* 97% av all söderninfluerad hiphop är katastrofalt dåligt * Kanye Wests låtar fram till, och på Graduation är kalasfeta * Method Man är tveklöst fetast i Wu-Tang * Dr.Dre har gått under och skiner inte längre * Rappare idag strävar efter att "vara ghetto" istället för att ta sig ur det. Det är ballt istället för hemskt numera * Jay-Z, Nas, Lil Wayne och T.I är tråkiga live
http://www.johnlemon.se - varje dag
John Lemon Jay-Z, Nas, Lil Wayne och T.I är tråkiga live Var har du sett Lil Wayne live? Hade också velat se honom live. Men han har aldrig spelat i Sverige vad jag vet. Så du måste haft möjlighet att se honom utomlands.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Jay-Z, Nas, Lil Wayne och T.I är tråkiga live Samma sak med T.I.? Det jag sett på youtube verkar han verkligen inte tråkig live
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
* Rappare idag strävar efter att "vara ghetto" istället för att ta sig ur det. Det är ballt istället för hemskt numera Come on. Det där är väl ingen ovanlig synpunkt?
- Psycho Realm var/är bättre än Cypress Hill vilken dag som helst. - Ghostface Killah är bättre än Raekwon vilken dag som helst. - Vinnie Paz är tveklöst den sämsta rapparen i Army of the Pharaohs (men absolut inte dålig). - Eminem har jobbig röst, det är svårt att lyssna på mer än en låt i taget. - Slaine är den bästa rapparen i LCN. - Rakim är bättre än Tupac och B.I.G. tillsammans. - Petter är bra ;)
Cyclones
..vad jag läst hittills så är det bara att hålla med: ingen annan verkar hålla med..
www.catapultsent.com www.myspace.com/nekkidee
S-mez:
- Eminem har jobbig röst, det är svårt att lyssna på mer än en låt i taget. Ord på det. Nästan som att man vill dra ner pitchen i Logic Studio ;)
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Blaze_We P23 Allt är väl relativt men i jämförelse med draget Method Man & Redman eller Busta Rhymes skapar är det rätt medel.. Nas är en av mina favorit artister period, men utan liveband och den status han har hade det varit rätt segdraget live.
Soul_Survivor_II P31 Come on. Det där är väl ingen ovanlig synpunkt? Vilken fröjd om det stämmer!
* Tech n9ne är hetast i gamet just nu.
Keep playing sega-games
* RZA är den bästa rapparen i Wu-Tang * Meth är den sämsta rapparen i Wu-Tang tätt följd av Rae * Necro är en bättre rappare än Ill Bill * Det är nästan bara hiphop från södern som är intressant i dagsläget * Goodie Mob är bättre än OutKast * Tech N9ne är för bra för att man ska palla lyssna på honom
Redline!
Dr.Octagon Damn, vi har väldigt olika smak! ;)
Cyclones
S-mez: Du är inte den första som säger det :D
Redline!
Hhahahh fy fan va efterblivna åsikter ni alla har här asså...
"Word to god Doc throw more lines then fishing rod!" - Funk Doc
Goodie Mob är bättre än OutKast Dagens klokaste.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Dr.Octagon får jag med största vördnad fråga efter motivering av att Method är sämre än övriga Wu-medlemmar?
JohnLemon Men fort, har du sett dom live? Eller är det bara som du tror. Busta tycker jag inte var något speciellt live faktiskt, blir alldeles för långdraget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så här ligger det till! - PsT/Q är en urtråkig MC. Förutom pretentiösa punchlines har han lika mycket karisma som Laila Freivalds. - Ludacris hör till de 5 bästa rapparna.. Ever!! - Ant har konsekvent skapat de fetaste produktionerna under 00-talet. - Scarface är överskattad. - Skitsen i Capital Punishment sänker skivan från en 5/5 till en 2/5. - Tupac ÄR bättre än Biggie! - Texter är viktigare än beats - Pharoe monch och Rugged man är genier. - Cypress Hill är extremt dåliga! - T.I. och Kanye West är av samma kaliber, alltså pettitesser i hiphop-historien. - Wutang har inte gjort mer än en handfull bra låtar. - Hade Tonedeff är grym, men rappar över katastrofala beats. Desamma gäller Imortal Tech.
Master of Irony
- All "svensk" rap på engelska e totalt ointressant. (gäller även alla andra musikstilar). - Lord Finesse e mest underskattad av alla - nånsin. - PIMP C var roligast av alla. - Westcoast har aldrig varit intressant. - AZ e fetare än Nas. - Vem bryr sig överhuvudtaget om roc-a-fella, young money, dipset medmera. - D.I.T.C är bästa clicken nånsin från NYC. snart lunch. ett - två - ett - två- ett.
if it ain't ruff - it ain't right.....
- Skitsen i Capital Punishment sänker skivan från en 5/5 till en 2/5. ok för åsikter, men det här är ju ren idioti :/
låt gå för att d sänker skivan till 4/5 om något
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
JohnLemon Den enda åsikten jag hade om hiphop som jag trodde ingen höll med om var * Method Man är tveklöst fetast i Wu-Tang Men se där, nu är vi två iaf. Aldrig mött någon som tyckt samma sak innan. Sen om det verkligen går att rangordna grabbarna är en annan fråga.
Boyz n the wood
- PIMP C var roligast av alla. Buskisrap at its finest.
Några åsikter som jag förmodligen inte är helt ensam om men som jag ändå upplever som ganska ovanliga: *Om Krs-One inte hade släppt ett dussin värdelösa album efter I got next så hade han haft den bästa katalogen någonsin. *Om LL Cool J slutat rappa vid 14 shots to the dome hade han lätt platsat på en top 10 lista över de bästa någonsin. *Kool G rap är legendarisk på alla sätt och vis men hans senaste låtar och släpp har verkligen varit allt annat än legendariskt om man bortser från The Letter P. *My Melody är världens bästa hip-hop låt. *Nas kontroversiella album teman använder han sig endast av för försäljningssiffror.
JohnLemon Men fort, har du sett dom live? Eller är det bara som du tror. Busta tycker jag inte var något speciellt live faktiskt, blir alldeles för långdraget. Nej jag har inte sett alla live, så min bedömning tenderar vara lite fördomsfull och skakig, men det är den uppfattning jag har. Nas såg jag i somras så bedömningen av honom står jag stenhårt fast vid.
Är sjukt hängiven till konserter överlag och tycker att man kan få en relativt hållbar uppfattning av artisteriet även om man ser det på skärm..
JohnLemon Okej, du såg inte Jay-Z live i globen då heller antar jag?
arttack: De flesta jag känner sätter Meth högst så det är inget ovanligt att tycka så.
JohnLemon: Jag tycker han kommer undan så mycket med sin röst och stil. Känns som att han säger minst i klanen. Dessutom är jag inget större fan av hans röst. Jag säger inte att Meth är dålig, bara lägst rankad i klanen enligt mig :D
- Skitsen i Capital Punishment sänker skivan från en 5/5 till en 2/5. Samma sak gäller för Only built for cuban links. Eller ja, det blir en 4/5 istället för en 5/5.
Redline!
JohnLemon Nej jag har inte sett alla live Fail. Hur kan man ha en åsikt om något man inte har upplevt? Du gjorde åtminstonde en liten pudel.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
> Sexism är så jävla ute. > Homofobi är så jävla ute. > Immortal Technique är värdelös, undantaget Dance With the Devil. > MF DOOM är (nästan) bara bra på andras beats, hans egna är vanligen brutalt tråkiga. > Aesop Rocks texter HAR substans, folk är bara idioter. > Jay-Z är en av världens mest överskattade rappare. > Tupac är världens mest överskattade rappare. > Kanye Wests "808s & Heartbreak" är ett okej album om man stänger av tunnelseendet. > 95% av all bra amerikansk hiphop idag kommer från indiebolag eller är självsläppt. > All hiphop på MTV är så äckligt jävla värdelös, förstår inte hur den kan sälja.
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
Jag säger inte att Meth är dålig, bara lägst rankad i klanen enligt mig :D Haha, är Baby U bättre än Method Man enligt dig? :D
Om man skulle blanda Masta Killa och U-God till en rappare så skulle den rapparen vara jävligt grym. Masta Killas texter och U-Gods flow.
>Att det inte kommit någon ny bra och intressant artist från NY på flera år. >Att Thermonolgy har gjort en bra låt >Att söder och bayarea är dom som håller fanan högt >Hotboys reunion (när nu turk kommer ut) är otroligt spännande!! fortsätter senare
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Roethlisberger P21 Fail. Hur kan man ha en åsikt om något man inte har upplevt? Du gjorde åtminstonde en liten pudel. Din förjävliga fan jag kan ju fortfarande ha min uppfattning om hur jag tycker de verkar vara live? Om man är dräggpackad på en konsert upplever man den bättre då?
Jag sa ingenting om att jag varit på deras konserter. Tycker bara att många legender såsom Jay, & Nas verkar tråkiga på scen. Om jag har sett 40 klipp från konserter över hela världen av någon av dem kan jag mycket väl, hur lite du än vill, skaffat mig en uppfattning och tycke om deras uppträdande.
Gå och köp dig lite trevligare röka eller sluta gnälla som en liten tuffing-längst-bak-i-klassen kille.
Idiotförklarad- P20 > Kanye Wests "808s & Heartbreak" är ett okej album om man stänger av tunnelseendet. Kan nog ta å hålla med där faktiskt. Det har sin karaktär.
M.O.P e en fet duo men balckstarr e allatidernas bästa duo inom hip hopen... eller?
If today was my last i treatit like my first
Folk som ogillar ALL gangster rap, blingbling rap, är korkade.
*Illmatic är den mest överskattade plattan genom tiderna (3 bra spår) *Allt med Black Moon, Heltah Skeltah osv. hör hemma på demoscenen eller källaren *Västkusten har mest potential just nu (i alla kategorier) *NY gangsta rappare är patetiska (gäller ej Kool G Rap och Schooly D) *Freddie Foxx är ingen bra rappare, bara loudmouth av steroider (förutom när Willie D från Geto Boys knockade honom medvetslös efter att han hade varit 2 loud) *Group Home!! Hur har dom ens fått släppa skiva?? Kanske pga Premier produktioner.
*NY gangsta rappare är patetiska (gäller ej Kool G Rap och Schooly D) Schoolly D är inte från NY ffs. Han reppar ju Philly stenhårt!
(Disclaimer: Eftersom man inte får klaga på folks smak i denna tråd, får man satsa på faktamissar, haha...)
JohnBanan Sluta vara personen i klassrummet som inte läst på läxan men ändå snackar en massa skit som om du gjort de. Ja, du kan ha din uppfattning om saker och ting. Men det är inte konstigt att folk(jag) stör sig när beläggen för dina åsikter med största sannolikhet är baserade på youtubeklipp. Din credibility för att ge kommentarer om vad som är bra live när du inte upplevt de är noll. Du har iallafall möjligheten att avfärda saker du inte upplevt själv. Kan vara sparsamt i längden. Och jag går inte "dräggpackad" till konserter.
Producent
2009-12-15 23:12
Idiotförklarad > All hiphop på MTV är så äckligt jävla värdelös, förstår inte hur den kan sälja. Håller med till fullt.
MTV spelar nästan bara värdelös musik. Samma sak med The Voice.
Åsikter du har om hiphop som "ingen" verkar hålla med om?
> All hiphop på MTV är så äckligt jävla värdelös, förstår inte hur den kan sälja. Det måste väll hela Whoa hålla med om ?
Keep playing sega-games
Ekenberg Willie D sänkte Melle Mel i en boxningsmatch, inte Freddie Foxxx.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
*De flesta MTV videos är rätt feta. Funkar perfekt när internet är nere och man inte har playboy channel
* Flo Rida är en grymt bra rappare/artist * Fort Minor (Mike Shinoda från Linkin Park) är en grymt bra hiphop producent och rappare. * Will Smith är med på min top 5 mc's * Stat Que har troligen gjort det bästa albumet som ingen har hört! * Mims är en väldigt underskattad rappare. Och har fått väldigt mycket skit grundat på en låt. *Black Eyed Peas är en modern version av De La Soul * "Medvetna", "smarta" rappare inspirerar mindre människor till att leva ett bättre liv än random vem som helst som har pengar, bilar och bitches i videos! *Hip-Hop har aldrig vart bättre än vad den är just nu!
Fresh2Death P21 Har iaf fattat va tråden handlar om, det där tycker fan ingen hehe
*att dilated peoples är den mest uppskattade "överskattad"e gruppen i hiphophistorien varför är inte the platform en hiphopklassiker?! Varför är den inte med på top 10 på folk ur mina generationers lista? Kanske har det göra med att jag var ensam att börja lyssna på hiphop runt 97-98... Men det vägrar jag tro, med tanke på att pettervågen som kom precis då *att Sean T tillsamans med K-rino är levande legender som inte alls får den uppmärksamheten dom förtjänar för dom är från fel delstat. *Huston är en minst lika stor hiphopstad som NY. S.U.C,Gheto boys,South park coalltion etc. Är minst lika stora som Wu-tang,bigge och nas. *Uncle murda är den som håller NY hiphopen vid liv *Jag HATAR gamla gubbar som KRS och Grand puba och allt vad dom heter. Lägg ner eller var relevanta. Inte att allt dom har gjort är dåligt men att KRS har släppt ett mediokert album sen 2001 (sneak attack) säger allt. Samma med EPMD inte en bra platta sen 80. *folk över 14 år som går i baggypants är retards och har noll känsla för kläder Sen finns det en rad andra rappare som jag inte förstår räknas som legender i hiphophistorien som verkligen har tillfört saker till scenen. På både gott och ont som blir totalt ignoredade av den svenska scenen vilket är okunnigt och trångsynt
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
*folk över 14 år som går i baggypants är retards och har noll känsla för kläderJävlar va du måste hata pensionärer...
hiccory tack... tror jag... hahah
Wildchild Det måste väll hela Whoa hålla med om ? Tyvärr är det inte alltid så. Många här håller väl med om det kanske, men nu är det väl inte bara whoa det gäller utan hiphopfolk i allmänhet.
www.soundcloud.com/whateverist www.paradigmskifte.se
* Mims är en väldigt underskattad rappare. Och har fått väldigt mycket skit grundat på en låt. Så jävla sant.
*hiphop är för fan inte bara rap *Cantwo har spårat ur *Killen i fu-schnickens som droppar de sjukaste verserna är njutbar att höra på *Jay-z gjorde sig bättre i original flavor *B-boy Cloud ÄR synonym med urspårning *Def cut gör för tysk musik
RICOSTJÄRT ROCKÄRS
- Jay-Z var bättre när han rabblade fram sina texter snabbare än Twista. T.ex. "can I get open" & "da graveyard" *Jay-z gjorde sig bättre i original flavor This.
rip stephen perry
A.S.N.O.M
ojojOJ! guldtråd, för många av er har åsikter jag verkligen inte håller med om, men garanterat uppskattar att läsa om. *jag anser att både biggie och 2-pac är överskattade, och att deras inslag i hiphop kulturen i slutändan enbart har tjänat populistiska ändamål *jag anser att dre är överskattad, och att den mesta west-coast från tidigt 90/mitten av 90 är överskattad, med vissa undantag. *atmosphere är tråkigt *som någon droppade tidigare: fresh prince var aldrig bra, så man kan inte snacka om försämrad kvalité *jag anser att nästan all dirty south är skit som inte borde kallas rap *jag avskyr mjäkig love-rap med få undantag *nas är överskattad och bara de 2 första plattorna är värda att omnämnas som spelbara *jay-z är bull *inte mkt fransk rap är spelbar, spec. inte om man känner till texterna och inser hur jävla kliché de är. NTM undantag *jag ogillar svensk rap och anser att det bara finns en handfull svenska grupper som förtjänar att lyssnas på, bland de hör bakers of the holy bread till guldkornen that's right I said it! och NEJ, jag skrev inte det här för att starta ett bjäbb med någon som inte håller med, håller du inte med säg det om du nu känner att det är värt det men besvära mig inte med gnäll