I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att ta tjejen till krogen

Övrigt - Blandat

2007-10-14 17:10
Ja jag är också trött. Jag är jävligt trött på att det hela tiden ska vara fokus på vad vi ska göra när det inte är hos oss problemet ligger.

Sist jag kollade var det inte en majoritet av det manliga släktet som betedde sig som primitiva svin ute på krogen.

tycker du inte det är bättre att lägga tid och energi på att anordna någon form av "så här beter du dig"-kurs för alla killar?

Låter som en utomordentligt idiotisk idé då majoriteten av killarna som sagt inte beter sig så. Ja, jag blir irriterad när jag blir anklagad för något en minoritet jag inte ingår i gör.
Look with your own eyes - See with your own mind
DJ

2007-10-14 18:04
PenDragon:

Hur stor andel av alla killar som beter sig fel kan diskuteras, men problemet är att majoriteten är med och accepterar många föreställningar och därmed många beteenden. T ex genom att lägga skulden på offret, genom att se tjejer som "ägodelar", genom att skratta åt sexistiska skämt, genom vilka idéer vi har om vem som ska ta initiativ och vem som ska vara passiv, osv, osv. Jag har själv många gånger råkat bidraga till att legitimera sexism och förtryck på olika sätt, men jag är medveten om risken och försöker att inte göra det och försöker att våga säga ifrån mer.

Problemet är alltså inte endast killar som beter sig mer eller mindre svinigt mot tjejer, utan majoriteten som låter det fortsätta.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-10-14 23:58

Men iom att du säger att hon satte sig i en sits, som gjorde att en främmande kille tog sig friheten att ta på hennes kön,  bara genom att dansa med honom, så legitimerar du ju också hans beteende. Ska kvinnor verkligen behöva bete sig på ett visst sätt för att killar annars förutsätter att dom har rätt till deras kroppar? eller vänta.. Det är ju precis så det är.. Men det är fel, så ska det inte vara öht. Du verkar ju dockinte göra ngt annat än konstatera sakens natur och låta det bero. Har jag fel?

Rastasite: Men varför skulle vi tänka olika enbart på grund av våra kön? Det finns ju killar som tycker något annat än du?

Sitter man som du och säger att nej, det är så det funkar, så då måste ni bete er efter det, så kommer det aldrig förändras. Det är din, och andra som tänker som du, det är eran syn på saker som stagnerar utvecklingen.

Jag anfaller inte någon f.ö Lika lite som du gör det(?).

Jag tycker inte att alla män är svin. För jag tycker inte om att generalisera och döma ut nästan halva befolkningen pg.a att vissa personer beter sig illa.

"Hon borde ha reagerat på att han tog henne mellan benen, gått därifrån, kanske berättat för sin pojkvänn eller (om man inte vill ställa till med en scen) bara skita i killen som antastade henne, hänga med nån annan?"

Vaddå borde ha reagerat? Hur kan du ens säga en sådan sak?

Nickemannen:

I princip: Citat Martin Luther King:  "den största tragedin inte är de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad" ...

2007-10-16 08:37
men herregud Fidelista. Har du läst någonting i tråden? Har du själv blivit utsatt för ett sexualbrott? Har du läst psykologi? Har du ingen som helst inlevelseförmåga? Av ditt idiotiska inlägg att döma så verkar svaret på alla dessa frågor vara ett glasklart nej.

"hon skulle hon smockat till honom, hon borde gått därifrån, om hon inte gjorde det måste hon ha gillat det....."

yada yada yada. Vad fan är det där för något jävla skitsnack?? Jag blir så förbannad. Det är folk som du som får folk att skämmas och inte våga anmäla.

2007-10-16 08:54
din girl måste kunna stå för sig själv och merkera för den snubben att that shit aint cool....

brake up... visar hon ändå att hon vekrligen vill ha dig.. så får du berätta att sånna saker inte fungerar.. hon måste skaffa sig lite skinn på näsan om det ska va ni...

sväljer du bara det som hände utan å ens snacka om det, så kommer hon inte förstå att du vekrligen inte tycker sån shiet e ok...

och om det händer igen?

2007-10-16 09:04
säääään:

Som du krigar... why ? vet det ligger något bakom dina starka reaktioner på ämnet...

men tänk dig själv... du är förlovad.. ute med din darling på puben.. du sitter å zippar din drink... å din kille dansar med nån tjej under kvällen... senare presenterar han henne för dig... du tänker fine, han vill visa att han har tjej...
men på vägen hem berättar han att vid toaletten tidigare på kvällen, tryckte hon sig mot honom och tog honom på kuken... viskade nåt porrigt i hans öra... yeha.. du fattar grejjen...

hade du inte blivit upprörd ? och sen får din kille dig att be honom om ursäkt dan efter för att du blev upprörd... han var ju bara artig och dansade vidare med henne... pfft...

2007-10-16 09:42
hade du inte blivit upprörd ? och sen får din kille dig att be honom om ursäkt dan efter för att du blev upprörd... han var ju bara artig och dansade vidare med henne... pfft...

så du tycker inte alls det är nån skillnad när du ersätter killen med en tjej i den här situationen?

2007-10-16 10:10
rent känslomässigt i ett förhållande... vad är det för skillnad ?

snubben som skapade tråden va konfunderad hur han skulle agera mot sin flickvän efter detta... verkar inte som han hade för avsikt att diskutera hur olika kön rent allmännt beter sig på krogen, utan just hur man förväntar att sin partner ska agera i en sån situation..

så säg mig.. vad e det för skillnad om det är en kille eller tjej som utsätts för samma scenario ?

2007-10-16 10:21

mannen är ju i en maktposition. klart att det är skillnad.

DJ

2007-10-16 10:24
Fidelista:

"men eftersom hon fortfatte dansa och snacka med honom måste hon ha gillat det"

Jaså? Har du varit osäker någon gång eller gjort fel? Har du kännt någon gång att du gjort något som var fel eller medverkat till något som inte var bra?

"det kanske var hennes poäng att göra dig svartsjuk, eftersom hon berättade det för dig"

Ja.. eller så var det hennes poäng att hon kände sig antastad och ville ha stöd? Kanske berätta om en hemsk händelse för någon hon verkligen litar på?

track10:

"brake up... visar hon ändå att hon vekrligen vill ha dig.. så får du berätta att sånna saker inte fungerar.."

Du har aldrig funderat på att man kan diskutera saker och reda ut saker direkt istället? Man kan ju förstå om förhållanden inte går så bra om människors första åtgärd när det händer något dåligt eller sker något missförstånd är att göra slut...

Jag kan avsluta med att säga att det inte är någon här som kan veta hur tjejen tänkte eller varför hon gjorde som hon gjorde. Det enda vi kan göra är att komma med kvalificerade gissningar utifrån vad vi vet om situationen. Således, Hazn_, ta och prata igenom det här lugnt och ordentligt med din tjej. Satsa på att vara förstående istället för fördömmande och fundera lite på vad de sansade i tråden har skrivit. Fråga hur hon kände det och förklara hur det kändes för dig. För det hade ju varit himla dumt om ert förhållande gick åt helvete för att din tjej kände sig antastad på krogen av ett slemmo och du inte redde ut det utan skyllde allt på henne, eller?

Lycka till och hoppas allt löser sig för er!

//NickeMannen

I'm back!

2007-10-16 10:55
gayowen:
hur tänker du nu ? idjot

nickem:
amen shit vad seriöst... ima hit you back!!

jag skrev också... "sväljer du bara det som hände utan å ens snacka om det, så kommer hon inte förstå" men med tanke på att han blev illa tvungen att be om ursäkt för han blev upprörd över läget.. och dem verkar ha diskuterat sitauationen eftersom han skriver att tjejen anser att hon var allmännt trevlig.... därav det du citerade från mig... 

visst det kom fram en sleezy snubbe och tafsade... då e han idjot... men sen att hon inte agerade... visst snubben kanske såg farlig ut, hon vågade inte ge honom en lavett eller liknande... eller ens verkar ha gjort anspråk på hans beteende... och sen att hon fortsätter dansa med denna snubben, och sen oskyldigt vill presentera killen för sin pojkvän... shit aint right.. så varför försvara tjejens agerande ? likaväl som snubben som tafsade kan anses som sliskig, dräggfull, opassande, kvinnoförnderare eller vafan ni vill kalla det.... så är väl fortfarande tjejens agerande gentemot situationen och hennes pojkvän ok ? Dem är trots allt förlovade.

Och please förklara, på vilket sätt är det pojkvännen som e boven i dramat för att han inte diggar läget ?

e så sjukt trött på att folk så ofta försvarar tjejers "otrohet"...

2007-10-16 10:56
ska stå...
"så är väl fortfarande tjejens agerande gentemot situationen och hennes pojkvän INTE ok ? Dem är trots allt förlovade."
DJ

2007-10-16 11:21
track10:

Mmm, och jag är trött på killar som kallar det för otrohet när tjejer blir antastade, våldtagna eller liknande.

Jag har inte sagt att pojkvännen är boven i dramat. Jag har inte heller sagt att tjejens agerade var det mest lämpliga, självklart tycker alla att det hade varit bättre om hon varit tydlig mot slemkillen. Och då menar jag för hennes egen skull i första hand... Det jag säger är att det troligen finns omständigheter och känslor som förklarar det hela. Alla handlar inte alltid rationellt och alla gör inte alltid det som är mest "rätt" och det är extra vanligt i en väldigt oväntad och kränkande situation.

Min poäng här är att det är killen som antastade tjejen som gjort objektivt fel och betet sig som ett svin. Det är honom folk borde ge sig på och tycka synd om tjejen, men istället så lägger alla som vanligt skulden på tjejen och anlägger dessutom ett perspektiv som närmast handlar om att killens "äganderätt" blivit kränkt. Då är vi tillbaka till medeltidens syn på våldtäkt...

Hur mycket de diskuterat eller vad de kommit fram till vet inte jag.. men man kan misstänka att han varit ganska upprörd och anklagande och hon naturligt hamnat i ett försvarsläge. Det är därför jag tycker att trådskaparen borde ta en lugn och lång diskussion med sin tjej, om de inte redan gjort det.

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-16 11:43
låter ju som en diskussion från 1700-talet. trodde inte att den här kvinnosynen fanns kvar riktigt. killen har begått ett övergrepp och en skrevspark hade varit ganska försvarbart. tyvärr är det svårt att vara hård när det väl gäller, hon har inte gjort nåt fel. att kunna dansa med vem man vill är väl självklart, oavsett vad den andra tycker om det
http://www.kommandot.se/wp/
DJ

2007-10-16 12:01
bperb:

Word!

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-16 12:51
Fidelista:

Att helt spontant ta någon i skrevet skulle jag säga är ett sexualbrott oavsett var det sker.

Men jag ser intehur den här tjejen är ett "offer för sexbrott" eftersom hon uppmuntrade honom genom att fortsätta dansa och umgås med honom. Utan att säga till honom eller nått.

Du sa inte till killen på tunnelbanan, så då visade du också att du tyckte det var helt okej. Eller?

Den här tjejen kanske bara hanterade det ännu sämre än du.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-10-16 16:02
Fidelista F23 - go girrl... en brud av rätt kaliber..

2007-10-16 16:40
Fidelista:

Eftersom jag hoppade av tåget på blixten fick jag ju inte chansen. Eller hur.

Fick och fick, du tog inte chansen. Visst finns det skillnader mellan den händelsen och den här, men det är snarare av grad än art. Du reagerade psykologiskt "fel" genom att fly, hon kanske gjorde det genom att släta över det hela.

2007-10-16 16:41

Precis som Fidelista skriver menade även jag..

Hon verkade inte direkt bli sne över att han tog henne på fittan.

...

2007-10-16 16:43
MCkrillah:

Och Fidelista blev inte sne över att bli klämd på stjärten på tbanan?

Face it, man reagarar inte alltid logiskt i pressade situationer.

2007-10-16 16:46
Jäklar anamma, vad har ni människor för medeltida syn på kvinnofolket?

Det är ju *självklart* tjejens fel att hon blev antastad på krogen, helt jävla uppenbart
:/
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-10-16 16:51
Är hon inte din qvinna så ska du inte vara hennes man!

DJ

2007-10-16 17:13
Fidelista:

Refused har redan besvarat bra, så jag ska endast komplettera lite eftersom jag tycker detta är så allvarligt...

"Om nån skulle tafsa på mig skulle han fått stryk. HUr får du det till att det handlar om ett sexualbrott , det låter som vanlig krogtafsning. Och sen hängde ju tjejen med killen hela kvällen, fortsatte dansa och tog fram honom till snubben och skulle presentera honom osv. Inte är det nått brott när hon var med på det."

"när hon var med på det" alltså.. Fundera en liten stund på det. Här är vi inte långt ifrån våldtäktsdiskussioner om där en tjej anses ha varit med på det för att hon inte sa ifrån tillräckligt, inte gjorde motstånd, osv. Det är alltså fritt fram att antasta tjejer och om de inte gör tydligt motstånd så får de skylla sig själva, för då var de ju med på det! Och killen kan tänka att "hon gjorde inte motstånd, då gillade hon det ju" och kommer fortsätta att antasta tjejer på krogen. Vad är det här för sjuk jävla kvinnosyn och sexual syn?

För övrigt är det som här bedöms som "vanlig krogtafsning" självklart ett brott, men tyvärr är det just så vanligt att människor kanske knappt bryr sig. (Se BrB 6:10, som borde vara mest tillämpligt i detta fall)

"Men jag ser intehur den här tjejen är ett "offer för sexbrott" eftersom hon uppmuntrade honom genom att fortsätta dansa och umgås med honom. Utan att säga till honom eller nått."

Där kommer det igen! Ser man på, genom att dansa med honom så uppmanar hon honom att fortsätta antasta henne... Det är alltså antastandet som är "normalt" och först när tjejen säger ifrån så blir det fel...

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-16 17:17
Ibland räcker det ju för en tjej att ge en kille en vänlig komplimang för denne ska få hybris o tro att tjejen vill skända honom på toaletten.

Om denne tjej blir tagen på fittan av en random snubbe och tjejen bjuder på dans kort efter så...ja..
12345678910

2007-10-16 17:25
"Ibland räcker det ju för en tjej att ge en kille en vänlig komplimang för denne ska få hybris o tro att tjejen vill skända honom på toaletten.

Om denne tjej blir tagen på fittan av en random snubbe och tjejen bjuder på dans kort efter så...ja.."

Ehm, vad menar du egentligen? Om en tjej dansar med en kille är det helt normalt och accepterat att han tar på hennes kön???
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-10-16 17:36
missuppfattningen är total..jag är inte förvånad, det är självklart inte okej för en kille o ta på någons kön!

Det var mer menat ur killens perspektiv. om han tar henne på könet, hon gör inte en stor affär av det, och en stund senare kommer samma tjej fram ville dansa med honom trots könöverträdelsen. Vad  tror killen då? svaret är: KNULLA!

comprende!?
12345678910
DJ

2007-10-16 17:41
DeCas:

Fast det där är ju bara en gissning om hur situationen uppfattas av olika parter. Det intressanta är ju vad som är rätt och fel, hur situationen borde uppfattas och om en sådan "signal" ger killen rätt att förvänta sig någonting, osv...

Det intressanta är ju att ta ställning, inte hur du tror att killar i allmänhet och sviniga killar i synnerhet tänker...

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-16 17:45
Nickemannen:

Jag utgår från att om en kille tar en random tjej på fittan bara sådär
så tänker han nog inte på familj och gemensam ekonomi! Bara min gissning dock.

12345678910
DJ

2007-10-16 17:58
DeCas:

Ja, vi har förstått att du gissar det (vilket säkert inte är någon dålig gissning i sig). MEN VAD ÄR DIN POÄNG? VAD VILL DU FÅ SAGT?

Ursäkta caps, men jag fattar verkligen inte...

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-16 18:07

Vet inte riktig vart ni vill komma med eran diskussion, för ni verkar vara off topic när det handlar om vad hanz ska göra!

Tjejen e i dett här fallet med hanz, gjorde fel genom att hon gick upp till dans efteråt. Att hon också inte har någon större respekt gentemot hanz när hon gjorde det. Om hon nu var redlöst packad e det också dålig respekt mot hanz! Sen kan man undra varför hon beter sig så mot han och då kan det vara ett problem dom har i mellan som pålitlighet, agressioner eller annat skit som gör att det hela inte funkar, eller så är det så att hon leker med hanz!

Sen kommer det äckliga svinet att fortsätta med sitt betende ända tills han får spark av någon med tillräckligt mycket stake, tills det för dom som inte vågar är det bara att kliva åt sida och hoppas på det bästa, i vissa fall hinner personen att återhämta sig! Sen e det väll bara att hoppas att det finns vardagshjältar där ute!

2007-10-16 18:12
Det var bara min lilla teori i huvudet hurvida mycket en tjej kan göra/säga/le/ med kroppsspråk för att få en kille o tro att tjejen vill ha honom. Det var en jämförelse med en väldig överdriven situation (Killen tar på könet 1.) Och tjejen ger en komplimang (Kille misstolkar och tror annat 2.) Olika scenarion alltså.(mitt första inlägg)

Jag hade kunnat förklara bättre genom en verbal diskution. skriva är inte riktigt min grej.. :/
12345678910

2007-10-16 18:12
till nickemannen då
12345678910

2007-10-16 18:14
killen hade fått en fet jävla näsbrytarknoge i ansiktet. av mig.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-10-16 18:20
alltså, att ta nån på muttan är aldrig okej. att sätta på nån och sen efteråt kolla att det var okej är inte ens okej om den nu skulle tycka att det var det. hon har inget ansvar för vad han gör, hon har rätt att dansa med vem fan hon vill, skulle nån tycka annorlunda tycker jag att det också skulle vara motiverat med en pungspark i jämlikhetens tecken

2007-10-16 18:31
bperb

Tycker du så?
Jag vill känna att min kvinna är bara min. Jag skulle tycka att om hon dansar med honnom och går runt med honnom på krogen för att han ska hälsa på hennes bekanta osv efter det så blir det som hon gör det till +-0, alltså inget avisande av den främmande mannen..

2007-10-16 18:35
mantis
ja, trohet håller jag med om är viktigt för mig också, men att dansa med nån handlar ju inte om otrohet.

2007-10-16 23:48

track10: Krigar? Jag blir upprörd för att det är så snedvridet allithop. Slutar man bry sig och engagera sig går allt åt pipsvängen. Och du vet vad f.ö?

För det första så är det ingenting i styckena ovan som beskriver en sån situation som du gör.

Men skulle jag vara i den sitsen så ja. Jag skulle tänka att tjejen som gjorde så på min pojkvän var dum  i huvudet. Han har ju inte gjort något fel. Han uppmuntrar ju inte någonting heller. Att bli chockad samt inte vilja ställa till en scen är tillräckligt som reaktion för att visa att man inte alls fann händelsen eggande.

Dessutom, hur man "förväntar" sig att ens partner ska bete sig i en viss situation har väldigt mycket med könsroller att göra. Det märker du väl ganska klart på folks reaktioner?

Sen är det också så att INGEN i tråden anklagar pojkvännen för dåligt beteende. Det jag och många andra, försöker peka på och framförallt få folk att fokusera på är det som ledde till hela historien. Och nej, det är inte att hon dansade med en främmande kille utan att denna tog tag i hennes kön.

Dessutom har jag oerhört svårt att se vari hon skulle vara otrogen genom att en annan man tar sig friheten att just greppa tag i hennes kön.

Fidelista: 1. man bör läsa hela tråden innan man slänger ur sig något. 2. Det är i allra högsta grad ett sexbrott att antasta någon. Vart drar du gränsen egentligen? Vid penetrering?

Jag gillar också att du i ena stunden slänger ur dig att det är självklart att du skulle smocka till den som tog sig friheter på din kropp utan ditt medgivande, men i nästa stund rabblar upp en massa saker som hänt dig där du hela tiden agerat passivt.

Om du hade velat markera hade du kunnat skita i att hoppa av tunnelbanan, oavsett om du skulle av där eller inte, enbart för att göra ett klart ställningstagande mot den som tog på dig. Men det gjorde du inte.

F.ö finns det inget som ska accepteras som "vanlig krogtafsning". Det är ett övergrepp och ett brott.

Om dom som blir utsatta, oftast kvinnor, legitimerar det som "vanligt och något man får tåla" så kommer ju självklart dom som gör sånt också tycka det.

Tombombadilla P21:

Hon har reagerat som man kan göra i en sån situation. Hon blev chockad och visste inte hur hon skulle bete sig. På vilket sätt kan en människa i chock anklagas för respektlöshet? Och hur kommer det sig att den s.k respektlösheten tydligen ska väga tyngst?

Nickemannen, Refused och bperb: Ni är ypperliga bevis på att idioter som kläcker ur sig "alla män är svin" är totalt ute och cyklar.

2007-10-17 00:04
Mjao! Bra att du ramar in det hela!

Sän F23
Ja hon blev chockad och betende försvann med alkoholen! Då är det väll respktlös att hon har supit sig full för att inte veta bättre än att gå därifrån till hanz! Jag tänker på ömsesid respekt, men vilket annat skulle väga tyngst i det här fallet!?

2007-10-17 00:11
Låter du din tjeje dansa me andra killar så får du fan skylla dig själv... och helt ärligt vadå allmänt trevligt när han har... gjort de han gjort då borde hon fan hålla sin udan e de så fucking svårt..

alltså vadå låtar henne ha kul, måte man dansa me en annan kille för att ha roligt eller vadå.. man kan väl dansa.. ja dansar fan bara me vänner som min kille känner till o sen.. får det inte gå hur långt som helst... det finns en gräns..

tycker du e fan dum alltså

2007-10-17 00:20
i snortys fal så gick jag ner till grisen och golvade honom men det är inget jag rekomenderar att göra för man kan nog åka på med rejält med stryck.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-17 02:45
Peggy:

Jag låter aldrig mina kvinnor lämna köket, det måste väl ändå vara säkrast. Vill du bli min fru (eller en av dem)?

2007-10-17 08:54
Fidelista

"Om gubben som hade börjat smeka min rumpa på tbanan, och jag då hade börjat smeka hans kuk, vad tror du det hade gett för signal?"

vilken bisarr jämförelse.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-10-17 09:46

Fidelista F23

Har du fortfarande inte läst hela tråden? Jag tycker inte att du kan jämställa ett par som tycker om att visa varandra sin uppskattning genom fysisk kontakt, med en tjej som blev greppad i skrevet av en främmande kille enbart för att hon dansade med honom.

Att du går in och börjar prata om fallet med de s.k Stureplansprofilerna är ju lite skumt?

Jag tycker att du verkar vara en väldigt förvirrad feminist. Jag skulle faktiskt vilja påstå att du inte verkar vara det överhuvudtaget. Att du är (kommunist) är inte ens relevant? Det har inte med någonting alls i diskussionen att göra.

Du är nog f.ö mer irrationell än vad jag är i dina resonemang.

"Ja det är ett sexualbrott att antasta någon,. Men hur vet du att hon blev antastad? De kanske kladda på varandra?"  Varför förutsätter du att hon tycker att det där skulle vara ok?

"Ja var drar man gränsen? Nej inte vid penetrering utan när någon säger ifrån."

Det var det värsta jag hört. När någon säger ifrån? Ok, så om man är för full/för chockad/för rädd för att göra det så är det inget brott? och vad räknas som att säga ifrån?

"Om gubben som hade börjat smeka min rumpa på tbanan, och jag då hade börjat smeka hans kuk, vad tror du det hade gett för signal?" Det där var nog det sämsta exemplet någonsin. Du kan för tusan inte jämföra att man forsätter dansa med någon med att börja smeka dennes könsorgan?

"Hon kunde ha gått därifrån.......punkt slut
Men hon valde att stanna med killen istället för att dansa med sin pojkvän
" - så därför tyckte hon om det i dina ögon? Då kan ju jag slänga ur mig att du tyckte om alla de gånger du blev antstad eftersom du inte gjorde någonting aktivt heller. Men det det gjorde du inte. Så det vore ju helt fel av mig. Jag tycker du bör läsa lite psykologi samt öva upp din empatiförmåga innan du ger dig i kast att uttala dig om andra människors beteende öht.

DJ

2007-10-17 09:59
Fidelista:

Alltså fan vilken jävla sjuk syn! Utgångspunkten är att tjejer ska få räkna med att bli tafsade på om de är på krogen, dansar, råkar få ögonkontakt med någon, etc. Om tjejen tydligt säger ifrån att de inte vill bli tafsade på, så har killen möjligen gjort fel (men egentligen har han ju bara tolkat hennes signaler lite fel). En tjej som inte vill bli antastad ska alltså inte gå på krogen alls och om hon gör det så måste hon hålla sin kille i handen hela tiden, eller?

"Ja tyvärr är det normalt med wickedness på krogen. Som taftning och sånt kan jag tänka mig (även fast jag aldrig går på krogen själv)."

Ja, det är det. Men att det är vanligt innebär inte att det är rätt. Däremot innebär just att det är så vanligt och att människor uppenbarligen ofta lägger skulden på tjejen att tjejer kanske hanterar det just som tjejen i det här fallet.

Nej, jag vet inte riktigt var jag ska fortsätta.. Are you for real? En jävligt dålig feminist i så fall.

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-17 10:20
jag hade gett henne en bitchslap

2007-10-17 10:21
paaaooww

2007-10-17 10:43
förlåt.. jag fick kortslutning... menade inte vad jag sa...

alla e bara så jävla präktiga... svårt å smälta... trodde inte feminism fanns på riktigt, bara nåt man kommit på för att skrämma barnen :S

2007-10-17 10:46
Så jävla trött på alla tofflar på Whoa.
Sätt henne på plats, är du man eller mus?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-17 10:46
Plus du skulle knullat sönder snubben

2007-10-17 10:58

track10. Präktiga? Vi sitter och diskuterar i ett (tada!) - diskussionsforum. Dessutom råkar det vara ett ganska allvarligt ämne.. Vill du bara slänga käft eller skriva meningslösa inlägg så kan du hitta betydligt mer passande trådar att skriva i.

Dessutom är feminism en positiv sak, vars motiv och grundmening dock förvrängts av mindre begåvade... Jag tycker att det är en självklarhet att vara feminist om man är humanist.

HenryHustler. Första stycket kan gälla dig också.