I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att ta tjejen till krogen

Övrigt - Blandat

2007-10-13 16:52
Corazonzita F22
Bara för att jag har valt att anpassa mig till att ett fåtal killar beter sig som idioter, så gör det inte att alla killar är "hjärndöda sex-sökande missiler".

Hoppas du är medveten om att det var hon som myntade det uttrycket. Jag har sagt att män är svin. Jag står fast vid det jag har sagt, medveten om att dessa män säkert utgör en otrolig minoritet, men det är ändå dessa killar som syns på krogarna och man bör passa sig för. Min bild av killar kanske går hand i hand med min åsikt att människor är onda, vad vet jag. Ingen idé att diskutera saken fram och tillbaks.

Var kanske lite väl hård i första inlägget, Misery_chick, menade inte att jag spikat hade rätt och du hade fel. Du har din åsikt och jag har min, jag lever min relation och beteer mig på krogen som jag vill och du som du vill.

Men jag kommer forstätta att vara räd om min fästmö och försöka skydda henne från killar på krogen, inte för att hon inte kan ta vara på sig själv, utan för att jag förstår hur jobbigt det måste vara att vara en tjej på krogen..

2007-10-13 17:34
Heh, är vi på Fi-kongress här eller? Män är djur! Trist inställning... projektion, skulle man kunna säga, om man var elak ;)

Corazonzita:

På krogen blir folk kåta, de blir attraherade av varandra och försöker få kontakt.

Jag förstår ditt resonemang, men håller inte med om slutsatsen. Med det här tänket kan man ju aldrig ens gå ut på krogen om man har partner? Och det vore ju trist att behöva skärma av sig så.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-10-13 20:08
Din kvinna har bara funnit sig så väl tillrätta i vårt patriarkala samhälle att hon insätt att alla män har rätt till hennes kropp och att ovälkomna anspråk på denna inte får avvisas annat än försiktigt och vänskapligt utan att uppmärksamhet dras till den pinsamma situationen. Fortsatt dans under förespeglingen att inget har hänt är här ett självklart val. Att hon sen väljer att presentera denna man för dig, hennes fästman, tycks ju som en mycket naturlig slutgiltig lösning på ovanstående problem. Ytterst är det ju din uppgift och ingen annans att freda henne något som också denna tredje man vet. När ni har blivit presenterade för varandra kan hon andas ut och lugnt lägga saken i era händer.

När hon sen väljer att berätta om sin traumatiska upplevelse, som du inte ens uppmärksammat (en riktig karl hade förståss bevakat sin kvinna noggrant och omedelbart stormat fram och golvat kräket), så blir du upprörd och låter göra gällande att hon har handlat bedrägligt samtidigt som hon själv ser sig snarare som ett offer.

Allt är ditt fel, din kvinna är ett helgon.

2007-10-13 21:28

"Ett tips är ju att sluta jucka på dansgolvet med okända brunstiga män en fredagsnatt. Jag säger inte att det kommer att sluta då men att sannolikheten att det inträffar kommer minska ganska rejält. " - du inser inte att det du gör här är just att lägga skulden på offret. Att det är den som blir utsatt för sexbrott som provocerar fram och indirekt förtjänar det. Du legitimerar också den som begår sexbrottets beteende. "brunstiga män?"  Vad tusan snackar du om? Är det ok för dom att bete sig hur som helst eller? Herregud.

Ser ni alla en dans som en parningsritual?

Rastasite. För det första. Du behöver inte använda något "" runt mitt nick. Kan vara så att du inte menar något alls det ,men det kan också vara ett sätt att underminera mig och placere dig själv i någon slags övre makposition. Var det så du menade så kan du skippa det..

"Men då i fall där tjejen sagt att hon vill ha sex, för att sedan anmäla för våldtäkt. FEL! för då är det ju inte våldtäkt, eller?"
Jag har pratat rent generellt om sexuellt relaterade beteenden. Det du drar upp tillhör en annan diskussion. Vi kan ta det också om du vill, men för närvarande så anser jag det rätt irrelevant.

"Du förstår nog inte mig efter som att du är tjej och tänker som en tjej."

Vill du läsa den meningen högt för dig själv? Gör det tills det slår dig hur ignorant, könsdiskrimnerande och efterbliven du är.

"Rastasite P18: Corazonzita F22
ett tillfälle jag mkt väl minns slutade upp med att han blev skitjobbig och kallade mig dryg och bitchig när jag sen visade att jag inte var intresserad av något mer.

Tack så mycket! precis så är det som händer. Killarna i sånna här fall blir sjukt besvikna, för dom hade räknat med mer. "

Dom ska inte räkna med någonting, det är ju det som är fel.
Fattar du ens vad du skriver?

Corazonzita F22 : du blir trött... och så tycker du att det är lättare att anpassa dig till det som är fel än att säga ifrån? Hur kan du då tycka att tjejen agerade fel?  Det är ju för tusan samma sak.

Apati. Vad skönt att inte hela whoa gått och blivit hjärnslött... ;)

2007-10-13 23:11
Man ska inte ta med sig tårta till kalaset
Get MAD and change

2007-10-13 23:27
Visste killen att hon var upptagen?dvs ihop med dig?

för om han trodde hon var singel,och hon inte sagt nått..då ska du inte vara alls arg på snubben,utan enbart på din tjej.
...
Moderator

2007-10-13 23:29
MCKrillah

Så du skulle inte lacka ur om nån sliskigt snubbe la handen mellan benen på din flickvän?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-10-13 23:30
MCKrillah P22

de är väl ändå aldrig okej att ta tjejer på krogen mellan benen som han gjorde?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-10-13 23:31
Men det stog ju ovan att hon dansade med honom osv efteråt..verkar som hon tyckte det var okej?

Hade en snubbe gått fram till en tjej jag hade haft,och hon inte tyckt om det..då hade jag blivit lack.Absolut.
...

2007-10-13 23:38
"SÄN"

du inser inte att det du gör här är just att lägga skulden på offret. Att det är den som blir utsatt för sexbrott som provocerar fram och indirekt förtjänar det. Du legitimerar också den som begår sexbrottets beteende. "brunstiga män?"  Vad tusan snackar du om? Är det ok för dom att bete sig hur som helst eller? Herregud.

Var nånstans skrev jag att det var "offrets" fel att han tog henne på fittan? Det jag menade var att det kanske inte är så smart att dansa med en okänd snubbe på en nattklubb om man vill minska risken för liknande situationer. Snälla du, testa att gå runt och fråga killar. Vad tror du att majoriteten kommer att svara på frågan: "Om du är ute på en klubb och börjar dansa med en tjej du inte känner, är du ute efter ett ragg eller efter att bara ta en svängom klockan 02.45?"

Har jag skrivit att det är ok för dem att bete sig hursomhelst? Nej jag tycker själv att det är talanglösa vidriga äckel som borde lära sig hur man uppför sig mot tjejer.

Jag vet vad jag snackar om, frågan är om du gör det.

2007-10-13 23:42
hur fick ni det här till offer/förövare?:)

har inte läst hela tråden men...
...

2007-10-14 00:29

fast vad killar kan tänkas ha för bakomliggande motiv till att dansa med tjejer på krogen var ju inte riktigt poängen.

2007-10-14 00:37
MCKrillah P22  du kanske borde göra det?

"Sirre"

"Var nånstans skrev jag att det var "offrets" fel att han tog henne på fittan? Det jag menade var att det kanske inte är så smart att dansa med en okänd snubbe på en nattklubb om man vill minska risken för liknande situationer. "

det du säger med det här är ju att "hon får skylla sig själv, för som kille är det ok att ta en främmande tjej på brösten/könet om hon dansar med dig på en klubb"

ser du inte det själv?

2007-10-14 01:10
Sän F23
För det första menade jag ingeting med "" kring ditt namn, jag bara skriver så ibland. Och med kommentaren

"Du förstår nog inte mig efter som att du är tjej och tänker som en tjej."

Menar jag inget mer än att vi tänker på olika sätt, jag varken nedvärderar dig eller idiotförklarar dig, jag bara förklarar att vi tänker på oliksa sätt, snälla slut överdramatisera allt. Är det nån som är efterbliven i den häst diskutionen är det iallafall inte jag.

Dom ska inte räkna med någonting, det är ju det som är fel.
Fattar du ens vad du skriver?

Vad arg jag blir på sånna här kommentarer, JAG säger juh förfan inte att det är rätt att dom räknar med det, jag bara KONSTATERAR att det är så.

Om jag t.ex. säger att jag inte tycker att tjejer ska gå lättklädda sent ute på kvällen, är det inte för att försvara att dom inte borde göra så eller säger att det är rätt, oavsett om det är rätt eller fel så är det så det fungerar i vårat samhälle och det är utifrån det man måste agera. Det är ju för guds skull jag som kallat män för svin, varför skulle jag försvara att dom antar att dom får ligg iochmed en dans??

2007-10-14 01:11
Ser att du feltolkar och anfaller en annan person nu också, är det så du fungerar behöver du inte fortsätta alltså, sluta bara

2007-10-14 01:13
Rastasite P18

tror du att du och sän tänker på olika sätt för att du är hane och hon hona?

2007-10-14 01:30
Misery_chick
Jag tror att vi tänker på olika sätt för att vi under vårat liv uppelvt saker (t.ex. krogen, relationer osv) olika, på grund av att vi har olika kön ja.

Om du är tjej eller kille förändrar helt hur du upplever en krogrunda i min mening. Det måste inte göra det varje gång, men under en tid så tror jag det.

2007-10-14 01:49

Sän

Det går att vrida på ord hur mycket som helst (säkert det här med). Nej, jag sätter mig helt enkelt inte i den situationen överhuvudtaget (På vissa sorters ställen).
Jag säger ifrån om någon tar till sig friheten att ta på mig.

Refused P27

Yes, jag vet om att det kan bli lite den uppfattningen istället, men så menar jag inte att det ska vara...  jag går självfallet inte runt och tänker så här hela tiden. Allting beror på plats och tillfälle.

Det är inte som att det är min universella inställning til kroglivet och hur män beter sig där... plats och tillfälle...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-14 08:09
det du säger med det här är ju att "hon får skylla sig själv, för som kille är det ok att ta en främmande tjej på brösten/könet om hon dansar med dig på en klubb"

Helt ärligt, vad är ditt problem? Är du tvungen att feltolka mina argument för att ha någonting att säga eller? När har jag sagt att det är ok att ta en främmande tjej på brösten/könet om man dansar med henne på en klubb? Skämtar du med mig eller? Hur många gånger ska jag behöva skriva vad jag menar? Tänker inte göra det igen, utan läs mina inlägg, reflektera och inse ditt misstag. 

Du är fan värre än peaches.

2007-10-14 08:15

Misery: Jag svarade bara på Sän's fråga: "Ser ni alla en dans som en parningsritual?".

Moderator

2007-10-14 10:30
Rastasite Men om du och Sän inte kan förstå varandra för att ni är av olika kön så kan du ju omöjligen förstå trådskaparens tjej och därför kan du inte uttala dig i frågan?

Sen måste jag tillägga att du inte har rätt i något du skriver.
Det här handlar inte om att hon var "förvirrad" lr nått sånt, han gjorde något mot henne och hon accepterade det och dansade med honom, så enkelt är det.

Hur vet du det? Är du hon? Har du varit i situationen själv? Vad är det som gör att du helt säkert har rätt i det du skriver?

Och nej, alla män är inte svin. Nej, alla män vill inte ligga med alla tjejer de dansar med.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
DJ

2007-10-14 12:42
Alltså. Jag blir så jävla förbannad av att läsa denna tråd. Jag vet ju att det är så samhället fungerar, men jag blir ändå jävligt förbannad.

Situationen vi har här är alltså att en tjej blir antastad på krogen och när hon senare berättar det för sin kille så blir han förbannad på henne. Sedan skriver han den här tråden där en massa killar (och några tjejer) lägger skulden på offret och säger att han ska dumpa henne. Och sen undrar vi varför tjejer ofta inte vågar att anmäla en våldtäkt.

SKÄRP ER FÖR FAN!

Det är ju killen som är problemet. Det är klart att tjejen borde ha agerat annorlunda, men som t.ex. Sän och Snorty skrev om så blir man troligen jävligt chockad när man blir antastad på det sättet och kan bli osäker hur man ska agera. Med tanke på det skambeläggandet, som den här tråden är ett exempel på, är det inte så konstigt om man som tjej försöker att släta över vad som hänt.

Utifrån logiken här så måste en tjej antingen dansa med en kille som då "äger" henne. Om hon inte gör det så är hon däremot allmän (manlig) egendom, som vem som vill får antasta eller kan förvänta sig att hon vill "något" om hon skulle råka få ögonkontakt med personen ifråga. Jag vet att det inte är någon som skrivit så, men det är fan det som er jävla logik leder till.

Det finns ju dessbättre några vettiga i den här tråden. Jag vill citera Sän:

"Tycker f.ö att det är så sjukt att se att allt handlar om tjejens reaktion efter att hon blir antastad. Det ska inte handla om henne öht. Det ska handla om killen som grabbade tag i hennes kön, som betedde sig som en idiot och som tyvärr inte är ensam om det. Det ska handla om att folk som han beter sig illa, varför dom gör som dom gör och hur man ska kunna få dom att sluta med det. Det gör man inte genom att lägga över ansvaret för situationen på den som blev utsatt."

Jag blir så arg när killar, som egentligen säkert är vettiga och behandlar tjejer med respekt, direkt eller indirekt väljer att försvara sviniga killar och bevarar destruktiva föreställningar om hur tjejer eller killar får och ska bete sig.

Jag förstår Corazonzita och jag vet att väldigt många tjejer känner sig tvingade att inta en sådan roll. Detta är bara ett exempel på hur tjejer begränsas i vårt samhälle.

För övrigt vill jag tillägga att det rent allmänt inte är samma sak att bli svartsjuk som att man har "rätt" att bli det i den situationen.

Nu har jag lugnat ner mig lite.. det var skönt att skriva av dig. Mer feministiskt självförsvar i skolan för att stärka alla tjejers självförtroende och säkerhet säger jag bara!

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-10-14 13:49
När jag och mitt ex var ute tillsammans blev det aldrig några problem, jag utstrålade inte "kom och ta mig på fittan grabbar" och han var inte intresserad av att ta nån annan tjej på fittan.

Han fick dansa med vem han ville, jag dansade med vem jag ville. Men dansa för mig är inte synonymt med att gnida röven mot en främmande killes skrev.

När kvällen var slut var det ändå han, och bara han som tog mig på fittan, och hans skrev var det enda jag gned min röv mot.

Man kan väl säga att vi litade på varandra fullt ut....

2007-10-14 13:52
conspicuous F20

men varifrån har du fått att tjejen gned röven mot killens skrev?
vad får dig att tro att tjejen utstrålade "kom och ta mig på fittan grabbar" ?

om du har någon anna poäng med att skriva det du skrev så får du gärna förklara, jag fattar bara inte hur röv-mot-skrevgnidande kom in i diskussionen, heller inte hur man utstrålar "kom och ta mig på fittan grabbar".

2007-10-14 13:56

Ursäkta mig fröken, men kan du peka på något i mitt inlägg där jag säger att just DEN tjejen gned sin röv mot någons skrev?
Kan du peka på något annat där jag skrev att just DEN tjejen utstrålade "kom och ta mig på fittan grabbar".

2007-10-14 13:59
conspicuous F20

ok, så tar vi och läser igenom andra stycket i mitt inlägg igen innan vi börjar hetsa upp oss, okej gumman?:

"om du har någon annan poäng med att skriva det du skrev så får du gärna förklara, jag fattar bara inte hur röv-mot-skrevgnidande kom in i diskussionen, heller inte hur man utstrålar "kom och ta mig på fittan grabbar"."

2007-10-14 14:00
poängen var alltså att menade du något annat så förklara gärna vad.

tråkigt att det inte nådde fram.

2007-10-14 14:03

NickeMannen P22
Givet att det finns begränsade resurser i skolan, tycker du inte det är bättre att lägga tid och energi på att anordna någon form av "så här beter du dig"-kurs för alla killar? Det är ju faktiskt inte hos oss kvinnor problemet ligger. För vi har väl konstaterat att det är mäns skeva attityd som ger upphov till sådana här situationer? Är det inte då bättre att gå till roten med det egentliga problemet, det vill säga killar inställning att tjejers kroppar är någon form av allmän egendom? Är det inte bättre att försöka bota sjukdomen istället för att försöka lindra symptomen? Eller tror du att män är djur och därmed bortom all räddning?

Ja jag är också trött. Jag är jävligt trött på att det hela tiden ska vara fokus på vad vi ska göra när det inte är hos oss problemet ligger.

What it is, it is and what it ain't, it ain't

2007-10-14 14:08
OneTrick F26

right on the spot!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-14 14:10
Man blir ju verkligen mörkrädd av många av er. Så om ni har en partner kan ni inte dansa med någon annan? Får ni skaka i hand med en annan människa eller kan det leda till otukt.
Herregud, det är ju bara dans. Såvida ni inte är sådana som endast simulerar sex när ni dansar.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
DJ

2007-10-14 14:13
OneTrick:

Jo, jag förstår precis vad du menar. Till för inte alls särskilt länge sen tänkte jag precis som dig. Att man inte ska lägga ansvaret på tjejerna utan på killarna. Det tycker jag fortfarande, men problemet är att det i verkligheten är tjejerna som får ta ansvar och måste klara sig oavsett hur vi tycker att det borde vara. Feministiskt självförsvar stärker tjejers självförtroende, sammanhållning och minskar deras känsla av begränsning. Det är ett relativt enkelt sätt att faktiskt göra lite skillnad i praktiken och därför tycker jag absolut att det är rätt.

Sedan håller jag med dig om att man måste arbeta med killarnas attityder också. Oftast består ju klasser emellertid av både killar och tjejer, så det är väl jättebra om man kan köra feministisk självförsvar med tjejerna och diskutera dessa frågor med killarna samtidigt.

//NickeMannen
I'm back!

2007-10-14 14:34
NickeMannen P22
Såvitt jag vet är effekterna av att lära tjejer självförsvar fortfarande omdiskuterade. Det vill säga att när tjejer väl kommer i en hotfull situation så är den där självförsvarskursen dessvärre inte till så mycket hjälp då rädslan gör att allt man lärt sig är som bortfluget. Plus att de flesta övergrepp som begås mot kvinnor är lite mer raffinerade än "gubbe som gömmer sig i buskarna"-scenariot som egentligen är det enda scenariot där en självförsvarskurs skulle kunna komma till praktisk nytta. Det där vet du säkert redan. Om vi nu tar det aktuella scenariot, och låt oss säga att tjejen har gått en självförsvarskurs så att hon... gör vadå? Ta bort handen från skrevet? Nitar killen? Övergreppet har ju redan skett så vad spelar det för roll egentligen?

Nu tänker du säkert "Ja men det kan väl inte skada med självförsvarskurser!". I min mening gör det faktiskt det. Eller inte kurserna i sig, men debatten som förs kring dem. För den första lösningen folk lägger fram när det talas om kvinnors utsatta situation är just självförssvarkurser och min mening blir det helt fel fokus! På grund av ovan nämnda anledningar. Bara en sån sak som att efter du haft ditt lilla "bryt" så är inte den lösningen du lägger fram att man ska jobba med killarnas attityder, utan det är just feministiskt självförsvar, det är rätt talande.  

Jag säger givetvis inte att man ska förbjuda självförsvarskurser, jag vet att det kan ha en effekt när det gäller just att stärka tjejers självsäkerhet och minska deras rädsla när de rör sig i det offentliga rummet. Men jag ser det som sagt som ett ganska trubbigt instrument som bör hamna ganska långt ner på den kronologiska listan över åtgärder.

Ja, jag är offtopic. Förlåt.
What it is, it is and what it ain't, it ain't

2007-10-14 15:12

Misery_Chick

Okej, så jag ska bortse från första stycket i ditt inlägg där du bevisar hur korkad du är, som antagligen skolkade från grundskolans svenskalektioner, och därmed inte kan läsa ordentligt?

Min poäng, om man håller sig till att gnida röv, och tafsa nån på fittan, med dem som man vet att det är okej att göra det med, förslagsvis med någon som man har någon typ av relation till, då är det all good in the hood, och situationer som den trådskaparen sattes i, kommer inte att uppstå.

2007-10-14 15:16
conspicuous F20

varför är du så otrevlig?
väldigt onödigt, och lite pinsamt.

2007-10-14 15:18
Vad har det med tråden att göra?
Om du inte förstod vad jag menade med mitt första inlägg kunde du lagt din fråga på en trevligare nivå.
Men jag tänker skylla på att jag är bitter.

2007-10-14 15:18
anledningen till att jag antog att du utgick från den situattionen är att det är runt den diskussionen hålls, jag tycker jag var rätt tydlig med at jag inte var hundra på att det var så du menade och därför bad dig förklara hur du menade om så var fallet, at du tycker at det var en bra ide att a ill personangrepp säger mer om dig än någon annan.

2007-10-14 15:19
Så vad säger det om mig? Utveckla gärna, och förklara som om jag vore fem år, så blir det inga fler missförstånd och otrevliga toner på inläggen.

2007-10-14 15:19
du får mer än gärna visa var jag var otrevlig i mina första frågor till dig, för jag ser det inte riktigt.

2007-10-14 15:22
Word som fan på NickeMannen.

2007-10-14 15:26

Du får hemskt gärna svara på min fråga.

Om du läser igenom vad du skrev kanske du kan ana ett uns av en lite mindre trevlig ton, men det kan ju vara så du säger trevliga saker också, vi har ju olika sätt att uttrycka oss på allihop.

2007-10-14 15:37
conspicuous F20

hur du läser in toner i ett inlägg säger ju egentligen ingening om hur inlägget var menat att tolkas, jag tycker mina frågor var rätt neurala,  ser inget i dem alls som säger något om i vilken sinnessämning jag är.
det var inte trevligt, inte otrevligt, det var två frågor, och inget annat.
om du tycker att ett inlägg helt utan tydliga otrevligheter är skrivet i en otrevlig "ton" så är mitt tips till dig att ta reda på om du uppfattat rätt innan du attackerar.

ptja, hur framstår en människa som tar till oprovocerade otrevligheter och förolämpningar som du gjorde?
i mina ögon verkar man löjligt lättprovocerad, otrevlig, osäker, bland annat.
man ger ju inte heller intryck av att ha så mycket vettigt att säga om man istället går till personsngrepp

men detta är offtopic, jag ber om ursäkt TS.

2007-10-14 15:37
Situationen vi har här är alltså att en tjej blir antastad på krogen och när hon senare berättar det för sin kille så blir han förbannad på henne. Sedan skriver han den här tråden där en massa killar (och några tjejer) lägger skulden på offret och säger att han ska dumpa henne. Och sen undrar vi varför tjejer ofta inte vågar att anmäla en våldtäkt.

Du tog upp del 1 och 3 i historien bra, men det vi reagerar på är del 2.

Hon borde ha reagerat på att han tog henne mellan benen, gått därifrån, kanske berättat för sin pojkvänn eller (om man inte vill ställa till med en scen) bara skita i killen som antastade henne, hänga med nån annan?

Liksom varför måste det ställas värsta pyskologiska diagnosen på hennes beteende för en sån här sak? Hon borde ha reagerat instinktivt och flyttat bort från killen, jag hade skämmts mer över att hänga med honom än att dissa honom

2007-10-14 15:39
Du slog huvudet på spiken, jag är jävligt otrevlig. Så vill du undvika det i framtiden, så föreslår jag att du helt enkelt undviker mig. Puss!

2007-10-14 15:40
det tycker jag inte jag ska behöva, vettigare vore att du låter bli att vara otrevlig.

ha en forsatt bra dag.

2007-10-14 15:42
den situationen du målar upp hade jag inte accepterat, en brud i used to know och dejtade satte klacken igenom foten när detta skedde men då var de bara asset han försökte grabba. undrar vad hon hade gjort annars
oh no he didn´t!

2007-10-14 15:47

Jag är en otrevlig jävel, jag förnekar inte det. Det är ju inte svårare än att du undviker löjliga diskussioner med mig om du tar illa vid dig av min otrevlighet.

Moderator

2007-10-14 15:48
Rastasite Men om man inte försöker sätta sig in i varför hon agerade som hon gjorde kommer man inte särskilt långt alls och ett förhållande kanske tar slut helt i onödan.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-10-14 16:11
Rastasite
Alla tjejer reagerar inte på samma sätt, och har absolut inte den jag-tänker-inte-bli-behandlad-såhär-attityden. Alltför många är "uppfostrade" (av omgivningen) med att det är helt ok för en del killar att göra en sådan grej mot tjejer. En anledning. Och det handlar egentligen inte om att ställa någon diagnos, bara simpelt se att det är skillnad på individ till individ. Vissa ryter ifrån som fan så fort nån råkar kliva en på skon på dansgolvet, vissa har inte fått lära sig att göra sin röst hörd. Och det är INTE tjejens fel, det är själva världen hon växt upp i som är sjukt jävla snedvriden.

2007-10-14 16:42
KaptenKrok P22
Nej jag förstår vad du säger, men det måste faktiskt inte ligga någon dold psykologisk förkalring i det hela, hon kan juh faktiskt bara inte ha brytt sig. Men jag håller med om att det är synd om en relation tar slut.

stepfucced F20
Ja det är klart att du kan ha rätt i det du säger, men då går vi ju upp i en mer samhällskritisk nivå här i diskutionen.

Jag hoppas att både tjejen och killen lär sig något utav det här, i hennes fall hoppas jag att hon lär sig att säga ifrån och få det klart för sig att hennes kropp är hennes, och ingen annnan. Medans killen kan lära sig att det finns fler sidor av en händelse, det kan juh faktiskt vara så att hon skämmdes osv.

Jag är bara tveksam för att jag vet att en del brudar är sådär, puckade och ignoranta, säger inte ifrån osv.

DJ

2007-10-14 16:44
OneTrick:

Ja, nu är vi lite offtopic, så jag ska försöka svara kort. Anledningen till att mitt "förslag" var feministiskt självförsvar och inte "vi måste jobba mer med killars attityder" var att det är en väldigt konkret metod och att jag tyckte att hela mitt inlägg i övrigt handlade om att killar måste skärpa sig.

Det är fel att se feministisk självförsvar som bara just självförsvar mot överfall. Jag tycker man gärna kan betona att tjejer för bättre självförtroende, känner sig säkrare och det ökar sammanhållningen bland tjejer. När det gäller just den här specifika situationen så diskuterar och tränar man på just såna här situationer under självförsvarspass. Och även om inte själva antastandet hade kunnat förhindras i det här fallet, så tror jag att tjejen kännt sig säkrare på hur hon skulle reagera och agera om detta var något hon tränat och diskuterat med sina kompisar innan. Hon skulle definitivt känna "Det här är fan inget jag behöver acceptera och det är fan inte mitt fel".

I övrigt så förstår jag precis hur du tänker och jag tänkte som sagt mycket så förut. Jag håller fortfarande med om en del också, när det gäller bilden i media, osv.

Rastasite:

"Du tog upp del 1 och 3 i historien bra, men det vi reagerar på är del 2."

Precis. Varför hamnar fokus alltid på vad tjejen eventuellt gjort för fel? Jag tar upp del två, men fokuserar på det som är det relevanta, nämligen att tjejen som blivit antastad inte får något stöd.

"Hon borde ha reagerat på att han tog henne mellan benen, gått därifrån, kanske berättat för sin pojkvänn eller (om man inte vill ställa till med en scen) bara skita i killen som antastade henne, hänga med nån annan?

Liksom varför måste det ställas värsta pyskologiska diagnosen på hennes beteende för en sån här sak?"

Ja, visst borde hon ha gjort det. Det logiska borde då vara att fråga sig varför hon inte gjorde det, men då är det helt plötsligt "värsta psykologiska diagnosen". Att skriva/antyda att hon är en hora, inte går att lita på, säkert tyckte det var skönt, etc. är däremot bara självklara slutsatser. Eller?

Jag håller med stepfucced också.

//NickeMannen
I'm back!