I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sneaker freaker! [Officiell sneakertråd 2]

Övrigt - Blandat

2009-02-26 21:57
Folk tycker fortfarande att Bape är exklusivt som det var för X antal år sen...iaf om man ville ha äkta. Så nu när priserna droppat så köper de allt de har råd med...oavsett hur de ser ut. Hypen har inga ögon och ingen smak.

Tycker för övrigt att mycket av det som jänkarna tycker är hett är fullkomligt vidrigt.
För att nämna ett exempel tar jag AM 95's. Ser ut som nåt man kunde plocka upp på Billiga Nisse 1994. Inte bara jänkare som gillar dem iofs...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-26 23:58

Den här rackarn tänker jag unna mig själv när det är både fredag & löning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-27 20:26
den e go den mattiz!
Batman (during a bat-climb): "Careful, Robin. Both hands on the Bat-rope." <br> Robin: "Sorry, Batman."

2009-02-27 20:39
Ja visst fan är den, DiAMonD In Da RufF!

2009-02-28 21:59
Fan vad jag ångrar att jag inte köpa footpatrol zx800 när de släpptes i a-zx packet :(

...bitter
Forumssignatur...<br>
Poet

2009-02-28 22:38
...ju fler skor man missar, ju bittrare blir man... å ju fler skor du sen köper, ju mer inkomplett är din samling utan dom du missat... så... det är en bitter hobby all around...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-03-01 16:30
Uppdaterat Länk till http://www.flickr.com/people/foreverfresh/ Gillar man Puma Suede vet jag ingen bättre sida än denna! tack till nytillkomna bidragsgivare från whoa..

o samma gäller än vill man hamna i fint sällskap med några av europas största puma heads så kollar man i gömmorna efter sånt som saknas o hör av sig till mig!
stick the fucking flag up yer god damn ass

2009-03-01 17:38
Nån som vet vart man kan få tag på adidas beckenbauer skorna dom vita. Sen finns det nåt samlar värde i Reebok SNS 5000. Finns ju nästan alla storlekar kvar fast dom är limiterade

2009-03-01 19:41
Sen finns det nåt samlar värde i Reebok SNS 5000

Samlarvärde tror jag inte att det finns eller att det någonsin kommer finnas på dem. För att det ska uppkomma någon form av värde måste det finnas en hype omkring skorna, om än liten, det har inte funnits för de här skorna och kommer nog med all säkerhet aldrig att uppstå heller.

Skorna är dock schyssta, jag var där och köpte mitt par samma dag som de släpptes och hade sett fram emot dem ett bra tag innan dess.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2009-03-01 22:12
taikaviitta

Funderar du på att sälja dina eller?

2009-03-02 14:39
candide P26

Håller med dig, diggar det släppet hårt som satan, är nästan favoriten. Blir fina att rocka dom till midsommar hehe
Can't break necks in boxes

2009-03-02 17:21
de skorna verkar ju knappt va värda de de kostar på sns eftersom de inte blir av med de.. förståeligt iofs tycker de va lite väl
stick the fucking flag up yer god damn ass

2009-03-03 17:35
rädda_joppe

Nej funderade på köpa och undrade iaf det var nåt värde i dom om några år
Poet

2009-03-03 17:49
taikavitta

det är svårt att svara på hur dom värderas om några år... vissa skor växer ju värdet på i takt med att dom inte går att få tag på längre... andra blir hypen omedelbar på...

Men jag skulle tippa på att dom inte kommer att vara jättevärdefulla... men gillar du dom så köp dom, det är fortfarande en speciell sko som är limiterad.. den är absolut inget jag skulle dra på mig, men gillar du dom så köp!
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2009-03-03 18:53
Att skor blir hypade direkt beror ju oftast (inte alltid men oftast) på att de är Nike. Det finns ju väldigt få Reebok skor som är värda väldigt mycket, alltså tillräckligt mycket för att du ska kunna se det som en investering att köpa dem nu och behålla dem ett par år.

För att en sko ska bli värd mycket krävs det ju att väldigt många vill ha den och att väldigt många utanför Sverige vill ha en sko med en dalahäst och allmogeblommor på innersulan känns ju lite långsökt, det är ju en väldigt svensk sko. Om de istället hade kört samma design på en AM1 eller AM90 och släppt den i 300x världen över, då hade vi sett en garanterad hype.

Sen är ju inte SNS det hetaste i världen direkt och colabs med dem blir ju inget som folk står och köar ihjäl sig för.

Jag tycker dock personligen att SNS har stått för många grymma colabs och skiter blankt i om andra vill ha dem.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Poet

2009-03-03 18:57
candide

sns första new balance går för runt 200 pund på eBay... så nog kan det bli värde i deras grejer med...

kolla vad som hände med patta asics, å ARC NB nu nyligen... högt pris... å i princip rensat i lagren... det behöver inte vara nike... men reebok x sns skon är som sagt inte überhype... men det inget som säger att den inte kan bli värd i framtiden ändå... säger inte att han ska köpa skon med förhoppning om värde i framtiden... säger han ska köpa den om han gillar den... jag har än så länge bara en sns sko.. å det är clyde... men jag hade inte bangat för deras NB å deras gamla puma dojjor... som hemp skon... så skiter jag i om den är värd eller inte... jag hade haffat den endå... idag... men jag gjorde ju inte det då... när den fanns å kosta 800 spänn!
Garderobsrensning 3.0

2009-03-03 21:55

2009-03-03 22:06

Wihoo beställt dessa nu. Riktigt feta.

2009-03-03 22:07
Här har vi exempel på ett ypperligt tillfälle att glida i sina SNSxReeboks. Dessvärre är jag på Island den 28, annars hade jag vart där.

2009-03-03 23:17
veee jag har redan beställt 3 biljetter så passa på innan de tar slut :)

pereZosOo F20: riktigt feta! :)
Forumssignatur...<br>

2009-03-04 01:12
Jag är inte hemma på festen!!! arrGhH
Poet

2009-03-05 21:38
Nån som har koll på New Balance?

Undrar om New Balance 1500 NBO, är någon återkommande färgkombo som släpps då och då, eller om det är så fuckat att man har missat dom om man har missat dom?

Sen undrar jag om det är nån som vet var fan man kan få tag på ett par US9-9.5... utan att bli av med en arm och ett ben på köptet...

New Balance M1500NBO:

Garderobsrensning 3.0
Poet

2009-03-06 13:10
Jaja... i väntan på att nån tipsar mig om något bra hak att fixa ovanstående på, tänkte jag dela med mig av mina senaste köp... haft en lång torka, men jag tror jag tog igen det nu...

nu känns det som om jag har lite NB i alla fall... ;)
Garderobsrensning 3.0
Moderator

2009-03-06 13:47
Apeman

Den NB-dojjan längst till vänster var riktigt giftig!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2009-03-06 14:19
Jag har inte sett den där färgkombon innan den kom. missade den då också. Men någon annan kanske vet mer men tror inte det är någon speciellt återkommande iaf.

Riiiiktigt feta NB köp apeman!
Forumssignatur...<br>

2009-03-06 18:19
Idag införskaffades ett par vita Henri Lloyd från NK. Var och rekade innan på adidas concept store och SNS men vart mäkta besviken på SNS utbud. Så det blir nog inte att återvända dit igen.
 DIF!

2009-03-06 22:01
bob P20

Ehhh ursäkta? Vad hade du förväntat dig för utbud?

2009-03-07 12:27
Bob: Nej tyvärr de säljer inte Henry Lloyd på SNS ;)
Forumssignatur...<br>
Poet

2009-03-07 13:30
alkor

du menar, som tur är säljer dom inte Henry Lloyd på sns.... där säljer dom riktiga sneakers... ;)
Garderobsrensning 3.0

2009-03-07 18:05
hehe ja precis där av ;) smileyn
Forumssignatur...<br>

2009-03-07 22:10
Nej men ett större utbud av adidas t.ex. varken london, stockholm , inte heller de spezial eller Dublin fanns
 DIF!
Poet

2009-03-07 22:21
Länk till http://www.sneakersnstuff.com/system/search/text_search.asp?q=spezial

här har du spezial på sns... dom finns i malmöbutiken, så det är ju rätt konstigt om dom inte finns i stockholm....

Länk till http://www.sneakersnstuff.com/system/search/product.asp?id=8969&q=stockholm&

här har du stockholm på sns... nu är ju det inte en superny sko på något sätt... dom rear ju till och med storlekarna som dom har kvar...

sen är det ju udda hur dom vill att skor som släpptes första juli 2008 som adidas london, dublin och stockholm ska finnas på hyllorna i stockoholm i mars 2009, när du känner för det...

men det är lugnt... du hitta ju ändå henry lloyd...
Garderobsrensning 3.0

2009-03-07 23:39
Håller med Apeman här. Man kan inte riktigt förvänta sig att man kan glida in 8 månader efter ett släpp och hitta skorna man vill ha i sin storlek.

2009-03-08 03:09
Vart lite förvånad och besviken bara att internetutbudet inte matchade butiken. Och då concept store har en hel del schysta modeller inne så trodde jag att även SNS skulle ha det. Om man inte vill ha superfärglada begränsade upplagor som ni sneakerextremister vill ha, så fanns det enligt min mening inte mycket intressant.
 DIF!
Poet

2009-03-08 03:28
kan inte säga annat än att du är djupt förvirrad...
du bölar över att dom inte håller lagren fulla med skor som är över åtta månader gamla!
du bölar över att dom inte har något utbud.
Ärligt talat, vet du vad sneakers är över huvud taget?

sns anses vara en av världens bästa sneakerbutiker och har konto därefter..

sen när det gäller färgladheten på skorna, så blir det ju väldigt tråkigt att sitta på 125 par helt vita skor, så det är klart man varierar lite... men det är ju absolut inte en bättre idé att sitta på 125 par som ser ut som om en färgfabrik exploderat. Så personligen varierar jag rätt friskt...

Sen tippar jag, å nu är jag inget adidas head, att london, dublin & stockholm skorna inte kom i en oändlig upplaga, då de var ett retrosläpp... eller? i så fall borde ju alla stadiumbutiker i landet sitta på oändliga lager av stockholmskorna i alla fall?

Hur många sneakerbutiker i landet har consortsiumkonto hos adidas? jag kan inte tänka mig att de är många, men jag vet att SNS är en i alla fall...

Lönt att kritisera sns i en tråd fulla av deras trognaste kunder? och sen toppa den kritiken med att du köpte dig ett par henry lloyd på NK... du, gör oss en tjänst... fortsätt gå till NK och håll dig där...
Garderobsrensning 3.0

2009-03-08 03:49
herregud, vem fan är det som bölar? Men visst jag låter dig och dina månlandare vara.
 DIF!
Poet

2009-03-08 12:58
..det är inte jag som kritiserar utbudet hos en av världens i särklass bästa sneakerspots med argument att dom inte håller mina storlekar i åtta månader i alla fall!

det är inte jag som säger att sns inte är något för att dom inte sitter på en full stock av air jordan 6 black infrareds...

frågan handlar ju mer om att det är du som borde göra klart att du hade fel om sns... att man inte kan säga att utbudet i en av världens och absolut sveriges bästa sneakerhak är dåligt baserat på att man själv inte var snabb nog att köpa när det man ville ha fanns. FÖR ÅTTA MÅNADER SEDAN!

sen vad det gäller månlandare... så visar du åter igen hur förvirrad du är... är en af1:a en månlandare? är en clyde en månlandare? är en nb577 en månlandare? är en dunk en månlandare? jag skulle nog säga att satt i det här sammanhanget är det henri lloyds samtliga skor som framstår som en farkost...
Garderobsrensning 3.0

2009-03-08 14:06
Det hela handlar väl snarare om att jag inte hittade något jag gillade, för det behöver inte affären vara dålig för andra. Sen förstår jag inte varför du hakar upp dig på storlekar då jag inte nämnt nånting om det. Sluta uppföra dig som om jag förlämpat din familj.
 DIF!
Poet

2009-03-08 14:19
sluta du uppför dig som om du är för mer än oss som handlar där. det är väl detta här som är pudelns kärna...

sluta bete dig som om dina klagomål är legitima när dina klagomål var baserade på dels att dom inte hade skor som dom uppenbarligen har (spezial och stockholm) och dels på att skor som kom ut för åtta månader sedan inte fanns i lager.

sen om storlekarna inte är något problem, så köp stockholmskorna och spezialskorna då? dom har ju beviserligen dom skorna på sns, så då är det bara och hugga... antog att du hade större än 38,5, men så kanske inte är fallet?

sluta svamla om saker du inte verkar begripa i en tråd ägnad åt entusiaster i ämnet.
Garderobsrensning 3.0

2009-03-08 14:54
Nej det har jag inte gjort, herregud det är en jävla skoaffär inte en religion. Om nåt så är det väl du som verkar se ner på mig för att jag gillar sneakers åt casualhållet. Och de hade inte de blå-blåa spezials som jag letade efter, Stockholm såg jag heller inget av så jag kollade aldrig några storlekar. Sen så hade jag ingen aning om att de kom ut för 8 månader sen om jag ska vara ärlig så trodde jag att de var äldre, men i och med deras status så trodde jag att de eller några liknande skulle finnas.
 DIF!

2009-03-08 17:19
bob P20

Du har precis klivit in på ett feministmöte och skrikigt "VISA PATTARNA KÄRRINGAR!"
Poet

2009-03-08 17:32
Det är klart att dom är äldre... det var ju ett retro-släpp på en sko som inte längre gick att få tag i... om en populär sko kommer tillbaka i sitt ursprungliga utförande, så gör den oftast det för att det finns ett stort sug efter den. sneakerproducenter är företag som har planer bakom sina släpp, de håller tillbaka produktionen för att det ska finnas sug efter dom och hypen ska bli så stor som möjligt inför nästa gång dom får för sig att göra dom... så på den punkten har du ju ett halvt rätt, dom är mkt äldre än så... men sns rykte gör ju inte att de sitter på deadstock grejer för flera år tillbaka, hur stora lager skulle de då ha?

som du såg på länken hade de 4 olika spezial, om jag har fattat det hela rätt så är det dom har på sidan en direkt kopia av vad dom har i butiken.

Jag ser inte ner på dig för att du gillar casual sneakers. Har full respekt för att alla inte gillar runners & retro basket skor... men din attityd när du stegade in i tråden var ju inte den bästa. dissa affären som satt sverige på kartan i sneakervärlden, och klaga på deras utbud i tråd full av deras trognaste kunder... inte så trevligt...

sen har jag bestämt för mig att casualfolkets snekers är rätt mkt old school tennis sneakers från framförallt adidas och puma....

jag hade tyckt det var helt ok om du utan att dissa sns sagt att du köpte ett par henri lloyd dojjor och la upp en bild på dom... och var glad i hågen för det. Men jag gillade inte när du satte dig över oss andra i tråden... för det var precis det du gjorde...

det här handlar inte om något så trivialt som en religion, det handlar om sneakers ;)
Garderobsrensning 3.0

2009-03-08 17:47
Hehe okej, då nöjer vi oss med det :)
 DIF!
Skivsamlare

2009-03-08 23:50

Någon som har pejl på vart man kan hitta och köpa Air Jordan 6 Fusion-modellen ovanför?
Har kollat runt utan resultat, hittar bara fel färgmodeller.

Tacksam för hjälp!
Yes! In Concert — For the love of music
Poet

2009-03-08 23:57

2009-03-09 10:38
Du har precis klivit in på ett feministmöte och skrikigt "VISA PATTARNA KÄRRINGAR!"

lol!
Förövrigt håller jag med övriga i tråden att SNS är bland de bästa där ute!

2009-03-09 13:29
lite sugen på sneakers på ebay, hur e fraktkostnad o så från Usa?
Poet

2009-03-09 13:40
metodmannen

det är sjukt olika. Du får förhandla lite med säljarna. Kolla upp usps.com och deras aktuella prislistor. Kolla priority och first class. (billigaste med och utan trackingnr). Dom flesta säljare vill gärna scamma dig lite på frakten då du är utanför usa...

men landar du mellan 25-32 dollar för frakt på ett par ska du vara nöjd... många vill ha mer...

se bara till att dom skriver ner ditt värde till under 49 dollar när dom skriver tulldeklarationen, för annars kan du få en unplesent surprise när dom kommer in i landet...

hoppas det var till någon hjälp...

Garderobsrensning 3.0

2009-03-09 13:59
metodmannen

Om du ska handla från Ebay ska du vara medveten om att det finns många kopior där. Det är ju lungt så länge du köper general releases men om du ska köpa exempelvis Jordans så bör du kolla innan med någon som kan döma om de är fake eller inte.

Och precis som Apeman säger, det är ganska billigt att skicka från USA till Sverige, det enda jobbiga är ju om man får pröjsa tull och moms på varorna, men det kommer man ju ifrån om man märker det som gift och skriver ner värdet.

Lycka till!

2009-03-09 15:43
tack för infon Apeman o candide, sett en hel del AF1:or även i min stl som jag blivit sugen på, återkommer med resultatet lurad eller inte lurad;)