I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 2]

Övrigt - Blandat

2009-09-02 22:52
Det hade vart dunder att dra iväg alla heads till helsinki. Båten hade inte vart säker!

Jag sover gärna på soleboxen föresten, hypen har inte fångat mig. Diggar dom inte.
Can't break necks in boxes

2009-09-02 23:03
Ja, det hade vart rätt chill att dra över. Är ju inte så dyrt för oss Stockholmare heller. Vad kostar båten över? 200 spänn?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-09-03 06:41
footlocker hade inte fått in grand purple 1:orna men dom hade fått in dom grå/svarta. dom har väl "prisgaranti" på footlocker som dom går väl på dryga tusenlappen.

det känns ju lite som att cali tappar mer o mer mark hos oss "sneaker freakers" men dom har väl ändå hela landsbyggden + kids som hänger i stan som kanske gillar kicks men inte är så insatta i kulturen. att dom fortfarande har kvar alla storlekar i true blues samt många storlekar i 2-packet med 1:or (60+) bevisar väl min tes.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-09-03 07:51
Ja, alltså, man blir ju så less på Cali när de gång på gång skiter i sneakerkulturen. Som med NB the Finals nu senast. Jag såg på Solecollector att nån jänkare lyckats köpa 2 par när de släppte dem. WTF!!!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-09-03 13:06
Tack för din order!

Ordernummer: 284336
Datum: 2009-09-03 kl. 12:00 (GMT +1)
---- Artiklar ----------------------------------------------------------
New Balance M1500 Antal: 1
Grey/Black/Green/White/Gum, Size 9 1 499,00 kr

gick rätt fort:) nån mer som fick nåt? blev skapligt nervös när kl slog 12 o den vägrade ladda sidan med skorna men de verkar ha löst sig
stick the fucking flag up yer god damn ass

2009-09-03 14:28
Sedär, det gäller att vara alert. Jag skulle vilja veta om atmos NBn kommer till SNS, den är jag intresserad av. Sen måste jag ta tag i de här lila ettorna nån dag. Får se om jag orkar ta mig hela vägen till SNS imorrn.

2009-09-03 14:39
poo P32
HAHAHAHA din skojare, nu förstår jag din ironi i tidigare inläggen :P du ville inte ha konkurans om 9:orna :) men grattis, lyckades själv haffa ett par av maroonsen när dom gick online på solebox

2009-09-03 15:58
Poo: fett, grattis. Min bror skulle köpa ett par men han fick ett error meddelande när han la dem i korgen och sedan var de borta. :/
Forumssignatur...<br>

2009-09-03 16:53
Det gick snabbt :)

2009-09-03 17:32
Apeman

OK, var jobbar du då?

På klubben där dom spelade i Helsingfors...var lite förvånad jo att han hade dom beiga Jeezy´s, hade väntat mig nåt annat av honom... :)
Hellsinki Sneaker Freak!

2009-09-03 18:08
haha nä jag va ärlig.. är bara hypen som styrde.. bestämde mig typ tjugi i tolv. va nog bara fem sex par som kom online tror jag.. de större lät vänta några minuter innan de gick åt.. tror jag handlade först.. grymt snabb näre gäller:)

2009-09-03 18:12
Haha, hypen den hypen. Men vad ska man göra? Man vet ju att antingen köper man nu, eller så väntar man och kanske, bara kanske, vill man ha dem senare och får betala dubbla priset.

Jag hade gillat nog köpt de här NB skorna om de hade haft lite mer färg på sig. Gillar den gröna färgen men den försvinner liksom lite väl mycket när den sitter på hälen. Kollade in några av Solebox tidigare 1500 och de var rätt cleana faktiskt. Det jag gillar med den här är att den ser så kvalitativ ut, men jag kanske kan få något billigare som ser likadant ut.

2009-09-03 18:22
blev sugen på o se de med vita snören.. finns inte med i lådan va? men som apeman sa.. kvallen är nog ungefär densamma på alla uk made nb's

2009-09-03 18:40
släpptes nästan 20 par online faktiskt. bara 3-4 stycken som såldes i butiken.
gröna och svarta snören i lådan, ska snöra på gråa för att se hur det ser ut ;)

2009-09-03 18:47
oh fyfan.. jamen då va jag safe då.. måste ju varit tre fyra nior då

2009-09-03 19:29
Märkte att ni snackade om att komma över till Finland på "sneaker-marknad", kan ge heads-up nästa gång det blir av ifall det finns intresserade att komma över. Det var en liten grej i samma veva som en butik hade launch för Converse nya skate-line, men killarna meddela om det 1 dag innan, så de som organiserade skiten var ju de enda som hade nåt att sälja, så det var i ganska liten skala, men jag skulle gissa att det blir av igen på våren senast i större skala...
Hellsinki Sneaker Freak!

2009-09-03 19:57
Sokeahullu finns du på crooked tongues? eller känner du nån av de typ två tre finnarna som postar där?

2009-09-03 19:59
Poo,

noup, inte med på CT...vad har dom för nick som är där?
Hellsinki Sneaker Freak!

2009-09-03 20:05
en som heter gooster o är riktigt inne på adidas o en som heter kalleb

har du postat några skor än? vet ju ingenting om va du är inne på

2009-09-03 20:11
goosters bilder är ju för övrigt alltid lika bra.

2009-09-03 20:14
Aaah, ja vet att ja inte postat än, ingen kamera hemma o har en jävla röra här, flyttade i helgen...

Har "samlat" i typ sen början av 2008, alltid gillat fräscha sneakers, och har en ganska blandad samling, mest SB, lite NB, par Etnies, Supra, allt möjligt, endast ett par Jordans dock, men från 2000 och i bra skick...har väl nåt 20+ DS för tillfället, så inte så stor samling än... :)
Hellsinki Sneaker Freak!

2009-09-03 20:14
gooster är kungen av tia helt enkelt

2009-09-03 20:18
ok.. låter väl som de flesta här då... är väl bara jag som är aktiv här som inte har jordans eler af1's

2009-09-03 20:26
jag följer dig poo.. nästan enbart runners dock, dåligt med suedes och clydes :)

2009-09-03 20:31
jomen runners är ju rätt.. de är där man verkar hamna förr eller senare.. kanske har med den höga åldern o göra så man vill ha de så bekvämt som möjligt.. men jag har dessutom inga am's heller:D men de står på önskelistan
Poet

2009-09-03 20:46
Sokeahullu

hur pallar du ha så många DS om din samling inte är så stor? har du inte lust å rocka dom eller?
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-09-03 20:53
Apeman

Alltså ca. 20 par DS, sen har ja ju en hel jävla hög med dem som ja rockar...

O det glömde ja ju, inte ett ända par AF1, har på nåt sätt aldrig fallit i mitt tycke, för tjockt botten eller nåt, vet inte, men gillar dunk´s mycket mer, low mid hi allt går!...SB´s Dunk Mid tycker ja e en av dom bästa att rocka dagligen, passar mina tassar, andra som ja använder mycket är AM90...
Hellsinki Sneaker Freak!
Poet

2009-09-03 20:57
Sokeahullu

ok... känns som du får lägga upp bilder snart... det är hög tid!

tror inte jag har med än en handfull som är helt ds... har fler som är väldigt väldigt nära ds... klart... dom jag har dubletter av är ju bara en använd, men det är inte så många...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-09-03 21:21
Sokeahullu P25

Vad har du för storlek?

Jag har provat det här med DS, klarar inte av det, kan hålla ett par några dagar innan jag drar på mig dem. Ser inte riktigt tjusningen i att hålla dem DS heller, kanske för att kunna dra på sig dem i framtiden men det hade funkat lite bättre om man hade levt i en större sneakerkultur där folk faktiskt ser vad man har på fötterna.

Klart vi ska komma över till Finland för att snacka sneakers. Vi får helt enkelt anordna en whoaresa när det närmar sig. Hade vart kul tycker jag. Vilka här skulle vara intresserade?

2009-09-03 21:23
jag gissar på att han är uk9 o jag skulle nog va intresserad av o härja runt på en färja med ett gäng nissar som har snygga skor

2009-09-03 23:44
Låter fint poo, vi kan nog få ihop ett gäng som vill åka båt.

Sokeahullu

Hur brukar utbudet se ut på era sneakermöten? Calis sneakerswap här i Stockholm är ju sådär, ganska få säljare så har man otur finns ju inget i rätt storlek, sen fanns inte så mycket av intresse heller tycker jag. Calis ägare hade ju en hel del bra grejer förstås (stor överaskning).

2009-09-04 09:50
candide: om du har 2 par av samma sko är det väldigt lätt att hålla ett par DS. :)

2009-09-04 10:36
Hehe, nej, precis. Problemet är att jag prioriterar att köpa andra skor än de jag redan har. Finns ju en del par jag skulle vilja dubbla upp på så att jag kan ha ett par liggandes till jag sliter ut det första. Men det får vänta helt enkelt.

Fick hem två par skor idag, tar lite bilder sen.

2009-09-04 11:17
Jag brukar dubbla upp när jag handlar. Numera köper jag mest skor som jag verkligen vill ha och då är det najs att ha ett par DS. Nackdelen e ju dock att samlingen blir så mkt större :) Om det nu kan vara en nackdel hehe.

2009-09-04 11:28
Ja, haha. Hade jag haft råd så hade jag dubblat upp på allt jag köper med. Hade gärna haft ett par DS av allt. Precis som du säger, man köper det man gillar och om 5 år kommer det man köpte nu inte se lika fresh ut längre, då hade det suttit fint med ett par DS att ta fram.

Nu har jag orkat ta bilder. Första är DS, andra är rätt slitna, lite väl slitna faktiskt, men de kommer funka fint som beaters i vinter.

2009-09-04 12:20
Supreme Team!
De vita ser inte så slitna ut, eller så är det min skärm. Vad går de loss på numera, om de är använda? 250 dollar?

2009-09-04 13:22
Det är nog mest bilden jag tog. De är lite slitna här och var, inte så farligt dock. Vet inte riktigt vad de går på faktiskt, runt 450 dollar nya kanske så 200-250 som mina ser ut skulle jag tro. Bytte till mig de här två, mot Livestrong Dunksen, gillade inte dem alls när jag kom hem med dem.

Bruins var faktiskt över förväntan i verkligheten, vill hellre ha de vita men de får komma senare.
Poet

2009-09-04 14:20
asså, det är extrema fall, eller rena slumpen som gör att jag dubblar upp dom få gånger jag gör det... antingen måste det vara nått i hästväg, som jordan 7 olympic, eller så är det rena slumpen som när man hittar black on black af1 för 300kr paret i butik... jag vet ju med säkerhet att det kommer dubblas i januari... men det är bara för jag "missat båten" alla gånger dom jävlarna kommit ut tidigare... å jag vet att den här inte är 100 som den ska va, men det är fan nära nog...

sen i efterhand hade det ju varit gott att dubbla på en del av det man har, men vafan... det är inte som det råder sneakerbrist därute i vida världen, kommer mer å mer hela tiden ju... å är det nått man verkligen vill ha igen, så går det mesta å köpa för pengar nuförtiden ;)
Garderobsrensning 3.0

2009-09-04 14:44
One to rock and one to stock :)
Hade ja vart gjord av pengar hade man nog gjort det oftare men det finns ju så mycket annat man vill ha helatiden åxå...hemskt.

Bokade nyss resa till NYC, får se om det blir nåt par där, är sugen på black/cement jordan 3orna eller dom svarta 4orna men tills dess måste ja hålla i plånboken så att säga.

2009-09-04 14:52
dubblar aldrig eller sällan.. senast köpte jag två par av 670bb för de andra priset va mkt bättre så snittpriset blev bra.. men de flippade jag snörena i o har använt båda paren.. suck:)

2009-09-04 14:56
men de flippade jag snörena i o har använt båda paren.. suck:)

Haha, höjden av lättja?

Jag har dubblat upp en gång, av en ren slump. Vanliga AF1or var det. Köpte ett, slet ut dem ganska bra och hittade dem på en outlet lite senare.

Sen hade jag ju 5 par dooms iofs, men de var ju inte för att behålla dem.

Känns ju som att det kan vara värt att dubbla på något som man vet kommer kosta mycket i framtiden. Annars känns det sådär tycker jag. Hade jag haft 500 dollar att lägga på två par skulle jag ju köpa två olika hellre än två av samma.

2009-09-04 15:41
Haha, höjden av lättja?

nja blir ju lite som två olika par... poängteras bör oxå att de va en grail cw o priset per st billo

eller hur? fast de med vita är ju bra mkt snyggare så de andra kommer säkert bli liggande...

2009-09-04 15:49
Candide: Tycker inte heller de ser slitna ut på bilden. Schyssta!
Personligen tycker jag de är lite överhypade. Fast ja äh de är schyssta jag skule nog inte betala "fullpris" för dem dock. Passar de bra då? Verkar ju så många har problem med just SB blazers
Forumssignatur...<br>

2009-09-04 15:50
Poo: fett med vita snören i dem. kanske ska byta.
Forumssignatur...<br>

2009-09-04 16:09
De är lite trånga faktiskt, 10.5 i storlek men skulle nog behöva en 11 egentligen.

Jag skulle inte betala fullpris för dem heller, hehe. Skulle egentligen vilja ha de röda men de är ju ännu mer hypade och kostar ju en hel del mer.

Poo.

Ja, det är en snygg CW, vita snören ser bra mycket bättre ut.

2009-09-04 16:32

tror ni om den där då? klart spännande men jag är inte så optimistisk.. vet inte hur man ska kunna göra en sko x at at eller nåt utan o bara smälla på en bild på de... kläderna verkar mer spännande typ en tisha med det ^^ trycket skulle man kunna leva medd
Skivsamlare

2009-09-04 18:03
Grymt byte candide!
Yes! In Concert — For the love of music
Poet

2009-09-04 20:58
Hade ja vart gjord av pengar hade man nog gjort det oftare

det kan man väl lungt säga... hade jag haft everlasts bankkonto hade jag åxå gjort det heeeela tiden... å förmodligen inte missat ett enda par jag ville ha... men nu har man ju knappast det... å fram till den dagen man blir pokermiljonär så är det fortfarande bara om det är helt sjuka grejer eller slumpen som avgör...

One to rock and one to stock :)

du glömde den man ska bli av med i huset... som man inte hittar på 15 år å får som en glad överraskning när man väl hittar den... så egentligen ska man ju trippla på allt... ;)
Garderobsrensning 3.0

2009-09-04 21:17
Trippla på allt är något att eftersträva, hehe.

Det hade ju vart chill som fan att hitta ett par liggandes som man glömt bort att man köpt. Hur många skor måste man ha då? Måste ju räcka med en 200 va?
Poet

2009-09-04 21:25
det händer att jag snubblar över grejer jag glömt redan nu... dock inte så ofta sedan jag dokumenterat allt på flickr... men det händer att man blir förvånad då å då när man letar efter något och öppnar oväntade lådor...
Garderobsrensning 3.0