I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åsikter du har om hiphop som "ingen" verkar hålla med om?

Utländsk Hiphop - Allmänt

DJ

2009-12-09 17:57

Åsikter du har om hiphop som "ingen" verkar hålla med om?

Bara att droppa...här är grejer jag tycker som 90% brukar rynka på näsan åt:

* Papoose är det bästa som hänt sen skivat bröd
* Atmosphere är svintråkiga
* MC Lyte hör hemma på allas top 10 MCs-listor
* Stoupe är inget annat än en tredje klassens RZA
* Tolvor är roligare än album
* Lauryn Hill bidrog med mer som MC än som sångerska
* Moment Of Truth är inte top 3 bland Gang Starrs skivor och innehåller ett par spår som är rentav dåliga
* Raekwon är inte en av de tre bästa rapparna i Wu-Tang
* 3rd Bass är lika viktiga för hiphophistorien som Nas
* Mos Defs två senaste album är hans bästa soloalbum

Ingen idé att börja debattera då jag redan konstaterat att nästan ingen kommer hålla med, utan gör egna listor!

Peace

2010-05-30 00:51
vet inte hur många som håller med, då alla är så olika.. det här är iaf några punkter av mina åsikter.

- Eminem är världens bästa.

- Lil Wayne har aldrig gjort en bra låt själv. Borde sitta livstid för att ha gett så dålig hiphop rykte, hehe.

- Drake är världens mest överskattade just nu. Borde inte hooka upp med såna som Eminem, Jigga, Kanye West (då menar jag inte bara för att han är sämre utan han blir väldigt outshinad då)

- Pop-effekten som infekterats så fruktansvärt på rappare förstör hiphopen för varje dag som går.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-30 19:30
- Relapse är Eminem's mest intressanta album sedan MMLP.
- The Game ÄR en bra MC, och har bara blivit bättre och bättre med varje album.
- 2Pac var ett geni och hade säkerligen krossat hela jävla gemet om han vore vid liv idag.
- Nas "Untitled" och "Distant Relatives" är det bästa han gjort genom tiderna (med några undantag av låtar från tidigare plattor).
- DMX är VÄLDIGT underskattad.
- Den enda dåliga rapparen i G-Unit är 50 Cent.
- Ice Cube's "Laugh Now Cry Later" är nog hans bästa platta.
- Game's namedroppande är en av de saker som gör honom bra, inte en av de som gör honom dålig.

Sådär ja, nu har nog jag också rört om lite i grytan. =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-05-30 20:13
Är det inte meningen att man ska diskutera folks åsikter här alltså? Lite konstigt med tanke på att det är ett diskussionsforum. För det är VÄLDIGT mycket i denna tråden som jag undrar över hur fan folk tänker egentligen
Användaren är inte inloggad

2010-05-30 21:11
Fast om man inte håller med någon. Så kan man ju bara kalla dom för idiot!^^Och sedna säga att man inte fattar något av vad dom försöker förklara... Det är ju enklare!

2010-06-03 11:39
- Tupac och Biggie hade gjort skittråkiga låtar om de hade levt idag.

- Kid Cudi skriver de bästa texterna på riktigt länge.

- Dead Prez har typ 4 bra låtar.

- Snoop gjorde Dre, inte tvärtom.

- Eazy E var inte bra.

- Den första versen i Nas - It aint hard to tell är den bästa versen någonsin.

- Sean Price är ett geni.

- 50 Cent är skitskön, dock inte rapmässigt.

- Big Boi är väldigt dålig.

- J Dilla är en av de fetaste rapparna någonsin.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-06-03 19:32
50 Cent är inte skitskön rapmässigt... Han är bara jävligt skön när man kollar på bildern?
http://soundcloud.com/jasthesupacat

2010-06-03 21:58
JastheCat, jag tror han menar att 50 Cent är skitskön som person, men inte som rappare ? Nånting, whatever.. Vem bryr sig om 50 numera ?
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-06-04 12:40
Exakt hur mäter man vad någon presterar? Försäljningsiffror eller rappmässiga prestationer, eller vad? För övrigt är Joe otroligt jävla begåvad.

Jag syftade på det material hans släppt, inte försäljningssiffror då de i regel är ointressanta. Framförallt har han ett väldigt dåligt öra för beats, och hans senaste mixtapes och album har förstörts av det.

Av att döma på ditt inlägg är det svårt att Inte ge dig etiketten "hatare". Blir vädligt nyfiken på va du diggar för musik/rappare...

Hatare... haha.

Jag gillar exempelvis det mesta med kopplingar till Dungeon Family, typ Parental Advisory, Outkast, Goodie Mob, Witchdoctor och Cool Breeze.

Jag gillar en hel del som Rap-A-Lot gett ut, framförallt Geto Boys, Seagram, Devin The Dude, Scarface, ABN och Z-Ro.

Jag gillar typ alla släpp från Wu-Tangs "main crew" fram till typ år 1999 eller så.

I år tycker jag att såväl Roc Marciano som Big K.R.I.T. har släppt fantastiska grejer.

Det blir väldigt tjatigt om jag ska fortsätta, men jag gillar jävligt mycket olika grejer från olika regioner och tidpunkter helt enkelt. Även från 2000-talet vilket mina exempel ovan kanske inte visar så tydligt.

2010-06-07 09:15
JastheCat P24

Tycker han kan vara jävligt rolig ibland, ville bara slänga in det...inga att gå in djupare på

2010-06-08 05:52
Kocken_

Jag syftade på det material hans släppt, inte försäljningssiffror då de i regel är ointressanta. Framförallt har han ett väldigt dåligt öra för beats, och hans senaste mixtapes och album har förstörts av det.

Jag håller helt och hållet med dig, dock märks det redan här hur olika typer av lyssnare vi är. Just beats är inget jag direkt lägger mycket fokus på och eftersom Joes styrka faktiskt ligger i textskrivande är han för mig inte alls någon som fått för mycket uppmärksamhet i jämförelse med vad han släpper. Snarare tvärtom. Han förtjänar mer cred som lyricist än vad han får i mitt tycke.
Han är en medelmåtta var det gäller den flowmässiga delen, inte dålig, men inget speciellt avancerat eller up-switchat heller. Dock väger han upp detta med grymt bra word play och djupa texter med sinnessjukt innehåll,(storytellins, allegorier och annat inom de termerna är han väldigt, väldigt bra på).

Hatare... haha.

Jag gillar exempelvis det mesta med kopplingar till Dungeon Family, typ Parental Advisory, Outkast, Goodie Mob, Witchdoctor och Cool Breeze.

Jag gillar en hel del som Rap-A-Lot gett ut, framförallt Geto Boys, Seagram, Devin The Dude, Scarface, ABN och Z-Ro.

Jag gillar typ alla släpp från Wu-Tangs "main crew" fram till typ år 1999 eller så.

I år tycker jag att såväl Roc Marciano som Big K.R.I.T. har släppt fantastiska grejer.

Det blir väldigt tjatigt om jag ska fortsätta, men jag gillar jävligt mycket olika grejer från olika regioner och tidpunkter helt enkelt. Även från 2000-talet vilket mina exempel ovan kanske inte visar så tydligt.

Jag ändrade uppfattning om dig helt nu efter detta. Jävligt intressant blandning och det faktiskt mycket vi delar lika.
Det var dock svårt att lista ut vad du attraheras av eftersom den uppfattningen du har om dig själv och dina åsikter är ur ett väldigt pessimistiskt perspektiv, åtminstone tolkade jag det så.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection

2010-06-08 13:08
En åsikt jag har som inte allför många delar, EMINEM ÄR TILLBAKA!!

2010-06-09 08:46
Säg någon som inte känner av det? Det känns mer påtagligt än tröttheten på morgonen.
http://www.johnlemon.se - varje dag

2010-06-09 11:24
Njea, Eminem tillbaka ? Recovery ? Känns som att man måste vara lite av ett hardcore eminem-fan för att tycka så, iofs är större delen av whoa tydligen det så shit the same..

2010-06-09 11:41
Är jag den enda som är besviken på både Relapse och Recovery?

Recovery var inte nått att hänga i julgranen...

2010-06-09 11:53
Detta är inte ett försök att provocera trådskaparen, men Soul Survivor-plattorna är misslyckade projekt. Något som låter helt orimligt när man vet vem som producerar och vilka rappare som medverkar. Men de tilltalar inte alls.

2010-06-09 13:31
- Proof - Searching for Jerry Garcia är en helt fantastisk platta som hade fått 5/5, om det inte vore för versen Eminem la på Pimplikeness (som verkligen är plattans svagaste ögonblick, hela låten är meeh), som drar ner plattans betyg; Eminem var verkligen SÄMST!

Det är väl det enda jag kan komma på som "bara" jag tycker :p. Annars är det väl mer saker som jag antar att fler än jag tycker. Typ:
- Proof, Xzibit och Royce är dom enda (jag kan komma på på rak arm) som matchar Eminem, egentligen. Dvs. Eminem slaktar dom inte...
- Tycker varken Biggie eller Tupac är så fantastiska som alla säger
- Tål inte Waynes röst, uuh!
- Gillar inte Kanye West
- Classified är grymt bra
- Gillar inte Jay-Z

och annat bös jag inte kommer på nu
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Producent

2010-06-09 15:21
Eminem är grymt överskattat, men det verkar ja bra ensam om att tycka.
Relpase och recovery va skräp.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2010-06-09 18:09
Tycker också att han är överskattad. Relapse däremot tycker jag är en jävligt bra platta ! Recovery däremot lutar åt skräphållet

2010-06-09 19:54
- Proof, Xzibit och Royce är dom enda (jag kan komma på på rak arm) som matchar Eminem, egentligen. Dvs. Eminem slaktar dom inte...

Tycker snarare det handlar om att de matchar/kompletterar Eminem bra.
Xzibit är aldrig i närheten av Em, men deras flow och röster samspelar och kompletterar varandra.
Proof och Eminem likadant, med ett plus att deras vänskap märktes genom låtarna. Ett invant tight samspel.

Royce däremot steppar upp sitt game det lilla extra tillsammans med Eminem och ligger då i princip på samma nivå - rim, punchlines, flow, delivery - ja allt!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2010-06-09 19:58
Eminem är grymt överskattat, men det verkar ja bra ensam om att tycka.

Är du knappast... Alla som blir sjukt uppskattade, räknas alltid som överskattade av andra. Pac, Biggie, Dylan, Springsteen... Ja, det gäller även allt utanför hiphop och musik över huvud taget.

Eminems hype är dessutom otroligt stor... Så stor att t.o.m. jag, som ganska stort fan, tycker att han är överskattad på sina håll.
(Har börjat hänga lite här på whoa igen och i vissa trådar är en del äckligt stora fans av Eminem... Större än jag minns.)

2010-06-09 20:01
-GZA borde ha lagt av typ 1995-1996.

Dummaste jag har hört.
En av få veteraner som ständigt fortsätter att leverera.
Alltid nåt intressant, främst textmässigt.
Även en av få som kan blanda det gamla med det nya och samtidigt behålla sitt egna sound och stil.
Nu blev jag nästan arg.

Ps. Ursäkta trippel-post.

2010-06-09 20:53
Tycker snarare det handlar om att de matchar/kompletterar Eminem bra.
Xzibit är aldrig i närheten av Em, men deras flow och röster samspelar och kompletterar varandra.
Proof och Eminem likadant, med ett plus att deras vänskap märktes genom låtarna. Ett invant tight samspel.

Det var åt det hållet jag menade, så jag wordar det :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-06-09 22:15
-skulle pac och biggie leva idag skulle de vara så jävla mainstream att de inte ens skulle finnas på någons top 100 lista
-50 cents life on the line och many men är bättre än mycket som andra gjort, synd bara att han inte levererar så ofta..

ska grilla lite majs nu, fortsätter alldeles strax!
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2010-06-10 22:49
hade tupac levt i dag hade han varit bortglömd för länge sedan.

snoop dogg visste att tupac skulle bli mördad och var säkert inblandad på en
hörna.(ni kan läsa anledningarna här rootsman.bloggplatsen.se)

the games karriär är död och enda anledningen att han hade en var pga 50 cent.

westcoast kommer aldrig att dominera i hip hop igen.

lloyd banks dödade rick ross med låten officer down

rebirth med lil wayne var 10 ggr bättre än carter 3

cash money records kommer att dominera hip hopen inom loppet av 5 år

jim jones är den sämste rapparen som eastcoast har att erbjuda snälla jim sluta rappa

vem e ken ring...

2010-06-13 20:45
* Dilated Peoples är det bästa som någonsin kommit ut från West Coast.

* Bone Thugs N Harmony's nya låtar är skit.

* Bästa hiphopen idag kommer ifrån Minneasota.

* Slick Rick är genialisk.

* 2pac gjorde inte ett piss för hiphopen och är den genom tiderna mest överskattade rapparen.

* Lil Wayne och Eminem har irriterande röster, dåligt flow och katastrofala låtar.

* Gangstarr är det bästa som har hänt hiphopen!
"Smart went crazy, truth went trendy, the story got lazy so I rewrote the ending" - Slug

2010-06-13 23:09
Nu kommer folk säga att jag är en Eminemdickrider men asså att Eminem har dåligt flow va fan det sjukaste jag har hört på år o dar.

2010-06-14 01:21
- black eyed peas var mycket bättre när dom körde med kim hill och inte med furbie
- eminem är en av dom bästa någonsin, sjukt hur skillad snubben är.
- jadakiss sjönk när han collabade med paris hilton.
- mobb deeps shook ones är bland det bästa beatsen ja hört.
- jay-z song cry är det finaste som någonsin skrivits
- beans + jay = sjukt grymt, trots att jag älskar jay är han out of his mind som beter sig som ett ass ibland.
- moment of truth är bland de bästa som någonsin släppts, får gåshud när ja hör den.
- isaac hayes ikes mood är den bästa samplingslåten, helt underbar
- diddy bör gömma sig någonstans ögonaböj, blir inte klok på vad duden vill med hiphop.
- brandy rappar bättre än många andra brudar, däribland niki minaj
- kanye är, trots sitt sviniga beteende, ett jävla geni
- foxy browns medverkan på i shot ya gör hela låten många gånger bättre
enda vägen till seger är att överleva när andra dör

2010-06-14 14:30
..och Eminem har irriterande röster, dåligt flow och katastrofala låtar.

Jag vet att det inte är meningen att man ska påpeka andras åsikter i den här tråden, men nu ska jag sätta på Forever för att lugna mig själv :)
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection