Lil' Wayne är en av de bästa at the moment. Alla hatar honom för han för pop och hip-hop tillsammans och inte är tillräckligt "underjord" bara. kan bero på att det är hiphop och inte pop man gillar. har inget med underground att göra.
Haha sjukt kul tråd, perfekt för whoa! * Jazzmatazz.. Aldrig hajat grejen. * Håller med om dr dre blivit helt ointressant på 2000-talet, för mig gäller samma sak eminem * 50 cent är dålig på att rappa och har skitdåliga texter. * Sage Francis är överdrivet pretentiös * Outkast är bättre på texter och budskap än Biggie, 2pac och alla andra som brukar hyllas som GOAT. Dessutom håller deras beats för ett jävla kärnvapenkrig.
- Jag har slutat bry mig om hiphop, jag hatar hiphopare, men jag älskar rapmusik. - Artister som Gucci Mane får mig att mumla rasistiska slagord. - Biz Markie är inte rolig - Har svårt för Brand Nubian och vissa delar av Wu-Tang p.ga. hela Five Percenters-grejen. - Varför måste jag gilla och respektera KRS-One? - J-Zone bör nämnas bland de mest egna och nyskapande producenterna.
PS. Your cunt is in the sink
- Biggie Smalls är världens mest överskattade rappare. - Lil Wayne är personifieringen av hiphop.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
- Tupac ligger inte på någon av mina topp 20-listor. Någonsin. - Biggies 'Life After Death' förtjänar inte mer än 3/5 i betyg. - Immortal Technique är brutalt dålig. men skämtar du eller? fan de värsta ja hört, sågar du alla dessa vet du fan inte ens vad hiphop är för något.
min åsikt e att folk här har fan ingen koll på hiphop alls.
* Outkast är bättre på texter och budskap än Biggie, 2pac och alla andra som brukar hyllas som GOAT. Dessutom håller deras beats för ett jävla kärnvapenkrig.
men skämtar du eller? fan de värsta ja hört, sågar du alla dessa vet du fan inte ens vad hiphop är för något. Haha, instämmer. Tror dock att det är en del stolpskott som vill framstå som speciella så de dissar helt enkelt sådana grejer bara för sakens skull.. Eller så har de bara värdelös smak.
- Tupac ligger inte på någon av mina topp 20-listor. Någonsin. - Biggies 'Life After Death' förtjänar inte mer än 3/5 i betyg. - Immortal Technique är brutalt dålig. men skämtar du eller? fan de värsta ja hört, sågar du alla dessa vet du fan inte ens vad hiphop är för något. Lägg av nu va fan. Kan instämma på alla de 3 åsikterna men hade nog gett life after death en fyra.
^^Outkast e iof ritkigt grymma, skulle aldrig jämföra de artisterna med varandra för jag tycker inte de har ens i närheten av samma stil eller inriktning.
Lägg av nu va fan. Kan instämma på alla de 3 åsikterna men hade nog gett life after death en fyra. IT är inte "brutalt" dålig på något sätt, tyvärr. Det finns emellertid inget som säger att man behöver gilla hans stil eller musik, men han är bra. Punkt slut.
Vilka hade varit på din topp 20 då?
jeppehehe du ska inte snacka om värdelös smak här... get out the thread yo', get out the thread yo, jeppe just got bucked.
Steve Rifkind must of been sniffing!
Det är sant, Immortal Technique är inte "brutalt dålig", det är kanske en överdrift. Däremot tycker jag att han har en lite trött rimteknik och texter som tenderar att bli förutsägbara. Här är min lista, utan inbördes ordning, på MC:s som enligt min mening hamnar högre än 2Pac. Därmed inte sagt att han varken är bättre eller sämre än någon annan, han faller mig bara inte i smak. Biggie Big L Nas Jay-Z Lord Finesse Rakim Kool G Rap Big Daddy Kane O.C. GZA Sean Price Buckshot KRS-One Percee P Talib Kweli Cormega Raekwon Jadakiss Mos Def Jeru The Damaja Masta Ace Khujo MF Grimm Edo G Bun B AZ Guilty Simpson Scarface Freddie Foxxx Malice
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
*Dilla - Donuts är sjukt överskattad, förmodligen pga att han dog. *MF DOOM är tung rappare men dålig producent. *RZA kan inte göra beats längre. *DJ Premier är sjukt överskattad. *Guru är SJUKT överskattad. *Hip hop-musiken blir bara bättre och bättre (även fast det som är bra är svårare att hitta).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
*Dilla - Donuts är sjukt överskattad, förmodligen pga att han dog. *MF DOOM är tung rappare men dålig producent. *RZA kan inte göra beats längre. *DJ Premier är sjukt överskattad. *Guru är SJUKT överskattad. *Hip hop-musiken blir bara bättre och bättre (även fast det som är bra är svårare att hitta). Ojojoj vad word på allt det där!
Beat the odds like an abusive freak show owner
Nej det är sant han är bara dålig, inte brutalt dålig. Men de va liksom inte de som va poängen. Menade mest att han inte va ensam om att tycka att IT va dålig osv. Hade placerat följande rappare före 2pac: Rakim Jay-z Krs-one Lord Finesse Ice Cube Kool G Rap Big Daddy Kane Biggie Ghostface Nas Big L LL Cool J Masta Ace BuckShot GZA O.C Guru A.G Scarface Chuck D Jeru The Damaja Edo G Raekwon Lil Fame osv osv...
Qnivqast Ok, då var det visst någon som höll med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dagens åsikter: * MF Doom är en fantastisk MC och en grym producent. * Madvillain är 2000-talets kanske bästa album. * Cormega är fruktansvärd att lyssna på * Goodie Mobs Cell Therapy är en skitjobbig låt. * A.G blev en sämre mc efter Runaway Slave
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
I'm A G med Lil Keke är den bästa låten 2000-talet sett.
"Who the motherfuckin' bawse?"
*Illmatic är Nas sämsta skiva
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."
*Illmatic är Nas sämsta skiva Hmmm...
*Illmatic är Nas sämsta skiva *Ring, ring, ring* I think we have a winner!
Dagens:
* Billy Danze är dubbelt så bra som Fame. Fame kompletterar bra, men Danze är ryggraden.
Så gott som alla rapkonserter är heltråkiga.. Ofta dom hype'ade DJ spelningarna med.. I alla fall när dom händer i den här stan... Det är mest bara kul att träffa polarna typ, men det ska man väl inte behöva betala flera hundringar för.. Och i stort sett alla kul konserter dom senaste åren har varit med gamla artister.. EPMD, PE, KRS, Masta ace och vad det är.. Retro är wack. (Bra utförd old school stil knäcker) Göra om gamla låtar, artistnamn mm är wack. Hip hop mode är wack nu förtiden. Neon, tryckta guldkedjor, lackgympadojjer och annan blogg-hip hop-mode är wack. 'Stora rappare' låter i stort sett alltid wack och bortkomna när dom gör retrogrejjer eller snackar om hur mycket dom älskar hip hop och old school. Rappare som aldrig ens mött folket som gör deras beats, DJande eller till och med collabos och allt vad det är är wack. Spökskrivare, spökproducenter, stylister, koreografer osv osv.. Dom stora i 'rapgamet' är wack. 'Gamet' på den nivån som så många rappare verkar avguda är wack. Majoriteten av dom stora namnen i svensk hip hop musik har hängt för mycket på Stureplan. East ska ha en applåd för att dom gjort sitt för att få bort hip hop ifrån Stureplan.. Svarta får förtur i kön där och grejjer så det med att kalla dom för rasister låter mest som ett slag under bältet. P3-Mats är inte gud.
+ busy boys kan vara bästa rapgruppen någonsin (på skiva)
SSII: Åh fan, jag har alltid tyckt att Fame känns snäppet vassare. Eller så kanske det är den där nästäppta rösten som gör det ;)
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
P__ P24 ät avföring =)
till whodat o vissa andra i tråden, tråden ligger i utländsk hiphop
cormega shyne bone thugs n harmony immortal technique dead prez wu tang clan 2pac biggie tragedy khadifi ice cube dre
QNS: Fame må vara nästäpptare, men Billy är argare.
DJ Premier er jævlig oppskrytt
intressant tråd som fan! håller med det någon sa om att tupac och jay-z är överskattade. förstår verkligen inte hur folk kan sätta jadakiss på sin top 10 lista heller
I'm in the bathroom with a tommy gun, droppin gangsta shit.
- DMX kan när han vill, han verkar dock inte vilja särskilt mycket nuförtiden - DJ Premier är överskattad. Han har bemästrat sin stil men experimentell lustan verkar ha gått ur honom som luften ur en ballong. - Donuts är en överskattad skiva. Skivan är väl helt okej, men får överdrivet mycket props, känns mest som att han vill låta som Madlib på skivan faktiskt - A.G. är tråkig med ett flow som ett kylskåp - ... den enda som är tråkigare än honom är KRS One, jag kan komma på kanske fyra-fem låtar som han har gjort bra under sin karriär. Lyssna på Brainstorm med Lord Finesse feat O.C. och han själv. Jag har aldrig hört på maken någon fucka upp en sådan grym låt. - Project Pat är underskattad och Three 6 Mafia gör några av de bästa beatsen i dagsläget. - Sean Price funkar bättre utan Rock. - Buckshot har trillat av. Från att vara en av de bästa i världen till att bli en i mängden. - Method Man är en av de bästa rapparna i klanen och får oförtjänt mycket skit på sina soloplattor.
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
- Sean Price funkar bättre utan Rock Sjukt. Jag trodde det var det "alla" tyckte. Jag var nära att ta med "Heltah Skeltah är bäst tillsammans" på min första lista jag gjorde!
Producent
2009-12-13 18:29
- Lil wayne e nog det sämsta som har hänt jorden - Jay Z e en tråkig rappare - Living Legends borde får mer uppmärksamhet - Snoop borde lägga av ( släpper bara skit ) - Flo-Rida borde inte få kallas som hiphop - Bahamadia bästa kvinnliga MC - RZA gör kassa beats - MF Doom är riktigt enformig i sin rap
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Soul_Survivor_II P31 Sean P har väl visserligen fått mycket hyllningar, men Heltah Skeltahs första skiva ses väl ändå som en klassiker av många?
Sean P har väl visserligen fått mycket hyllningar, men Heltah Skeltahs första skiva ses väl ändå som en klassiker av många? Ja. Men jag tycker många brukar säga att sen han gick solo blev han bättre osv.
On a real, fattar inte jag hur The Voice of hip hop and RnB får heta det. Bara för att en RnB sångerska gör en låt så betyder väl för fan inte det att låten i sig är RnB. Som kelly rowland Ft. David guetta, commercial crap house/dance. Borde döpas om till the voice of commercial crap. 70% av skiten dem spelar har ingenting med vår underbara kultur att göra överhuvudtaget. Nått måste göras....
If today was my last i treatit like my first
*Jay-Z är övergripande tråkig, och hans värda låtar skulle platsa på en enda best of-skiva *Wu-Tang är grymma, däremot är deras hajpade låt C.R.E.A.M den sämsta på 36 Chambers och borde nästan inte fått vara med *Nas är den inte bara den bästa levande rapparen, utan kan vara den bästa någonsin *Kanye West är en av de bästa prodcenterna
Och förstås: Vem fan är Tupac? Egentligen? Når inte till sina likars tåspetsar.
Soul_Survivor_II P31 Då kanske jag inte är ensam i universum trots allt ;)
Det verkar alltså vara ett antal som tycker att RZA och Premo är överskattade, några som tycker att Donuts är överskattad, och en jävla massa personer som tycker att Lil Wayne är överskattad.
-Tycker att tjatet om att 2Pac är/var så himla bra är tröttsamt - Lackar på att Eminem konstant lirar Jordan-kepsar och inte New Era
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
* Nas Hip Hop Is Dead fick artister att steppa upp rejält. * Black Thought borde lämna The Roots. De mesta Roots har släppts är guld, men dem börjar bli tröttsamma och Black hade kunnat göra sig bättre över andra typer av beats. * Slaughterhouse får under inga omständigheter kallas en "supergrupp". * Tror inte jag är ensam om denna. Men utöver ett par verser i NWA förtjänar Eazy-E inget annat än glåpord. Enbart värdelös. * Bone Thugs är också usla. Bambadadabimdidu shamanansinsido..come on.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
+ busy boys kan vara bästa rapgruppen någonsin (på skiva) ...Word till Prao-D som jag har för mej har hela deras katalog...och är kanske landets bästa hip hop producent, en till grej folk inte har hajjat..
Ofta är hip hopare inte inte hip hopare, dom är rap-skadade.
Producent
2009-12-14 05:50
Haha, som några andra sagt har man verkligen knutit näven angående vissa grejer som sagts i tråden. Men har även hållt med om vissa grejer. Nåväl, det enda jag riktigt har att lägga till är nog att Ken Ring är en av de mest överskattade och dåligaste av de större svenska rapartisterna jag hört.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
90tals hip hop är ganska likt det vi har idag egentligen. Förutom LA gangbanger och vatos locos grejjen typ.. Hårnäten är inget jag saknar.. Är R&B fortfarande stort? Toadman är en av mina favoritrappare.
Kom på att jag tycker UGK är sjuuukt dåliga, bland det sämsta skiten jag hört.
- M.O.P. är den bästa hiphop duon. Vem tycker inte det!?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Jag tycker att bara vita ska få hålla på med hiphop, inte nåt rasistiskt eller så, men det är bara lite de vitas förtjänst att hiphop finns, enligt mig alltså. Lyckligtvis bor jag i Sverige å här är det i stort sett bara vita som håller på med hiphop. Go wiggers!
Ridå
Förresten är Lil Wayne sjukt överskattad, okej jag hörde bara 100 av dom tusen låtar han spelade in förra året, men ååååh ska man stå å haschväsa samma sak om å om igen kan han väl åtminstone göra det över softa beats. Killen är dock hög 24/7 det är lite cred på det.
Ridå
Töntnörden - Lackar på folk som tycker att vita som håller på med hiphop är wiggers.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"