I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Döda någon?

Övrigt - Blandat

2008-11-19 02:18
Som jag sa så finns det självklart hopplösa fall, även om jag inte tror att Juha Valjakkala heller var ett hopplöst fall. Om han hade fått den hjälp han behövde så hade även han kunnat bli en normal människa. Det är svårt att säga i efter hand nu när det är försent.

Om han hade fått den hjälp han behövde och hittat nått annat i sitt liv som gick över hans tankar om mord så hade säkert inte han heller mördat. Det är självklart att han satt där iskall för att i hans huvud hade det blivit rätt det han gjorde. Om man är inlåst i sig själv tillräckligt länge så är det självklart att det du tycker är rätt. Tror du att han hade helt plötsligt insett under intervjun att det han gjorde var fel?

Finns många människor som lär sig rätt och fel försent. Finns ett flertal "psykopater" som har efter en längre dom i fängelse insett vad dom har gjort och därefter tillägnat sina resterna liv till att hjälpa andra med liknande problem.

"För jag vill inte syssla med detta för resten av mitt liv."

Just skrivandet och pengarna var ett exempel/förslag på nått du skulle ersätta dina behov att mörda med, jag menade att du skulle hitta nått som drev dig vidare och bort från själva mördandet. Just skrivandet var som sagt ett förslag eftersom du enligt mig verkade duktig på det.

För att citera mig själv
"Försök att se det som en väg till framgång, rikedom eller vad som helst du strävar efter"

Let's face it. Vem som helst kan bli lika "sjuk" som du, det är bara att man börjar tänka på mord och fantisera om det tills man känner ett behov av det. Samtidigt som män i vita rockar präntar in i ditt huvud att du är sjuk som ett plus i kanten.

Exakt på samma sätt tror jag att du kan bli "normal", bara du hittar nått annat att fokusera på istället för att mörda. Vad jag menade med att "psykiska sjukdomar finns inte" är just såna här fall jag menade. Ingen föds till djurplågare, massmördare, våldtäktsman eller till pedofil, jag tror att det är nått man blir och växer upp till.

Vill även tillägga att det är vad JAG tror, bara för att jag tror det gör det inte till rätt och fel. Jag delar endast med mig av mina åsikter och kanske lyckas ändra ditt liv på köpet men hey din tråd ditt liv. Men om du tycker att faktiskt springa och mörda nån eller göra självmord som nån annan förslog verkar som en bättre ide så kör hårt.

Jag har sagt mitt, lämnar tråden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 02:56
Jeffi
Jag tycker att det är riktigt ignorant att påstå att man kan hjälpa alla till ett normalt liv som är psykiskt sjuka. Ett normalt liv innehåller en samling av "normala" känslor (hur vi nu vill definiera normal är en sak i sig) och ett normalt beteende. Jag själv har diagnosticerats med en "psykisk störning" (Aspergers syndrom) och den har varit gällande ända från att jag var barn. Det gick tydligt att märka på mig och jag kan inte förstå människor på ett normalt plan som en följd av denna "sjukdom". Jag har svårt att tolka ansiktsuttryck och kan inte alls förstå mig på sociala sammanhang. Jag får söka samband medvetet i människors beteenden och försöka tolka deras beteendetyp för att inte vara alltför konstig. Trots detta är jag ofta förvirrad när jag är med andra människor och har svårt att se deras ansikten riktigt, de är som ett pussel.

Samma verkar gälla med psykopati eller vad vi skall kalla det. Det har gjorts studier där man ser hur människor som har detta reagerar annorlunda på ansikten, att de har svårare att se sorg och glädje i ansikten än normen, medan de har lättare att se ilska och ofta övertolkar det hos andra. Vad detta beror på verkar bero till stor del på hjärnan, det är en specifik del som inte går att använda riktigt. Empati verkar vara en känsla som i allafall är svår, om inte omöjlig för psykopater att känna.
Det finns en stor neurologisk grund för hur många psykiska sjukdomar uppstår och mycket visar att de är medfödda.

För övrigt anser jag det riktigt hemskt när människor skriver att trådskaparen skall "skjuta sig själv". Det, om någonting, är inhumant.
Unweaving the rainbow.
Groupie

2008-11-19 03:04
Lär ju säga att jag tycker du är helt vrickad.
Om du har någon som helst sida hos dig som inte är egoistisk så borde du ju se till att dina elaka sidor kommer under kontroll under det sättet som går.
Lägg in dig på ett psykhem under tvångsvård eller medicinera dig med starka piller.
eller lobotomera dig.

Fast en sida hos mig känner att du kanske är extremt överdrivande, eller rentav har ett uppmärksamhetsbehov, men om det du gör och skriver är något du går runt och allvarligt överväger så är du en fara för alla omkring dig och borde förbjudas att vistas bland folk och samhället i stort.

Du verkar ju onekligen vara typ exemplet på personer som debatten om mentalt labila människor som psykvården borde fånga upp och flera gånger misslyckats med och återigen, gör alla en tjänst och se till att något ont ur dig aldrig händer och att man slipper läsa om ytterliggare en utflippad mentalt helt twistad person som gett sig på någon oskyldig för att du "blir lite arg". Du verkar ju vara som en liten unge som inte får som han vill, bortskämd och står och stampar med foten som någon lotta på bråkmakargatan.

Oavsett hur twistad man i sin skalle så borde man så länge man vet om det, vilket du uppenbarligen gör, försöka göra betydligt fler saker åt det än att sitta och skriva noveller som dels är dåligt skrivna men ändå helt bisarra saker.
Vad leder det till egentligen? Jo att du utvecklar dina tankar i stället för att försöka göra något åt det.

Alla människor blir ju sura och förbannade ibland men att inte klara av att hantera lite osämja eller irritationsmoment är ju någon komplex blandning av barnslighet, idioti och bara så så fel.

Naivt och egoistiskt och tro att samhället bara skiftar efter dig själv.
Som hon på bussen. Hade det nu varit så fruktansvärt jävla jobbigt, räkna till 10 och säg åt henne istället och du hade nog tur att det bara var fegisar på den bussen då.

Skaffa dig en hobby för f-n och bete dig som folk.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-11-19 03:56
Jeffi

Du dök upp som en intelligent person men förvandlades snabbt till en jävla fegis. Du snackar om en sak du inte har någon back-up för och när du blir ifrågasatt så drar du dig undan - ungefär som den där jävla idioten som sa att jag hade hotat en person tidigare i tråden.

Något du inte verkar förstå ÄR att folk som har en personlighetsstörning sällan ser deras handlingar som fel och därför så söker dom inte hjälp. Jag har inte sökt hjälp - jag blev tvingad till det. Eftersom jag inte ser mina handlingar som felaktiga. Du kan sitta och svara utifrån en mall som du har framför näsan - men den mallen kommer bli och låta lika monton som om en telefonförsäljare skulle ringa upp dig och läsa från ett paper EXAKT vad det är han ska sälja till dig.

Jag vet att du inte kommer lämna tråden. Du kommer vilja se vad jag skriver tillbaka - men om du kommer att svara - det avgör bara du.

Begreppet "framgång" är för mig väldigt svårt att tolka. Jag vet inte vad framgång är. Eftersom hela mitt liv inte har haft någon glädjepunkt så kan jag inte känna någon glädje eller någon framtidsdröm. Jag har däremot en dröm att flytta till Fiji för att bara få vara ifred. Jag skulle verkligen älska ifall någon hade sagt " Ja men flytta till Fiji" "...Då slipper vi dig". Det betyder att jag förstår er mycket bättre än vad ni förstår mig. Och jag har inte en jävla aning om varför folk är så jävla fega när dom väl får ett svar från mig. Säger jag någonting dumt? Är det det att jag inte använder en smiley efter varje mening? :)

Så gör dig själv en tjänst och sluta spåra ur totalt i en tråd du självmant deltar i. Du sitter å rättar mina fel men själv säger du :

Men om du tycker att faktiskt springa och mörda nån eller göra självmord som nån annan förslog verkar som en bättre ide så kör hårt.

Göra självmord? Hur gör man ett självmord? Sitter man och knåddar med lera för att sen forma ett självmord? Retorisk fråga....Den rätta termen är att man begår självmord. Så sluta märka ord när du inte är fläckfri själv.

Lepra

Vem fan är du egentligen? Vad är det du vill säga egentligen? Är det något ja ghar missat eller är allt du skriver (säger) bara luft? Du säger att jag har en aggressiv ton mot alla, men min ton är bara bestämd och seriös eftersom detta faktiskt är ett seriöst ämne och inget jag bara kom på att jag skulle "driva" med folk med. Tror du att jag vill skada gravida kvinnor på bussen? Tror du att jag vill döda folk jag hatar? Långt där inne vill jag inte vara som jag är men jag har levt såhär hela mitt liv och jag är 21 år så jag har vant mig vid det.

Du är en sån där (som det finns gott om i tråden) som absolut inte orkar läsa allt jag skriver. Men ser dom att jag skriver "din jävla idiot" så snappar dom upp det direkt. Då är jag aggressiv, då måste jag "lobotomera" mig. Då måste jag "göra" självmord. Då borde man "söka upp mig för att sedan ta mitt liv". Men allt annat jag skriver då? Ser ni/du inte det? Skriver jag i tungotal eller?

Men oj vad hemskt att du tyckte att min historia var hemsk. But guess what Sunshine, jag skrev den inte personligen till dig, so I couldn't care a flyin' fuck what you think. Dessutom har jag rättat alla stavfel och grammatiska fel och det gör jag alltid när jag skriver. men jag börjar med att skriva ner en mall, och sen jobbar jag utifrån den mallen. Detta var bara en mall ni fick läsa - Och allt blev inte rätt. Ungefär vad dina argument inte blir.

Grejen med människor som är som du ÄR ; Ni tycker att alla som är som "jag" ska låsas in på tvångsvård. Men skulle alla som är som "jag" låsas in, då hade inte det tillfredställt er längre. Då hade ni klagat på att vi kostar massa onödiga pengar - Som du, din mamma,din pappa, alla andra får betala. Så nästa "lösning" för det "perfekta folket" som kan allt och har svar på allt ÄR ; Nej nu får det fan vara nog, do a "Hitler" on 'em, gas 'em to death.

Jag må vara sjuk i huvudet - men jag är fan inte dum.
What would Brian Boitano do?

2008-11-19 04:29
Jag har inte märkt ett enda ord i tråden eller rättat något nån annan sagt så märk inte mina heller.

Jag tror inte att psykiska sjukdomar som handlar om tankesätt existerar precis som jag sa tidigare. En människas tankar och inre är alldeles för stort och brett för att någon människa som lever och nånsin levt ska kunna peka ut rätt och fel. Dina tankar är inte "fel" och knappast ovanliga heller.

En fråga jag som mest lockade mig till att svara var att "du blev tvingad till vård". Vem var det som tvingade dig och hur? Hur skiljde sig ditt tankesätt då från nu? Du kunde inte vetat då att du var psykiskt sjuk. Du blev det först när dom pekade ut det åt dig eller hur? Kanske en aning dålig formulerat men jag hoppas du förstår vad jag menar.

Anledningen till att jag ändrade mig (angående ditt fall men inte om min syn på psykiska störningar) var för att du inte svart på mina tidigare inlägg. Jag berättade vad jag trodde om psykiska sjukdomar och trodde knappast att min närvaro i tråden skulle bli långvarig. Eftersom du inte svarade på mina tidigare inlägg och fyra ställde frågor så svarade jag på vad jag trodde om dig samt att jag svarade mer från mitt eget håll, om mina tankar och tycken om psykiska sjukdomar inte specifikt det som gäller dig.

Du får gärna peka ut vart jag drar mig undan på grund av att jag blir ifrågasatt. Även om jag gett efter på punkten om att vissa (observera VISSA) sjukdomar är obotliga. Rent fysiska, skador på hjärnan som påverkar personen psykiskt är sjukdommar. Människor är allt för olika för att nån ska kunna peka på ett barn som skiljer sig från dom andra på dagis och säga att detta är psykiskt sjuk. Bara för att man skriker mer än dom andra barnen eller helst sitter tyst för sig själv gör inte ett barn psykiskt sjuk.

Jag lovar dig att du kan ge en fullt frisk person, barn som vuxen diagnosen "psykiskt sjuk" och sakta se hur personen till slut beter sig som en (eller i ett barns fall växer upp till en).

Jag tror inte att nån föds till psykiskt sjuk så länge dom inte har fysiska fel i hjärnan som påverkar den psykiskt delen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-19 04:56
Jeffi

Det var marvingaye som hade skrivit det men jag hade fått för mig att det var du som påpekade det. Och det spelar ju ingen roll egentligen. Det kan ju lika väl har varit du som skrev det - Fast från en annan användare. Långsåkt? Larvigt? Kanske...Även om jag har rätt så lär du inte erkänna det så det kan vi lämna åt sidan. Fyra missuppfattade dig också, hon trodde att du var religiös.

Å du skriver på exakt samma vis som marvingaye så det är inte konstigt att du blir missuppfattad. Det är som om ni skriver av exakt vad föregående talare skrivit - Fast ni ändrar vissa detaljer.

De enda som visar någon form av IQ här i denna tråden vet vilka de är - Och det är synd att folk är lika trångsynta som du och marvingaye är.

Varför skriver du på engelska?

Också en idiotisk jävla fråga. Ungefär som :

Vad skulle du göra med Aliensun efteråt?

Vad spelar det för roll? Men över till dig nu ;

Som jag tidigare berättade i tråden så slog jag en man medvetslös när jag var yngre vilket resulterade i att jag fick bo på ett hem i Aneby. Jag har efter detta, flera år efteråt, sett mannen och han sitter i rullstol och jag hjälpte honom på bussen en gång. Om jag är orsken till att han sitter i rullstol - Lämnar jag osagt. Efter att jag lämnat detta hemmet , så fick jag gå hos en psykolog tillsammans med min mamma på sjukhuset Ryhov i Jönköping. jag var tvungen att byta skola för jag "funkade" inte tillsammans med de "normala" barnen. Så jag antar att dom såg att jag hade något fel. Vad jag hade vet jag inte. Jag har inte ställt den diagnos jag senare fick. Jag vet inte ens vad min diagnos betyder eftersom det som står när man googlar på anti-social personlighetsstörning inte stämmer med mig, enligt mig.

Du sa ju adjö, att du skulle lämna tråden. Drar man sig inte ur då? Är man inte feg då? Jag sitter absolut inte å hotar dig i varje mening jag skriver. Jag skriver inte att du är en jävla kuksugare och att din mamma är en jävla hora. Jag säger det jag tycker om din syn på hur du ser på psykiska sjukdomar. Men eftersom det är JAG som är den sjuke. Eftersom det är JAG som tänker tankar om diverse ting - Så gör det att ifall JAG ifrågasätter någon - Då är jag helt plötsligt aggressiv. Men ifall någon ifrågasätter mig - Då är det fullt normalt eftersom personen har empati och sympati och förmodlingen inte skulle slå en gravid kvinna på en buss. Det är jag som är en egoistisk bortskämd unge som står å stampar som Lotta på bråkmakargatan. Det är jag som borde bete mig som folk och skaffa mig en hobby. Enbart för att jag ifrågasätter och säger vad jag tycker. Jävla fascism börjar det bli.

2008-11-19 05:25
Du gled helt iväg på ämnet där. Ser ett jävligt långt inlägg som du menat till mig men känner inte att du besvarade en enda fråga jag ställde. Jag är inte rädd för dig eller feg och drar mig ur en diskussion men det gjorde nämligen du precis med ditt inlägg.

Kom tillbaka med ett inlägg som faktiskt berör det jag skrev till dig så svarar jag gärna.

2008-11-19 05:45
Läs det en gång till - Och denna gången bör du använda dina ögon.

Jag är inte här för att sätta skräck i någon - så det är bra att du inte är rädd för mig. Va det har me det jag skrev - Vet bara du.
Producent

2008-11-19 06:43
Att särbehandla honom genom att inte ge kritik åt hans konst och dessutom gå till hans försvar om någon gör det, allt eftersom han har en psykisk sjukdom?

äh. lägg ner. jag tänker inte ens kommentera det.

förresten, frågade han efter kritik? eller varför skrev du det ÖHT?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-19 07:48
Att särbehandla honom genom att inte ge kritik åt hans konst och dessutom gå till hans försvar om någon gör det, allt eftersom han har en psykisk sjukdom?

Jag tror inte att fyra eller någon annan försvarar mig. Däremot så tror jag att fyra försöker se saker ur andra perspektiv. Men jag kanske har fel.

2008-11-19 08:13
Detta ärnått av de sjukaste jag läst en, snubbe som erkänner att han planerat ett mord haha på whoa. Seriöst lås in dig själv och kasta bort nyckeln
LEGALISERA CANNABIS

2008-11-19 08:30
slangan
Jaså, har jag planerat ett mord? va det det jag skrev? Det var mer än va jag visste. Jag tror inte whoa tillåter någon av sina användare att skapa en tråd så att folk kan ta del utav en användares planer över att utföra ett mord. Så läs igenom tråden noga en gång till - Så ska du se att du missuppfattat allt.

2008-11-19 08:31
Btw så är planer och tankar helt olika saker.

2008-11-19 10:34
Tankarna är väldigt starka ibland, Det gick så långt en gång när jag var 18år att jag sökte upp en kille i samma stad som jag bor i, för att han varit kaxig på internet. Och jag hade tagit med mig en väska med tejp,hammare,olika knivar,tändvätska,och en såg. Men när jag kom fram till hans hus så var han inte hemma, så jag väntade ett tag utanför men till slut gav jag upp och åkte hem.

är inte de att planera ett mord?
LEGALISERA CANNABIS

2008-11-19 11:43
Nej det var inte att planera ett mord. Inte för mig iaf. Jag tog bara saker som jag behövde för att underlätta det hela litegranna. Jag satt inte och skrev ner exakt vilken tid,dag,eller plats det skulle ske på. Det var en impuls jag fick av att jag blev förutmjukad på internet och inte kunde ta det. Jag har dock sedan dess lärt mig att hantera dessa situationer. Så nej, enligt mig så planerade jag ingenting. Att planera någonting för mig är ;

Att veta vem det är jag ska döda. Vart det ska ske. Vilken tid det ska ske. Hur jag ska göra det. Och sen en eventuell flykt därifrån.

Jag visste vem det var. Jag visste var han bodde. Tiden hade inte spelat någon roll. Hur jag skulle gjort det hade inte spelat någon roll så länge han dog av skadorna. Och en eventuell flykt hade jag inte heller tänkt på eftersom jag inte hade brytt mig ett jävla skit ifall någon skulle ha hört oväsen ifrån huset han bodde i och sedan ringt polisen.

2008-11-19 12:25
Pallade inte läsa mer än till sida 3. Och helvete vilka störande människor det finns! Killen kommer med ärliga frågor och svarar ärligt på frågorna man ställer honom.. Sen kommer idioter och gnäller på att snubben inte e inlåst och säger att hade dom varit med här och där så hade de gjort si och så.. För fan väx upp. Nu säger jag inte att killen e normal. Du har feeett stora problem, inget snack om saken. Och det vet du om också..nu blev jag sur så nu kommer jag inte ihåg vad jag skulle skriva. Men i stora drag. killen får hjälp, han frågade enbart om det fanns någon som kände likadant, OCH han svarar ärligt och rakt på frågorna ni ställer. SÅ VARFÖR I HELVETE SITTA OCH FUCKING HATA?!..tss idioter. ( detta riktar sig såklart bara till idioterna som beter sig som idioter, så ingen missförstår mig.)
Im out
www.myspace.com/verbalvandalmuzic

2008-11-19 13:07
haha att gå ut och vänta utanförnågons hem med diverse verktyg är väl fan att planera. även om de sker på impuls så ligger det ju en plan i att döda honom.??? även om du inte vet exakt när det ska ske.
LEGALISERA CANNABIS

2008-11-19 13:59
I din värld är det så - Inte min.

2008-11-19 17:55
vem fan bryr sig om man kallar det planera mord eller impuls, hacka inte på smådetaljer det är inte det som är grejen med tråden... eller?

Groupie

2008-11-19 19:36
OMGClayAiken P21

Jag har läst hela tråden och du har fortfarande inte kommit längre i din övertygelse med mig.
Nämde jag ngt om att du skulle kosta pengar?

Psykvård är marginella kostnader jämfört med att låta alla er muppar springa runt och förpesta vardagen för alla andra personer som kan klara av att hantera lite elaka kommentarer utan att börja grina.
Groupie

2008-11-19 19:37
Dessutom kommenterade du inte om värdigheten att stå över vissa av dina egoistiska behov för samhällets (läs folks) bästa.

2008-11-19 21:56
I din värld är det så - Inte min.

Hahahahaha ne och din värld verkar ju va sådär halv pigg eftersom du precis frågade folk i ett forum om det finns likasinnade fast utan diagnos som också funderar på att mörda folk..

gå till psyket ta med dig allt du skrivit här så kan jag ju garantera att han vill skriva in dig.
LEGALISERA CANNABIS

2008-11-19 23:42
Lepra

Jag startade inte denna tråden för att övertyga någon.

slangan

Vad va det som var roligt?

2008-11-20 00:23
Hm du verkar vara en sån där snubbe som skriker;
GE FAN ATT STIRRA INNAN JA SLÅR NER DIG DIN JÄVLA FITTA/KUK/Whatever!
Även om man bara kollar lite på dig.

Rätta mig om jag har fel? :)
Live Hard, Die Young
Groupie

2008-11-20 01:52
OMGClayAiken P21

Nej men du har uppenbarligen svårt att kontra det jag skriver eller hur?

2008-11-20 10:21
Fronh
Nja det vet jag inte. Skulle nog krävas lite mer än så för att det skulle hända. Men jag är dock inte bombsäker på det.

Lepra

Jaså? Har jag det? Känns lite som att du inte har något vettigare att göra än att sitta där och bara skriva massa bajs. Är du arbetslös?

2008-11-20 12:52
Hela din uppfattning om det du skriver och om dina tankar, du verkar ju inte tro att du har de minsta problem bara undrar om andra folk tänker lika dant så du akn komma undan med de...

DU ÄR SJUK
LEGALISERA CANNABIS

2008-11-20 16:06
slangan

Point being?

2008-11-20 17:51
ah om du inte fattar den är du väl lika smart som jag trodde.
LEGALISERA CANNABIS
Producent

2008-11-20 20:21
slangan det är snarare du som är trögfattad. han VET att han har en störning. och han lär veta det bättre än dig. så vad är din ursäkt för att framstå som en idiot?
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-20 20:58
börjar bli pinsamt när snubben inte kan svara på saker själv, utan måste bli "räddad" av superhjältar

2008-11-20 21:49
Problemet är att själva meningen med tråden har varit väldigt luddig ett bra tag nu.
Jag antog först att killen sökte gemenskap/likasinnade(pga hur han avslutade topicinlägget) . Jag försvarade till och med det när det forsade in idioter som bad honom att "söka hjälp" nån annanstans. Men sen sa OMGClay att han inte alls är här för att söka gemenskap. Ok.

Efter det antog jag att han kanske är här för att övertyga folk och få fler människor att få en bättre förståelse för honom/hans sjukdom, men sen sa han att han inte alls är här för att övertyga någon och att han inte bryr sig om vad folk tror och tänker om honom. Nehepp.

Sen postade han en novell som jag valde att ge min personliga åsikt om. Mest eftersom "meningen" med tråden redan är så sjukt luddig och för att jag läste på hans presentation att han är manusförfattare. Men nej, fel igen, han är visst inte alls manusförfattare utan skrev bara det för att "fylla ut det hela lite". My mistake, men hur skulle jag kunna veta det? Tar tillbaks min konstruktiva kritik i såna fall. Du svarade ändå med att förutom stavfelen så är din novell precis som du vill att den ska vara(du verkar även hålla med om att den är lite förutsägbar men att det inte är ett problem) och du verkar visst inte tycka att det finns rum för några förbättringar. Jättebra att du är nöjd, finns inget mer att diskutera.
Jag tycker f.ö att du har en väldigt bra fantasi och att du ska fortsätta skriva, även om du inte ser några brister i hur du skriver nu så hoppas jag i alla fall att du själv tror att du kan bli ännu bättre. För det tror jag.
Får även säga att till mitt försvar så var till och med din fangirl(fyra) inne på samma tankebana att du kanske skrev den där texten som del av en bok eller film. Om man har det i åtanke + att jag trodde du var manusförfattare, så tycker jag inte att min kritik var out-of-place. Men som sagt, jag tar tillbaka kritiken.
Förresten satt jag på ett laggigt internet när jag postade sist, så det var(självklart) inte riktigt min mening att skicka samma inlägg tre gånger på rad haha

Så för att gå tillbaks till vad jag inledde det här meddelandet med, vad är meningen med din tråd OMGClayAiken? Vad är det du vill och hade hoppats(kanske fortfarande hoppas) få ut av den här tråden?
Du avslutar ditt topicinlägg med att du undrar om fler människor tänker som du, är som du. Vi behöver inte kalla det för "söka gemenskap", men det ämnet är ändå det enda intressanta tråden har kommit med.
Jeffi skrev en teori om att det säkerligen finns människor där ute som inte har fått någon diagnos alls men ändå besväras med symptom som kan liknas vid dina men att de lyckas hitta vägar runt det på egen hand och lever relativt "normala" liv. Sen har även flera i tråden skrivit att de själva får tankar som kan liknas vid dina.
Jag tycker som sagt att just den diskussionen är det enda som har varit intressant i hela tråden, resten har varit en enda stor bajsorkan med folk som missupfattat dig/tråden och folk som har attackerat dig.
Gå tillbaks till det nu istället, som du avslutade ditt topicinlägg med, och försök ignorera eller ge korta svar till idioterna(även om det inte är lätt), om du nu verkligen inte bryr dig om vad folk tycker/tror om dig.

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2008-11-21 05:51
marvingaye

Själva grejen med tråden är att jag startade den för att jag var den ända här på whoa som tänker och tycker som jag var. Eftersom jag inte träffar likasinnade IRL så hade det varit kul att byta tankar och funderingar online. Så jag tar tillbaka det där med gemenskap. På ett sätt är jag här för en gemenskap, men inte i den mån om att hitta "kompisar" or some hit like that.

Okay jag trodde du spammade bara för att framstå som ett rövhål. Inte lätt för mig eller någon annan att veta.

Varför trodden har varit "luddig" är för att jag har fått så mycket sjuka frågor

"Tänder du på det" - måste vara en av de dummaste.

Och som om inte det vore nog, så sitter det folk och skriver att jag är sjuk. Nääääähääää, är jag verkligen det? Jag trodde jag var frisk som en nötkärna. Jag trodde ALLA går det psykologer och läkare (psykiatriker) varje vecka. Jag trodde alla åt mediciner. Jag trodde alla var aggressiva.

Som fyra säger..Jag vet nu att jag är sjuk. Jag känner det inte själv. Men eftersom endel av er faktiskt är väldigt duktiga på att prata så har jag lättare att berätta om vad jag har gjort mot människor. Plus att jag får det berättat för mig varje vecka. Så jag vet ju att jag har ett problem även fast jag inte ser ett problem i de handlingar jag gör. En tjej jag börjat snacka med på msn som skickade ett PM här på whoa, vi snackade om hur destruktiv jag är mot andra människor. Jag försökte sätta mig in i deras sists men jag fick ingenting, det var helt tomt. Hon tyckte säkert att jag var världens idiot, men vi kunde ändå hålla ett långt och innehållsrikt samtal.

Slutsats ; Tråden har blivit luddig pga för som bara skriver skit. Och skriver de bara skit, så svarar jag bara med skit.

Vad jag vill säga är att, tråden blivit luddig för att många i tråden vet inte hur man skriver på ett bra sätt. Jag behöver inte någon som berättar för mig att jag är sjuk, för jag vet det nu.

Och nej, det är inte lätt för dig eller någon annan att veta att jag inte är manusförfattare även fast jag skriver manus. Och som sagt, novellen var bara en mall. Jag skrev ner allt och sen skrev jag om allt igen. Och ja, det var en jävla massa stavfel och grammatiska fel, och det såg jag ju efteråt när jag rättat allt och gjort den snyggare.

Å jag kanske framstås som en jävla idiot när 30 personer är emot mig hela tiden och då försvarar jag mig bara, istället för att hålla på å hota folk som en del av er har gjort.
Personligen så skulle jag se att någon tog bort denna tråden, för i nuläget så ser jag ingen mening med den. Jag fick en tanke om en tråd som kunde blivit bra, men mycket av det blev jävla bajs faktiskt. Sååååå......i fortsättningen kommer jag bara svara på inlägg som har något att berätta....

2008-11-21 06:05
Oj blev lite knas där i första meningen....

Jag ville starta tråden för att SE om jag var den enda på whoa som är som jag är....

2008-11-21 15:09
Mjo, folk på whoa har en tendens att gå emot trådskaparen oavsett vad tråden handlar om. Så det var väl kanske ingen överraskning att det blev så här, speciellt med tanke på hur kontroversiellt ämnet är.
Jag antar att du i alla fall fick svar/kontakt med några personer, kanske genom PM eller nåt. Så tråden var väl inte helt onödig.

2008-11-21 18:07
haha ah marvin ska bli mindre okontroversiell, "fan planera du dina mord, de gör du rätt i, glöm inte hitta likasinnade istället för att söka hjälp."

obs ironi
LEGALISERA CANNABIS

2008-11-21 18:15
haha ah marvin ska bli mindre okontroversiell, "fan planera du dina mord, de gör du rätt i, glöm inte hitta likasinnade istället för att söka hjälp."

haha, härligt där.

Tack för att du bidrar med ett perfekt exempel på människorna jag talade om innan.

2008-11-21 19:38
Varför får du vandra fritt när du när som helst kan döda en människa?

Jag fattar det inte bara.
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Groupie

2008-11-21 22:18
OMGClayAiken P21

arbetslös?
nej, jag är student, huruvida du tycker det är relevant eller inte.
Groupie

2008-11-21 22:24
Eftersom jag inte träffar likasinnade IRL

extremt vanligt samtalsämne att ta upp.

Ey, brukar du fundera på att tända eld på katter, slicka på barn och skjuta brudar?

2008-11-22 02:40
Lepra

Brukar du fundera på att utnyttja tjejer? Kanske säga att dom är vacklra men ännu vackrare när dom poserar i sexiga underkläder? Brukar du stå utanför daghem och titta på barn? Kommer det fram en lärare å frågar va fan du sysslar med, brukar du då säga att du tittar när ditt barn leker? Brukar du titta på bajsporr? Men när du blivit upptäckt så säger du bara att en "vän" gav dig en länk på MSN!

2008-11-22 02:44
slangan

Håll käften, du är en idiot. Läs igenom tråden en gång till!
Groupie

2008-11-22 03:27
OMGClayAiken P21

Haha vad fan snackar du om?

Förklara din poäng och sluta verka schizofren.
Lättare att föra en diskussion då.
Så slickar du på barn?

2008-11-22 05:13
Lepra

börja använda din jävla hjärna så kanske vi kan fortsätta snacka. Men du framstår som en dryg jävla horunge jag vill slå ihjäl när du sitter där bakom din skärm och är CP!!!!!!!!!!!! jag är trött på att snacka med en retard som dig, så håll käften eller kom tillbaka när du har något du vill säga som tillför någonting. För just nu känns det som att du vill få mig arg och grattis du lyckades. Träffas vi så bjuder jag på en kopp kaffe som pris..Jävla hora gå å dö för fan!!
Groupie

2008-11-22 17:34
OMGClayAiken P21

Haha, du är bara för komisk.
Du undviker det jag skriver, mina frågor och mina kommentarer och svarar som en sur unge och påstår massa skit,
men fortsätt vara ett labilt barn då och fortsätt övertyga folk om hur barnslig du är.

Din enda mening med tråden verkar vara att hävda hur cool du är som är som du verkar.
Vilket får mig att uppfatta dig som överdrivande.

2008-11-23 17:52
OMG spelar inte du jävligt högt på typ FTP osv?
my name is xelly smelly

2008-11-23 20:53
Fniss.
Jag tror att någon försöker skapa myten om sig själv. Men någon behöver uppenbarligen läsa på mer om antisociala personlighetsstörningar och se färre filmer om seriemördare.

2008-11-25 17:09
Nu har jag inte läst hela tråden men varför är folk så galna? Tvilar på att han inte ljuger men i vilket fall så låter på er som att han har våldtagit ett helt dagis, styckat och ätit upp dom, ungefär.
Groupie

2008-11-25 18:14
Snara.

Eller också menar vi inte det, ungefär.

2008-11-25 20:05
Förklara vad grejen är då? Och att folk på whoa går på sånt här, gång på gång på gång.