I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Döda någon?

Övrigt - Blandat

Producent

2008-11-17 22:28
ricoyeo nej men jag dig :*

OMG, jag har också noll tolerans mot människor som gapar på mig! iallafall för fel saker. och sedan är det som du säger, man blir arg när folk tolkar saker på sitt sätt och sedan vägrar lyssna. man borde införskaffa debattkörkort, så slipper man sådant.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-11-17 22:39
fyra F25
Du låter som en smart jävel. Det är synd att det inte finns fler som dig här i världen. Vi kanske hade haft mindre folk som Eric Harris eller Dylan Klebold eller Pekka-Eric-Auvinen eller den senatse stjärnan, Matti Juhani Saari. Och det är inte att dom bara tolkar mig fel, det är att dom citerar mig fel. Det är att dom säger att jag gjort något för att dom själva tror att det var så jag menade.

- Oj här har vi någon som inte skulle känna ånger ifall han dödar en förskoleklass, let's put him to the test. Question number ONE ; Are you --

Men som sagt. Jag visste att inte alla skulle vara som dig, eller pusherman, eller joel, eller andra människor här i tråden som man kan prata med normalt utan att man måste illustrera varje mening med en smiley.
What would Brian Boitano do?

2008-11-17 23:20
hahaha asså shit fattar inte att vissa 18+ kan vara så omogna men ändå seriösa xD

men skönt att alla slutat jävlas nu, everything's back to normal =)

illustrera varje mening med en smiley.

det är först nu som jag märkt att jag gör så.

ontopic:

1. Var det någon speciell vana eller händelse som ledde in dig på "the wrong path"? förstår såklart om det är något du inte vill nämna. Nu menar jag inte att du ska hela din barndom med 4000 ord, utan beskriv i stora drag.

2008-11-17 23:30
C-ro P16

Har inget bra svar på din fråga. Hur bra detta kommer bli, det kan bara du avgöra. Men lär man sig att allt man gör är skit. Försöker man prestera för att göra någon stolt - men får ingen feedback - då isolerar man allt inom sig tills man hittar något som kan göra att man får ur sin jävla ilska och all sin frustration. När jag var liten så exprimenterade jag mycket med hundar och katter. Hur smärta kan djuret ta del av? Katter håll inte ut så länge så jag började med att sno hundar som väntade utanför Konsum där jag bodde. Men första gången så kom kärringen ut och frågade va fan jag höll på med, jag svarade bara att jag trodde att det var min mammas hund för den såg exakt likadan. Men vi hade ingen jävla hund. Vi skaffade det senare efter tjat i år om att min syster så jävla gärna ville ha en hund.

Detta är ungefär vad psykologer har sagt till mig. Dom tror att dom är så jävla smarta och vet allt. Faktum är att dom bara njuter av att kunna ställa diagnoser på människor utan att patienten ifrågasätter dom. Och det gör mig så jävla förbannad. Men som sagt jag har inget bra svar på din fråga så du får nöja dig med det jag skrivit ner.

2008-11-17 23:50
Asså varför eggar folk omgclay för? är det för att han skrivit ett flertal ggr att det är just det som får han på sådana här tankar? om så är fallet bevisar ni ju hur socialt missanpassade ni är gentemot individer som T.O.M självmant söker hjälp/svar på sina frågor utanför dörrar med "vetarna" (nu på ett internet-forum)

Visst många saker som försigår i hans huvud är inte vad som försigår i "standard" människan, men ni ska inte döma ut honom för det, han är ju medveten om sitt problem och försöker ju tygla det, DÅ ska ni fan inte komma och "testa" honom, det kan ju faktiskt slå bakut och han kan skada någon i sin omgivning just p.g.a det ni just eggat han till.

Tänk lite längre, han gjorde inte tråden för att bli eggad till sin ilska, det är ju bara fel o sjukt att provocera här.

FUCKIN JÄVLA RETARDS!
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-11-18 00:03
Virtual_Sexuality P21

Jag sökte inte hjälp självmant. Inte lätt för dig å veta men faktum är att jag har haft kontakt under min barndom med psykologer och eftersom mitt beteende aldrig har förbättras (enligt dom) så har dom valt att hålla mig strängt i koppel i risk för att saker och ting kan ske.

Kommer jag inte till mina möten som jag har varje vecka så kommer dom hem till mig. Jag vet inte om jag är den enda i Sverige som har det så , men jag hatar det. Jag vill inte ha dom i mitt hem. Det känns som att dom inkräktar på mitt område ifall dom sätter sin fot innanför min dörr. Så ofta blir det att jag försover mig eftersom dom tycker att jag inte tar det på allvar. Vilket i sin tur leder till att jag måste ringa till dom för att säga åt dom att inte komma hem till mig, utan att jag bara försov mig och är på väg nu.

Men det känns skönt som satan att du vet hur jag tänker utan att jag behöver berätta det. Hade jag varit homosexuell och hade förmågan att kunna bli förälskad så hade jag förmodlingen raggat satan på dig. Men det vet vi inget om än så länge.

2008-11-18 00:03
virtual sexuality håller med helt

2008-11-18 00:04
Har skumläst inläggen i den här tråden och tror mig ha fått en någorlunda nyanserad bild av läget. Om det jag skriver känns helt främmande så är det bara att ignorera då jag i sådana fall måste ha missuppfattat läget fullkomligt.

Jag ser precis samma problem som trådskaparen när det gäller att kategorisera människor med diverse "störningar" eller andra beteenden som på något sätt "avviker" från normen.

Ett typexempel på vad som händer när man ordnar personer i olika fack fick jag uppleva när en kompis lillebrorsa diagnostiserades med ADHD. Innan diagnosen fungerade han helt normalt, undantaget ett stundtals hetlevrat temperament, med goda sociala kontakter och framgångar inom såväl idrott som utbildning. När han sedan fick stämpeln ADHD i pannan tvingades han att gå på specialundervisning, trots att han var bland de bästa i klassen, och halkade därför efter i skolarbetet. Hans tränare uppgav helt plötsligt att han inte gick att samarbeta med, trots att det tydligen fungerat i flera år tidigare, och han förlorade sin största fritidssysselsättning. Med avskiljd undervisning och "utfrysning" från sin idrott förlorade han alla sina kompisar under en ganska kort tid. Efter lite mer än ett år drabbades han av en svår psykos som han ännu inte återhämtat sig från. Detta var över fem år sedan nu och han går fortfarande på tunga mediciner samtidigt som han förflyttas mellan olika "behandlingshem".

Angående ditt fall så tror jag absolut inte att vår "gemensamma" värdegrund passar alla, men eftersom att "vår" moral är så starkt befäst i allmänheten så blir det väldigt tydligt när någon väl avviker ifrån vår uppfattning om vad som är "rätt" eller "fel". Det här problemet kommer inte att lösas av en förslappad vårdapparat utan det handlar snarare om att du själv måste(?) minska avståndet till det normativa beteendet och kunna relatera konsekvenser till handlande.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Producent

2008-11-18 00:18
C-ro
1. Var det någon speciell vana eller händelse som ledde in dig på "the wrong path"? förstår såklart om det är något du inte vill nämna. Nu menar jag inte att du ska hela din barndom med 4000 ord, utan beskriv i stora drag.

personlighetsstörningar KAN i några fall delvis bero på genetik. så men behöver inte ha vart med om otänkbara saker för att få dessa dragen. ja, iallafall enligt studier. allt psykologiskt är ju relativt, så det finns liksom ingen konkreta bevis för att det skulle vara så. men hoppas att du fattar vad jag menar.

virtual: right on!

OMG: ja det är sorgligt med människor som tror att du är känslolös bara för att du är "gränsblind". och jag skulle faktiskt vilja försvara ditt morbida intresse med att ALLA människor är intresserade av det morbida, men vi som känner gränser, känner helt enkelt gränser. och gör inte sådant för att vi känner gränser.. bra förvirring. men du och ni fattar vad jag menar, eller hur? huvudsaken är att du fattar att du vet att det är en gräns mellan liv och död och att du råkar illa ut om du skadar någon. mer än så behöver du inte veta. och jag vet att du har självbevarelsedrift, även om du inte kan känna det för andra. så det kommer att ordna sig!

människor som ska utmana dig kan gå ut och reta björnar i skogen istället, enligt min mening.. för det är förmodligen samma thrill dom är ute efter
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Groupie

2008-11-18 00:30
haha
du fortsätter undvika frågan.
Är det bara kul för dig att sitta och vara "dig själv"?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-11-18 00:44
ricoyeo F19

Lägg av med dina jobbiga oneliners hela tiden. Väldigt störande med folk som ska kommentera allt men egentligen inte har nått alls att säga om saken dom vill bara vara med i leken.

OMGClayAiken P21

Läser gärna dina texter för det här var verkligen intressant enligt mig. För jag tror nämligen inte alls på psykiska sjukdomar. Damp, PMS os.v tror jag lika mycket på som jag tror på jultomten. Jag tror inte att du skiljer dig från en enda människa i tråden förutom att du valt att prioritera just det här med att mörda i ditt liv.

Ungefär samma som Mangnus Betnér sa om att alla är bisexuella. Vissa väljer bara att ligga med det ena könet för att det är det dom trivs bäst med. Man kan skylla på många saker när det kommer till våld, men som jag sa jag tror att varenda person i tråden är lika mycket kapabel till att mörda nån som du är. Den enda skillnaden är att vi inte tänker på det dagligen och därför inte blir lika insatta i just det. Tänk om lösningen är så enkel att du bara ska hitta nått i dit liv som verkligen brinner för i livet istället för att mörda, vem vet kanske du är en ass grym författare som har väldigt livlig fantasi som bara väntar på att bli upptäckt.

Testa på lite saker som kan få dig att glömma det här med att mörda, och sluta se dig själv så annorlunda från andra. Du har fått höra att du är "sjuk" och börjat tro på det själv på grund av nån placebo liknande effekt.

Hur som helst så läser jag dina texter gärna som sagt. Tack för mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-11-18 00:45
Jeffi läskigt att du sa grym författare för hans texter är inte dåliga alltså

2008-11-18 00:48
Btw.

potatissuger gav ett väldigt bra exempel på det jag menade med placebo effekten. Man kan nog göra vem som helst till psykiskt sjuk så länge man gräver tillräckligt djup i en människas tankar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-11-18 00:48
Jeffi alltså du vet att du inte kan välja att "tro" på psykiska sjukdomar när dom är faktum.
fast jagh ar för mig att du är religiös. så det är ingen idé att snacka med dig. jag brukar ha en ovana att bli frustrerad på människor som har bestämt sig för en sak, och sedan vägrar rucka på sin uppfattning (som religiösa oftast är)

2008-11-18 00:57
Vet inte vart du fått för dig att jag är religiös? Jag är faktiskt atheist. Så du tycker att allt som är onormalt måste vara "sjukt" på nått sätt? Om alla var så kallat psykiskt sjuka så vore det helt plötsligt normalt.

Vad är det som bevisar att en människa är psykiskt sjuk? Deras kroppar/hjärnor rent som organ fungerar likadant som våra. Det är bara hur dom används som skiljer sig. Han är inte psykiskt sjuk. Han har enligt mig bara ett annorlunda tankesätt.
Groupie

2008-11-18 01:01
Jeffi

Skönt inlägg, jag förstår dina tankar, men att säga att psykiska åkommor inte existerar är nog överilat, men ditt inlägg är intressant, och jag tror att se sig själv som udda rättfärdigar en väldig massa saker.

Så det är något alla "udda" personer behöver tänka på.
Producent

2008-11-18 01:14
jeffi. jag förväxlar nog dig med någon annan kanske.
njae. psykisk sjukdom GÅR att lindra med tanketräning. men man kan inte tänka sig till en psykisk sjukdom. om du fattar vart jag vill komma?

ja klart att om alla var likadana så skulle det anses som normalt. precis som det gör nu.
för att definiera en psykiskt sjukdom: det är något man lider av på ett eller annat sätt. även om det inte är direkt så kan det vara indirekt. ett bra exempel är schizofrena som är psykotiska utan sjukdominsikt. dom förstår inte att dom har vanföreställningar, men känner sig utstötta och förvirrade för att ingen annan förstår det som dom är HELT säkra på att dom vet. och i många fall tar folk avstånd till sådana som har sånt problem.

hopaps jag itne formulerade mig konstigt nu. jag har en tendens att göra det

2008-11-18 01:16
Så klart finns det sjukdomar som påverkar själva hjärnan, vänstra delen av hjärnan är större än den högra, nån del av hjärnan är skadad rent fysiskt osv.

Men alla rent psykiska problem som beror på tankesättet är enligt mig inga sjukdomar. Vad som rätt och fel att tänka är nått vi människor har byggt upp. Alla regler och normer är gjorda för att vi ska kunna fungera som ett samhälle.

Finns nog inte en enda människa som tycker om samma saker och håller med till punkt och pricka om nånting här i världen. Allt handlar om att mötas halvvägs. Jag tror faktiskt att i TS fall så kan han bli så gott som botad helt bara han lär sig att urskilja verklighet från fantasi och hitta nått annat i sitt liv som han verkligen älskar.

Sen tycker jag att häxjakten i tråden från vissa av deltagarna i tråden gör mig mer orolig än ts gör. Som jag sa så tror jag att ts är/kan bli en helt normal människa precis som ni är och ändå vill ni "avliva" och sätta han i fängelse. Tänk om ni satt i styret och bestämde över ett land så skulle alla som tänker olikt från er genast brännas på bål.
Producent

2008-11-18 01:39
jeffi. jag fattar din poäng med det. men jag är för inläst/erfaren av psykiska sjukdomar för att kunna lita på det tankesättet.

och att lära TS att få empati är som att lära en med grov dyslexi tankesättet med ord och logiken med bokstäver. eller man kanske skulle kunna göra en liknelse av det.

tänk dig någon som är blind, och har vart det hela livet. den människan kan ALDRIG förstå den mentala kopplingen vi har med det visuella. dock så har han förmodligen skapat en visuell fantasi inuti huvudet, med alla former som han har känt sig fram hela livet. men han skulle aldrig kunna relatera känslor och sådant som man kan få av att titta på vacker konst eller vad som helst. dock kan man BERÄTTA känslorna för honom, och han skulle kunna förstå nått sånär hur det skulle kännas.
Producent

2008-11-18 01:43
oj. jag råkade skicka innan jag var klar.

det jag vill illustrera med den liknelsen, är då att den "mentala kopplingen med det visuella" ska likna det vi kallar för empati. och hans "egna visuella värld" är dom känslorna han har för sig själv. alltså att han lever i sin egna känslovärld. och att "när vi förklarar känslan med konsten" för honom, så menar jag att det går att beskriva. han fattar poängen, men han kommer aldrig kunna känna det själv.

2008-11-18 02:07
Empati och sympati är något många saknar men även nått man kan leva utan. Han behöver inte lära sig varken empati eller sympati för att fungera som en vanlig människa. Rätt och fel är det enda som behövs och dessa kan läras på flera sätt.

Tex den gravida kvinnan TS pratade om. En människa med empati hade låtit bli att knuffa henne med tanke på att hon hade kunnat få missfall, en annan hade låtit bli för skadeståndet han hade blivit tvungen att betala ifall hon skadade sig eller fick missfall. Den tredje hade låtit bli för han inte vill bli påhoppad av dom andra passagerarna på tåget.

Ts saknar både sympati och empati så han hade inte tagit det första alternativet, han är inte heller rädd för döden eller att någon ska skada honom alltså hade inte heller det tredje funkat. Men så länge han har livslust och nått han vill hålla på med så hade det andra alternativet funkat.

Om han var författare hade han tänkt "jag kan inte skriva klart min bok som kommer bli stor säljare". Han hade inte knuffat kvinnan/tjejen i fråga och alla hade varit glada och nöjda. Ingen behöver veta anledningen till varför han inte gjorde det så länge han inte gör det. Alltså funkar han nu som en helt vanlig människa precis som alla andra.

Jag håller med om att det säkert finns vissa extrem fall som är helt bortom förhoppningar men i ts fall så skulle han kunna leva ett helt normalt liv som alla andra.

Producent
Allvetare
Filmnörd
Bloggare
Pirat
Pokerspelare
Fantasifull
50% svensk
Politiskt ointresserad
Sportligt ointresserad ( undantag för poker )
Djurhatare ( undantag för spindlar )
Manusförfattare
South Park- fanatiker.
Religionhatare.

Från TS press, låter det här som en mördare för dig? Låter det som en person som skiter i allt och alla inklusive sig själv och endast lever för att en vacker dag explodera för att mörda nån?

Nu blev det en aning långt inlägg men hoppas du förstår hur jag menar och orkar läsa.
Groupie

2008-11-18 02:27
Jeffi
point taken.
Producent

2008-11-18 03:02
jeffi. jag tror vi är på samma sida. men att du har uppfattat mig fel. jag har aldrig påstått att han är en mördare, det tror jag inte heller.

ja klart man kan lära sig att leva utan det. men jag hade uppfattat ditt inlägg som att du trodde att man kunde -tänka- bort psykiska problem. och att han skulle kunna kunna få empati/sympati bara genom att tänka. det var det jag försökte förklara att det itne gick! och därmed liknelsen jag gav.

2008-11-18 03:23
Istället för att skicka massa jobbiga PM så kan jag klistra in min "novell" or whatever här så kan ni läsa den om ni orkar. Detta är den nyaste jag gjorde, och jag skrev den i går morse och var klar klockan 6 på morgonen med den. Har inte orkat ändra alla fel i den, så ni får ha överseende med det. Enjoy!

Yeah you can call me a fuck up - I don't care one bit.
Yeah you can say my life is useless - I'd tell you to continue.
Yeah you can tell me that I'm ugly - I'd tell you you're fat.
Yeah you can point out my mistakes - I'd tell you "look who's talking".
But if you criticize me I will fucking blow your mother fucking head off.

I had a girlfriend once. She was that type of girl you could have fun with 24/7. She had a wild spirit down in under. She was an excellent cook. She did most of the cooking in our house. She had two kids. Twin girls. Mary and Sussie were their names. I never liked those spoiled brats. They pointed at something and my girlfriend would buy them the item. She was pretty stupid when it came to money. Every goddamn month we struggled with money. Especially in the end of every month. She didn't realize what we had to pay until she saw the pile of bills on her kitchen table while her drank her coffee.

One day we went out to eat with the girls. They loved burgers so we drove to Wendy's and had some burgers and fries and all that shit. Me, I can't eat burgers 'cause I'm a vegitarian. So I just sat there with my banana milkshake and tried to find my happy place.

Happy Place

It's always green. The sky is blue. No one's around to bother me, ask me for anything. Everyone says " Yes sir" "Will do sir" "No problem sir". Service with a big smile. When I wanna get here it's usually impossible because of all the noise around me, but when I finally do, I'm happy as a mother fucker. You have all these comfortable pillows under big oak trees. The wind is mild and warm. You never sweat or freeze in my happy place. You're never sad or disappointed or depressed - you're euphoric.

Evil is just a shadow of light

We got back into the car. We drove a folks wagon with the must uncomfortable seats ever put into a car. My girlfriend Sherly asked me if I had gotten any replies back from the applications I sent last week , about a few jobs I applied to.

- No I haven't , probably never will either. I said and looked out the window. Winter was about to come. You could already see snow falling down. I fucking hate snow. The kids love it - but they're pretty retarded too so I don't blame 'em for that.

- You gotta take off that bag you've got on your head and start searching for something to do. I can't fucking have you in my house, not doing anything, but sitting at the computer playing your fucking retarded game about cards that has to make a flush or straight or a full house. You gotta take what you can get and stick with it. Sometimes I wonder why I'm still with you. Sherly had something on her mind but she was talking in riddles.

- Whatta fuck are you telling me? Got someone new, stashed under your table? I said.
- Don't be silly Rick.
- Silly? You're the one saying you don't wanna be with me.
- No I -I never said that.
- No not with those words but that's what you meant to say.
- If I didn't wanna be with you I'd leave you long ago.
- Fuck that.
- What about you? How come you're never in bed with me when I get to sleep? Got someone online that fancy your taste?
- Yeah, I got like a million fucking birds out there who just wants my big juicy cock in their vagina. And some of them wants me to scream dirty words at them. So every time I scream whore out loud, it's not me losing a pot in poker, it's be dominating the chick on the other side of the screen.
She actually thought I was serious for a moment. She looked at me.
- What? Shouldn't you , like, be looking at the road? I mean I know I've got a pretty face but it's not that pretty to get us in a fuckin' car accident.

2008-11-18 03:24
She was speechless. We drove up to the parking lot. The girls hadn't heard a fucking thing that we had talked about. They're 8 years old and already got an iPod each. When I was 8 I didn't need a fucking iPod to be happy. But Sherly was an easily tamed cat who didn't argue with her "angels". If they wanted an iPod they got it. Hell, they even got a fucking car that goes 15mph and runs on insanely expensive batteries. But when I was 8 years old, I didn't need a fuckin' car that goes 15mph and runs on batteries- to be happy. Sherly got out of the car. She turned to Mary who said she wanted another color for her iPod, I guess red was dead.

- Mary , I want you and your sister to go straight to your room and pack a bag with clothes, we're going to grandpa for a few days.
Mary got exited and ran up to Sussie and told her what the fuck was going on. I didn't want 'em to leave, I hated the old man. You couldn't hear a fucking word he said.

- Wait, you're off to Blue's house? When did you think about that?
- I just need some time away from you that's all.
- Some time? Right. Are you mad about my sarcastic speech about the million birds earlier in the car?
- I know you and I have our difficulties and we need to try and figure out what the next move is.
- Well the next fuckin' move is NOT that you and the fuckin' girls are going out to Blue's house, and that's that.
- You're not my boss, you can't tell me what or what not to do.
- I am telling you now, you walk out on me and drive off - you're history
- And you'll be my past and that rhymes with fast, and that's what you're going to be out of my life - fast.

I tried to calm myself down. She turned her back and started walking to our house. I didn't want this fucking bitch to have control. I have the control, I'm the man, I'm the mother fucking man. No pussy ass licking bitch is going to tell me what I think is right or what I should try to figure out. No....no....nooooooo....This is fucking bullshit. I ran after her. She had a ponytail , I grabbed it and pulled her into the house. I threw her on the floor.

- You'll sit there and shut the fuck up!
She started to cry. She had never seen me in this state of mind.
- What are you doing?
I was searching for my dad's .45 in the bedroom.
I got out with the gun in my hand. She stood up, trying to flee with the girls and two sport bags under her arms.
- Is that what you wanna do? Run out on me? Huh? WHORE!!!
I smacked her in her face. Mary and Sussie started to get scared. I told them to get into their room and play music. Very loudly. They got in. Locked the door. I looked at Sherly. We had this moment of total silence. Fiona Apple and Across the universe was playing from the girl's room.

- Don't make me you fucking slut.
She took a napkin from the table and dried her blood off from her mouth.
- Do what?
- You know what.

Sherly was never that christian but somewhere down the line she guessed that this was the right time to start praying. I was in the kitchen. She sat on the floor with her back against the wall. I could hear her whisper quietly. I got right back to her.

- You can stop doing that now.
A long pause happened.
- Are you going to kill me with that?
- Let's see how good your so called God is. I will give God 30 minutes to save your life. After that I will kill you and your children. And you better pray for the ladies inside their room too if you want God to save their poor souls.
- What happened to you? You're a fucking lunatic.
- I would start praying if I were you. Time fly when you're about to die.
- This is unreal.
- No, not really. This is every day events. You just think it's unreal because you always thought that this would never happened to you. But think again sunshine, this is very very real.

She started to pray.

2008-11-18 03:25
- C'mon honey don't be shy. If I can't even hear your goddamn prayers , how do you expect God all mighty to here you?
- Shut the fuck up!
- Now honey, you shouldn't curse when you're about to enter God's house. He don't take kindly to folks who uses the F-word or the B-word even the N-word.
- Dear God all mighty, protect me in this hour--
Hour? I said half an hour. Think I got all day to sit around and watch God come down and save you?
- Dear God protect me from this evil event who has gone way out of hand. Protect my girls, they don't deserve this--
- They don't deserve this? What, are you nuts? They're like the most inhuman things I've ever seen. They don't know the meaning of poverty or the words Thank you for this delicious dinner you cooked for us today, we are so very very very very very very very very grateful.
- Please God make this fuckin' asshole shut up. Or better, use mind control on his ass and make him blow his fuckin' brains out.
- You can't ask God to kill sweetheart. Haven't you read the bible? Thou shall not take a man's life , or whatever one of the first commandments say.
- Please whatever I said or did, I'm so sorry.
- What for?
- For everything-
- Sorry my little blueberry cake.It's gone on for long for Pete's sake.

Mary came out.
- Mom, Rick, what are you doing?
- Get back in your room Mary, mom and I have shit to talk about.
- But what are--
- I said now Mary.
- But--
- NOW MARY!
- Don't scream at my girl.
- I'll do whatever the fuck I want. Like this.

I grabbed Mary by her neck and licked her gently by the ear. I started to touch her on her stomach and lifting her t-shirt up. Her belly button was so cute.

2008-11-18 03:27
- You sick mother fucker. Sherley said in anger.
- 20 minutes left darling. You'd better start hoping for something big to happen. But it looks like God has turned his back on you. Since I started the death clock I've screamed at one of your kids and sexually molested it. I guess God dosen't like children.
- Say honey, why don't you go in and join your sister for a while.
Mary was crying. She was shaking. She seemed nervous. I think she knew what was happening, and what was going to happen if this God of Sherly's didn't appear.
Sussie had crawled under her bed. She was always the pussy one. She peed in her bed at nights because she thought evil witches was outside the window. Talk about schitzofrenia.

I got into the bath room. I had to pee. My bladder was about to bust. I kind of felt good about myself while I stood there. I knew this was the end for me too. I didn't care that much. But I knew she cared, she had all these crazy dreams of getting a good job. Be happy on a farm or whatever with her two twin girls running around with sheep and cows and pigs and all the other ugly disgusting animals you have on a farm.

The cat Sherley bought at christmas had gone up. She slept much, we hardly ever saw the damn thing. I took some acetone and poured it over the cat. The cat thought it was water and we all know how cats just hates water. Probably why they all smell so fucking bad. They clean themselves with their tongue, and how good does a cat smell in it's mouth? I wouldn't wanna know.

- Hey Sherley , you want me to turn the lights on for you. I mean. If God comes and see that everything is so dark here he might think he's in the wrong house.
- Yeah whatever.
I took a book of matches and threw it on the cat and she lit up like a christmas tree. The cat ran out in the hallway. Trying to roll over to put the flames out.

- Are you fucking insane? That's my cat you asshole.
- I don't think it's anybody's cat now. She looks pretty awful , wouldn't you say?
The cat lied dead on the floor. Smoke was moving upwards from the burned cat.
- Alright amigo, 5 minutes left. I bet God is that kind of fucker who waits 'til the last very very last moment and then BOOM crashes his fucking bat mobile into our house and jumps out and fires out a shield that blocks me from shooting him and you. No no wait I've got it. He's going to freeze time like that ugly Asian guy from that show Heroes. And when time starts I'm suddenly standing on a boat with sharks swimming all over the place.
- You got great imagination Rick. To bad you never put it in good use.
- Well, I got you from using it. 2 minutes honey. What are you going to miss the most? Pizza? Sex? Painting your nails red on a Sunday night with re-runs of Oprah in the background on the telly. No. I know what you're going to miss. Me.
- You? Why the hell would I wanna miss you?
- 'Cause if there's an after life you'd wanna get revenge on me. But think of how many souls there's out there in the eternity or infinity or whatever, you'll never find me. You'll walk up to Hitler and try to speak English with that retard and he'd reply Ich you juden? or some shit like that. Of course you'll tell him no, but he's going to see right through you and gas your ass so you'll die for sure. 1 minute honey. Maybe you should've put more thought into them prayers. Maybe you got to lazy. You're sucha lazy ass whore. I wonder if you'll get--
- Oh please shut up, shut up shut up shut the fuck up. I don't wanna here about your fucking thoughts on what's going to happen. I don't care 'cause you're a fucking fuck up. You're ugly and you're worthless. And even if you kill me you'll be a big fucking chicken shit and get caught instead of shooting yourself. You know why? Because you're a fucki--

BANG BANG, you're dead.

- Oh I'm sorry honey, but the producers told me that we had to get this over with as soon as possible, and you just ran out of air-time.
I lit a cigarette. I walked in to the girl's room.
Mary was by her teacup-party-table thing-y.

- Girls , some things in life is just meant to be.
I looked on the wall. There was a poster of Johnny Depp hanging over Mary's bed.
- You like that guy Mary? You like Johnny Depp?
- Yes.
- See that's one more thing that was just meant to be. You were meant to like Johnny Depp ,Sussie was meant to pee in her bed, you mom was meant to be shot in the face , and I was meant to bring you back together with your mom, but in the after life.
- What's an after life? Mary said.
- Well you see. After life is a place where everyone is taking heroine but they don't OD. And girls are fucking with male African men, but they don't get AIDS. Everything there is just what God wanted it to be on earth but we , the human race, are so fucked up that we totally messed things up. We messed God's plan up on having a perfect world.
I could sense that her fear was gone. She knew my next move. She read me like a book. She would've been an awesome poker player.
- I want you to look at Johnny there upon that wall. And I want you to play your favorite song. What's your favorite song Mary?
- Ehm....I don't know.
- C'mon child.
- Ehm..Total eclipse of the heart with Bonnie Tyler.
- Good call. A classic.
She put her headphones in her ears. I could hear the song. I looked under the bed. Sussie was hiding in the dark.

- C'mon out now pussy.
She crawled out like that creature Gollum.
- You like Mr. Depp too?
She nod her head.
- You have a favorite song too?
She nod again.
- Then put it on loud and look at Captain Sparrow over there.

I cocked the hammer. Pointed at Sussie first , because she was the pussy.

2008-11-18 03:27
- God's speed Susan....God's speed.
I shot her in the head. Half her head was wide open and the nice cute little bunny she had in her bed by her pillows wasn't that cute anymore.
- God's speed Mary.......God's speed.
I shot her in the neck and she just slammed into the wall and made a very bloody mess on that wallpaper I just bought and I've put lots of hours to make it look good. Now there was just one more thing to do. Get the fireplace up and runnin'.

Oh say can you see by the river there's a dead bee
Don't look at it to long , just gather around and sing my song
oh say can you seeeeeee the cops might showed up and I must flee
la la la la.----- la.-------la------la-la-la----la-la.

- I love you Mom.

THE END
Producent

2008-11-18 04:07

2008-11-18 04:15
Jag skulle också vilja mörda någon. Helt seriöst. Jag tror att det skulle kännas bra för en stund när man känner hur denna persons liv på några sekunder försvinner.

2008-11-18 16:40
intressant tråd
SKU - SKU - SKULASON!

2008-11-18 17:25
Du påminner (om man ser på sättet du skriver till andra här) väldigt mkt om en snubbe i min klass när det kommer till diskussioner. Han blir förbannad hur fort som helst när något inte är som han vill ha det.. Tror dock inte han har den där sidan om att vilja mörda folk, vilket är tur..

Jag vet att det är "lätt för mig att säga" osv. men försök att inte ta åt dig så mycket och tro att andra vill dig illa. Det är kanske inte mkt hjälp men mer kan jag inte ge..

Groupie

2008-11-18 17:27
Varför skriver du på engelska?

2008-11-18 18:04
Måste säga att jag tycker att din novell är ganska cheesy och förutsägbar. Sen förstår jag inte heller varför du har valt att skriva på engelska. Diverse stavfel och grammatiska misstag gör att jag inte riktigt kan ta det hela på allvar.
Se detta som konstruktiv kritik eller ignorera det helt.

Håller för övrigt med om allting som Jeffi skrev tidigare. Han tar upp många bra punkter.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Producent

2008-11-18 18:12
marvingaye om du faktikst LÄSER tråden, så är det många som har frågat efter att få läsa den, så han postade den här. (jag tyckte det var rätt fängslande historia förövrigt, men det hör inte hit)

och jag tror faktiskt han skriver för sig själv som en terapiform (som han faktiskt skrev?). itne för att människor egentligen ska läsa det, så spela roll om DU gillar det.

jag har faktikst också tänkt på det där med människor som skriver på engelska, och har kommit fram till att det är för att det blir enklare att hålla avstånd till sig själv i karaktären. fast det kan säkert bero på helt andra och olika saker. när mitt EX tog livet av sig så ristade han in diverse enkelska ord på sin kropp. tillexempel "DIE". och jag har aldrig kommit på varför han skrev det på engelska.

2008-11-18 18:32
fyra F25

Men gud vad tur han har som har dig som kan komma till hans försvar när stygga marvingaye ger honom lite konstruktiv kritik angående hans novell.

Jag har faktiskt både läst och deltagit i tråden och jag tycker hela ditt senaste inlägg är orelevant och fjantigt.
Han är en stor pojke, jag tror han kan prata för sig själv.

Producent

2008-11-18 19:32
marvin du kanske tänker ge kritik och rättstava hans dagbok också? och det spelar ingen roll VEM som säger till dig, huvudsaken är att du inser att det var idiotiskt skrivit av dig.

2008-11-18 19:37
Asså den här tråden är määd dramatic, riktigt spännande.
Jag tyckte novellen var bra och spännande, jag fastnade direkt.
Fyra, du verkar ju vara riktigt smart och human. I'm on your side

Så alltså: Jag sitter som klistrad i den här tråden, i fall ni undrar
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!

2008-11-18 19:38
OMGClayAiken P21

seriöst gå och lägg in dig på psyket och få lite hjälp fyfan... enda sättet att få hjälp mot de innan du skadar nån ordentligt och jag tror hela whoa kan hålla med om att du ska lägga in dig på psyket ett tag.

2008-11-18 19:45
fyra F25

Gulligt att du känner att du måste försvara honom, jag tycker inte alls att han behöver det. Speciellt inte över något sånt här. Han är intelligent nog att kunna tala för sig själv. Dessutom känns det inte som att han skulle ha gjort en så stor deal över vad jag skrev.

Detta är en novell om du nu läste igenom det, ingen dagbok. Han skriver dessutom själv att han är manusförfattare på sin presentation så min personliga åsikt och konstruktiva kritik är inte alls orelevant eller "idiotiskt skrivit".
Han nämner själv tidigt i tråden att han skriver och säger att han gärna delar med sig av sina grejer, folk visade intresse så han delade med sig. Det är inte direkt som att någon tvingat honom att posta sina verk här.
Sluta ta allting så negativt, fyra :)

Producent

2008-11-18 19:56
marvin. whateverrrr! jag låter honom svara för sig själv då. jag tycker iallafall att det var ett idiotiskt inlägg av dig med tanke på att han skriver för att få utlopp. men vad vet jag? han kanske skrev detta till en kommande bok eller något?

2008-11-18 20:04
fyra F25

De flesta författare skriver för att få utlopp för sina känslor och skriver utifrån egna tankar, funderingar och erfarenheter. Han kallar sig själv manusförfattare och detta är klart och tydligt en fiktiv novell. Jag tycker att det du skrev till mig är idiotiskt skrivit. Dessutom nervärderande mot honom.
Att särbehandla honom genom att inte ge kritik åt hans konst och dessutom gå till hans försvar om någon gör det, allt eftersom han har en psykisk sjukdom? Snälla.
Det tycker jag låter helt idiotiskt.

Producent

2008-11-18 22:05
du kan väl förklara vad som är nedvärderande med det jag skrev? snarare så att det är nedvärderande mot dig

2008-11-18 22:15
du kan väl förklara vad som är nedvärderande med det jag skrev?

Att särbehandla honom genom att inte ge kritik åt hans konst och dessutom gå till hans försvar om någon gör det, allt eftersom han har en psykisk sjukdom?

Att särbehandla honom genom att inte ge kritik åt hans konst och dessutom gå till hans försvar om någon gör det, allt eftersom han har en psykisk sjukdom?

fyra F25

marvingaye
Groupie

2008-11-18 23:14
Din novell lämnar tydliga spår av sadism alltså..

2008-11-18 23:46
marvingaye

Det finns ingen anledning till att spamma i tråden. Varför jag skriver på engelska är för att ibland, när vissa scenario ska ta upp så känns det bekvämare och lättare att beskriva det på engelska. OCH JAG VET att den innehåller fel, du behöver inte påpeka det. Jag skrev att den innehöll fel men att jag inte orkade rätta till allt och att ni får ha överseende med det.

Jag antar att du har någon form av tourettesyndrom och bara var tvungen att påpeka det. Och på vilket sätt är novellen förutsägbar? Vad vill du att "Rick" istället skulle göra? Kidnappa Obama och försöka ta hans post som presidentkandidat kanske? Eller han kanske borde ta lite time off från Sherley och gå med i PETA. Hade det gjort det lite bättre?

Jag skriver inte noveller som ska vara oförutsägbara. När såna här saker händer, då vet man oftast vad ekvationen blir efteråt. Man behöver inte vara en projketledare för NASA för att räkna ut att en sån här sak leder oftast till en å samma kosekvens.

Det ska tilläggas att jag har lagt till saker å ting. T.ex så hade jag inte fått ut någonting utav att ofreda barnen-et. Så mycket har adderats.

Ska tilläggas att jag inte är en manusförfattare. Jag skrev till det där enabrt för att fylla ut det hela lite. Visst skriver jag manus men jag är ju ingen bigshot i Hollywood.

2008-11-18 23:48
X-KON P23

Nej inte hela whoa men säkert majoriteten. Jag tycker tvärt emot vad du säger. Istället för att låsa in han och drunkna i sina egna tankar och egga sig själv till ett ännu svårare tillstånd så låt han komma ut mer och se på sig själv som en vanlig människa. Det är nog större risk att du slår ner nån på fyllan än att ts får utbrott och mördar nån.

marvingaye

Tycker att du gjorde helt rätt i att ge honom konstruktiv kritik istället för att behandla honom som psykiskt sjuk. Han verkar tycka om att skriva och även om han har lätt för att bli arg och få lusten att mörda så tror jag ändå han uppskattar kritik. Han har ju inte avsaknaden av att utvecklas och bli bättre bara för att han är så kallat "psykiskt sjuk" som han enligt mig inte heller är egentligen.

OMGClayAiken P21

Du är duktig på att skriva och har fantasi det ser man ju helt klart. Men håller med marvingaye lite där om att det kan bli bättre. Ge det här med att skriva ett försök. Försök att se det som en väg till framgång, rikedom eller vad som helst du strävar efter istället för nått du måste göra för att ventilera dina tankar. Försök att förstå att dessa saker passar bra i text och att skriva/läsa dom skadar ingen utan ger nånting till både dig och läsaren istället för att skada någon.

2008-11-19 00:34
Jeffi
Det här med att man inte kan vara psykiskt sjuk är väldigt förvirrande. En miljon människor har tagit fram fakta på att psykiska störingar göra att en person blir som man blir. En bekant till mig såg programet Ondska på TV3 när dom sände första avsnittet som handlade om Åmsele-morden, dom har du förmodlingen hört talas om. Och Juha Valjakkala satt helt neutrallt, ingen min alls på sitt ansikte och berättade hur man mördar en hel familj. Min bekant sa sedan att han påminde mycket om mig. Det var därför jag ville se det - jag såg aldrig någon liknelse dock.

Min poäng är att, den personen är ju OBVIOUSLY psykiskt sjuk. Fan, även jag kan räkna ut det. Så att säga att psykiska sjukdomar inte finns är som att säga att HIV inte smittas genom blodet, istället så smittas det genom mind control. Jag har inte tänkt gå in i den diskussionen med dig tidigare för jag tänkte att, det går väl över snart. Men att du drog upp det igen gjorde att jag var tvungen att försvara det.

Jag skulle aldrig skriva för pengar. Jag har aldrig sagt att jag är bra på att skriva. Så att ge mig konstruktiv kritik ger ingenting, jag blir bara irriterrad på att någon måste tala om för mig hur mina texter är. Mina texter kommer aldrig att säljas,publiceras, eller på något sätt visas i bildform. Så jag förstår inte riktigt varför du ska kritisera mig? Jag klistrade in allt i tråden för att slippa behöva skicka PM till 40 människor eftersom det i sin tur gör att jag får en sju helvetes massa nya människor på msn och det är bara jobbigt- jag är inte ute efter nya människor - även om de flesta har varit beundransvärt trevliga - och att jag för en gångs skull i mitt liv faktiskt kännt att det här var verkligen kul - att snacka med någon helt ny främmande människa.

Jag har pengar så att jag klarar mig. Så jag behöver som sagt inte att sälja mina texter och jag kommer heller aldrig att utveckla mitt skrivande. För jag vill inte syssla med detta för resten av mitt liv.