I den situationen blir konspirationsteorierna de maktlösas vapen mot en arrogant överhet. hehe här myntet är verkligen tvåsidigt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Varför är det dåliga citat? Inlägget över är nog det mest intetsägande på internet
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se
fyllfinne - vad menar du egentligen med att myntet är tvåsidigt?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
och läste du föresten Naizos länkar? Dom var bra. T.o.m kommunisterna är vettigare än ni är.
nää läste väl kanske första raderna tills jag såg det där motsägande citatet som jag kopierade. om det är nån som är arrogant och överlägsen så är det inte oftast konspirationssidan. även om det finns där också. men det är bara att läsa i dem här trådarna så ser ni klart o tydligt... och det nazio kopierade säger mig att jag inte behöver bry mig om artikeln mer än så för den stärker bara mitt citat=) myntet är tvåsidigt... precis som du tycler det är självklart att tycka som du göra med din referensram av verkligheten, så är det likadant för mig, för mig är allting självklart som är inläst på ämnet=)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"Kalla Fakta och Torbjörn Elensky sprider lögner bland det svenska folket om Sannings-rörelsens antisemitiska karaktär. Ska vi dra slutsatsen att Kalla Fakta tycker att sanningen är det största hotet mot demokratin? Att Sannings-rörelsen vill något helt annat än att få ett slut på krigen världen över?" kanske den är mer SANNINGSenlig;)
Det handlar inte om att håna teorier, det handlar om att bygga sin uppfattning utefter bevis, sannolikhet och fakta, att dra slutsatsen att t ex Bilderbergruppen styr världen för att de träffas under hemligtsfulla förhållande är kanske lite förhastat?
mjo om det bara skulle vara Bilderberg.. men nu finns det så mkt mer än bara Bilderberg bilderberg är som jag skrev bara EN av Rotchilds familjens internationella organisationer med grov makt, som snart är total makt... också UN, som jag skrev.. plus typ 20 till.. och hånandet finns där den som förnekar det är ignorant, inget annat kan sägas
Blaj. Många av illuminatiideerna är uppenbart antisemitiska. Jag väljer att svara med en kommentar till artikeln du länkade som jag tyckte var bra, och väljer att i fetstil understryka de viktigaste poängerna: "De allra bästa "gatekeepers" för NWO är väl i all synnerhet alla 9/11-sanningsrörelsetroend e: ni tvingar ju sansat folk att diskutera vid vilken hetta stål mister sin bäringskraft, för att fortsätta in i timslånga diskussioner om hur bitar av laminerat papper kan överleva en plankrasch in i WTC. Alla dessa diskussioner som 1. flyger i nyllet på allt vad naturvetenskaper heter och 2. tar fokus från de viktigare frågorna VARFÖR och VAD HÄNDE SEN- båda dessa frågor hade nämligen öppnat en diskussion om allt det djävliga i USAs utrikes"politik". Men nej, det är alldeles för komplext."
yeeeeey. du tror iaf på NWO då. framsteg;)
Det e just sådana påstående som e problemet : Bilderbergruppen är bara en av Rotchilds organisationer med grov makt, snart total makt. Vad då total makt? Hur kommer man framtill den slutsatsen? Tro mig jag avskyr också hjärtlösa kapitalister, men innan jag kan tro att de tänker "ta över världen" behöver jag nån slags bevis etc. Jag kan t ex tycka George Bush och Cheneys beteende efter 9/11 e jävligt märkligt, men drar inte slutsatsen att de låg bakom attacken för det.
okej på väg att arbeta sig till total makt. Military men are dumb stupid animals to be used as pawns for foreign policy." Henry Kissinger, 1976 The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little longer. (The New World Order) cannot happen without U.S. participation, as we are the most significant single component. Yes, there will be a New World Order, and it will force the United States to change its perceptions. -- Henry Kissenger, April 19th 1994 You can fool some of the people all of the time and those are the ones you want to concentrate on. --- George W. Bush For more than a century ideological extremists at either end of the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the inordinate influence they claim we wield over American political and economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it. - David Rockefeller's Memoirs its a big power orgy
man kan komma fram till den slutsatsen genom att följa historien, följa deras beteende. följa deras böjande av olika lagar tex deras tio budord elelr hur det blir översatt. man kan dra den slutsatsen genom att jämföra deras offentliga ord med deras handlande.. ett efter ett tills hela pusslet bildar en bild..
fakta: cia utbildade bin laden... man kan då inte helt o håller utesluta att han är en av deras programmerade agenter.. om ett sådant påstående låter konstigt i nåns huvud så kan jag inte göra så mkt åt det.... agenter programmeras på olika sätt. bara säger..
fakta: cia utbildade bin laden... man kan då inte helt o håller utesluta att han är en av deras programmerade agenter.. om ett sådant påstående låter konstigt i nåns huvud så kan jag inte göra så mkt åt det.... agenter programmeras på olika sätt. bara säger.. Det här är faktiskt sant. NSA programmerade dessutom Saddam men han åkte på ett malware virus så de blev tvugna att leta reda på honom och köra en full scan. Det gick tyvärr inte att reparera de infekterade partitionerna hur många gånger de än formaterade om honom så det blev till att de fick skrota hela hårdvaran.
Det här är fakta förresten. Låter det konstigt i nåns huvud så kan jag inte göra så mkt åt det. Bara säger..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Moderator
2010-01-21 22:21
Yes, there will be a New World Order, and it will force the United States to change its perceptions. Some even believe we are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure--one world if you will. Vad är så illa med det här egentligen? Jag har frågat förut men då har du inte svarat.
Att få USA att ändra på sitt tankesätt är väl bara nyttigt (ja jag är lite av en usabashare). Att vara internationalist och vilja ha en värld som är mer integrerad politiskt och ekonomiskt låter också väldigt fint i mina öron.
Fan, vad skriver man upp sig för NWO?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
secret kabal AGAINST the best intrest of the US .... conspiring with others around the world...... mmm skitbra
det skulle kunna stå även typ, against the humanity as a whole..... en integrerad ekonomi och politik centraliserar makten till de få internationella som samarbetar. det skulle betyda att alla blir ett. inget olikt, samma polis/rättssystem. alltså man behöver inte ens vara konspiratorisk för att se vart det leder.. du sköna nya världs here we come
Länk till http://www.esoterictube.com/we-become-silent.html här är en kort dokumentär som belyser aspekten i fråga om mat- och hälsofronten. dem centraliserar "makten" och slås ut allt motstånd. sen kan dem göra lite som dem vill. och eftersom Marx satte standarden så jobbar vi för egen välfärd=P
fyllfinne Vad gör du för att stoppa det här, mer änn att informera oss med lågbudget dokumentärer på internet?
Jag e övertygad om att världen är orättvis och att fattigare exploateras. När jag tänker i dem här banorna, jag antar att NWO existerar så undrar jag vad deras syfte är, om dom nu tar över världen, av vilken anledning? Vad gör dom när dom väl har makten?
Vad gör dom när dom väl har makten? men förstår du inte att dom redan HAR makten? bara att för tillfället är det inofficielt, dom har pengar, och allt dom gör gör dom för att få mer pengar, hela ekonomin e helt förstörd de e några på toppen som har obefintligt me pengar. '
http://www.youtube.com/watch?v=Nhj3Z9o6t0g
ja kan se de framför mig, vart de e påväg.. varför uppfinna såna där saker ? krig .. enda förklaringen de e de ända människan kan....krig våld hat..
Jo jag förstår att maktfördelningen är väldigt skev i världen, som jag uppfattat det så förväntats NWO eller illuminati "komma ut" o styra världen för real, det är då jag undrar vad gör dom då? Man kan också fråga sig varför man bygger kärnvapen, pansarvagnar osv
Efter en liten genomläsning av det som skrivits sen senast så känns det skönt att veta att allt som ifrågasätter vad man säger kan förkastas som NLP, då slipper man ju liksom bry sig om sakfrågan :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
du ifrågasätter inte mabande. du tar irrelevanta ord/meningar i det jag skriver och förlöjligar det med vetenskapliga bevis. men det du använder som bevis är oftast inte heller relevant i själva poängen i diskussionen... men det vet vi ju båda två innerst inne... vi kan ju bara se bakåt egentligen och i nuet vad NWO/illuminati har gjort/gör nu. vi här på internet kan ju egentligen inte säga så mkt mer än spekulera i varför egentligen och hur dem kommer göra det, om dem ens behöver göra det. som jag ser det har vi bara en liten bråkdel av allt som dem vet. exempelvis.. vi antar att en person inte tror på den sidan av verkligheten som inte går att bevisa vetenskapligt. att den personen lever efter tex marx filosofi där den materiella yttre världen är den primära. den andra existerar inte. och om vi nu för stunden iaf låtsas att en sådan värld finns, skulle det betyda att den personen stänger ute en väldigt stor del av verkligheten. denna del av verkligheten skulle också då innehålla den andliga, den upphöjda, kosmiska, vad man nu vill kalla den, delen av verkligheten. o om vi nu fortsätter anta ett tag att den verkligheten finns så betyder det även att den delen av verkligheten söker efter utveckling för själen osv osv. med sökandet växer förståelse för denna verklighet och sig själv och andra. man ser verkligheten mer och mer i sin helhet, inte den lokala lilla personliga bubbla som idag propageras med hjälp av tex individualisering. att vara sin egen individ är jag helt för men dagen syn på en egen individ är även de yttre faktorer som bestämmer, man köper sin identitet på olika sätt om det så vore genom kläder eller kulturell status osv osv så det bli bara reproduktioner av samma sak, med samma eftersträvan utan något egentligt mål. skola, jobb hobby, hyra, mat osv osv runt runt i snabb fart så man inte hinner stanna av och tänka. man lever i tron att det inte finns några större konsekvenser än de yttre bestämmelser som lagar exempelvis. då tillåts hjärnan, förnuftet osv per automatik att kringgå moraliska frågor, och att låta sig bli övertygad av allt båg som dem säljer oss. allt detta vet de som styr därför dividerar de oss och låter oss sköta en egen del av helheten för att vi inte ska se den eller veta vad vi egentligen gör för något. och därför dem säljer oss så mkt skit som TV med reproduktioner även där samma samma samma. därför dem krigar mot religionen och skriver så mkt lögner om den för att få folk bort från tro och börja leva snabbt och ytligt med klara bevis annars vågar man inte tro annat av rädsla av att ha fel, typ.. det är väldigt svårt att skriva om något såhär stort, med den vokabulär och otillräckliga vältaligheten som jag har, men ja... något åt det hållet.. det är för mkt som borde skrivas, och jag har inte den förmågan...
och den här makteliten som jobbar med en secret kabal , och har gjort det i alla tider måste ju ha en anledning varför de i tusentals år hållt samma linje liksom? dem gör nog inte för att det är coola tecken och märken utan för att det verkligen betyder något för dem. och det är en relativt liten del av världen som har denna syn som vi har i västvärlden, att den materiella är den primära/enda världen. vi har bara blivit så ego-centrerade att vi glömt bort resten av världen och tar för givet att det vi vet måste vara det enda sanna.
Vad är en secret kabal?
för det första demokrati officiellt ska inte hållas bakom stängda dörrar. om man nu ska ha skiten och följa den så ska den hållas öppen med argumentation och mkt medverkande...
Cabal och eftersom dessa män jobbar inom mystiken så kan man ju också spekulera i att ordet kan syftas till kabaala, den mystiska systemet med astrologi, alkemi, framkallan av andar/demoner osv osv...
Det är dags för en konspirationsdiskussion igen, det är svårt att orka häng kvar i sådana men men. Det är väll ganska självklart att många artister väljer mörkare symboler och åt det förbjudna hållet, mest för att skapa provokation och hänga med tåget.. Folk har alltid velat höra om det hemliga och fasliga titta bara på våra folksagor. Men en sak som jag tror jag missade när jag småläste här är att ingen har nämnt, colluseum och gladiatorer, tjurfäktning eller ursprungsvarianten till fotboll i Storbrittanien där en hel stad var fokuserad på en boll och sprang genom staden det är iofs mer rugby för dom höll bollen i famnen. Likadant har vi i mesoamerika där dom ska ha spelat fotboll med huvuden osv. Genom historian har nöje ofta varit förknippat med hemska saker, romarna ansåg sig vara civiliserade och skämdes inte med att stoltsera med hur dom brutalt höll barbarer i lä.. Självklart finns det andra varianter av underhållning som teater osv, men ofta är temat blodigt eller fasligt.. Varför är det så drivs vi människor till sådant, eller har vu en väldigt kunnig elit som vet precis hur dom ska styra vårat intresse, och om en grupp har kunnat göra det redan i antikens tider varför inte försöka hålla kvar på den kanske mest vitala delen för att hålla oss fast just genom underhållning? Men Illuminati och zog är väll bara symboliskt för dem flesta insatta, men NWO är väll bara ett annat ord för globalisering..?
självklart kan man tänka sig att artister vill utsmycka sig i olika symbolik och image för att skapa en intressant eller kontroversiell artistbild av sig själva. men de stora bolagen är de som har satt standarden och de själva vet varför de gjort det kanske, sedan följer resten och härmar skiten... done and done... 1. de stora bolagen letar upp någon som bara vill bli kändis bara för kändislivet, och därför är villig att lägga sin egen heder åt sidan och tar sin tilldelade image. vilket betyder att han har hela sin grej klar han behöver bara följa order och le framför kameror, kanske göra några skandalskådespel, chalash.. 2. artister blir framavlade från barnsben. modetävlingar, exklusiva teatergrupper osv osv.. de blir vana med livet (hjärntvättade) och tar till slut överdos eller livet av sig;) hela kändisvärlden, och hela usa i sig för den delen är uppbyggt runt ockultism, och de som lyckas ska vara med i magiken på ett eller annat sätt för att komma in. vare sig det är att man själv konstruerar eller om man bara är hjärntvättad och vet inte huvudsyftet med sin roll... puppets. men huvudpoängen är att det som kommer ut genom våran television och radio har inte skapats av slumpen. den har ett syfte som är väldigt enkel att se igenom om man bara tillåter sig själv göra det. titta igenom tråden, videos och dylikt som länkas och skrivs, så behöver du inte fråga eller säga sådana påståenden. varför skulle annars samma låt spelas om och om igen. artister är samma, texterna är samma. allting är ett stort husstle på barns hjärnor.
och på kolosseumen, vilka var det som satt på dem bästa platserna? och vilka var människorna som fick vara med i spelet?
fyllfinne - En finfin grej med verkligheten är just att den går att undersöka vetenskapligt :) Om du lyckas hitta saker som är verkliga enbart för dig så är det säkert roligt för dig, men helt irrelevant för de som inte delar din "verklighet". Det är lite som med mimare: de kan inte röra sig ur lådan, men vi andra vet att den bara finns i deras huvuden... * "du tar irrelevanta ord/meningar i det jag skriver och förlöjligar det med vetenskapliga bevis. " - Javisst, så sluta skriva irrelevanta saker. Exempelvis så argumenterar du utifrån väldigt omfattande antaganden men ställer upp dem som att de skulle leda till bevis för din åsikt, men det du inte verkar fatta är att tre "om" eller antaganden på raken inte styrker säkerheten utan tvärtom sänker den. Inte minst om de inte har så mycket med varandra att göra. Ett praktexempel är detta: "o om vi nu fortsätter anta ett tag att den verkligheten finns så betyder det även att den delen av verkligheten söker efter utveckling för själen osv " Om den verkligheten fanns betyder det inte ett smack av det du påstår i och med att det inte finns nånting i det föregående antagandet som ger fog för påståendet. Ditt påstående om att det betyder någonting är ett helt omotiverat antagande som gör slutsatsen helt irrelevant. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hehe nej det kallas tro. det är inte jag som hittat på det utan har alltid funnits. jag försöker bara förklara det jag lärt mig. som jag skrev bara västvärlden har slutat tro för dem har programmerat oss till att sluta tro genom att göra den externa verkligheten till den primära/enda..
...och när du inte förstår vad jag skriver eller vill bemöta det så forstätter du på ett annat spår. Kul f.ö. att du gör en åtskillnad mellan (religiös) tro och verklighet. Man skulle nästan kunna tro (som i sannolikhetsbedömning) att du började lära dig nåt, men sannolikt inte. Apropå NLP: det du säger är någonting du "lärt" dig, medan de som säger annat har blivit "programmerade". Snyggt, men inte så diskret av dig ;) 10-4, over...
hehe var gör jag det? jag säger bara att jag tror att det finns mkt mer än vad VI ALLIHOPA blivit programmerade till.. och jag håller på och lär mig mer om denna nya inre värld? det är du som manipulerar mina ord bara...
om jag säger att jag tror mig veta mkt mer än många många, ser jag mig själv som bättre än andra då?
Naturligtvis är det jag som manipulerar dina ord. Det är inte så att det är du själv som skriver dem...
(
parentes )
* "
om jag säger att jag tror mig veta mkt mer än många många, ser jag mig själv som bättre än andra då? "
- Inte per automatik. Om du däremot säger att du vet mer än andra för att alla andra är lurade får så ser du dig själv som bättre.
Själv verkar jag veta betydligt mer än du om vetenskap och orsakssamband än du. Det gör dig dock inte till en sämre människa utan bara inte lika kunnig.
10-4, over...
hehe naturligvis är det så=) jag skriver en sak och du tolkar det på ett annat sätt.
- Inte per automatik. Om du däremot säger att du vet mer än andra för att alla andra är lurade får så ser du dig själv som bättre. så om jag tycker VI ALLA har blivit lurade? inklusive jag, och alla andra. men som huxley skrev i framtidens värld så är det ungefär en femtedel av en befolkning som inte köper in på hjärntvätten. en fjärdedel köper allt bara man ser det och resten går att lura men inte lika lätt som den där fjärdedelen. jag säger att folk är lurade.... hur ser jag mig själv som bättre genom det mr. ordförvrängare?
easy.. men yes då byter jag ämne igen då det här har inget med tråden att göra =)
här är en video med subliminala meddelanden till vårt sexgalna samhälle
Moderator
2010-01-23 20:37
Nä men för i helvete. Du kan omöjligt vara seriös med den senaste videon. Det där måste vara det godtyckligaste användandet av tolkning jag har sett. Ursäkta att jag svär, men nu börjar du ju för fan spåra värre än någonsin förut.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
haha jag vet många var heltokiga:D:D men i vilket... många som inte var det. tex att dem lägger sånt i något som ska vara för barn...
Du det heltokiga här e att tolka det på det sättet,med det e ju ett lysande exempel på hur en konspirationsteori växer fram
och varför skulle det vara heltokigt?? om man klart och tydligt i många av annonserna tex ser att det finns inpräntat ordet sex, eller i barnprogram kukar osv osv, ska man ignorera dem bara för det finns några som personen som gjort videon överarbetat sig på. kanske han blev så inne i sitt jobb o ville nå sina tio minuter så han gjorde fel... vem vet.. för mig är det med ignorant att bara blunda på grund av det... jag läste en kurs på komvux en gång, där lärde vi oss också att annonser och reklam aldrig är slumpvis gjorda, och att det finns såna här saker...
Vill man se så ser man varför kan man inte tolka det som att det är en sublim gurka t ex? Och ja det e väl ett kännt faktum att sex säljer och att många reklamfilmer anspelar på det, därmed inte sagt att jag tycker det e ok
Mycket e ju bara trams, det jag däremot inte kan förneka e den nakna kvinnan man ser i bernard o bianca, vilket känns lite sjukt, det nu jag frågar mig varför, vem har gjort det?
http://en.wikipedia.org/wiki/Subliminal_stimuli
Länk till http://www.sprword.com/videos/sexyinc/ eller frågan är kanske, varför?
denna dokumentär är gjord i kanada, med några undersökningar av APA (America Psychology Association). man har även intervjuat socialsekreterare och personal från ungdomsmottagningar och även ungdomar. ämnet är exploateringen av sex. vilket nu inte är något nytt men kanske lite bortglömt och bara allmänt accepterat. "det är ju så"... har den större påverkan än vi tänker oss? troligen..
Moderator
2010-01-24 14:11
Bernard & Bianca grejen kan ju mycket väl vara en efterredigering. Men om den är med i filmen känns det ju troligast att det är någon som har gjort det för att liva upp arbetsdagen lite.
som sagt. inget görs av slump eller av o-betydelse=)
jag läste en kurs på komvux en gång, där lärde vi oss också att annonser och reklam aldrig är slumpvis gjorda, och att det finns såna här saker... Nej det är ju ganska logiskt. Varför skulle man sitta och slumpa fram något så dyrt som reklam. Ska man slumpa fram t.ex. logistikkedjan också?
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!