I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åsikter du har om hiphop som "ingen" verkar hålla med om?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-12-29 13:01
hiphop som musikgener, var som bäst innan 90-talet!

Eaten bread is soon forgotten.

2009-12-29 19:30
Tupac är INTE överskattad, hamnar på topp 10
Jag gillar kommersiell hiphop OCH underground, går det?
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se

2009-12-30 00:30
Det går...

Varför hamnar 2Pac på din topp tio lista?
 Eaten bread is soon forgotten.

2009-12-30 08:25
Gmix, jag hajjar...

...'Klubb-bangers' suger. Astrist.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-30 19:39
Det känns som att folk vill ha mkt uppmärksamhet om vad de skriver fel och fel på allt, deklart man kan tycka som man vill men en del överdriver tycker man
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.

2009-12-30 20:02
Prelude: Ja det gör han, inte tekniskt, för punchlines osv, utanför känslan!
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se

2009-12-30 23:24
dahhvidhhh: får jag fråga dig, hur fan kan man överdriva med sina åsikter?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-31 11:52
Soul_Survivor_II: YOU created A Monster!!
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
DJ

2009-12-31 14:02

2010-01-02 10:18
- Jay Z's enda bra skiva är Blueprint

Den åsikten var ganska kontroversiell :)

- Talib Kweli och Mos Def är ruskigt överskattade
- Rakim är riktigt tråkig att lyssna på

2010-01-02 10:33
Hur orkar ni? ;-) ^^det var inte till dej.

2010-01-06 02:13
Hip hop är alltid asfett vilken kust, stad, land osv det än är ifrån!

2010-01-06 02:49
ni kan ha åsikter men de känns också som att ni vill ha attention jag vet ej men aja fuck it :P no offense
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.

2010-01-06 23:37
Eccan - Name på den? Har inte haft koll på hiphopen ordentligt sen innan sommaren alltså...

Qnivkast - Den låter kickar de flesta rappares ass anyway ? Och ne, det är inte allt de gjort..
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"

2010-01-07 00:34
- Madlib är klart bättre producent än Dilla

- Nas är grymt överskattad, bl.a. för att han går med på att rappa över urusla beats (med undantag som nas is like, one mic, you're the man, säkert + nån till ). Jämför bara Nastradamus plattan med Nastradoomus. Det är nästan skrattretande.

- The Unseen är den bästa hiphop platta som någonsin gjorts

- Biggies röst är riktigt jobbig att lyssna på och hypnotize suger

- co-sign på att cypress hill är grymt tråkiga

- jävligt, jävligt få hiphop album håller i sin helhet. Generellt sett, även bland riktigt bra rappare, är det endast ett par låtar som är grymma.

2010-01-07 09:12
Hiphop generellt sett är musik för kids och ungdomar!

2010-01-07 09:27
det vi kallar hiphop i sverige är nån sorts nostalgisk bild av killar i stora byxor som rappar över dj premier, och något helt annat än vad man lyssnar på i usa.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-07 09:31
Nej jag lyssnar verkligen inte på folk i stora byxor som rappar över premier, men fortfarande tycker jag den mesta hiphopen är för den yngre generationen.

2010-01-07 09:40
hehe, här är en fördom jag har: det finns bara tre sorters hiphopplyssnare i sverige;
pretantiösa medelklasskids som egentligen är vuxna och som bryr sig om hiphoppens själ och gillar Dilla och Rakim, invandrarkids som mest lyssnar på tupac och svennar som lyssnar på eminem.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-07 10:00
dundermannen P14 hehe=) om det var mot mig, så kan man väl sätta mig i medelklassen, men lyssnar inte på rakim, eller dilla;)...Någon enstaka gång kanske.

2010-01-07 15:13
hehe, här är en fördom jag har: det finns bara tre sorters hiphopplyssnare i sverige;
pretantiösa medelklasskids som egentligen är vuxna och som bryr sig om hiphoppens själ och gillar Dilla och Rakim, invandrarkids som mest lyssnar på tupac och svennar som lyssnar på eminem.

Haha, om man lyssnar på alla dom du nämnde, vilken sorts hiphoplyssnare tillhör man då? :)

2010-01-07 17:41
Ey fucking svennar asså.. Shit fan.

2010-01-08 14:15
- Lil wayne har riktigt bra låtar, om man letar.

- Drake är den mest talangfulla rapparen just nu.

- Underground låter enformigt

- Mos def är den en av de bästa emcees som lever.

- Tupac var bättre än biggie

- Eminems relapse var bajs
"Charge it to the game, Ill bill myself"

2010-01-08 15:59
*Drake är trist och personlighetsbefriad
*Autotune kan vara kul i rätt mängder, tex en låt på tusen (folk verkar antingen älska eller totalsåga hela grejen)
*Synthar i hiphop ska antingen låta tidig Dre eller El-P
http://soundcloud.com/elbjornbjorn

2010-01-08 16:08
vita uppfann hiphopen.
Fuck karma, I don't need karma!

2010-01-08 16:28
På tal om det

*Aesop och Sage är bäst

2010-01-08 19:34
K'naan suger.

2010-01-08 22:58
haha alla kommer typ hata ner mig nu men jag tycker bow wow e tung och har blivit feett bra på sin senaste mixtape eller ¨får bow wow bara hat från whoa??
isånnafall e ni bara kuksugare som lyssnar på typ 50 cent för alla andra gör det-.-

2010-01-08 23:21
jag gillar bow wow han e tung nu asså efter han signa med cashmoney bruush

2010-01-09 01:23
isånnafall e ni bara kuksugare som lyssnar på typ 50 cent för alla andra gör det-.-

Kul att folk fortfarande snackar om Fiddy på det där sättet.

"Alla som inte lyssnar på Jedi Mind Tricks och är fett underground kan gå och lyssna på sin 50 Cent!!!"

Han är inte cool längre, ingen tycker att han är cool. Inte ens mainstreamarna eller smågangstrarna gillar honom. Hans karriär dog väl med den där plattan som hette Curtis?

2010-01-09 02:48
wooups lite fel då kanske att nämna han som exempel

2010-01-09 03:52
babben124, hur gammal är du? undrar bara av ren nyfikenhet.

2010-01-09 12:47
haha alla kommer typ hata ner mig nu men jag tycker bow wow e tung och har blivit feett bra på sin senaste mixtape eller ¨får bow wow bara hat från whoa??...

när jag var 12 år lyssnade jag på Lil Bow Wow albumet. Tyckte det va bra då! Men sen tyckte jag att Bow Wow bara var löjlig. Men på senare tid har jag faktiskt börjat uppskatta Bow Wow's 3-4 senaste album. Face Off albumet med Omarion är väldigt skönt! Och New jack city 2 va bra!

2010-01-09 14:21
jag är 16 år... men jag tycker ni ska ge han en chans ni tänker bara på han när han var liten och gjorde typ bounce with me men nu rapp/sjunger han om mer mogna saker som han över mig sa typ allt nytt han gjort sen 2007 är ganska bra eller jag tycker det är skit bra!:D

2010-01-09 17:24
Tech N9ne är för bra för att man ska palla lyssna på honom

Co'sign han & Canibus.

* Ghostface är motherfucking hilarious & ett geni
* Ingen har överträffat The Latin Kings i Sverige
* Dillas död innebar en skrevspark för hela Hip Hopen
* KRS-One är en legend, men samtidigt en legendarisk hater (rapper vs. MC bullshittet, seriöst)
* Lil Wayne är ok, men är förmodligen den fulaste varelsen på jorden
* Ingen rappare är bättre än Eminem idag och han är inte ens hälften så bra som han var runt '02
* Tupac va en jävla drama queen
* Krayzie Bone > Busta Rhymes
* Raekwons sömniga flow suger, men hans skiva var årets
* Franska är världens bästa rapspråk
* Alla hybrider av Hip Hop (Grime, Adam Tensta) är ganska keffa
* Hip Hop dör ut om inte något drastiskt händer snart
* Daddy Yankee är en bra MC
C'mon SON!

2010-01-09 17:27
Tror att Hip Hop dör och Dancehall tar över. Toastin kommer va the shit o inte rap.
C'mon SON!
Producent

2010-01-09 18:17
*Infamous Mobbs skiva "Special Edition" är en av de bästa hitills.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-01-10 02:43
*biggie sjukt överskattad (dock sådär lagom skillad) mc
*2pac är bäst, men inte för att han var den "riktigaste gangstan (wtmff?!!!)" utan för hans diversitet och relevans dvs rappa inte bara för att rappa utan gärna med nån mening (politik, gangsta snack, smooth shiet, slow jams, g'd up sound, underground sound, mainstream, feta skills ..ja allt)
*charles hamilton = överhypad på sig sj (typ "jag är hiphops färska vind")
*asher roth = fett jävla överskattad, men bra
*thomas rusiak = en av sveriges absolut tyngsta/bästa/fetaste/tjockaste :-) lite fel sektion jag vet men ändå
*looptroop = hakat upp sig som en repig skiva, kom med nåt nytt ffs (fight the power! fight the power fight the bla bla bla)
kommer inte på nå mer för tillfället

2010-01-10 03:16
Var det inte rätt länge sen Looptroop fightade nån power? Saknar det ärligt talat... Word på Rusiak dock

2010-01-10 03:34
mnja, dem kör väl på det nu med men väldigt nedtonat dock och mycket mycket mer genomtänkt.
och nu såhär i efterhand så vill jag fan ta tillbaka det påståendet, looptroop ftw
de var bara en gammal förlegad tanke som flöt ouppdaterad upp.. hehe brainfart!

2010-01-10 04:18
"Survival of the Fittest" är tusen gånger bättre än "Shook Ones Pt 2"

2010-01-10 12:35
*Infamous Mobbs skiva "Special Edition" är en av de bästa hitills.

Den är riktigt jävla bra skiva!, bliv sugen på att lyssna på den nu :-)

2010-01-10 17:12
*bow wow är en underskattad rappare i sverige och borde få mer respekt.
*cashmoney records har en va dom bästa rapparna signade just nu.
*the games album var helt ok att lyssna på.
*50 cent har aldrig varit bra.
*kärlekslåtar/skrytlåtar är det bästa i hiphopen

2010-01-13 18:23
*dj Premier är keff , visst kanske några beats han gör låter bra
men resten är bara tråkiga beats allt låter likadant booriiing....

*beats är viktigare än texten

*flowen är viktigare än texten ibland ,

*rakim, thalib kweli, mos def o hela den där gänget som alla verkar tycka om
tycker jag är skit tråkiga rappare .

*låtar med budskap är tråkiga

*80 tals hip hop är skit

*autotune låter skit najs . orka leva kvar på 80/90 taler man måste vidare utveckla musiken . men visst vissa borde ju skippa det ..

*svensk hip hop har sugit hårt sedan latin kings slutade (gäller även dom som kör på engelska här i sverige) fast galna producers har vi...

2010-01-13 20:34
orka leva kvar på 80/90 taler man måste vidare utveckla musiken .

Det där är bara bullshit.

2010-01-13 21:26
*beats är viktigare än texten

*flowen är viktigare än texten ibland

Håller jag helt med om, måste även säga 3 saker;
*Svensk hiphop är aldrig bra.
*Har aldrig någonsin förståt hypen över Pac då jag inte gillar ett skit med honom.
*Jag älskar Preemo, men om man jämför honom med Snowgoons i dagsläget så tar Snowgoons honom med hästlängder då de är av nyare kaliber och levererar galet tunga beats.

2010-01-13 22:04
Måste även tilläga att
*Fu-Schnickens förtjänar mer och borde uppskattas som riktigt sköna lirare med låtar som gungar på rejält bra på morgonkvisten när man försöker vakna till liv.

2010-01-14 16:43
* Madlib är överskattad.

* (Rap) musiken stannade när samhället blev för övervakat.

* I dagens (rap) musik är det för mycket fokus på den instrumentala biten.

:E
http://arealdope.blogspot.com
http://youtube.com/PG023

2010-01-14 18:08
aktone
Varför är det bullshit ?

tror nog artisterna tänker likadant, de blir nog jävligt tråkigt
att göra samma skit om o om igen

2010-01-14 22:26
autotune e bra på vissa låtar!