raekwon drar ett bitchmove? Förövrigt verkar folk ha svårt att fatta att alla i Slaughterhouse är som bröder, de är bästa vänner och gör allt för varandra.

Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom. Vid detta tillfälle hade dock även redan ett tjugotal poliser tillkallats till platsen.

Skulle bli väldigt förvånad om Raekwons killar slipper undan detta utan att bli sönderslagna.

2009-08-09 23:05
Jag vet väll att The Crook å horse shoe och dom inte viker sig. Tror ändå att han inte uppskattar att Budden dratt igång detta. Sen när blev dom sen Bröder? har lystnat på Crooks låtar innan han va på DR och har aldrig hört ett skit om Budden

2009-08-09 23:08
Sen de startade Slaughterhouse. Hade du följt med lite hade du själv märkt det.

2009-08-09 23:11
Jag förstår inte hur alla är säkra på att Raekwons goons slog honom också?
Han kan ju lika gärna bara haft med dem, ifall att...

(REserverar mig för att ha missat ngt i videon)

2009-08-09 23:14
jo lite har jag allt följt med. Jag är inte nåt super fan till Slaughterhouse men jag gillar dom, däremot har jag alltid tyckt att crook är bland dom tyngsta i scenen. Kändes som att Slaughterhouse bygdes på nån lös idea att ett gäng osignade hungriga rappare från olika ställen spelade in lite tracks, och sedan snabbt blev ett förverkligat projekt snarare än att dom växt upp i hop å har mad love för varandra sen barns ben. Jag vet inte hur många gånger jag sett folk para upp och påstå att dom e som bröder å de har slutat med fight, Snitching å skottlossning lika snabbt som det startade.

2009-08-10 00:01

2009-08-10 00:09
Riktigt fegt om jag får säga vad jag tycker, vilket jag får eftersom det är ett fritt land..

2009-08-10 00:23
App

Jag har hört den och som jag sa tidigare, Crook e nog inte den som viker sig. De käns dock som att det skulle kunna vara Joe det handlar om. Video bloggarnas drottning

2009-08-10 00:28
Det var väl de Budden sa i sin video där han gav sin halvhjärtade ursäkt och samtidigt hotade wu som Reakwon reageradepå och det va ju inte alls så länge sen. You talk smack you'll get smacked. Släpps videon kan nog buddens karriär va över om han inte held his own. Sen tvivlar jag starkt på att Raekwon kommer få stryk. Tror verkligen inte crooked vil ha problem med wu-tang...

2009-08-10 00:29
Mhm, ganska logiskt att göra en disslåt och sen shouta ut i slutet att man inte ska jävlas med honom för då smäller det.

2009-08-10 00:35
Jag menade inte att det handlade om Joe, jag menar bara på att Joe är en Internet Thug som killen han snackar om i Låten

2009-08-10 00:51
Sen tvivlar jag starkt på att Raekwon kommer få stryk. Tror verkligen inte crooked vil ha problem med wu-tang...

Raekwon vågade inte slå så han tvingade sin polare göra det, med andra ord vill Crook och gänget nog inte direkt slå Raekwon. :> Men det har nog redan tagits hand om iaf och om inte så får vi se vad som händer.. Inte direkt så att allmänheten med all säkerhet kommer få reda på vad som egentligen hänt, mycket sker bakom kulisserna.

2009-08-10 00:57

Raekwon vågade inte slå så han tvingade sin polare göra det

hehe den biten missade jag, jag fatta att de inte va Raekwon som slog, men att han med tvång fixade så att hans polare klappa till budden. han verkar inte va nån bra polare, haha tvinga folk till att slå nån=)

Länka vart du hittade den informationen

2009-08-10 01:02

2009-08-10 01:41
Raekwon the chef is from the fucking streets, and in the streets there aint no rules to this shit

you talk shit you get plucked, PERIOD

2009-08-10 02:36
Joe Budden nedslagen av Raekwon & Co

- hahaha

"Heard joe budden got soked by raekwon. in the mouth me and the zoo on our way up there TIME 4 SOME ACTION STAY TUNED!" /40 Glocc

-HAHAHA

Tydligen är crook hos budden med sina goons för tillfället, kan bli intressant att se vad som händer.

-HAHAHAHA

Förövrigt verkar folk ha svårt att fatta att alla i Slaughterhouse är som bröder, de är bästa vänner och gör allt för varandra.

-HAHAHAHAHAHA

Årets tråd!

o alla som undrar vad som kommer hända next, inget kommer hända. Det enda som kan hända mer, e att Wu skämmer ut SH ännu mer o ännu mer o ännu mer o änn..
Steve Rifkind must of been sniffing!
Poet

2009-08-10 02:46
For alla som undrar, sa var det den har videon som startade allt. Joe snackar inte om Wu-Tang, han snackar inte Raekwon eller Deck. Han snackar om Meth och ar relativt realistisk. Han sager aven
"Love Method Man to death. You mean to tell me if Method Man was standing infront of my face right this second. And we had to rap, back and forth that Method Man be the victor? "
. Jag vet tji den om Joe verkligen hade vunnit, men ar det omojligt att tanka sig att Method Man anno 2009 ar lika vass som 1993 Meth? Och ar det dessutom sa fel av Joe att ponera samma scenario?

Och alla som sett den dar listan och tidigare ar da VIBE hade den dar listan, vet att det ar en pajas-lista utan dess like. Kom igen... MC Hammer, Grand Master Melly Mel, Cowboy, Nelly, Plies, Bow Wow. Och han sager "I'm better than 50 of these people". Vilket jag kan halla med om. Har ni sett listan, sa vet ni att det ar en luffarlista med manga luffar-rappare och has beens. Och sjalvklart ska Deck och Raekwon som har skivslapp reagera starkast pa detta.

2009-08-10 09:10
Raekwon har alltid varit en pussy enligt mig, hoppas han får snopp av budden & CO
B

2009-08-10 09:22
HAHA YES! Synd att han inte blev totalt jävla sönderslagen så att han aldrig mer kan tala eller rappa igen! hatar den jävla joe budden bögen, snackar alltid skit och tror att han är världens bästa rappare när han egentligen är fruktansvärt dålig med sitt läspande mumalnde till rapp!

2009-08-10 10:43
Raekwon vågade inte slå så han tvingade sin polare göra det

Gosh...
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 11:17
haha, alla wu-tang fans är så jävla roliga..

2009-08-10 11:59
"Yo, on my children, no one was supposed to get touched, dude got jumpy, touched him, shouldn’ta happened, that was not my intention."
-Raekwon

Mickey är rolig också när han sitter efteråt och säger att han "var" redo att slåss.
Väntar fortfarande på video så man får se vad som verkligen hände...allt som sägs nu är ju baserat på 5vs2. Ingen vet vad som de sa till varandra osv.

haha, alla wu-tang fans är så jävla roliga..

Tack, feel free att göra en tråd i allmänt dedikerad till oss.
rip stephen perry
A.S.N.O.M

2009-08-10 12:23
Lion-O

"dude got jumpy, touched him"
.. känns lite som joe budden är mer man än raekwon om han fortfarande står upp för sig om det är 6 mot två.. en riktig man går öga mot öga, inga andra involverade.. och alla ni som snackar .."på gatan så får man stå för vad man säger, skylla sig själv" .. menar ni allvar? haha .. 6 mot 1 eller 2 är pussy .. tecken på man vill vara säker på att inte få på huvudet..

så lika mycket som "ni" säger vi dickridar joe budden eller SH, lika mycket suger ni wu-tangs kuk!

2009-08-10 12:27
Puta Clan, så ja, det låter mycket bättre.