I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Muhammed bilderna?

Övrigt - Blandat

2008-02-14 20:17
"Ja, hur man ska uppföra sig i det vardagliga livet, inte vad jag ska tro och tycka."

Ser du inte att detta inte går ihop? För övrigt, vår grundläggande etik och moral, dvs. hur vi beter oss i det vardagliga livet i mänskliga relationer, är nästintill ett direkt arv från en kristen tradition. Läs igenom de 10 budorden och jämför vad som är okej eller tabu i vårt samhälle så ska du se att det är väldigt mycket som stämmer överens. Alltså, du lever själv (troligtvis) efter ett religiöst arv.

"Generellt sett är det så (gudsfruktan), men naturligtvis finns undantag. Inget jag tänkt gå in djupare på."

Att definier religion är inte det enklaste och det behöver vi inte diskutera. Men att tänka på när man väller ur sig kritik mot religion är att religion är ett väldigt brett fält. Det innefattar väldigt mycket som kan belysas ur olika synvinklar. Därför måste man vara väldigt precis när man diskuterar religion och verkligen förklara vad man syftar på.

"Idag vet man inte allt, men betydligt mycket mer."

Knappast på ett existentiellt plan. Svar ställer även nya frågor.

"Tror du på jultomten, spöken och påskharen också?"

Jag har ingenstans i diskussionen avslöjat huruvida jag är troende eller ej.

2008-02-14 20:30
Bara för att man är emot mohammedbilderna behöver man väl fan inte tycka att islam är en "vettig" religion. Jag är inte religionsförespråkare över huvud taget, men jag är ännu mer emot dom här onödiga bilderna som publiceras, dom förändrar inte muslimernas behandling av kvinnor eller what so ever. Tror knappast att dom som ritar/publicerar dessa bilder försöker påverka muslimers traditioner osv, det handlar bara om provokation. Västvärldens muslimhat gör inte att terrorismen bland muslimer minskar och det gör inte att kvinnorna får en bättre position i samhället heller.
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2008-02-14 20:30
Så vad är din åsikt? Vad tror du på? Vad känner du? Vad tycker du är rätt?
Istället för att dementera det du inte håller med om, tillför din egna åsikt.

2008-02-14 20:32
kungenärdöd F73

Vart kommer "västvärldens muslimhat" ifrån? Knappast avund i alla fall.

2008-02-14 20:34
"Så vad är din åsikt? Vad tror du på? Vad känner du? Vad tycker du är rätt?
Istället för att dementera det du inte håller med om, tillför din egna åsikt."

Haha, nä det pallar jag inte nu. Men vadå, om du kommer med massa påståenden då har jag väl rätt att fråga dig vad du menar?

2008-02-14 20:40
Naturligtvis! Att ifrågasätta är din fulla rätt. Det är inte Mellanöstern vi lever i. Att kritisera andra är enkelt, men att tillföra något eget kräver lite mer. Kanske du "pallar" att framföra en egen åsikt nån dag, då det skulle kunna bli intressant.

2008-02-14 20:44
CrashworkZ 

"men att tillföra något eget kräver lite mer."

Nu överdriver du. Jag tycker jag tillförde en hel del i diskussionen.

2008-02-14 20:49
Darbuka P23

det handlar nog inte om att reta upp dem. det handlar om att visa att man inte tolerar vilke nskit som helst. att man ska bli straffad för at måla av mohammed när man inte ens är en muslim är ju fan helt jävla sjukt och det är i ren protest man gör det, för att visa att visst fan man kan det.

tänk dig om scientologerna införde att man inte fick måla av xenu t ex. man skulle alltså aldrig få måla en utomjording, tänk alla barn som sitter och målar UFON och rymdmonster etc. det är samma sak. att måla en kille med turban och döpa honom till mohammed är fan inget brott, det är inte en privelegie, det är en rättighet.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-02-14 20:56
pisces

Ja, i en privat diskussion mellan oss båda. Jag ser inget om trådens ämne, men kanske jag läst slarvigt. Förstår dock inte varför du måste skapa en ny användare för detta, då du ändå verkar uppriktig och följer trenden att vara så politisk korrekt.

2008-02-14 21:04
CrashworkZ 

Du har rätt. För att tillföra diskussionen nånting...

Egentligen tycker jag inte det finns nåt att diskutera. I en demokrati är det en självklarhet med tryckfrihet samt yttrandefrihet. Alltså, låt tidningar publicera vad de vill. Människor blir alltid kränkta. Själv blir jag kränkt varje 1:a maj när KPML(r) går förbi mitt fönster med sovjetflaggor.

(och angående användare, jag var tvungen att skaffa ny pga att min förra slutade funka)

2008-02-14 21:05
Att du delar min åsikt gör det hela desto mer intressant.

2008-02-14 21:10
Nattugglan

"Verka smart"? Shit, du verkar ha komplex av nåt slag.. Men okej, jag tror dom flesta verkar ha fattat din poäng kring yttrandefrihetens vara och så vidare.. dina argument är överflödiga (och som en repad skiva) när andra försöker hitta andra aspekter med ett betydligt öppnare förhållningssätt. Det var allt för mig. Fridens.
Producent

2008-02-14 21:10
att publicera mohammed teckningarna har ingenting med varesig tryckfrihet eller yttrandefrihet att göra. det är bara respektlöst.

jag förstår inte heller vad de danska tidningarna försöker uppnå.

om en (hypotetiskt sätt, säger inte att nån gjort det eller bör göra det) t.ex Iransk tidning hade publicerat bilder på när dom butt-rapar små danska barn så hade säkert danskarna och folk i norden blivit helt ursinniga.

som sagt, barnsligt och respektlöst mot dom som faktiskt tror på sin religion och tar den på stort allvar.

jag skulle kunna jämnställa dessa teckningar med hakkors och liknande. men så fort det gäller muslimer gäller väl inte hets mot folkgrupp.

hyckleri.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-02-14 21:18
change P23

"om en (hypotetiskt sätt, säger inte att nån gjort det eller bör göra det) t.ex Iransk tidning hade publicerat bilder på när dom butt-rapar små danska barn så hade säkert danskarna och folk i norden blivit helt ursinniga."

haha nej det tvivlar jag på. vem fan i norden bryr sig om ett hottentottland som driver med vår religion när det inte ens är så många av oss svenskar som är troende ens. vi skulle ju iaf inte försöka mörda folk och gå ut på gator och torg och bränna flaggor och skjuta i luften.

nej när det gäller muslimer så gäller inte hets mot folkgrupp och tur är väl det. deras religion är totalt sinnesjuk och förblir ett ämne att skämta om utan at få en dolk i magen.
nu snackar jag om religionen inte några individer.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Producent

2008-02-14 21:23
du har ju ingenting att säga om saken bevisar du ju så jag väljer att ignorera ditt dumma svar maskerat i nån sorts fjantig comeback på mitt senaste inlägg där du knyter ihop att någon skulle håna kristendomen eller nåt när inte ens jag nämner religion i samma stycke.

att rövknulla små barn och religion i norden har inget samband. idiot.

och i samma veva bevisar du att du egentligen inte har någonting med hiphop att göra. så du kan ju sluta hänga på whoa.

så sug en kuk och håll käft. nolla.

2008-02-14 21:31
change P23

"och i samma veva bevisar du att du egentligen inte har någonting med hiphop att göra. så du kan ju sluta hänga på whoa."

öh va??
vad menar du med det? skulle jag inte ha npågonting med hiphop att göra bara för att jag känner avsky gentemot en religion? jag har dels hängt på whoa längre än dig och dessutom har inte whoa bara hiphop relaterade forum så även om jag inte haft något med hiphop att göra kunde jag väl ändå ha hängt här?

ditt inlägg bevisar bara att du inte har några bättre argument än mina så du måste börja förolämpa med "sug kuk" och annat snusk.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Producent

2008-02-14 21:33
pojk. du är en fjant. gå och lägg dig.

nolla.

förressten. sug kuk.

2008-02-14 21:38
Är det fel av mig att känna skam när vuxna män som 'change' beter sig som en tolvåring?

2008-02-14 21:39
change P23

kom med argument som tillför diskussionen istället för att bete dig som en 14åring. du är ju tom äldre än mig. uppenbarligen är du muslim eftersom du spårar ur och inte kan hålla dig till diskussionen utan tar saker till en personligare nivå med påhopp och förolämpningar.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-02-14 21:43
change P23 verkar inte vettig på en fläck nej.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-02-14 21:49
ok. jag ska ta mig tiden att förklara det.

crashworkz: Jag addresserar inte dig, så prata inte om mig.

Den nivån dina inlägg ligger på är för mig den nivån som mina svar hamnade på.

Du hävdar att du har argument. Men dina såkallade argument är egentligen bara diverse fördomar och hatiska kommentarer gentemot muslimer.

Att säga att jag beter mig som en fjortonåring när du själv sitter och svamlar en massa påstådda saker som "muslimer" gör och tycker är lite att ta i.

och sen komma med det briljanta "argumentet" att jag skulle vara muslim för att jag spårar ur i diskussionen när det enda jag gör är att markera att det du personifierar är en jävla fjant.

Jag har tagit många såna här diskussioner på whoa med by-fånar som hävdar att dom skulle ha några smarta argument i ett ämne när dom egentligen bara snackar skit för att provocera. Därav att jag lägger mig på personangrepps nivå direkt.

Jag är inte muslim, jag är inte kristen, jag är inte buddhist och jag är inte ateist heller.

så varsågod. Kom med riktiga argument så ska jag sluta kalla dig för en nolla och börja diskutera med dig på riktigt.

men så länge du bara har dumma fördomar att knappa ner så tänker jag be dig suga min kuk.

2008-02-14 21:52
En liten fråga. har kolalt överallt. men fan orkar itne mera. Kan någon länka bild på han är ni/du snäll/a

2008-02-14 21:56

2008-02-14 21:56
change P23

jag menade inte som fördomar ursäkta om du uppfattar det som det. att islam är en knäpp religion är väl ren fakta och knappast en fördom? eller? och jag sa ju innan att jag menade religionen, inga individer. däremot riktar jag mig iofs till de individer som är muslimer och får spel på några teckningar. läs mina tidigare inlägg i tråden om du inte gjort det.

min huvudåsikt i tråden är iaf att man ska få måla hur mkt mohammed man vill och att det är bra att folk fortsätter göra det för att visa att yttrandefriheten står över en jävla religion.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Graffare

2008-02-14 22:11
Darbuka P23

Jag vet ju inte vem du är och så. Det här är ett forum på internet och vi känner inte varandra, så jag kan/vill egentligen inte kritisera dig på nått sätt, men. Kan du inte sluta å nedvärdera dom som kommer med motargument till det du skriver. Känns som att du bara är ute efter att vinna disskusioner. Det handlar inte om att vinna, vilket man (jag) får intrycket av att du vill göra. Men fortsätt att diskutera, behövs mer än en människa för att föra en dialog!

Du har definitivt en poäng där, i en vettig, sansad diskussion finns inte behovet av att förlöjliga sina motståndare. Men å andra sidan så är det svårt att debattera med personer som hävdar att jag är islamofob, nämner mina föräldrar i olika perversa sammanhang eller helt enkelt proklamerar att de önskar skjuta mig.

Vidare har jag ingen lust att låta folk komma undan genom att dränka inlägget med:

- Diverse obskyr namnedropping
- Spaltmeter med irrelevanta citat från engelskspråkiga hemsidor
- En regelrätt uppvisning i bruk av SAOL:s ålderstigna ord

När folk försöker vinna poäng med dessa billiga tricks så gör jag självfallet dem uppmärksamma på ett av argumentationens ädlaste regler - RELEVANS.

Men visst, är det någon här som anser att publiceringen av muhammedbilderna är fel så varsågod, jag tar debatten any day.

Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain.
http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded

2008-02-14 22:14

har ni folk inte tänkt på att de finns nått som heter respekt fan???
eller så vet ni inte vad de är..??

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-02-14 22:19
so-good F22

"Verka smart"? Shit, du verkar ha komplex av nåt slag.. Men okej, jag tror dom flesta verkar ha fattat din poäng kring yttrandefrihetens vara och så vidare.. dina argument är överflödiga (och som en repad skiva) när andra försöker hitta andra aspekter med ett betydligt öppnare förhållningssätt. Det var allt för mig. Fridens.

Kära so-good, låt mig förklara varför jag inte kan ta dig på allvar. Du anser inte att jag har rätt eller hur? Fine, men då skall du ge mig skäl till varför, vem vet, du kanske har hittat en aspekt som jag helt och hållet missat.

Men det enda du hittills gjort är att du kallat mig skitnödig, genomaggro och hävdar att jag saknar empati. Jag har svårt att debattera med dig på en sansad nivå då vi helt plötsligt skall röra oss från ämnet och mot hur jag är som person, eller hur?

2008-02-14 22:27
change P23

"om en (hypotetiskt sätt, säger inte att nån gjort det eller bör göra det) t.ex Iransk tidning hade publicerat bilder på när dom butt-rapar små danska barn så hade säkert danskarna och folk i norden blivit helt ursinniga."

Som att respektlösa karikatyrer inte återfinns i muslimska tidningar. Där kan man tala om brist på respekt. Finns riktigt vidriga anti-semitiska bilder i dessa medier. Förresten, har du inte hört talas om när Iran utlyste en tävling om att karikatera förintelsen (som svar på muhammad-bilderna om jag minns rätt)?.

Det bästa var judarnas svar, i Israel utlyste medierna en likadan tävling! Där har vi ett folk som har lite självdistans.

2008-02-14 23:06
CiL 20
det handlar nog inte om att reta upp dem. det handlar om att visa att man inte tolerar vilke nskit som helst. att man ska bli straffad för at måla av mohammed när man inte ens är en muslim är ju fan helt jävla sjukt och det är i ren protest man gör det, för att visa att visst fan man kan det.

Jag tror ändå att ligger nån form av provokation i dom publicerande tidningarnas sinnen.(jag snackar om dom senaste publiceringarna). Man måste ju ändå förstå, att om man man publicerar dom igen gör man ju ingen nytta. Ingen av dom som tog illa upp kommer att bli trevligare nu. Klart att dom ser det som en provokation. Jag tycker själv att dom borde chilla dom som tar illa upp. Men det ligger så mycket annat bakom, bilderna kanske var droppen som fick bägaren att rinna över. Det är nog ingen som blir sur om du och jag skulle rita av Muhammed, på samma sätt som dessa reaktionerna. 

Du säger att islam är en knäpp religon, fan alla religoner e knäppa på nått sätt om man resonerar enligt den tankegången. Nej men vad jag menar är att islam å kristendom tex kan verka lika konstiga båda två. Allt handlar om hur man utövar religonen. Själv tycker jag det finns mycket fint inom båda religonerna. Sen finns det mycket idioter inom båda religonerna. Det finns jävligt mycket idioter överallt som klär sig i någon viss religös/politisk skrud.

Fet kulturkrock skulle man kunna kalla det.

Vad ska man säga, jag hoppas att det löser sig.
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2008-02-14 23:21
Hur jag vet att Gud inte finns? För att hela Bibeln är ett astrologiskt påhitt.
Tror du själv att det finns en osynlige gubbe uppe bland molnen som ser ALLT som ALLA mäninskor gör HELA tiden? Och han har gett oss 10 budord som vi ska följa och om vi inte följer dem så brinner vi i helvetet i alla evigheter. Hör du inte hur dumt det låter? Kan man plussa ihop 1+1 och förstå VARFÖR svaret är 2 så borde man vara smart nog att inte låta sig hjärntvättas av religion!

Jag säger inte att muslimer är värst, kristna har bränt och dödat i många århundraden när man "missionerat". Jag fattar inte hur de tänker. Tänk dig på medeltiden. De kristna fundamentalisterna trodde att de skulle rädda världen om de övertygade alla att bli kristna.. och trodde man inte blev man hängd liksom. Dubbelmoralen får mig att vilja kräkas.

Religion har BARA gjort skada. Två snabba exempel; Carola och Helge Fossmo - tänk att det finns tusentals sådana där hjärntvättade sekter fulla med labila människor som kan döda folk för att de har HÖRT DET AV GUD!

JAG SPYR. Hjälp. Fan vad jag hatar religion.
Det borde vara olagligt.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-14 23:22
Inlägget var till NMF och de andra som hade frågat.
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2008-02-14 23:23
Hur många muslimer i världen är det egentligen som bryr sig ett enda dugg om det här? Och varför är det inte fler muslimska profiler som Abdul Wahid Pedersen som fördömer det här i media?

Ni som talar om xenofobi i västvärlden nu, vänta bara tills någon lyckas knäppa en av konstnärerna..
Walking the street of dreams
Graffare

2008-02-14 23:24
Darbuka P23

Jag tror ändå att ligger nån form av provokation i dom publicerande tidningarnas sinnen.(jag snackar om dom senaste publiceringarna). Man måste ju ändå förstå, att om man man publicerar dom igen gör man ju ingen nytta. Ingen av dom som tog illa upp kommer att bli trevligare nu. Klart att dom ser det som en provokation. Jag tycker själv att dom borde chilla dom som tar illa upp. Men det ligger så mycket annat bakom, bilderna kanske var droppen som fick bägaren att rinna över. Det är nog ingen som blir sur om du och jag skulle rita av Muhammed, på samma sätt som dessa reaktionerna. 

Kan inte låta bli att kommentera detta.

Det finns en otrolig nytta med att publicera dessa bilder. Om tre män ertappas planera att mörda Kurt Westergaard, en av karikatyrtecknarna, så är det ett angrepp på det fria ordet. Om ytterligare en man avslöjas kartlägga Lars Vilks, rondellhundsmuhammeds skapare, så är det ytterligare ett angrepp på det fria ordet.

Genom att publicera dessa hemska bilder som jag länkat till så uppnår man följande:

Man manifesterar media INTE låter sig skrämmas av fanatiker som hotar folk till livet. Därför är denna publikation synnerligen nödvändig. Dessutom ger man stöd åt de som valt att bruka sin demokratiska rättighet.

Låt oss heller inte glömma att dessa hotbilder inte är ett islamofobisk hopkok, Theo van Gogh fick ju sätta livet till för att han kränkte vissa människor som inte respekterar det fri ordet.
Graffare

2008-02-14 23:31
Förövrigt, hur kan ni som skriver här på forumet vara så otroligt naiva? Anser ni på fullaste allvar att man skall ge upp det fria ordet bara för att inte provocera vissa militanta fanatiska grupper?

Tänk på alla politiska fångar som sitter i fängelse, torteras och mördas för att de kämpar för det fria ordet i dikaturer? Som offrar sin trygghet, familj och framtid för att kunna stå för sin övertygelse? Och ni naiva människor är villiga att kasta bort det fantastiska privilegium som in haft turen att födas med för att "inte göra saken värre"?

För mig är det en självklarhet att när de antidemokratiska vindarna blåser som starkast så är det vår plikt som fria människor att stödja de som kämpar för att du och jag kan uttrycka vilka åsikter vi än behagar.

2008-02-14 23:46
På ett sätt är det ju beklagligt att tidningarna visar noll respekt när dom medvetet jävlas med en folkgrupp på det viset. Men å andra sidan är det skönt att svenska medier visar lite cojones utomlands för en gångs skull och minskar på att Sverige framstår som en massa jävla pushovers, att dödshot från massa religiösa faniker inte biter på oss och vår tro på yttrandefrihet och civila rättigheter.
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Producent

2008-02-14 23:49
I grund och botten handlar det om surmulna gamla danska gubbar som inte gillar invandrare och ville jävlas med muslimer. Det är dom som är idioterna och dom riktiga bovarna i dramat.

2008-02-15 00:18
Synd att se hur otroligt okunniga människor kan vara,

Karikatyrerna gjordes endast för att provocera fram den reaktion som kom fram.
Ingen här förstår, Kan förstå, förutom den som är Muslim.

Och vad som är ännu mer synd, är att folk tycks tro att alla är fanatiker som ville mörda de som ritade bilderna? - Jag hade sannerligen inte mördat tecknaren, och jag är troende muslim.

Varje sådan karikatyr bild kränker mig och min familj, Sättet vi lever, och sättet vi tror.
Yttrandefrihet gäller, tills någon blir kränkt-  är det inte så?

1.4 Miljarder människor kränktes, är det rätt? - om det är, vf inte börja skrika sieg heil på våra gator igen.

Det är vad jag tycker om karikatyrerna, Sen kommer jag ignorera kränkande svar.
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2008-02-15 00:35
Rastasite P18

Vadå det skillnad? Förbjuda nån att säga nåt är väl likadant oavsett om det riktat mot judar eller muslimer, om man är för nazism eller al-qaida, antingen förbjuder man kränkande saker att säga överlag eller inte!

Får man inte säga seig heil så ska man inte få säga nåt illa om profeten Muhammed!
http://kevinseymer.blogspot.com/
Politik och Musik is the Shit!
Producent

2008-02-15 00:44
CiL: Aight, jag förstår. Now we talking.

Yttrandefriheten är en självklarhet, men ska den utnyttjas för att kränka människors tro? Är det inte deras religionsfrihet?

Islam må vara en dum religion, men i sådantfall så säger du att människorna som tror på den är dumma också. Eftersom de tror på den, right?

Följdfråga, tycker du alla religioner är idioti eller är det bara islam?

Pisces: Det lär ju förekomma, no doubt. Menar du att det är mindre brist på respekt om västerländska medier gör det tillbaka? Är det någon sorts tävling om vem som kan dissa varandras officiella religioner flest gånger?

2008-02-15 00:57
Yttrandefriheten är en självklarhet, men ska den utnyttjas för att kränka människors tro? Är det inte deras religionsfrihet?

- Yttrandefriheten skall användas till vad folk vill, annars är det inte yttrandefrihet. Du tycks också (precis som många andra i den här tråden) ha missförstått vad religionsfrihet är. Religionsfrihet ger dig rätten att tro på vad du vill och utöva din tro ensam eller tillsammans med andra, RF kap 2 1§ 6 st. 
Religionsfriheten är inte något förbud mot att kritisera Islam eller någon annan religion.
Producent

2008-02-15 01:06
yes. du har en utmärkt poäng där.

Är det inte deras frihet att få yttra sin religion som de vill?

och jag menar självklart inte bli lack och starta riot framför tv-kameror. det är nog inte pga religionen, snarare frustration och ilska.

2008-02-15 01:07
Sverige likt övriga europa skall anpassa sig till islam, inte tvärtom. Det ligger faktiskt en hel del sanning bakom de där karikatyrerna. Det finns enormt mycket vildar i arabvärlden.
Producent

2008-02-15 01:40

2008-02-15 01:47
CARBON X0

Wow, du menar att det inte finns vildar i väst?

Inga mord förekommer i USA?
Fuck outta here..
"Like Walter. E. Curtz, Im Living with insanity, I'll Raise Child Soldiers and make them Murder their family" - Nero

2008-02-15 03:00
change P23

Lyssna på mästerkatten och sluta larva dig

2008-02-15 09:13
Imponerande att inget nytt har sagts på ca 100 inlägg.
 DIF!
Graffare

2008-02-15 11:21
bob P19

Imponerande att du inte kommenterat mitt svar till dig.
Graffare

2008-02-15 11:36
Piru_luv P15

Har du någon gång förstått innebörden av en karikatyr? En parodi? En satir?

Skall jag som vit mordhota svarta som skämtar om vita? Skall jag starta krig om muslimer för att de bränner den svenska flaggan? Om folk rensonerade som du så skulle vi inte göra annat än att kriga.

2008-02-15 11:44
change P23

nu menade jag inte riktigt att alla som tror på en religion är dumma utan om de låter religionen ta över för mkt så är de indirekt dumma och islam är väl den religionen med flest extremenister, amirite? extremenisterna tolererar ingenting utan har som ett jävla mål att islamisera hela världen och avrätta de "otrogna". detta är mkt sjukt. även kristendomen har haft en mörk historia då folk låtit det gå för långt. men kristendomen hade iofs sin mörka period för länge sedan (medeltiden etc) så kristendomen ligger långt före i tiden gentemot islam. och de lär väl knappast komma ikapp heller om de ska bete sig såhär.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Graffare

2008-02-15 11:48
bob P19

Jag kan väl anta att eftersom att du inte bemöter mitt inlägg så betyder det att:

1. Du håller med mig.
2. Du är fett knäckt och springer iväg med svansen mellan benen.

Hur som haver, om någon trevlig människa här på forumet är villig att debattera så väntar jag.