(Rap) musiken stannade när samhället blev för övervakat. Hur menar du då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
babban124 har inte alla hästar i stallet alltså.. haha
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Jag kanske är Sveriges 14:e bästa rappare genom tiderna
http://soundcloud.com/jasthesupacat
GhostfaceKillah hahha nej men jag tycker det beror på låten XD
babban124 - Nej, det beror på att du är 16 år och har inte någon som helst jävla aning om hiphop. Det är inte mer än så, simpelt
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Hur menar du då? Tror helt ärligt att det är för svårt mig mig att sätta ord på vad exakt jag menar med det påståendet. Du får tänka lite och bilda dina egna uppfattningar kring det. Tror det blir bäst så. Jag är även onykter just nu så det skulle bara bli fel om jag försökte utveckla mitt påstående.
Övervakning är väl bara en sak egentligen av många som bidrog till att Hip Hop kulturen stannade till (eller om du vill kalla det "förändrades").
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
Jo, jag kan väl klura ihop något eget.. Men undrar ju vad du menar..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
word på tony starks.
Fuck karma, I don't need karma!
El-P är är wack och har inte alls gjort någon klassiker. Jag vet inte om jag är ensam om denna åsikten tho.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
- Gangster rap blir bara löjligare och barnsligare för varje år som går. - Kanye Wests Heartbreak platta är bra. - Autotune kan låta bra om man använder funktionen rätt. - Dj Premier kan låta enformig ibland. - Jag tycker att det är soft att hiphop utvecklas och kombineras med andra musik genre. Allting måste inte låta 90-tals. - Gamla veteraner som Rakim, Wu gänget, Jay Z etc börjar få slut på ideer. - Raekwons OBFCL 2 är en "G" album och ingen "MVG" album.
GhostfaceKillah bara för att du inte gillar det betyder det inte att ingenb får gilla det:s
Tkr personligen det finns en del rätt feta låtar med autotune, dock är alla dessa så kallade klubblåtar. Hiphop är och ska enligt mig vara brett, jag vill kunna lyssna på Hiphop i alla möjliga situationer.
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"
Fan autotune? Kan man inte sjunga ska man ge fan i det. Förbjud skiten, annars kommer vi få lyssna på The Voice-mupparna i all evighet.
orka hata på autotune när dom användet det så det hörs att det är fel från början. Hata istället på alla som använder det snyggt så att det inte blir något robot effekt när det blir fel!
-Ether är en helt bedrövlig disslåt, hade han bara på något vis lyckats namedropa Dr Dre så hade låten textmässigt varit som en disslåt av The Game. Och då gillar (gillade) jag ändå Nas. - Wictdoctors "A S.W.A.T Healin' Ritual" är ett av det sena nittiotalets bästa album. -Termanology är vad som är fel med hiphopen år 2010, inte söderns dummaste trap-rappare.
Låtar är ett heltrist format, mixar är grejjen. Tyskland med.
El-P är är wack och har inte alls gjort någon klassiker. Jag vet inte om jag är ensam om denna åsikten tho. Kan hålla med om el-p inte är världens bästa rappare, men klassiker har han stått bakom.
Termanology är vad som är fel med hiphopen år 2010, inte söderns dummaste trap-rappare. SÄG VAAAD? .. Utveckla gärna!
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"
Jag tycker att Big L är den ända som verkligen kan mörda på beats, han har rimmen, han har flowet, och han har rimschema, uppbyggnad av sin text som prickar mitt i prick på allt verkligen, sen är han texter så hårda så att jag blir nästan galen när jag lyssnar på dem varje gång, jag blir verkligen helt exhalterad, absolut min favoritrappare genom ALLA tider, ingen som kan slå han enligt mig. Han går över tupac, biggie, weezy, eminem och alla dem överskattade rapparna, för det är vad dem är enligt mig. Hiphopen idag om jag får säga det själv är väldigt överdriven, den har väldigt mycket press och förväntningar på sig, vissa folk, och då menar jag inte alla, men vissa tror att bara för att du kan sätta 40 olika flerstavsrim på raken med ett sjukt flow så är du en bra rappare, det är verkligen inte i närheten av kvalitetsrapp bara för du kan sånt, om jag ska sätta en svensk rappare som har allt som en rappare ska ha för att klassas som bra, så sätter jag Organismen 12 som top 1 på min lista över svenska favoritrappare. Sen favoriserar jag faktiskt Eminem som den bästa vita rapparen som lever på jorden, på grund av hans lyrik så tycker jag att han bör klassas som en av dem bästa lyrikisterna i världen, han omvandlar sina texter till berättelser och har sådan inlevelse i sin rapp och text att man lever sig in i dem själv och får en hel historia om hans liv uppmålad framför sig, just därför tycker jag att hans lyrik och hans musik bör klassas på topp bland alla vita rappare och bland dem flesta rappare som nämns idag. Immortal Technique som vissa säger är tråkiga och säger att deras musik aldrig har varit något speciellt, där håller jag inte med alls på någon som helst punkt faktiskt, deras musik och texter är inte bara brutala och hårda, utan det är också väldigt mycket känsla och väldigt mycket av allt dem skriver i texterna reflekterar dem själva som person, och deras liv, dem skriver äkta, hårda texter med inlevelse som väldigt få rappare kan, tycker faktiskt att dem kan mätas i topp med alla andra rappare jag nämnt, jag tycker också att Jedi Mind Tricks, som jag nästan gillar lika mycket, är på topp med Immortal Technique, dem har samma klass vad jag tycker iallafall. Tupac - The Don Killuminati: The 7 Day Theory, är en av Tupac bästa skivor och den höjde mitt förtroende till honom. Svenska rappare jag tycker är bra nuförtiden som verkligen vet vad dem håller på med och kan lägga sjukt bra lyrik är: Organismen 12 Pst/Q Afasi & Filthy (innan 2000 talet) Looptroop MBMA (När dem fanns, vet att Pst/Q redan ingår i gruppen, men han gjorde musik då också, dock inte solo som han gör nu.) Det får avsluta min recension om vad mitt tycke om hip-hop världen över är. Peace & Love Tokz
Make love, not war!
Immortal Technique som vissa säger är tråkiga och säger att deras musik aldrig har varit något speciellt, där håller jag inte med alls på någon som helst punkt faktiskt, deras musik och texter är inte bara brutala och hårda, utan det är också väldigt mycket känsla och väldigt mycket av allt dem skriver i texterna reflekterar dem själva som person, och deras liv, dem skriver äkta, hårda texter med inlevelse som väldigt få rappare kan, tycker faktiskt att dem kan mätas i topp med alla andra rappare jag nämnt, jag tycker också att Jedi Mind Tricks, som jag nästan gillar lika mycket, är på topp med Immortal Technique, dem har samma klass vad jag tycker iallafall Dom?
Master of Irony
* Det har inte hänt något nytt och spännande inom hip hopen på mycket länge. Det märks främst på spelningarna där de flesta rappare verkar mest trötta på livet i största allmänhet. * Svensk hip hop är som all annan svensk musik, enformig. * Gym Class Heroes borde få mer cred.
http://www.oekoland.de/assets/images/Ravioli.jpg
Förlåt om jag råkade skriva fel då, mister perfekt..
Make love, not war!
Big L är överskattad.. Han va tung men långt ifrån den bästa någonsin.
Big L är överskattad.. Hahahha, whoa.nu!!
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
* Madlib är överskattad. Hahahha, whoa.nu!!
Steve Rifkind must of been sniffing!
* Madlib är överskattad. Hur fan kan man tycka det!? lol
Keep playing sega-games
Madlib är ju såklart kraftigt underskattad av the 85% som typ inte känner till honom. Sen finns väl 10% som kanske överskattar/överhype:ar honom lite, vilket känns som en minor offence i jämförelse med att inte ge honom props alls. Och sen har vi the 5%, the poor righteous teachers som vet att han är bland det bästa vi har, men ändå inte överdriver och sätter honom uppe bland Marley, Diamond, Pete och Premier. It ain't no mystery.
* Papoose är bland de levande bästa. * Marshall Mathers LP och Slim Shady LP är bättre än Life after Death. * En top-10 lista behöver nödvändigtvis inte innehålla namn som Rakim, KRS-One, Jay-Z och 2pac. * Buck the World är bland det bästa från Dirty South. * Sista versen från låten You ain't no killa och första versen i låtarna Super Lyrical och Dream Shatterer är det bästa som skapats inom hiphop. * Jus Allah är bättre än Vinnie Paz. * Scott Storch är bättre än Dre, men ingen av dem är bättre än Just Blaze eller Swizz Beats skapelser under 00 - 03. * Chino XL är top-10. * Doctor's Advocate är bättre än The Documentary. * Mos Defs senaste platta är snuskigt jävla bra. * Lloyd Banks är _inte_ en bra rappare. * The Infamous plattan är top-10. (Den äter dessutom upp samtliga N.Y. rappares skapelser.) * Inga punchlines har hittils kunna nå upp till Big Ls eller BDKs nivå. * Busta Rhymes är underskattad. * AZ är överskattad. * Relapse är Eminems fjärde bästa platta (TES, MMLP o SSLP är bättre) * LL Cool J är en legend men inte fan är han skicklig. flalme on :EE:EEEEEE
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Necro är en bra rappare, synd bara att han skriver ruggit brutala texter, som vissa tycker om, visst. Jay Z är kass. Lil Wayne var bra i sina unga dagar. 50 Cent är duktig, fast han vet vad som säljer/sålde så han väljer pengar istället. Outkast är det bästa som hänt inom hiphopen.
hiphop was made out in the dark
* Buck the World är bland det bästa från Dirty South. Självklart så ska alla ha rätt att skriva vad dom vill i den här tråden, men jag vart lite upprörd när jag läste det här. Nu ska jag pumpa lite UGK för att lugna ner mig.
:)
floorless, bland det bästa betyder inte _det_ bästa. Jag diggar UGK minst lika mycket :) Scarface är också en favorit. btw big up rooobin!
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Att Celph Titled är världens bästa punchline-rappare och snart går om Big L.
Stoupes soloplatta var faktiskt ganska bra.
* GZA är bäst i Wu-Tang. * ODB var sämst i Wu-Tang. * Kool G Raps soloplattor är bättre än de med DJ Polo.
Johannes_3:16 Vet att alla har rätt till att ha vilka åsikter som helst i denna tråd utan att ngn ska lägga sig i men : "* GZA är bäst i Wu-Tang. * ODB var sämst i Wu-Tang. * Kool G Raps soloplattor är bättre än de med DJ Polo." är total blasphemy.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
- Ja Rule har gjort några bra låtar, även om det bara är ett fåtal - Outkast är det bästa som kommer från Atlanta - Halva Wu-tang hade aldrig behövt va med i gruppen. Det hade gått lika bra ändå.
Soul_Survivor_II Pete, Marley, Premier och Diamond spelar i samma liga som Madlib, men Madlib är klart snäppet vassare. Dilla inte att förglömma.
Kommer efter nästan exakt tre månaders inaktivitet i den här tråden, med lite update: *Canibus tidigare material är rätt schysst, (låtar som 2000 B.C ., Second Round K.O. och plattan med Stoupe ex.) men hans svamlande har på senare tid blivit fel på så jävla många sätt att det är skrattretande om man försöker bryta ned hans set-ups. *Big Pun är top-5. *Crooked I är den skickligaste MC'n från västkusten. *Black Thought är en utav de mest begåvade snubbarna att någonsin plocka upp en mic. *90% av alla underground Boom-bap rappare är egentligen helt jävla värdelösa. *Betraktelsesätten kring 2Pac gör nästan ALLA till extrema. Oavsett om det är fans eller "hatare", så är han antingen ett fenomen som rejält överglänser alla andra rappare, eller så är han urusel och förtjänar inga cred alls. *Joe Budden är en otroligt jävla underskattad textförfattare. *Vinnie Paz verkar helt sakna förmåga att ligga i takt med beatet. (Enda gången han gjort det är i låten Uncommon Valor: A Vietnam Story och då blev han flowmässigt överträffad av R.A. ) *och det finns inte en enda själ som förstår sig på scheman, rimstrukturer och hur man bygger bars som kan påstå att någon vers, varken i fjol eller i år, har slått Eminem s prestationer på Drake s Forever .
* Live-konserter med hiphop-artister håller i 99% av fallen otroligt låg standard och man måste vara efterbliven om man betalar mer än 200 spänn för en hiphop-konsert med nån som inte har exceptionellt rykte om sig att vara bra live. * De flesta rappare som fortsätter att vara underground/indie hela sin karriär gör det för att de är dåliga. *Mixtape-hysterin är det sämsta som hänt hiphopen. Om jag ville lyssna på omastrad musik som inte håller vanlig CD-kvalle så hade jag stannat kvar på 80-talet. Musikindustrin tar helt egna grepp om man jämför med filmvärlden där 3D och HD gör allt för att TA MED SIG konsumenterna in i framtiden. *Blueprint är ett bättre album än Reasonable Doubt *Nas Untitled-skiva är bra och underskattad *Bone Thugs'n'Harmony är den mest överskattade gruppen någonsin. E1999 är deras bästa platta och den är inte ens nära att vara en klassiker. *Clipse är bland det bästa som hänt 2000-talets hiphop
www.plaingold.com
* Ludacris, Busta Rhymes och Jadakiss är bland de bästa rapparna någonsin som aldrig varit i närheten av att göra ett klassiskt album. * 50 Cent är den minst intressante rapparen i G Unit efter Tony Yayo * Onyx är sorgligt underskattade/bortglömda och Stickys första soloplatta är ett mästerverk. * The Eminem Show är Eminems klart bästa album som helhet. * För att vara gudfädrarna av gangsta-rap så har aldig Dr Dre och Ice Cube känts särskilt hårda.
www.plaingold.com
50 Cent är den minst intressante rapparen i G Unit efter Tony Yayo Jag tror alla håller med om det där
Jag tror alla håller med om det där Grymt isåfall. Dock tycker jag egentligen enbart att det är Buck som är något så när lyssningsvärd ifrån G Unit så det hela kanske inte säger så mycket.
www.plaingold.com
* Do You Want More var Roots sista riktigt grymma skiva * Jeru The Damaja och OC flowar cirklar runt Common Sense sömniga "flow" * Högerhiphop är antingen rikemanstrams eller masochism * Tiye Phoenix gjorde ett av förra årets absolut bästa album
Dock tycker jag egentligen enbart att det är Buck som är något så när lyssningsvärd ifrån G Unit Buck är inte med i Gunit
Produktionen på Lil Mamas Lip Gloss / No Music var kanske den musikaliskt mest intressanta på hela året när den kom. Och det är jävligt konstigt att det ska krävas att nas/mos def och gil scott heron ska göra en likadan låt för att folk ska förstå det. Annat: minst 50 procent av eminems musik är helt kass Commons musik, och en hel del av den snällare hiphoppen är sjukt konventionell och man kan egentligen lika gärna lyssna på pugh rogerfeldt
http://soundcloud.com/80scrackpolo
- Immortal Technique är skittråkig. Han har några guldkorn(Crossing the boundary, Beef n Broccoli, Cause Of Death o nåra fler) - Eminem är den enda rapparen som har ett såpass avancerat rimschema, han är även i mina ögon GOAT - Biggie är/var bättre än Tupac - Slim Thug är en sjukt bra rappare, detsamma med Young Buck - T.I. söderdialekt är sjukt vass - Apathy har gamets skönaste flow - Celph Titled borde collaba med Eminem - Planetary från Outerspace borde lägga av med rappen, tråkigare rappare får man fan leta efter - Vinnie Paz är played out!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
- Fabolous är den mest underskattade rapparen - Snoop Dogg har endast 1 bra album - Ice Cubes senare plattor är bra
Word på följande:
* Black Thought borde lämna The Roots. De mesta Roots har släppts är guld, men dem börjar bli tröttsamma och Black hade kunnat göra sig bättre över andra typer av beats. -Roethliseberger Big Pun är grymt underskattad (åtminstone på whoa)
-Oneunder *West coast är underskattat. folk lyssnar på dre/snoop/2pac(mainstream) o anser att dom hört allt. -SuckaFree Chino XL gör bra musik (alla erkänner ju honom som skillad lyricist men typ alla jag snackar med tycker att han är värdelös när det kommer till musikbiten) -H3X Det här kan för övrigt vara det bästa jag någonsin läst på whoa.
Och nu till sånt som får mig att vilja göra väldigt elaka saker mot folk :)
SSLP är ems sämsta platta (med undantag av Encore... den räknas fan inte) My eyeeeees... Från att skriva något så bra till detta inom loppet av samma kommentar, aj aj aj.
1. Big L- är den bästa rapparen någonsin. (Nej?)
Bättre än 2pac, Biggie, Jay-Z. (Ja)
Inom de tekniska aspekterna så tog han alla tre, (Biggie går att diskutera) men allra bäst ever, EVER, är han verkligen inte.
Prelude, tror alla här håller med om dina punkter.. vilket inte är trådens syfte.. jag menar "10. Eminem- Hans nya sound, relapse/refill, värdelöst sound skit tråkig musik, finns enbart ett par guldkorn. saknar den gamla eminem", vem tycker inte det? Hoppas du skojar. Eminems nya stil är ett praktexempel på någon som vill föra konstformen (rap) i framåtskridande syfte. Alla hans senaste gästverser har han, ursäkta utrycket, VÅLDTAGIT. Beatet har knappt fått luft för fan.
Ledsen att jag bröt mönstret om att klaga och ifrågasätta folk SSII, men du ska veta att jag, av ren respekt till dig som TS, har hållt mig från att gå riktigt jävla offtopic och skriva böcker och en jävla massa wall of text :)
- Joe Budden har fått för lite kärlek enbart för att han gjorde Pump it up - Lil wayne var bra i tidigare år - Kanye West är en av dom mer öronvänliga artisterna igår (Graduation, Late registration, collage dropout) är öerhört bra album, sedan hände något... - Eminem's nya saker är minst lika bra som hans äldre om inte bättre (Drop the world, airplanes pt2) vs Way I am, if I had etc.. svårt att säga vad som är bättre
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
- Kanye West är en av dom mer öronvänliga artisterna igår (Graduation, Late registration, collage dropout) är öerhört bra album, sedan hände något... Kunde fan inte ha sagt det bättre själv. Riktiga guldskivor det där!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"