ser inte dina inlägg heller som meningsfulla.. och ska jag hitta andra trådar? det ni börjat diskutera i tråden handlar knappt längre om vad snubben som skapade tråden ville ha hjälp med... han ville ha råd hur han ska göra med sitt girlproblem... ni använder bara hans exempel som ett tillfälle att mala propaganda ... skapa en egen tråd och diskutera hur synd det är om alla som blir taffsade på krogen... då hade jag inte lagt mig i.. sympatiserade med snubben som skapat tråden.. för e trött på att tjejer ursäktar sig med att ha varit för full i liknande situationer... hur är det en självklarhet att vara feminist ? pfft.. skulle hellre ge mitt ena lillfinger än kalla mig feminist... men ta det i en annan tråd..
ni använder bara hans exempel som ett tillfälle att mala propaganda ... skapa en egen tråd och diskutera hur synd det är om alla som blir taffsade på krogen... Är det nåt slags trend på Whoa att dissa folk som faktiskt försöker diskutera? Numera verkar bara "paaaaaoow"-inläggen vara okej - de tar ju trots allt liten plats. Skriver man ett långt inlägg är det ordbajs och whatnot.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
track10 P24 vadå propaganda? och: "hur är det en självklarhet att vara feminist ? pfft.. skulle hellre ge mitt ena lillfinger än kalla mig feminist..." varför?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
ni börjar förstå hur det skall ligga till nu
track10. Det är knappast offtopic. Om trådskaparen önskar så visst, då kan vi flytta debatten men tills dess så tycker jag gott att det vi pratar om kan diskuteras här. Var säger han f.ö att hon är full? Jag har helt missat det om det nu står någonstans. F.ö tror jag att du inte har någon koll på begreppet feminist och att det är därför du skriver något så korkat och ignorant.
I teorin: "jämställdhet mellan könen", "lika lön för lika arbete" osv... Det köper jag... en bra sak att kämpa för... Men när merparten av feminister jag diskuterat med eller på något sätt stött på, ganska tydligt skildrar olika stark grad av manshat... så varför skulle jag vilja stötta en sådan kamp? Kanske bara jag som haft otur, men fått tillräcklgt starkt intryck för att känna avsmak inför begreppet feminism... jag har i mitt anseende viktigare saker att engagera & hänge mig åt... Det är som att Sverigedemokraterna vill värna om Svensk kultur... låter väl som en bra sak att kämpa för... men när man ser vissa rasistiska inslag i deras praktik så äcklar hela deras ideologi mig... Kalla mig trångsynt... kämpa ni för er sak, men vill ni snabbare nå resultat och få fler hängivna anhängare så kanske det vore bra att försöka organisera kampen och sköta den lite mer diplomatiskt...
Det som är lite roligt är ju att det är dom som uttryckt minst jämställda (feministiska om du vill kalla dom så) åsikter i den här tråden, också är samma personer som kläckt idiotier som "alla män är svin". Men det kanske du missat?
jag syftar inte på denna tråden... lycka till med kampen... hahaha
track10 . Ok. Jag är humanist och feminist, men tycker inte att alla män är svin. Du tror inte att det är så att du generaliserar en hel del nu? Roligt. Men du har ju slut på argument så...
hehe du tycker det... ville bara tona ner diskussionen... adda mig på msn så kan vi prata sönder varann om du tycker att du får något ut av det... ;) jag har argument och åsikter som räcker för en krigsföring som ingen nånsin tidigare skådat...
track10: "jag har argument och åsikter som räcker för en krigsföring som ingen nånsin tidigare skådat..." av de jag sett hitills blir det ett av de kortaste krigen i historien. Fidelista: "Om gubben som hade börjat smeka min rumpa på tbanan, och jag då hade börjat smeka hans kuk, vad tror du det hade gett för signal?" Så att dansa med någon är samma sak som att smeka deras könsorgan? Det är ju helt sjukt. Jag har dansat med en hel del människor jag inte alls hade för avsikten att ge signalen att jag också ville smeka deras könsorgan, eller ja, att min dans med dem = jag smeker deras könsorgan. Får tjejer säga hej till en kille de inte är intressade av, eller måste de hålla käften tills de hittar någon de vill ha sex med enligt dig också?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
jag bara bara ägnat mig åt att irritera feminister lite när jag märkte att diskussionerna slutade hålla sig till topic...
Hon var väl där med dig? Varför måste hon dansa med nån annan då? Ganska ofta brukar det saknas något i tjejers skallar.. T.ex att kunna tänka..
Tavlor - Väggar WWW.DR-FACELIFTER.COM
"Hon var väl där med dig? Varför måste hon dansa med nån annan då? Ganska ofta brukar det saknas något i tjejers skallar.. T.ex att kunna tänka.." Hazn_ kanske inte ville dansa just då. Och vafan, visste, det är kanske hur schyst som helst att dissa sin pojkvän konstant om man är ute o dansar men visst får man väl dansa med med andra människor än sin partner?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Corazonzita F22 Har inte kunnat läsa något annat inlägg än ditt som jag kunde hålla mer om än någonsin i något inlägg. Word på dig, du är ett jävligt bra tecken (med tanke på ditt inlägg) på att det finns bra brudar kvar i livet. Svårt att märka av såna men du dök upp och...aja, orkar inte göra någon stor predika utav de hela men jag håller med dig fullständigt.
nej det får man inte.. visste du inte?
enike_embhäli P23 _ hörru.. whattahell.. nu blir jag besviken på dig!
track10. som sagt det blir ett kort krig från din sida..haha
sän
på vad? :)
min muslimska sida?
enike_embhäli: HA. det var det värsta! Nej nej. men du kan inte vara seriös va?
jag skulle iaf inte dansa runt med andra tjejer om jag var tillsammans med någon.. särskillt inte om hon var där.. om jag någonsin skulle dansa också.. haha jag tycker det handlar om respekt..
men på vilket sätt är det respektlöst? vi pratar iof generellt nu men jag förutsätter att det är dans och inte simulerat samlag det gäller.
Som Sirre skrev lite högre upp:
"Fattar inte hur man kan låta sin tjej dansa med någon random kille på nån klubb. Vad tror ni att majoriteten av killarna vill? Lära sig nya moves? Se det från killens synvinkel (förutom kladdandet) en brud kommer fram, de får ögonkontakt, dansar och snackar. Han tänker nog inte: "Gud vilken bra tjejkompis jag kanske kommer att få!". Nu tänker vissa att jag snackar skit, att det man visst träffat någon som man dansat med och att det sen mynnat ut i en vänskap. Men helt ärligt, hur ofta händer det? En gång av 100? Och var det efter att ni båda insett att ni passade bättre som kompisar än som "
kan inte mer än att hålla med till 100%..
och som de flesta tycker, så är det jävligt respektlöst beteende.. helt klart!
enike_embhäli P23 sen kan man ju tycka att det inte är tjejers jobb att skydda snubbar från sin bultande libido. är sex det enda en snubbe tänker på när han jazzar loss på dansgolvet så är det ju bara han som får lida för det när den upptagna tjejen bara dansar med honom och sen går tillbaka till sin snubbe. och om det inte blir mer än dans för kåta danskillen, vari ligger då det respektlösa mot tjejens kille? de dansade, det var ingen parningsdans som ledde till mer horisontell mambo, så vari ligger sveket, ska man inte kunna dansa med andra killar om man är upptagen för att killen man dansar med kanske vill ha sex som han aldrig kommer få ha med en? de är väl hans problem?
misery
ja, jag tror verkligen att nästan 8/10 snubbar är ute efter sex..
jag vet inte.. varför ska jag hålla på dansa runt med andra brudar om jag har en? särskillt när hon sitter bredvid? jag skulle känna mig som en skit.. speciellt om jag verkligen vet att bruden jag dansar med är ute efter sex..
enike_embhäli P23 men om han inte kommer få något sex, vad spelar det då för roll vad han eventuell har för baktankar?
är det respektlös att prata med andra snubbar på krogen också? tänk om de vill ha sex? the horror!
Moderator
2007-10-21 22:02
enike_embhäli Jag kanske är sjukt unik (men det tvivlar jag starkt på) men jag förväntar mig verkligen inte alls sex med en tjej jag dansar med, dansar inte ens med henne för att eventuellt få ligga. Jag dansar för att ha kul och det är ju roligare att dansa med någon än själv (oftast).
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
ja jag sa ju att jag tror de flesta killar är ute efter det.. självklart inte alla?
nej jag vet att ni inte tycker det är respektlöst.. men jag tycker det?
jag själv skulle inte göra det? vi har alla olika värderingar.
Moderator
2007-10-21 22:27
Men tror du verkligen det? Enligt dig dansar alltså de flesta killar med tjejer för att få ligga? Visst kanske jag vill ligga med tjejen jag dansar med, men det betyder ju inte att jag har tänkt försöka. På samma sätt som jag kanske vill ligga med den snygga tjejen på jobbet, men jag försöker ju inte det bara därför.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
nej men det kanske är lite skillnad på krogen o jobbet?
folk går väl av en anledning ut på krogen, för att träffa någon?
Moderator
2007-10-21 22:34
Jag trodde folk gick ut på krogen för att ha kul? Varför skulle man gå ut på krogen om man har någon ifall man bara går ut för att träffa någon?
men tröttna..
det jag menar är att det är skillnad på krogen och jobbet..
vart brukar folk gå för att träffa människor? och ja, klart folk går dit för att ha kul? som att jag inte förstår det?
enike_embhäli
"nej jag vet att ni inte tycker det är respektlöst.. men jag tycker det?
jag själv skulle inte göra det? vi har alla olika värderingar." men varför tycker du det? vad är problemet, jag förstår verkligen inte vad som kan tänkas vara respeklöst med att dansa med någon utan baktankar om sex, oavsett vad den man dansar med kan tänkas ha för baktankar.
"folk går väl av en anledning ut på krogen, för att träffa någon?" bah, tala för dig själv du.
men va fan..
om jag går ut med min tjej, och hon börjar dansa med någon snubbe som tallar på henne, för att sedan komma fram och presentera honom? ja, jag tycker det är skitdåligt.. om hon är ute med mig, varför inte vara med mig då?
och för sista gången.. folk går till krogen av flera jävla anledningar.. ha kul, kröka, slåss, och träffa nya ev partners? så sluta nu..
enike så att bara helt sonika dansa med någon är inte ett problem, det är när tafsandet och presenterandet tas in in ekvationen som det blir fel?
jag kan säga att jag skulle inte göra det.. skulle kännas fel och dumt.. sen är det upp till var och en.. och självklart, om någon tafsar så är det helt jävla oacceptabellt!
men jag förstår att alla tycker olika.. det här är vad jag tycker.
Dumpa bruden varför dansa med någon som har just varit och tafsa på henne . Shit hon verkar inte ha många hemma
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rensa lite. Håll er till ämnet.
Delam tange barat
Moderator
2007-10-22 22:14
enike_embhäli om hon är ute med mig, varför inte vara med mig då? Men om du vill sitta och ta det lugnt, dricka någon bärs och snacka skit med polarna och hon vill dansa? Får inte hon gå och dansa då?
Jag hade slagit tjejen dirrekt!! vad fan tror hon att hon ska dansa osv ? Sätt henne vid ett bord o gå ut o dansa du da? Säg inte att han tog upp handen där´, han gjorde det inte utan anledning?Han måste ju fått nå vibbar eller att hon gjort nått med. Sen borde du kankse slagit han som gjorde det föratt va skön, annars tar man ju dig för en fjolla.... Mr_ds lissta på vad du borde gjort. 1 slå killen 2 dra hem med bruden 3 spela diskret för henne, ha is i magen och va snäll 4 när ni är hemma lås dörren och sen slå henne. 5 hon kommer nog inte göra om det igen om hon inte vill ha stryk igen.
eh? moggis..
Mr_D: Antingen var det där jävligt väl dold sarkasm, eller så är du en mycket mycket sorglig människa.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Moderator
2007-10-23 14:27
enike_embhäli Kan du inte svara på om hon får gå och dansa eller inte om du inte känner för att dansa när hon gör det?
Att folk tafsar på ens brud får man helt enkelt ta. Det kanske låter lite grovt, men är bruden i fråga rätt snygg och någon full kille är överkåt så blir det lätt så. Hon blev kanske osäker/rädd och ibland är tjejer väldigt vaga när det gäller signaler. Det jag menar: hon kanske ville att du skulle nita/säga åt killen när hon presenterade honom. Alltså, att du skall visa att du bryr dig och att du är stark när hon är svag och osäker. För hon berättade väl innan hon presenterade honom att han hade tafsat på henne och varit allmänt jobbig? Eller? Vad säger ni damer och herrar? Låter det logiskt? Känner ni igen er?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Lära dig en läxa, dra inte med dig din brud till krogen. Där det finns alkohol och en massa kåta killar som gör allt för att få ta lite. Frågan är varför hon försatte dansa med honom? allmänt trevlig? Känns lite som om du lånade ut tjejen lite. Skulle inte låta min brud dansa med en främmande man iaf, men Hey det är jag. Vill min tjej dansa så är det med mig eller ingen alls. Sammafatta hela tycker jag du ska lära dig en läxa.
Jag har ingen personlighet
Math X0 haha, "skulle aldrig låta", vad hemskt det låter, vad skulle du göra om din tjej faktiskt dansade med någon annan när ni var på krogen då?
Första skulle nog inte hända att jag drog med henne till krogen, men man vet aldrig när man blir äldre. Iaf säga ifrån.. typ säga det är min tjej. Beror ju på lite sitsen oxå. Men Fan vad hemskt det jag skrev lät. eller såg ut öö haha I see ur point. Hemskt är väl det att i detta fallet att hon grät hela natten. Och det var inte mycket han kunde göra nu eller då. Iaf tjejen känns velig(stavning). Vara artig efter att någon har tagit en där nere? får inte riktigt ihop det? ''Tack för du tafsa på mig, jag ska presentera dig för min pojkvän'' ää tänk på vad du vill och gör det bästa för dig.
Jag har ingen personlighet
tack Math.. äntligen någon :)