I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Världen, Film & Musikindustrin styrs av satanister!!!

Övrigt - Blandat

2010-01-06 12:24
Såg en ganska löjlig video också där man anklagade T-Pains autotune för att vara ett påhitt av Illuminati och man tyckte det var skrämmande att en människa kunde låta som en robot utan att folk störde sig på att han gjorde det och inte hittade något konstigt i det..Konspirationsteorin för denna film var att Illuminati vill genom media och nöjesindustrin styra folket och få dem att tänka som dem vill. Eller inte tänka längre alls(robotar)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2010-01-06 13:00
Vilket väl iofs är det enda jag kan tro på. Jag menar, varför i helvete skulle man annars vilja använda autotune så mycket?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-01-06 13:34
Det säljer. Det genererar cash. Jag köper hela konceptet med att dom styr nöjesbranschen och media för att få ut det dom vill och glorifiera hollywood osv. Hur många är det inte som ser upp till Lindsay Lohan osv t.ex. Alla vet ju att har du kontroll på median i ett land så styr du landet relativt enkelt(Se Italien och Berlusconis Media-Imperium).

Men frågan är, med alla orättvisor och korruption som förmodligen finns i världen. Är det endast för att styra landet och att ha en jakt på makt. Eller är det för vårt egna bästa. Själv är jag mer nyfiken på frimurare o deras betydelse i sverige osv. Intressant skit detta som man lätt fastnar för, men ta det mesta med en nypa salt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-06 15:44
allt här jag ger er är ingenting

Sannare ord har nog fyllfinne aldrig yttrat i en tråd som denna :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-06 17:03
"Hur många är det inte som ser upp till Lindsay Lohan osv t.ex. "

typ ingen som läser skvallertidningar och om livet i hollywood.

2010-01-06 17:05
hehe ordförvrängaren dä, you so cute

2010-01-06 17:11
Åt helvete med skvallertidningar. Småflickorna köper hennes musik ändå. Paris Hilton är ett annat exempel på en riktig dum idiotjävel som har mycket fans..

2010-01-06 21:14
men s¨ånt har ju syften på flera olika plan.... tex att lura småflickor och att skapa ytliga folk... sen på den kritiska sidan så tror jag man försöker skapa en känsla av allmänbildning och just avsmak hos läsaren så att läsaren ska känna sig smartare och överlägsen såna "idioter", samma med reality shows.. sen när man exponerat tillräckligt sådant blandat med indoktrinering av samma regelverk och beteendemönster från när barn kan gå (förskola) och sen skola och sen jobb osv osv hobbys, sen är det enda man känner och hinner med den externa marxistiska verkligheten och man glömmer den inre andligheten och tror att man redan vet det mesta så man kan sluta leta=)

2010-01-07 01:49

2010-01-07 14:32
"Åt helvete med skvallertidningar. Småflickorna köper hennes musik ändå."

Jag trodde hon var skådespelaren. Lugna dig nu. Visst står nöjesbranchen för skeva ideal. Då kan vi dra det längre, Kartellen som får småkillar att tycka att det är grymt med kriminalitet, all reggae och dancehall som uppmanar till att bögar ska skjutas osv. Skev moral finns överallt. Det är det som säljer, att man är lite kontroversiell. Det är inte för att fördumma befolkningen eller nån ödla som bestämt, det rä så vi människor fungerar.

2010-01-07 14:32
micKillah P25

tror du är något på spåret där ;) hahaha
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2010-01-08 04:11
Xtremesia P17

Vet inte riktigt vad jag ska tro om det där med autune har hört flera skumma texter där autotune har används. Bland annat i Boom Boom Pow där en rad lyder.

"I'm a beast when you turn me on
Into the future Cybertron"
.Varför dra en parallell mellan beast och turn me on? Blir han ond när on knappen går igång?
Sen hänvisa till en digitalplanet där robotar byggdes i film (Cyberton) med robot röst? Detta var en av fjolårets största hits och till sådana låtar skriver man inte en text bara på 5 minuter. Detta är otroligt genomtänkta texter och ibland måste man göra lite research för att förstå vad låten egentligen handlar om. Detta behöver inte betyda någonting, men tycker det är skumt.

Cybertron är en fiktiv planet i Transformers. Helt gjord i metall har den under miljontals år dränerats på energi vilket har gjort att Autobots och Decepticons börjat leta efter energikällor på andra platser i universum, däribland Jorden.

I TV-serien är Cybertron en liten planet som en gång användes av Quintessons där krigs- och arbetsrobotar byggdes
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2010-01-08 07:11
Problemet med folk som tror på allt det här dravlet om new world order osv. skrämmer ju bara skiten ur sig själva. Jag gick in i samma spår ett tag, men som tur var så gjorde jag det samtidigt som jag läste mig in i mayakalendern, och andra spirituella vägar som tex. eckhart tolle.

En grej jag har lärt mig är att vi alla hjälper till att skapa vår verklighet, och om tillräckligt många människor (eller en riktigt medveten jäkel?) tror på någonting så KOMMER det bli sant. Sluta tro på någonting du inte kan göra något åt, ska du starta en gerilla när alla redan har blivit chippade och gps spåras konstant? fuck det.

Det finns många vägar runt det som folk numera bara kallar "new age" och om man är medveten nog att kunna se vilka som är bullshit (för dig) och vilka som verkar prata rakt in i ditt hjärta så kommer du va fine, jag prakticerar konstant och ändrar verkligheten runt mig hela tiden.

Ursäkta men nu måste jag springa till bussen, kan spinna vidare sen om någon fortfarande än inne i rädslan.
Follow the dao, right about....NOW!

2010-01-08 07:39
tolle tokstolle=P som jobbar för the times och ihop med oprah som jobbar med demoner=)
tolle som "bränner" den tidigare monoteismen och hjälper till att sprida förvrängd bild på monoteismen.. dem byter bara plats på egenskaperna med gud och satan o förvirrar folk... "be youre own god" sen har vi 7 miljarder gudar som skapar sin egen sanning... ingen vill lyssna på den andre för den har redan sin påhittade sanning=) samma med the secret.. vem tror ni man tillber och "kräver" att få dem här sakerna som man "kräver"... help"spirits"? aka demoner... vi är förbjudna att ta kontakt med dem och dem med oss. och precis som med människor så är det nog de giriga aka onda som söker sig till makten/oss

sen säger jag inte man blir ond bara för man lyssnar på new age. jag var där i flera flera år men det var en evig jakt, jag trode jag kom nånstans hela tiden men snurrade ner i spiralen.... there is but one

just saying...

2010-01-08 14:30
Mobbad
Det är just sådana låtar dom skriver på fem minuter. På den nivån är det inte texter som tiden läggs på. Dom är inte dom första att hoppa på robot-trenden direkt. Det handlar om vad som är inne och inte. Inte svårare än så.

2010-01-08 18:53
Med risk att parafrasera (lite) så:
Detta var en av fjolårets största hits och till sådana låtar skriver man inte en text bara på 5 minuter.
Detta är otroligt genomtänkta texter och ibland måste man göra lite research för att förstå vad låten egentligen handlar om. Detta behöver inte betyda någonting, men tycker det är skumt.

10-4, over...

2010-01-08 19:28
Mabande, Hahaha den kanske skrevs under väldigt lång tid för illuminati i syfte att fördumma vår civilisation.

2010-01-08 23:02
Haha basshunter la ner skit mycket tid på sin text till boten anna. Bara för att han är en kass låtskrivare betyder det ju inte att han skrivit den på 5 minuter. men förstår din poäng

2010-01-09 02:15

2010-01-17 21:31
det ligger alltid en bakomliggande psykologisk krigsföring från dem stora kommersiella artisterna, om det nu kommer från dem själva eller deras "skapare". tex britney spears har väl blivit omhändertagen av max martin i många år.

mk ultra/monarch är som jag nämnt här eller i annan tråd kanske, ett sätt för "dem" att på det extremaste lära sig om människans psyke och hur den fungerar, genom tex olika sekter som utåt ser ut att vara en sekt bara som church of satan exempelvis, men som egentligen används för att lära sig hur man puschar människor till någonting. därefter appliceras denna kunskap till exempelvis MTV. yeeey

2010-01-17 21:37
Skulle vara rent fantastiskt intressant om du faktiskt kunda backa upp det med några reella exempel eller ens förklara vad du menar.

Att Max Martin är en av ondskans hantlangare är väl f.ö. inget nytt? (dock går det ju att ifrågasätta hur väl omhändertagen britney blivit)

10-4, over...

2010-01-17 21:45
som sagt jag behöver inte bevisa något för dig, jag skriver till de intresserade...

precis hon är en puppet, en mk ultra offer som traumatiserats eller gestaltar med sitt agerande mk ultra offer.. hon har tagits igenom olika stadier, tex avrakandet av sitt hår som fann med i tablåerna ett tag.

inom monarchs (mk ultra) hjärntvättsprogram är det en fas i traumatiseringen av offret att göra så offret tappar känsla av sin egen personlighet.

Länk till http://pseudoccultmedia.blogspot.com/

har redan länkats men värd att länkas igen, den synliggör kopplingar till monarch inom kändisvärlden.. check it out!

kolla också martyrs ni intresserade.. en fransk film som handlar om mk ultra och hur traumatisering kan gå till..

2010-01-17 21:52
fan vilken konstig värld man lever i om man tror på det där. Vi är tillbaka på tecken på akut paranoia och schizofreni. Det är dom enda tecken man kan avläsa av det där.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-01-17 21:58
det är dem ända tecken DU och säkert många många till kan läsa av det där.. men fortfarande. myntet har två sidor. och en massa räfflor på kanterna där det gömmer sig smuts i so keep digging boys and girls!

2010-01-17 22:01
Varför ska jag checka ut den bloggen och vad är det som ska göra att jag tror på den - att du säger det?
Jag är intresserad, men tror inte att du vet vad du snackar om. Inte minst när du inte ens vill eller kan ge en liten liten hållbar ledtråd till varför man skulle tro att det du säger är sant.

10-4, over...

2010-01-17 22:14
som ni ser folk använder här mabande sig av NLP (neuro linguistic programming)...

genom att spela "intresserad" och objektiv, kan han lägga värderingar i det han skriver för att påverka vad ni andra läsare ska tycka om mig. i varje tråd inom detta ämne..

jag länkar till massor av olika saker men han fortsätter att skriva att jag inte har några belägg alls. detta gör att allt som jag länkar till förhoppningsvis förbises av er andra läsare och klassas som strunt/idioti osv osv..

som PSEUDOoccult bloggen ;) jag skrev lite hur monarch använder sig av traumatisering. i samma inlägg länkade jag till bloggen och nämnde snabbt vad den handlar om... helt vanlig förnuft säger att: om jag klickar på denna länk kommer jag att få läsa lite om detta.... men mabande vill lägga fram till er en syn att jag bara påstår saker.... NLP.. exempel följer nedan, väldigt synligt exempel som stegvis förklaras av en kommentator: =P

2010-01-17 22:28
SWEET! Jag kör med NLP =)
Trist bara att du försöker påvisa det med redan länkade videor.

* "jag länkar till massor av olika saker men han fortsätter att skriva att jag inte har några belägg alls."
- En länk är inte alltid samma som belägg.
I ditt fall så är det till och med extremt sällan samma sak som belägg.
Av de som orkat kolla det du länkat så verkar det inte vara så värst många av de inte redan troende som har övertygats.

10-4, over...

2010-01-18 06:26
visst känns det fint att bli tillskriven egenskaper;)

som sagt.. jag finns här för de redan intresserade

2010-01-18 11:41
Dessa luriga konspiratörer kan ju inte vara alltför sluga om de är så klantiga att de lämnar massa spår och ledtrådar överallt i popkultur, diverse medium och på pengar, kläder osv som till och med den mest pårökta gymnasie-dropout foliehatten kan upptäcka och langa upp på youtube efter 4 timmar i Windows MovieMaker.

Om nu dessa onda genier inte ens kan hålla sina symboler relativt dolda för allmänheten så saknar de uppenbarligen den fokus som krävs för att styra och störta våran värld. Även små barn är bättre på att hålla sina hemliga klubbar.. hemliga.

..eller nej! detta var såklart hela deras plan! De har på sig kläder med pyramider och ögon, gör mainstream musikvideos och gangsigns för att till och med dummaste människorna i vårat samhälle ska lägga märke till det återkommande mönstret/symbolerna och TRO att det finns en konspiration på gång. Allt för att sedan komma till slutsatsen att de som ligger bakom konspirationen var för dumma för att gömma sin hemlighet och att det därför inte finns någon anledning till vara rädd. Hoolee shieet vad smarta dom är. Det var nära att jag gick på det faktiskt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-01-18 16:35
mmm. så måste det nog vara.. eller så kanske tiden är inne för att exponera alla dessa tidigare hemliga tecken. kanske dem vill ha revolution i usa för att lägga folk i fema camps och skjuta av dem som gör motstånd för att visa för vapenlösa europa att följ oss annars går det såhär.. "mabye, mabye not, mabye go fuck yourself" haha

det är trots allt slutet på den materiella tidsepoken till den spirituella, så någon plan finns det ju nog alltid. och plan b, gånger hundra. så länge dem har överläge. som nu propagerar dem med massa alien/2012 stuff från hollywood och på nyhetskanaler. bara för att vilseleda oss... eller vissa säger för att förbereda oss. only time will tell.

ändringen/"revolutionen" är på god väg iaf, det står i mina läroböcker och många andras med. gäller bara att läsa rätt;)

Moderator

2010-01-18 17:21
fyllfinne Om det inte händer någonting innan du dör, blir du besviken då?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-01-18 17:51
fett, jag väntar på kaoset nuuu! haha

nej men självklart inte. tänkte faktiskt på det nyss, att min mammas kille sa att han själv trodde på sånt lite i sin ungdom "men sen växer man upp ifrån det" typ. så jag antar väl att det finns ganska stor möjlighet att inget speciellt kommer hända.

men att ändring är på väg är fortfarande nånting som kommer hända tror jag. och kanske all denna konspirationshysteri är till just nu för att göra att de ändringar som komma skall inte ska verka så "farliga" när inte alla andra galna holocaust grejer kommer. jag har ingen aning vad som ska hända. men nån ändring är på gång iaf.

det kommer bli nytt system på olika sätt tror jag. hur vet jag inte men nånting.. only time will tell som sagt..

MEN, om vi kollar bakåt i tiden så ser vi fram till idag att det finns grova grejer som inte bara är enstaka spridda grupper, även om det är så också såklart. tex rotchild familjen som startat så många stora internationella grupper som UN och Bilderberger och typ 20 till. i konspirationsvärlden kan man säga att vi nu kommit fram till 70-talet, så vi saknar typ 40 år så att säga. men fram tills dess så kan man lätt se, om man bara vågar och vill, hur grovt husstlade vi har blivit, så varför skulle nånting ha ändrats efter det? och att vi är styrda av giriga män kommer jag tro att vi är även om inget händer

2010-01-18 18:15
fyllfinne

Jag är inte säker på om det framgick men jag var tämligen sarkastisk i mitt inlägg.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-01-18 18:41
okej. jodå jag är införstådd i sarkasm=)

men sådan sarkasm brukar jag möta annars också, alltså att personen i fråga gör narr av "konspiratörer" genom att förlöjliga sin egen syn på "konspiratörernas" ologiska resonemang för man inte själv tror eller själv inte pusslat ihop allting själv osv

jag kan väl svara för det=)

2010-01-18 18:53
* "men att ändring är på väg är fortfarande nånting som kommer hända tror jag. och kanske all denna konspirationshysteri är till just nu för att göra att de ändringar som komma skall inte ska verka så "farliga" när inte alla andra galna holocaust grejer kommer. jag har ingen aning vad som ska hända. men nån ändring är på gång iaf."
- Så: även om det inte blir några "FEMA camps" och massmord så finns det alltid ett kryphål för dig att säga att du hade rätt ("aha! reinfeldt har skaffat mustasch! det är en förändring! jag hade rätt!!1").
Det är bra med positiv inställning ;)

10-4, over...

2010-01-18 19:01
precis så ja

2010-01-18 19:07
som sagt. se bakåt i tiden på vad som har gjorts så borde det kännas ganska självklart... varför skulle vi helt plötsligt ändrat männen som sitter på makten? nej juste det har vi inte..

2010-01-18 19:36
Vilket tidsspann menar du?
De senaste 100, 200, 500 eller 1000 åren?

10-4, over..

2010-01-18 19:44
så långt man bara kan=)

2010-01-18 19:47
Men hur kan du lita på historien - den skrivs ju av vinnarna. Så vitt du vet så kan allt innan de senaste decennierna vara rakt av lögn ;)

...och sen den obligatoriska frågan: vad har du för belägg (som inte är en video med kreativ klippning och fritt tolkande voiceover) som säger det?

10-4, over...

2010-01-18 19:52
så vitt jag vet så är allting lögn=) väntar själv efter länk till en sida där det behandlas om bla historieböcker som fanns innan första världskriget. att i dem historieböckerna skiljer sig historien helt med de historieböcker som skrevs efter de stora krigen...

2010-01-18 20:40
vi får helt enkelt nöja oss med Michael Jacksons uttalande så länge;)

och lady gagas monarch programmering, men dem nämnde inte monarch i det sättet som att gagas utstyrsel också symboliserade ett offer som blir torterat.. men ja. kika själva.

2010-01-19 00:32
KILLUMINATI! KROSSA NEW WORLD ORDER!

2010-01-19 08:20
Fan fyllfinne, den videon var verkligen inte bra. Man kan inte bara plocka random meningar från intervjuer och låttexter och sen tolka dom hur man vill.

2010-01-19 17:15
hehe det är inte som man vill.. bara du som inte läst dig in på skiten

2010-01-19 18:06
"Den fortgående avideologiseringen har skapat ett vakuum, som måste ersättas med något. I den situationen blir konspirationsteorierna de maktlösas vapen mot en arrogant överhet. Teorierna skiljer de onda från de goda och skänker en känsla av ordning och sammanhang i en alltmer kaotisk tid"

"Där förnuftet upphör börjar tron. Där religionen inte erbjuder rimliga förklaringar, fyller fantastiska konspirationsteorier sin funktion. Konspirationsteorierna besparar, liksom religionen, var och en det slitsamma tänkandet, genom att överförenkla komplicerade politiska frågor"

"En konspirationsteori är beroende av anonyma källor, fakta som inte kan spåras, bevis som bygger på anekdoter och ofullständig dokumentation genom bevis. Ändå kommer den med breda och fortfarande spekulativa påståenden. Följden blir att den ofta drar uppmärksamheten från bättre dokumenterade utredningar"
www.ninetynineproblemsbutmykicksaintone.blogg.se

2010-01-19 18:24
Bra citat, var kommer dom ifrån?

Fyllfinne - Jo. Citaten är helt på måfå, tolkningarna utan nån sorts rim och reson.

2010-01-19 20:46
riktigt uselt citat om ni frågar mig. men det kunde ni väl räkna ut. som vanligt säkerligen av någon själv icke troende som inte kan förstå sig på och därför måste motbevisa något för att själv inte bli utelämnad=)

2010-01-19 20:46
för dig kanske citaten är på måfå.... myntet är tvåsidigt=)

2010-01-19 21:18