I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 2]

Övrigt - Blandat

2009-09-04 21:28
Hehe, när du nu glömmer något, är det ett par du gillar då? Eller känner du mer "nah" när du hittar dem?

Kollade igenom forumen lite här. Verkar som att vi sneaker heads står för whoas två största trådar, inte illa. Det är väl bara en annan grupp, även de nördar, som kommer nära i world of warcraft trådarna.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Poet

2009-09-04 21:33
det som oftast händer när jag snubblar över nått jag inte riktigt var beredd på i garderoben är att dom hamnar i "vad jag har på mig idag" tråden ;)...

vi får nörda till oss ordentligt då! wow folket ska fan inte ha en första plats i största navelpilltråden på whoa! den platsen ska vara vigd åt oss med kicks som intresse! är ni med!?
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-09-04 21:40
Aha! Jag kör genomskinliga lådor till alla mina kicks (vill vara som major), så jag kan inte riktigt ramla över par jag inte vet om. Dessutom har jag kommit ner till "endast" 32 par i min samling så det är inte så svårt att komma ihåg alla.

Ja, vi kan verkligen inte låta wowgänget slå oss. Vi har ju iofs två trådar som är stora så jag tror att vi vinner the nörd legue ganska överlägset i vilket fall.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-09-04 21:47
var köper du de candide o var har du originallådorna då?

om ni vill jaga posts kan ni ju spåna lite om adidasXstarwars.. men de verkar va för lite intresse av adidas här... ni vill mest diskutera nike verkar de som:)
stick the fucking flag up yer god damn ass

2009-09-04 22:10
Ikea har perfekta lådor, 25 kronor styck, 10 för locket (som av någon jävla underlig anledning säljs separat). Originallådorna har jag på en hylla. Tar ju dubbelt så mycket plats förstås, men tycker att det blir snyggt. Skulle ju kosta en del för dig att täcka dina 130 par men du kan ju ta det då och då.

Haha, jag kan faktiskt tänka mig ett par starwarsadidas. De har ju kommit innan men då var det ju inte jättespeciella tycker jag, mest förpackningen som var cool då.

2009-09-04 22:16
skulle få spöstraff av min kära hustru om jag skulle antyda att jag ville ha dubbelt upp med lådor för skorna pga platsen de tar

jo skorna va ju inte så mkt o hänga i granen.. men som du sa så hade man nog köpt de för förpackningen.. blir kul o se vad som kommer nu.. adidas har gjort mkt rätt på sistone så de kan bli riktigt bra.. samtidigt har adidas gjort rätt mkt fel på sistone så de kan bli riktigt dåligt.. hoppas de släpper lite bilder snart

2009-09-04 22:16
Expect to see Darth Vader and Stormtrooper graphics on select iconic Originals styles. Other key STAR WARS™ characters and memorable moments from the films will also be represented in innovative ways.

http://www.highsnobiety.com/news/2009/06/17/adidas-originals-x-star-wars-springsummer-2010-collection-announced/

Jävla whoa funkar inte, går inte att länka.

2009-09-04 22:20
Förresten, när vi ändå snackade UNDFTD för en stund sen så jag hört, ryktesvägen, att de har en ny AF1 på gång i höst. Ryktet säger att det är en del av Livestrong. Hehe, vi får se om det kommer bilder på dem nån gång i framtiden. Kan nog bli rätt fett.

2009-09-04 22:24
just ja.. hade gkömt de.. kommer väl bli skräp då

2009-09-04 22:34
Hehe, en sko med en Storm Trooper tryckt över den känns rent spontant som ett misslyckande tycker jag. Kan inte se hur man kan göra det snyggt.

2009-09-04 22:38
grundregel är ju en bild på skon så är den kass

2009-09-04 22:44
Jag tycker att det kan funka ibland. Finns en del SB modeller med inbroderade grejer som jag tycker är grymma.

Typ

Sen finns det ju massa AF1or som jag tycker är riktigt cleana med bilder på. Men på något sätt känns det som att man inte kan få till en Storm Trooper på en sko på ett bra sätt. Adidas kanske har nån skitbra ide dock, vi får se när bilderna komma.

2009-09-05 02:18
heh, det första felet med dinosaur jr-skon är väl att göra den helt i silver? känns som att nike tänkt fel redan där.. förhoppningsvis slänger inte adidas upp en stormtrooper med laddat gevär på skon utan gör bara en färginspirerad variant likt yoda/darthvader superstaren.

2009-09-05 04:27
Nää, stormtrooper går ju inte o fela.
Var är barnet i er?
kan på rak arm komma på säkert fem
modeller som känns mer fel.
star wars X adidas låter fett.
om sen skon ser ut som kukairöva,
ja då får jag väl ge mig..
Men grundtanken är ju eeeeld?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-05 07:46
Silverskor är ju the shit, efter guldskor förstås!

2009-09-05 08:20
ni hip hoppare gillar säkert denna clyde oxå

oh nej de kom aldrig ut... möjligtvis samples i olika storlekar dock

håller med realidad om att de vore bra om de körde mer som förra star wars släppet men om man läser graphics på skon verkar de ju onekligen som de ska va bilder på de.. o just stormtroopers skulle innebära mkt patent på skon oxå vilket oxå är ett stort problem för mig men som sagt vi får se hur fan de blir:)
Poet

2009-09-05 09:07
en sko helt i guld eller silver som presenterats här ovan, går ju helt bort... hip hop eller ej. Känns mer som en herreys grej... eller? nån guld detalj någonstans eller en silverdetalj någonstans kan vara ok... dom bruna huf 90:orna visar ju det... jag katigoriserar iaf det som är runt airbubbeln som guld på den...

men dinosar jr skorna, vad ska man säga? där är så många fel på den skon enligt mig, så det är inget de hade kunnat göra för att rädda den förutom att skrotat hela konceptet och kommit tillbaka med en helt annan sko...

å den där guldiga AF1:an... den hade kanske varit OK i miniatyr som ett halsband eller nått...

samma gäller clyden...

jag blev rätt besvikan på förra rundan med star wars x adidas... tyckte det inte var så himmla mkt star wars över dom mer än förpacknngen.. hade ändå räknat iskallt med att köpa darth vader skon, men när den väl kom var den inte likadan som den hade varit på bloggarna... på bloggarna var där ju en bild på gamle darth på tungan, men på den som kom ut stod det väl bara "super star" i star wars text på tungan.. eller?
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-09-05 09:23
Hehe, vi har något delade meningar här. Dino Jrs är sjukt heta. Inget som är fel på dem vad jag kan komma på. De sticker inte ut så mycker heller, som Closing Ceremonies AF1an i guld troligen gör.

2009-09-05 09:29
jo precis apeman.. samples såg mkt roligare ut.. för bilder på tungan är ju ok såklart

är väl bra att åsikterna går isär så vi inte jagar samma skor:)
Poet

2009-09-05 09:29
men så är det ju... man gillar olika saker... man gillar olika modeller, märken osv. Jag kan inte komma på speciellt många SB grejer alls som jag tycker är värda att köpa ens på rea på cali... om man säger så, men många andra tycker ju dom är värda att lägga 5xretail på... man värderar det man ser lite olika om man säger så... å tur är väl det, för hade hela sneakervärlden tyckt i concensus så hade 5xretail inte räckt speciellt långt i något fall...
Garderobsrensning 3.0

2009-09-05 11:01
Och det känns skönt att jag är en storlek mindre än de flesta så jag slipper konkurrens här iallafall!

2009-09-05 15:21
Det är väll jag och Candide som slåss om 10,5 eller? Dock ligger han alltid steget före då jag bor så jävla långt utanför stan.
Can't break necks in boxes

2009-09-05 16:00
Eg totalt onödigt o posta här åxå,
då det är samma dudes i trådarna, men skitsamma.
300 schpänn. värt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-09-05 16:02
är man helnöjd så är man... ;)
Garderobsrensning 3.0

2009-09-05 16:03
Whosa. Hehe, det är inte lätt när man bor långt borta. Det senaste har ju SNS släppt mycket på vardagar så jag har ju en ganska stor fördel iom att jag kan dra dit utan problem för jobb.

TheMatt. Vart hittade du dem?

2009-09-05 16:18
Thematt

Bra pickup. Gillar dom där och för 300spänn är det inge snack

Candide

Precis det jag tänkte på. Men det är bara att hassla vidare hehe

För övrigt så diggar jag Eddie Cruz ( frånUndefeated) AF1 från East vs. West packet. UK relase i october och tydligen ganska limited. Men ska nog försöka lägga vantarna på dom ändå. Är jävligt svag för Lakers färgsättningen

Can't break necks in boxes
Skivsamlare

2009-09-05 16:35
300 spänn? Vilket kap!

whosa, ja visst är de feta. Gillar den bruna (East) dj Clark Kent tog fram också.
Yes! In Concert — For the love of music

2009-09-05 17:03
nån slags marknad på gatan där jag bor i Oslo,
alla butikerna flyttar ut o rear krejjor.
skorna är från Sole Service. Norges sns typ.

2009-09-05 18:05
Eddie Cruz doja är ju helt ok, men sulan skär sig ju helt från resten av skon. De borde väl komma till SNS om de kommer till Europa?

2009-09-05 20:02
Hörrni kids. Hur är Ponys i storlekar? Samma som Nike?

2009-09-05 23:03
Jag har ingen aning. Har nog aldrig testat ett par faktiskt. Vilka ska du köpa?
Forumssignatur...<br>
Poet

2009-09-06 01:34
candide

ja, ungf som nike... om du kollar US size...
Garderobsrensning 3.0

2009-09-06 07:18
Köpte hem ett par city wings hi, från 80-talet. Vet inte riktigt om jag kommer kunna använda dem, de är ju lite väl gamla.

2009-09-06 08:39
ä är det PU sula så är det väl inte o rekommendera men en gummisula då kan du ju gott andända de

2009-09-06 08:56
Japp, vet inte riktigt vad det är för sula bara. Men jag tror att det är gummi så förhoppningsvis kommer jag kunna använda dem.

2009-09-06 09:22
ingen aning va de är för skor.. langa upp säljarbilden så får jag se.. vintage nike är alltid kul

2009-09-06 09:26

De är Ponys sätt att rida på Jordan I vågen i mitten av 80-talet. Rätt coola tycker jag.

2009-09-06 09:31
ja shit va jordanplagierade de va.. i med svarta snören ba så blir de fresh.. borde väl va gummisula? men färgen antyder att de skulle kunna va pu.. vad är de på "riktiga" jordans?

2009-09-06 09:33
Vanliga jordan I har gummisula tror jag. Och de gulnar ju med på 20+ år. De där snörena är ju helt absurda till den skon, ser ju fan inte klokt ut.

2009-09-06 09:38
ja de verkar bero lite på.. jag har vissa skor som är från 2000 talet med gulnade sulor o såna som är 25 år gamla o sulorna ser ut som nya.. bberor väl lite på hur de förvarats genom åren

85

84

de som gulnar mest är ju iaf helt klart limmet

2009-09-06 10:33
Vad tycks?

Den är din för 13990 kr

2009-09-06 15:23
apropå fakes på tradera

Hej Emil

Det är inte tillåtet att sälja märkeskopior på Tradera.

Vi tar bort de objekt där vi säkert kan konstatera att det rör sig om en kopia. Detta kan ske utifrån auktionsbeskrivningen eller via information ifrån berörd märkesinnehavare eller dennes ombud.

Vi kan aldrig ta ett sådant beslut enbart utifrån tips ifrån andra medlemmar.

Det är i slutändan alltid upp till säljaren att ta reda på om det objekt som ska säljas är tillåtet eller inte. För att undvika affärstvister samt eventuella juridiska påföljder.

Med vänlig hälsning
Cecilia på Tradera.com

GAAAAH vilka idioter... man måst jobba på nike för o kunna stänga ner auktioner.. jaja då behöver man inte anmäla mer iaf
Poet

2009-09-06 15:31
Vilka idioter! man blir förbannad ju!
Garderobsrensning 3.0

2009-09-06 16:00
candide frågade om min storlek, poo gissade på uk9...fel gissat, kör med en rejäl us11,5 eller 12! Vilket ju på sitt sätt är bra eftersom alla inte har så stora fötter, MEN, endel av de feta grejerna kommer inte till Finland i större än us11, och köper inte sånt som inte jag får på om inte ja får nåt fett svinbilligt...
Hellsinki Sneaker Freak!

2009-09-06 16:14
Candide

Du frågade också om hur utbudet brukade vara på sneaker-träffarna, nedan en liten samling av endel vad som fanns på senaste:

Destroyer Dunk
Mighty Crown Dunk
Nike SB Dunk Low Stussy
Nike SB Dunk High MF Doom
Nike SB Dunk High Pee Wee Herman
Nike SB Dunk Low Medicom 5 Gore-Tex
Nike SB Dunk Skate or die
Nike Air Force 180 Union
Nike Air Max 90 Infrared
New Balance Purple Devil 1
Jordan DMP (AJ6/AJ11)
AJ9 Low White
AJ7 Black/Red/Purple/Grey
AJ4 Wht/Green/Silver
AJ7 "Olympic"
AJ10 Black/Black
AJ14 Wht/Forest Green
AJ14 Wht/Red
AJ3 LS Grey/Cement
AJ5 "3M" Silver/Green Bean
AJ7 Citrus
AJ1+AJ1 OLNL pack
AJ1 LS "Stealth" Grey/Varsity Royal/Sport Red
AJ1 LS "Alpha" babyblue
AJ1 Low Blk/Red
AJ3 Black cat
AJ3 Pure white
AJ3 Fire red
AJ2 White/Red

Så helt ok grejer, prisklassen vet jag inte så mycket om, SB Doom´s och NB Purple Devil´ssom jag var intresserad av skulle man väl fått för 200€ styck...
Hellsinki Sneaker Freak!

2009-09-06 16:27
perkele va nice med purpledevils för €200 känns som halva priset mot vad man kan få betala ute i europa

2009-09-06 16:45
Ingen som har ett par adidas malmö eller adidas adi suede eller va den heter i uk8.5-9 o vill göra er av med?

2009-09-06 19:39
Jävla tradera. Har anmält en hel del grejer där med, till ingen nytta alls då.

Grymt utbud, förutsatt att det är rätt storlekar då förstås. Låter ju ganska lovande det här, får ju styra upp en finlandsresa helt enkelt. Men ett tag kvar antar jag.

2009-09-06 19:43
allt för o få mer pengar i provision såklart

2009-09-06 19:44
bara för o få inlägg nummer 2000!