LumiLicious P18 Guantanamo är inte inom lagens gränser du fängelset bl.a. bryter med Genevé Konventionen.
"Var ens Jesus pedofil som Mohammed?"
Tror inte det står något om att Jesus knullade en nio årig fru, så nej.
Det finns inga gudsbevis så någon jävla måtta får det vara på vad en rationell människa ska behöva stå ut med. Vem är det som är sjuk i huvudet, den som skriker - Mohammed var peddo, eller killen som slår ner honom?
Om de vill fortsätta leka i sin sandlåda med att piska våldtagna tjejer, avrätta bögar och horsa, kanske vi borde dra ut våra hjälparbetare då de uppenbarligen är rasister som attackerar alla vita.
Ungefär på den här nivån diskuterar religösa. De bryr sig inte om rätten för smädaren, bara om deras rätt att straffa honom. Alla vita i västvärlden är inte i konspiration mot mellanöstern i ett försök att kuva deras kultur, och alla är inte direkt för Irakkriget om du kollar opionsmätningarna. Men de gör samma misstag och försöker kuva våran. Som någon sa tidigare, två fel gör inte ett rätt.
Om båda två slutade lägga sig i varandras affärer i hemländerna, skulle alla må mycket bättre.
Rastasite P18 förvisso har du rätt men hur mycket spelar den roll när det kommer till usa och deras jakt på misstänka terrorister? vad har omvärlden att säga till om det. inget. och när det väl kommer till kritan så är det ändå usa som anser vad som är rätt och vad som är fel.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1651: Under 1500talet i Sverige så var vi grottmänniskor jämfört med folket i arabländerna. Så det är snarare vi som är ociviliserade som inte kan respektera en annan religion.
Graffare
2008-02-14 10:27
so-good F22 Snälla någon, innan du försöker dig på konsten att verka smart så kan du väl lära dig de svåra orden.
men du verkar genomaggro, redundant och borde tagga ner. Redundant = överflödig. Kan du förklara hur jag kan vara genomaggro och överflödig? Intressant tillstånd.
Om du anser att jag har fel i mina argument så får du gärna bemöta dem. Sluta larva dig.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Graffare
2008-02-14 10:48
LittleJohnny X22 Tror inte det står något om att Jesus knullade en nio årig fru, så nej.
Det finns inga gudsbevis så någon jävla måtta får det vara på vad en rationell människa ska behöva stå ut med. Vem är det som är sjuk i huvudet, den som skriker - Mohammed var peddo, eller killen som slår ner honom?
Med risk för att gå off-topic så bör du läsa koranen innan du häver massa idiotiska påståenden.
Mohammed hade en fru, Aisha som var 6 år och "fullbordade" äktenskapet vid 9 års ålder.
Volume 5, Book 58, Number 236
http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamen ... 05.058.236 Narrated Hisham's father:
Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married '
Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Har inte läst hela tråden men... För några månader sedan gick det en dokumentär på svt gjord av en dansk kille. Han åkte ner till ett ( kommer inte ihåg vilket ) arabland där dom hade bränt flaggor, kastat grejer på ambasad osv osv. Han letade upp en av ledarna å frågade vad han hade emot bilderna så mycket. Det visade sig att han inte ens hade sett dom! Då visade reportern bilderna å ledaren bara"..hmm ja, det där va ju inte så farligt.." Sen va dom vid nån marknad å kollade på alla plancher som fanns med Mohamed. Så mycket för det förbjudna att avbilda han.... Nä, för risken att få hela whoa på mig, säg va ni vill men människorna nere i arabländerna e helt sjukt snabba på att börja kasta molotovs utan anledning.
Det skämtas ganska friskt om jesus här i västvärlden utan att så många bryr sig så värst mkt. Men det kan verkligen inte jämföras med hur det är i mellanöstern. Vi får inte glömma att vi lever i ett sekulariserat samhälle där inte så många bryr sig om religion. Så är icke fallet där borta. Jag tycker man borde kunna skämta om allt så länge det är roligt. Men dom där muhammed teckningarna var inte ens roliga, verkligen. Det borde inte ens vara en subjektiv åsikt, de är verkligen inte så jävla roliga. Att de drar upp teckningarna igen tyder inte på nåt annat än att de försöker provocera arabvärlden. Vilket är fucked up och onödigt.
"I lay chicks like mother goose"
Yttrandefrihet pratar ni om, och att muslimer inte ska få begränsa den, många har skrivit exakt så! Men gå ut och säg sieg heil på stan, eller gör en hitler hälsning ska ni få se om eran yttrandefrihet är begränsad av judarna eller inte!
http://kevinseymer.blogspot.com/ Politik och Musik is the Shit!
var bilderna verkligen menade att vara roliga haha-style? dom var väl mer menade att illustrera att fundamentalister missbrukar muhammed för att rättfärdiga självmordsbombning etc. som vanligt så är jag jävligt kluven i frågan.
Nattugglan: Vad låter fullborda ett äktenskap som för dig?
Används inte ordet "dakhala" i Hadith Bukhari för att beskriva det?
"Men gå ut och säg sieg heil på stan, eller gör en hitler hälsning ska ni få se om eran yttrandefrihet är begränsad av judarna eller inte!"
Ja, och det var en jävla skam för Sverige att införa en så antidemokratisk fascistlag. Vi får tydligen förbjuda åsikter, men inte nazisterna.
Kevin_Seymer P1 Det är verkligen en helt annan sak, genom att säga Heil Hitler på stan, tar du automatiskt ställningen till att vara Nazist, nazismen ödelagda miljoner judars liv och det finns hundratusentals nazister som än idag vill ta död på judarna. Dom har en vettig
anledning att förbjuda hitlerhälsningen, därför att den i princip säger att judar (och även invandrare) ska bort!
Försöker du jämföra Hitler med Mohammed?
Men fy fan, vem bryr sig om lite text å ngra bilder? dom bränner flagger, gör samma sak om Jesus å alla andra religoner vafan... Fast lite överdrivet kan det jue ha blivit
No you!
Graffare
2008-02-14 13:08
Hard core muslimer och humor går fan inte hand i hand. Inte undra på att dom halkar efter resten av världen om dom inte ens kan lära sig en så enkel sak som självdistans...
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Marcan, kanske det, men de flesta måste ju ändå tycka att detta är väldigt roligt:
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, så sant som det var skrivet.
Hehe!
för att citera anonymous på 4chan: "Islam is the new niggers". så jävla sant, inte för att jag på något sätt vill verka vara någon slags rasist men de får fan ta o skärpa sig.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
CiL: vilka ska skärpa sig menar du?
Håller med dig. Det har gått alldeles för långt nu. Fattar inte vad det är tidningarna vill uppnå med att fortsätta provocera en hel folkgrupp. Jag värnar om pressfrihet och yttrandefrihet, men det finns som sagt gränser. Det här är hets mot folkgrupp no doubt och danskarna som redan är kända för att vara ett ganska 'rasistiskt folk' förvärrar bara sin egen image genom att publicera dessa bilder. Förstår inte poängen längre. Alla har sett och hört om dom, det är inte kul och det är inte vackert. Hellre att dom skriver krönikor om vad de tycker är fel med islam, men att publicera bilder som direkt kränker många muslimer är direkt onödigt tycker jag.
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas
Ja det är ju värre att rita bilder, än att försöka döda folk HEJA DANMARK!
"bara för att muslimerna lever på 1500talet så behöver inte vi i norden göra det" så jävla word på den. behandlar kvinnor som boskap och stenar folk på helger. jag kan ärligt säga att religioner är det värsta som finns. det borde vara olagligt om något. det finns ingen gud. det finns inga mirakel. det finns ingen mening med livet. DET ÄR EN SLUMP!
Not a follower, so Twitter has never been an option.
teambanan, hur vet du det?
aa undrar jag också
Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!
NMF Hur vet du att du lever? Du kanske är död och lever i en illusion.
CrashworkZ, det vet jag inte, men det har jag väl inte heller påstått?
Vad jag menar är att ibland behövs inte bevis för att påpeka det uppenbara, ibland räcker sunt förnuft.
Förefaller ganska märkligt för mig att flera miljarder människor tror på en Gud om han inte finns. Jag säger inte att han finns eller inte, men man kan verkligen inte säga att han inte finns.
Det förefaller mig inte alls märkligt. Jag ser det som rätt naturligt att folk som uppfostras och hjärntvättas att tro på något, särskilt då det är så inbitet i deras kultur. Religion ger folk tröst, hopp och gemenskap. Religon är ett verkligt begrepp. Sen att det skulle finnas en Gud. Hahahahaha!
garyowens P21 muslimerna såklart. tror du jag menar danskarna? den som står på muslimernas sida i denna fråga utan att ens vara muslim är en sanslöst dum och mindre värd människa i mina ögon.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Kan inte annat än hålla med CiL.
Omöjligt att säga om Gud finns eller inte, så är det bara ingen kan veta det. Men hör inte till tråden.
CiL, med sådana värderingar blir du nog aldrig mer värd än någon annan.
NMF Det är många saker som är självklara, men som ändå inte går att bevisa. Sen det CiL säger, det är så jävla rätt. Jag skiter fullständigt i att det är Muslimer. Det kunde lika gärna vart upprörda ryssar, Hells Angels eller vem som fan som helst. Att bli upprörd rättfärdigar inte våldsaktioner. Punkt.
NMF P2 ja som CrashworkZ säger; det kunde lika gärna vara vilken jävla folkgrupp som helst och jag hade tyckt att de var idioter som beter sig så. hade det varit samer hade jag dock inte brytt mig för de har ändå ingen talan.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
CrashworkZ "Det förefaller mig inte alls märkligt. Jag ser det som rätt naturligt att folk som uppfostras och hjärntvättas att tro på något, särskilt då det är så inbitet i deras kultur." Du tror inte att du själv också har uppfostrats och påverkats till det synsätt du har?
"Religion ger folk tröst, hopp och gemenskap. Religon är ett verkligt begrepp. Sen att det skulle finnas en Gud. Hahahahaha! "
Hur definierar du religion?
"Det är många saker som är självklara, men som ändå inte går att bevisa."Exempel?
Så om jag står på muslimernas sida är jag mindre värd, varför ? Jag har felaktiga åsikter ?
NMF P2 ja min herre, ni är en idiot. folk som har fel är mindre värda.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
jag ska fan beställa t-shirten och börja sätta upp muhammed stickers överallt. här ska fan ingen komma undan.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Jo värd tråd, okej onödigt att retas med "deras gud" men lackar kristna ur om nån gör en jesus karikatyr? nej, ialla fall inte i samma skala. Nån enstaka kanske blir lite små sur men inte sådär. Dom borde tagga ner, det var ju för fan ett skämt.
Gör det CiL låter ju som en vettig idé, kommer o göra dig tuff.
pisces"Du tror inte att du själv också har uppfostrats och påverkats till det synsätt du har? " Ja naturligtvis, alla påverkas av sin omgivning. Den stora skillnaden är att jag alltid vart fri att tro på vad jag vill. Ingen har sagt åt mig vad jag ska tro, vad som är rätt och hur jag ska leva. Hade det inte vart så, då hade jag nog vart troende kristen."Hur definierar du religion? " Ett tankesätt, en förpliktelse och framför allt gudsfruktan. "Exempel?" Hur kan du behöva ett exempel på någon som finns runt omkring dig hela tiden? Tänk efter lite. Förr i tiden, när man kom med dessa påhitt. Då vad man så okunnig, man visste inte vad som fanns ovan molnen. Gud kan nämligen inte sitta där uppe, vid sitt skrivbord, på molnen. Jorden är inte längre platt. Jag tror även vi kan konstatera att jordens centrum inte består av något helvete. Gud finns i den mening att människan skapat honom, han finns alltså på ett mentalt plan. Tror man något annat är man antingen uppfostrad/hjärntvättad så, inkompetent eller i mentalt behov att tro på något, bara för sitt välmående. Jag förstår att folk kan be till Gud, just därför att det hjälper. Men om man innerligt tror att han existerar, annat än i det mänskliga sinnet... Då bör man söka hjälp.
Jag förstår att folk kan be till Gud, just därför att det hjälper. Med det menar jag att det hjälper psykiskt, inte att en Gud skulle hjälpa dig.
NMF P2 är du en PK-fjant eller står du på muslimernas sida på riktigt?
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
I Rinkeby har en 42-årig svensksomalier, redan tidigare granskad av Säpo, ertappats med en karta över Muhammedtecknande konstnären Lars Vilks bostad, enligt Dagens Nyheter.
I Danmark har två tunisier gripits för att säkerhetspolisen PET tror att de planerat mord på Kurt Westergaard, en av tecknarna som ritade karikatyrer av Muhammed i Jyllands-Posten. ”Detta har inget med islam att göra och det ska inte kopplas samman med islam”, sade den danske ledande imamen Abdul Wahid Pedersen om de misstänkta mordplanerna. Det är bra.
Men det är inte så enkelt. De gripna har alla enligt pressen setts som goda muslimer av sin omgivning. Hur kan det komma sig? Man ska inte kunna gå omkring och betraktas som normal om man upplever det som religiös plikt att straffa karikatyrtecknare. De muslimer jag träffar vardagligen struntar helt i vad dansk press trycker eller vad konstnärer i Skåne ritar. De har fullt upp med att jobba och njuta av demokratin som befriat dem från förtrycket i hemländerna.
Tryckfriheten är självklar. Men ändå vidhåller vissa muslimska företrädare att harmlösa skämtteckningar är ett oförlåtligt brott mot gud. Det duger inte. Ska radikaliseringen kunna hindras måste de tillåtande miljöerna bli färre. Det kan bara ske genom att muslimska ledare normaliserar sitt förhållande till det öppna samhället.
Det krävs ansträngningar, och många karikatyrer, för att det ska bli så. Extremisterna får aldrig anses normala.
- SvD
"islam är en sjuk jävla religion..ni som tar illa upp att jag skriver kan väl be nån admin banna mig då..åt helvete med er jävla muslimer!!!" - 1651 X0 Seriöst, vad säger du. Lunga ner dig. Säg inte sånt, man blir ju ledsen.
Vår yttrandefrihet är bra, mycket bra. Jag kan förstå reaktionerna efter publiceringen av bilderna men jag håller inte med om dom. Att nu publicera bilderna igen är ju bara dumt. Hade det inte räckt med att skriva om hur dom tycker å tänker. Nu får dom stå sitt kast å vara beredd på konsekvenserna. Vi kan tycka hur mycket vi vill om att reaktionerna från vissa muslimer är överdrivna och onödiga men dom kommer ändå att finnas där (reaktionerna).
Att reta upp någon bara för att man får göra det är dumt. Hela den här historian gör bara bandet mellan "oss" och "dom" sämre och svagare. Varför ska man reta upp. För en diskussion istället, och jo det går !
Danmark har kvar sin yttrandefrihet lika mycket hur dom än hade gjort nu.
Till Nattugglan Jag vet ju inte vem du är och så. Det här är ett forum på internet och vi känner inte varandra, så jag kan/vill egentligen inte kritisera dig på nått sätt, men. Kan du inte sluta å nedvärdera dom som kommer med motargument till det du skriver. Känns som att du bara är ute efter att vinna disskusioner. Det handlar inte om att vinna, vilket man (jag) får intrycket av att du vill göra. Men fortsätt att diskutera, behövs mer än en människa för att föra en dialog!
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.
CrashworkZ "
Den stora skillnaden är att jag alltid vart fri att tro på vad jag vill. Ingen har sagt åt mig vad jag ska tro, vad som är rätt och hur jag ska leva." Jag tippar på att det är ganska många som har talat om för dig vad som är rätt respektive orätt.
"Ett tankesätt, en förpliktelse och framför allt gudsfruktan. "
Inkluderar detta i så fall politiska idéologier? Eller förpliktelse gentemot en nationalstats lagar? Gudsfruktan? Måste en religion innehålla en gud?
"Då vad man så okunnig, man visste inte vad som fanns ovan molnen. Gud kan nämligen inte sitta där uppe, vid sitt skrivbord, på molnen . "
För idag vet man allt? Vad gäller exitentiella frågor är man väl lika okunnig idag?
Sen undrar jag, vad baserar du dina värderingar på? Var har du fått de ifrån?
1. Ja, hur man ska uppföra sig i det vardagliga livet, inte vad jag ska tro och tycka. 2. Generellt sett är det så (gudsfruktan), men naturligtvis finns undantag. Inget jag tänkt gå in djupare på. 3. Idag vet man inte allt, men betydligt mycket mer. 4. Med öppna ögon och spetsade öron. Tror du på jultomten, spöken och påskharen också?