* Kanye och jay-z är det sämsta som hänt "hiphop" * Tycker gza är tråkig * Ghostface & scarface är best rapper alive * 90% av allt Nas gjort är totalt värdelöst * Papoose är bra som fan! * Allt gangstarr gjort suger förutom senaste plattan. * Gillar verkligen inte hiphop före 93. * Lil'wayne suger som MC men kan göra riktigt bra musik
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Jag kan också skriva under på 808's % Heartbreak, grym skiva. Riktigt rolig tråd för övrigt!
Reasonable doubt ar inget klassiskt album utan endast en foregangare till den urvattnade kommersiella skit som idag kallas hiphop 90-talets Redman var en battre rappare an Tupac och Biggie Eminem ar tidernas mest overskattade rappare (detta trodde jag dock alla holl med om, framtills jag loggade in pa whoa vill saga...
Jag har några. 1. Det bästa Hiphopåret var 2009, nästbästa var 2008, tredjebästa var 2007 osv...(Detta gäller både svensk och utländsk hiphop). 2. Mos Def har på sin höjd gjort 5 bra låtar. Sjukt överskattat snubbe. 3. Little Vic är top 5 bästa rapparna - dead or alive. 4. Som någon annan också sa', så är Inspectah Deck bästa rapparen i Wu. 5. Operation Doomsday är MF Doom's dåligaste skiva.
Så sant som det är sagt min hjärna är sågspån/ min indkomstkälla rimblok, penna och tågrån/ Chords
Konsertbesökare
2009-12-10 14:13
Bushwick Bill är riktigt skön, tycker han hamnar lite i skuggan av Scarface. Guru är typ världens tråkigaste rappare. Lil Wayne är varken den sämsta eller den bästa rapparen alive, nåt emellan skulle jag säga. Brotha Lynch Hung är världens bästa rappare. Svensk hiphop suger röv, undantaget är väl Mohammed Ali och Organismen. Stor är jobbig att lyssna på. Dock inte dålig. Jedi Mind Tricks två senaste plattor är det sämsta jag har hört på år och dar, fanns ett bra spår och det var Outlive the War, Sean Price lyfter den låten helt. De La Soul = Tråkiga live. Kanske bara var jag, men jag tyckte deras spelning på RTB 08 var skittrist och seg. Wu Tang är överskattade.
Lil Wayne är varken den sämsta eller den bästa rapparen alive, nåt emellan skulle jag säga. Damn, det där var rätt smart faktiskt. Folk som verkligen tycker han är "lite mitt emellan" växer fan inte på träd, det brukar vara love or hate.
Lil Wayne är varken den sämsta eller den bästa rapparen alive, nåt emellan skulle jag säga. - där ligger jag med samma åsikt =)Eminem ar tidernas mest overskattade rappare som rappare kan jag inte gå med på det.. men som mc, visstvisst.. Då får folk ha sina åsikter bäst dom vill ;) Lite nya punkter då...* Dre är överskattad i dagsläget* Nas är totalt överskattad som mc, han har några bra låtar.. men vilket album är verkligen top notch?* Infinite, SSLP, MMLP borde idag klassas som klassikers...* Jay-Z är den bästa MC's (dvs underhållare) som hiphop har haft, han har i princip enbart bra album i sitt bagage ( reasonable doubt, blueprint 1,2,3, an american gangster, black album ) bara något som kommer från hjärtat ;d
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
*Kanye West > Jay-Z *Jedi Mind Tricks, Army of the Pharaos, Slaughterhouse och liknande grupper som är väldigt populärt bland Whoa's största målgrupp är den tråkigaste och mest intetsägande hip-hopen som finns. *The Lost Tapes är min favoritskiva med Nas
Hahaha Jag undrar hur många gånger jag knutit näven medans jag tittat i den här tråden.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Fyller på med dagens portion: * En skiva som inte släppts på vinyl finns egentligen inte. Den är att jämställa med en brusig demokassett eller kanske snarare med typ "veckans mp3-låt på whoa av nån 16-årig pajsare från landsorten" * Javisst, alla EPMD-album är bra. Men Strictly Business är ungefär dubbelt så bra som alla de andra tillsammans. * De La Soul har fortfarande inte överträffat Plug Tunin'. * Raising Hell är klart sämst av Run-DMCs 80-talsalbum. * Cassidys I'm A Hustla är en all time classic 12" * Det är löjligt lätt att få cred om man är från LA/SF/Västkusten och gör traditionell hiphop. Dilated Peoples, Jurassic 5, Blackalicious, Rasco, Defari, Ugly Duckling osv är brutalt överskattade och inkvoterade.
Kan väl slänga in den här också, eftersom alla har nåt om Premier: Blaqprint är Primos bästa album sen Wrath Of The Math.
Dj Honda >>>> 9th Wonder, Just Blaze, Hi Tek Cee Lo (medans han rappade) och Andre3000 >>>> Biggie
Steve Rifkind must of been sniffing!
Dr Dre är överskattad, han platsar inte på min topp 50 producent lista.
Eminem är lika överskattad, han låter förjävligt och är för det mesta ointressant att lyssna på. lägg där till att han är en dålig producent.
Smoothe Tha Hustler och Trigga Tha Gambler är en av hiphophistoriens bästa duos Co-sign
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eftersom alla är så real och icke-kommersiella på whoa så får jag nog skit, men jag vill påstå att: * Eminem är den mest kompletta rapparen genom tiderna. Humorn finns där, texterna är oftast guld och rimmen (samt placeringen av dessa) är helt unika. Jag skiter i om han gjort några skitlåtar för att få pengar eller whatnot, han är skicklig som bara fan. I övrigt: * 2Pac är fruktansvärt överskattad. * Biggie är/var bättre än 2Pac (är väl kanske en 50/50-fråga). * Dubstep är bättre än hiphop att lyssna på i festsyfte, hiphopen jag lyssnar på gör att jag vill lyssna på varje ord som sägs och verkligen koncentrera mig. * Det mesta (Run DMC inräknade) från Run DMC och bakåt har jag skitsvårt att lyssna på. Förstår inte tjusningen med det. * 50 Cent har gjort ett par acceptabla låtar.
* Dr. Dre har inte gjort något bra sen Chronic 2001. * Nigga Please av ODB är ett mästerverk och hans bästa skiva. * Man bör gilla jazz och soul för att kunna uppskatta hip-hop fullt ut. * James Brown är/var viktigare för hip-hop än vad Lil' Wayne, Silkk the Shocker och liknande "artister" någonsin kommer vara. * KRS-One är inte bra längre. Han förstör det mesta han är med på.
J dilla hyllningar & typ full clip pajjar festen. Reaggaestyle'ad, jazzig, soulig osv hip hop är fett ocleant. Electro är core. Air force one dojjer kan dra. ...Undrar fan om inte Europa håller hip hop vid liv. Det är nog bättre än amerikanskt i alla fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
* Man bör gilla jazz och soul för att kunna uppskatta hip-hop fullt ut. Hear, hear! Och man får inte vara moderat!
Nigga Please av ODB är ett mästerverk WORD!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
...En bra hip hop platta är en som är schysst att mixa. DJ'n gör plattorna och en DJ är inte en hip hop DJ om han discomixar dvs taktmixar plattorna, som folk i regel gör. Hip hop DJ's gör annat med.
grass Jag undrar hur många gånger jag knutit näven medans jag tittat i den här tråden. Yes!
Vad som är skönt med tråden är att man får ventilera lite. Men vissa åsikter gör ju som väntat en rätt vilsen. Och ibland vill man ju gärna att folk utvecklar sina åsikter. Så några frågor men även kommentarer är på sin plats.
nitram13 Det bästa Hiphopåret var 2009, nästbästa var 2008, tredjebästa var 2007 osv...(Detta gäller både svensk och utländsk hiphop). Det är ju inte särskilt logiskt. Då vet du alltså att 2010 kommer vara bättre än 2009 redan nu. Man behöver ju tid att reflektera över musiken som släppts innan man kan säga att den är bättre än tidigare släppt musik.
Ganjaholic Dr Dre är överskattad, han platsar inte på min topp 50 producent lista. Ok att du tycker han är överskattad. Men att de skulle finnas 50(!) producenter som du tycker är bättre än honom? Kom igen nu.
DMat Nas är totalt överskattad som mc, han har några bra låtar.. men vilket album är verkligen top notch? Hmmm?? Ja vilket album kan de vara?
Men visst, fine om du tycker han är överskattad.
Schenn * James Brown är/var viktigare för hip-hop än vad Lil' Wayne, Silkk the Shocker och liknande "artister" någonsin kommer vara. Du tror väl inte att de finns någon som inte håller med dig om de?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
50 Cent och G-Unit är bra
* Man bör gilla jazz och soul för att kunna uppskatta hip-hop fullt ut. Då säger jag BREAKS. Breakmixar!!
...Och rap över breakmixar. Grunden liksom.
Roethlisberger P21 På rak arm Madlib Grand Master Flash MF Doom Q-Tip DJ Shadow Trackmasters RJD2 Lord Finesse Erick Sermon Organized Noize Da Beatminerz DJ Muggs Easy Moe Bee True Master The Alchemist Diamond D Prince Paul Jam Master Jay Havoc J Dilla The Bomb Squad Marley Marl Large Professor RZA K-Def Pete Rock DJ Premier DR Period Danger Mouse Dan the Automator 4th disciple kort sagt, jag gillar honom inte.
meskker P27 menar du verkligen att "ingen" håller med om det? Trodde typ "alla" gjorde det. Det enda jag kan komma på att tillägga i tråden just nu är att The Eminem Show är ett sjukt fet platta
Rolig tråd =).. Men ni som inte gillar Immortal Technique, kan ni motivera er lite närmare? För enligt mig är han en av de brutalaste och politiskt engagerade artisten i usa
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Mobbad Tänkte också på det. Immortal alltså.
Roethlisberg nog vet jag också att det är illmatic , och jag lyssnar på den skivan.. men det albumet är inte lika komplett och SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA BRA.. som den enligt "alla" är ;) Trodde ändå det var meningen att säga/nämna sånt som "man är ensam om att tycka" ? ;) dessutom sa jag itne att han är dålig rappare, bara mc =) Han hade kunnat göra en hel del intressant med flowet,lyriken,budskapen whatsoever han bär på.. men hittills, nja.. ser han inte som så intressant.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Word till Postal ang. breaks. Breaks is all. Sen håller jag med dem som itne gillar Immortal Technique. Man kan vara hur "brutal och politiskt engagerad" som helst - kan man inte rappa är man ingen bra rappare ändå.
50 Cent - Guess who's back är en platta som många förbisett (han har varit bra en gång i tiden) Tupac - The Don Killuminati: The 7 Day Theory är hans bästa album och bör betraktas som en klassiker Ghostface killah är en sjukt överskattad rappare Canibus har inte släppt ett bra album, snubbens texter är värdelösa, bara för att man sätter ihop ord från ett läkarlexikon gör det inte det till djupa texter. Papoose har den i särklass jobbigaste rösten och kommer aldrig att slå igenom.
- Bass Brothers står för de bästa produktionerna någonsin. Ingen producent kommer nära deras standard. - KRS-One är helt värdelös och har alltid varit det. - Big L är överskattad. - Eminem är den bästa och mest kompletta rapparen någonsin. Denna åsikt delas av folk som faktiskt vet vad de snackar om medan halvkorkade människor inte kan acceptera det faktumet. - Reasonable Doubt är ett tråkigt album med enstaka bra låtar. - Joe Budden är den bästa lyricisten just nu. - Tupac hade ett sound och utstrålning som gör att hans musik låter mer äkta än allt annat. - Drake är den mest talangfulla rapparen just nu. - Ghostface Killahs senaste album är ett av hans bästa.
Tupac - The Don Killuminati: The 7 Day Theory är hans bästa album och bör betraktas som en klassiker Instämmer.
50 Cent - Guess who's back är en platta som många förbisett (han har varit bra en gång i tiden) Co-sign.
När det gäller Immortal Technique handlar det dels om att han är medioker och platt rent tekniskt. Och dels om att hans texter är så förbannat förutsägbara och lagom radikala att man spyr. Gör något originellt och tänk själv i stället för att klämma in så mycket frasradikalism som möjligt i alla låtar.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
i stället för att klämma in så mycket frasradikalism som möjligt OT, men det här är ju ett problem inom hiphop över huvud taget nuförtiden. Att det delas in så mycket i politisk och "inte" politisk hiphop numera. Man måste skriva folk på näsan och rapa upp teorier eller så tror vissa att det omöjligen kan finnas politisk sprängkraft i musiken. Visst, jag gillar The Coup, PE och Dead Prez as much as anyone, men ibland kan en låt med Biggie eller Cold Crush väcka så mycket mer politisk energi och politiska tankar för mig.
attberopå min lista, jag anser att K-Def är bland dem 10 bästa producenterna genom riderna.
Kommer inte på någon som skulle kunna skriva en sån här text
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
Dr.Dres beat är inte så bra som alla säger
Houston är hiphop capitol of the world
Gud va de sticker i ögonen på mig ibland i denna tråden. Kan lägga till något jag känner mig relativt ensamom att tycka *En MC kan vara hur teknisk som helst och rimma 40 stavelser med varandra på 7,5 sekunder, men så länge han inte gör bra musik är han inte heller en bra MC
* Atmosphere är svintråkiga * Stoupe är inget annat än en tredje klassens RZA * Tolvor är roligare än album * Lauryn Hill bidrog med mer som MC än som sångerska * Moment Of Truth är inte top 3 bland Gang Starrs skivor och innehåller ett par spår som är rentav dåliga * Raekwon är inte en av de tre bästa rapparna i Wu-Tang * 3rd Bass är lika viktiga för hiphophistorien som Nas Word, haha.
Håller dock inte med om Papoose, Mos Def och MC Lyte (även om hon var en jävla grym emcee) 2 Kannon och Pesos klassar jag högre dock!
Ska se om jag kan komma på några lines :)
Peace.
http://arealdope.blogspot.com http://youtube.com/PG023
Redman's Muddy Waters innehaller battre texter, flow och fetare produktioner an Reasonable doubt, Ready to die och Illmatic
Men ni som inte gillar Immortal Technique, kan ni motivera er lite närmare? För enligt mig är han en av de brutalaste och politiskt engagerade artisten i usa Du har aldrig tänkt på att vi diskuterar hiphop och ræpskillz, swæggør och sånna grejjer. Inte politik och brutalitet. Och rappa, det kan han faktiskt inte den gamle ryggsäcken.
I övrigt förstår jag mig inte på storheten i The Clipse även om hela min kompiskrets och samtliga musikjournalister avgudar dem.
Sen tycker jag The Blueprint är bättre än Reasonable Doubt vilket många talibaner verkar ha svårt att fatta.
Och så rankar jag Kool Keith över Pac, Nas, Weezy, Biggie, Big L och alla andra i världens-bästa-rappare-någonsin-listan.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Konsertbesökare
2009-12-11 11:19
SSII: Sent svar nu, men jag kan inte hålla med alla som säger att han är sämst. Tycker han är skön att lyssna på, har ett eget flow och ofta sköna beats. Fler åsikter. Eminem var bättre förut och nej, han är inte världens bästa. "Concious rap" är ofta jävligt ointressant och förutsägbart, men fan så mycket bättre än eliten på MTV/radio. Electrohiphopen som kommit senaste året/åren är för jävla kass, förstår mig inte på folk som tycker det är bra. Jag hatar Adam Tenstas tillgjorda(?)/laidback gangsterdialekt när han snackar engelska. Undrar om nån ens förstår vad jag menar. Metal och hiphop passar utmärkt tillsammans.
TDWLTS:
Hur kan man inte älska det här? Lyssna särskilt på versen som Malice lägger.
Men, alla har ju sin åsikt :)
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
* "The Dynasty" är ett av Jay-Z's bästa och jämnaste album! * "The 7th Seal", de dåliga recensionerna till trots, är Rakim's bästa solo album. * OC's "Bon Appetit" är bättre än "Starchild" * Cunning Lynguists, Immortal Technique, Sage Francis och Jedi Mind Tricks är överlag väldigt tråkigt att lyssna på. * KRS-1 är i princip minst lika grym nu som i slutet på 80-talet. * "8 Diagrams" är ett mästerverk, framförallt produktionsmässigt. * Beastie Boys är pinsamt dåliga. * "14 Shots to the Dome" med LL Cool J är bland hans bästa skivor. ....är väl några jag kan komma på på rak arm, inte så att INGEN håller med om det här, men känns som det går emot "the general opinion" i vilket fall. kul tråd!
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
QNS-D: Alltså jag hatear inte på Clipse. Men varje gång jag hör dem, eller hör någon av dem på en låt kan jag inte memorera ett ord från någon av verserna. Har inget som helst replayvärde för mig. Dock tycker jag att det är trist, jag menar, de måste ju ha något med tanke på hur många som verkligen älskar dem. Samma sak med låten du postade, bra låt, men jag kommer inte minnas den när jag lyssnat klart på den.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
Jag droppar: * Tupac finns inte med på min topp 30 lista över bra rappare genom tiderna * Biggie finns inte med på min topp 30 lista över bra rappare genom tiderna
The Blueprint är bättre än Reasonable Doubt Den där känns som den varit uppe hundra gånger, så ingen är väl intresserad av att utkämpa den striden igen. We all know where everybody stands on that. Men en sak jag undrar lite stilla är det här: Många som klagar på att talibanerna fastnat i RD verkar själva ha fastnat i just Blueprint. Jag hyllade själv den när den kom ut, för den var bättre än alla skivorna sen RD. Men sen dess har ju Black Album, Kingdom Come, American Gangster kommit ut. Skivor i ungefär samma klass som Blueprint. Så varför denna hang up på just den skivan, all these years later? Håller den på att bli den "andra talibangenrationens" val?
OC's "Bon Appetit" är bättre än "Starchild" Lite orättvist då jag bara har EP-skivorna från Starchild (men det ska ju vara "bästa låtarna" tydligen), men jag är beredd att hålla med. Bon Appetit har några riktiga såna där "how DITC is s'posed to sound" cuts.
Bun B är tyngst av alla, inte många jag känner som ens vet vem han är... och dom som väl vet det säger att han är störande.
Away From Keyboard