I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att ta tjejen till krogen

Övrigt - Blandat

2007-10-13 12:16
Finns faktiskt vettigt folk på fucking whoa som kan komma med bra tips, kvinnan

2007-10-13 12:18
klart det gör,men om du inte vet själv hur du ska lösa en sån här situation så hur fan ska du klara ett äktenskap?

2007-10-13 12:27
Kan vara bra att ha utomstående människors syn på det. Finns 50-60 åringar som ber om hjälp gällande deras äktenskap, right ?

2007-10-13 12:31
a sant

2007-10-13 12:34
Misery_chick

Han "snodde" ju henne. Då var all ilska riktad mot honom. Han hade stått och dreglat över henne på dansgolvet så det var hennes senare inbjudan och det att hon ignorerade mig som fick mig att bli mest förbannad. Fast det kom jag på först när jag gått därifrån.

Poet

2007-10-13 12:38
Misery: Somehow I knew that you we're going to react on what I wrote! :P

But it's cool, som du säger så har vi olika syn på det här med förhållanden haha.

Hazn: För att fokusera på ämnet, förstår att händelsen sårat dig. Men du måste sätta dig ner och tala med din tjej och så får ni bägge komma fram till lite riktlinjer och regler i ert förhållande. Och om du eller hon har svårt för att följa eller acceptera vissa saker, så kanske det inte är meningen att det ska vara ni två.
At the gates of Eternity...

2007-10-13 12:49
Sänk han rakt av!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!
Moderator

2007-10-13 13:03
Kan det inte hänga ihop som så att hon presenterade killen för dig för att markera för honom att hon har pojkvän. Och att hon sa det efteråt verkar ju peka på att hon inte ville att det skulle bli en scen av situationen.

Och att ens partner inte får dansa med andra? Wtf? De dansar ju för helvete bara. Visst snubben hon dansar med vill säkert ligga med min tjej, men hon ligger bara med mig så vad spelar det för roll?
Låt henne ha lite kul, hon vet ju själv vad som är rätt och fel.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-10-13 13:07
Corazonzita:

Man dansar inte med en tidigare OKÄND kille om man är på krogen med sin pojkvän... NEVER.

Du är ju inte den första som skriver det här, så jag måste bara fråga:

Är det mer okej att göra det i smyg, dvs när ens kille inte är med? Det man inte vet finns inte?

Antingen så är det väl okej, eller så är det inte det. Skit samma om killen råkar vara med. Så mycket tillit måste man väl ha att man inte ska fungera som barnvakt.

Vad gäller "alla vet vad killar är ute efter" så tycker jag du missar en grej: bara för att en tjej dansar med en kille så måste hon inte ge honom det. Ditt resonemang är som att hon lovar bort sig till slusken bara för att hon rockar loss på dansgolvet. De spelreglerna accepterar iaf inte jag.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-10-13 13:09
KaptenKrok:

Och att ens partner inte får dansa med andra? Wtf? De dansar ju för helvete bara. Visst snubben hon dansar med vill säkert ligga med min tjej, men hon ligger bara med mig så vad spelar det för roll?

Word! Började tro att jag var enda killen här som inte var possesiv.

2007-10-13 13:21
Hazn_

Har varit me om exakt samma sak, ja säger bara dumpa direkt. Du nämnde tidigare att ni är förlovade, vilket är det närmaste man kan komma gift, alltså, hur skulle du reagera om hon gjorde så när ni var gifta? Det är nästan självklart att hon "kände" eller tyckte att han va najs. Sådana brudar håller inte i längden, eftersom det är de som med 99% sannolikhet kommer knulla runt.

Att du ens tar upp det i Whoa irriterar mig. Här har du ett självklart fall av luder som jag nämnde tidigare, iallafall om hon verkar vara en ängel i dina ögon! Vem fan låter sig tafsas av MR X och sedan också går och dansar med honom? låter lite skumt va? "hey fuck me while my boyfriend isn't seeing anything"

Dumpa direkt, för dessa grejer kommer att hända mer och mer nu när hon vet att du har förlåtit henne.

Sorry, men hon låter som ett riktigt fnask. Gör dig själv en tjänst och bespara dig tårarna, dumpa henne DIREKT.

2007-10-13 13:24
Kaptenkrok

Vad är det du inte förstår med att han först grabbade tag i hennes könsorgan? och efter det dansade hon me killen. Det handlar liksom inte att hon dansade med killen, utan hon gjorde det efter att ha blivit sexuellt ofredad.

2007-10-13 13:24
skulle aldrg låta min tjej dansa me andra, de e mig hon dansar me
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2007-10-13 13:26
Rasta:

Vad är det du inte förstår med att han först grabbade tag i hennes könsorgan?

Du missförstår. KaptenKrok pratade i allmänhet om att man måste kunna låta sin partner dansa med andra. Många här i tråden som förbjuder sånt.

2007-10-13 13:27
håller fan me steevee
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!

2007-10-13 13:33
Va med om en sån brud en gång...
Var otrogen en gång, jag förlät henne dum o kär som ja va...Efter det knullade hon med någon okänd efter krogen varje helg...

Bra brudar finns det inte många av, samma att det inte finns många bra snubbar.

Jag skulle gjort något riktigt jävligt mot henne, sen tvärdump!

Tveka inte! Säg till henne att du inte accepterar sånt o att detta är sista gången ni ses. Och kolla hur hon reagerar...
Kan hon med o göra såna saker så lär hon inte ens få en tår i ögat, eftersom uppenbarligen har hon noll känslor för dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-13 13:33
Var otrogen en gång, jag förlät henne dum o kär som ja va...Efter det knullade hon med någon okänd efter krogen varje helg...

Bra brudar finns det inte många av, samma att det inte finns många bra snubbar.

Jag skulle gjort något riktigt jävligt mot henne, sen tvärdump!

Tveka inte! Säg till henne att du inte accepterar sånt o att detta är sista gången ni ses. Och kolla hur hon reagerar...
Kan hon med o göra såna saker så lär hon inte ens få en tår i ögat, eftersom uppenbarligen har hon noll känslor för dig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-13 13:34
Rolfi:

Var otrogen en gång, jag förlät henne dum o kär som ja va...

Inget ont om dig Rolfi, men det här känns rätt typiskt för tråden: folk är bittra över vad som hänt dem, och för över det på en helt annan situation.

2007-10-13 13:35
BC99 P24

hehe, precis, du och jag i ett förhållande hade troligen slutat i yxmord ^_^

Rolfi X22

vad spelar det för roll hur hon reagerar om det nu ska vara sista gången de ses?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-10-13 13:40
Refused
Svar: nej.
Det var ganska många årssen, och jag har noll känslor för den tjejen nu, så jag e inte bitter för det. Snarare tvärtom, bara glad att hon gjorde så, så jag fick ett bra skäl o dumpa henne, sen kanske ja inte skulle träffat min nuvarande om de inte hade hänt...

Anledningen till att ja skrev det va att någon längre upp skrev att, e dom otrogna en gång o man förlåter dom så kommer dom göra det gång på gång, och jag backade bara upp det där...eftersom jag varit med om det själv...

2007-10-13 13:43
misery
vet inte, hade lite bråttom när ja skrev det så det blev inte helt rätt...:)
Men alltid kul o se reaktionen på en sån grej, då ser man säkert hur och om hon känner för en något...

2007-10-13 13:55
Rolfi:

Fast att någon tafsar på en är ju inte otrohet. Det var det jag menade med att överföra din erfarenhet på en helt annan situation.

2007-10-13 13:59
Ni, bl.a Rastasite P18 , känns som sådana personer som skulle kunna kläcka "hon fick skylla sig själv" om en tjej som blivit våldtagen.

Blir man antastad/sexuellt ofredad på något vis blir man först och främst väldigt chockad. Är man lite yngre så kan det också vara extremt svårt att veta hur man ska bete sig i en sån situation. Oftast så beter man sig inte alls, man låtsas som ingenting. Kanske försöker man rentav skämta bort det som snorty beskrev det. Alla som aldrig varit unga och blivit antastade kanske ska hålla klaffen? "Man borde" knyta näven , ja. Man "borde" slåss och skrika. Men det funkar inte alltid så.

Att dansa med någon är f.ö jäkligt töntigt att gaffla om. Herregud, vem bryr sig? "Han/hon rör sig rytmiskt med en annan person" Jaha? och?

Tycker f.ö att det är så sjukt att se att allt handlar om tjejens reaktion efter att hon blir antastad. Det ska inte handla om henne öht. Det ska handla om killen som grabbade tag i hennes kön, som betedde sig som en idiot och som tyvärr inte är ensam om det. Det ska handla om att folk som han beter sig illa, varför dom gör som dom gör och hur man ska kunna få dom att sluta med det. Det gör man inte genom att lägga över ansvaret för situationen på den som blev utsatt.

"pojke misshandlad till döds - han borde slagits tillbaka mycket bättre" eller vad? För att uttrycka det enkelt: Lägg inte skulden för brottet på offret. Tack.

Refused och misery: tack för att ni tänker.
Moderator

2007-10-13 14:18
Där slog Sän just spiken på huvudet.

Har trådskaparen ens lyssnat på hennes förklaring?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-10-13 15:15

Att dansa med någon är f.ö jäkligt töntigt att gaffla om. Herregud, vem bryr sig? "Han/hon rör sig rytmiskt med en annan person" Jaha? och?

Töntigt för dig, men kanske inte för andra. Vissa klarar av det, vissa inte. Det finns inget som är rätt eller fel. Allt beror på vad man har kommit överrens om i förhållandet.

Det ska handla om att folk som han beter sig illa, varför dom gör som dom gör och hur man ska kunna få dom att sluta med det. Det gör man inte genom att lägga över ansvaret för situationen på den som blev utsatt.

Ett tips är ju att sluta jucka på dansgolvet med okända brunstiga män en fredagsnatt. Jag säger inte att det kommer att sluta då men att sannolikheten att det inträffar kommer minska ganska rejält.

2007-10-13 15:22
Refused P27

Nu handlade det om att pojkvännen var med på krogen så därför skrev jag det, dock så tycker jag självfallet att exakt samma grejer gäller när man är där på egen hand med vänner (glömde bara lägga till det). Jag skulle ALDRIG dansa med en annan kille på krogen om jag var i ett förhållande om jag inte var bra kompis med killen i fråga (och jag vet att hans dans med mig bara är på ett vänskapligt plan.)

Nej, jag menade inte riktigt så. Hon lovar inte bort sig till slusken. Jag menar bara att om en kille/tjej vill dansa med en så innebär det oftast att denne är attraherad av dig på någon nivå och kanske vill ha lite djupare kontakt med dig?
Om man då är i ett förhållande så borde man väl kunna undvika det då? Jag menar jag har iallafall ingen lust att dansa med okända killar på krogen om jag har ett förhållande. Varför liksom? På krogen blir folk kåta, de blir attraherade av varandra och försöker få kontakt.
Om man inte säger nej vid ett sådant här tillfälle och har ett förhållande så är det åtminstone i mina ögon bara för att man vill ha bekräftelse av andra män. Och det är ingenting som jag eftersträvar när jag är i ett förhållande med någon.

Men alla är vi olika...

Och att ens partner inte får dansa med andra? Wtf? De dansar ju för helvete bara. Visst snubben hon dansar med vill säkert ligga med min tjej, men hon ligger bara med mig så vad spelar det för roll? Låt henne ha lite kul, hon vet ju själv vad som är rätt och fel.

Yes, det här stämmer. Men som sagt för min del... jag kan också dra den slutsatsen att personen är attraherad - eller rent sagt ut vill ha mig i säng. Så varför ens vilja dansa med denna person? huh?

2007-10-13 15:41
Corazonzita F22

"Jag menar bara att om en kille/tjej vill dansa med en så innebär det oftast att denne är attraherad av dig på någon nivå och kanske vill ha lite djupare kontakt med dig?"

...eller så tycker personen bara att det är kul att dansa, man gör sig själv utsatt genom att hålla på och tänka sådär, skapar en offerroll åt sig själv som jag ine förstår varför någon vill sätta sig själv i.
Moderator

2007-10-13 15:42

Yes, det här stämmer. Men som sagt för min del... jag kan också dra den slutsatsen att personen är attraherad - eller rent sagt ut vill ha mig i säng. Så varför ens vilja dansa med denna person? huh?

Kanske för att din snubbe inte är med/orkar inte dansa och du känner för att dansa med någon? Du lovar ju inte direkt någonting med din dans och du ger ingenting heller, men du får ha lite kul. Känna att du fortfarande är attraktiv?

Om du är singel, dansar du då bara med snubbar du vill ligga med?

2007-10-13 15:45
...sen kan man ju tycka att det inte direkt spelar någon roll om snubben/tjejen den upptagna personen dansar med är attraherad av henne/honom eller ej, sålänge den som är upptagen inte är ute efter mer än att bara dansa.

2007-10-13 15:52
Jag har inga problem med att min tjej dansar/kramar/Snackar med andra killar, men om ngn rör diverse delar på henne jag råkar gilla blir jag lite sinnig, på personen i fråga som gjorde det. SKulel hon sedan fortsatt dansa skulle jag dumpat henne och tröstknullat ngn desperat tjej som inte fått ngt på länge. BASTA!

2007-10-13 15:56
alltså jo i vissa fall.. "Sän"

Men då i fall där tjejen sagt att hon vill ha sex, för att sedan anmäla för våldtäkt. FEL!
för då är det ju inte våldtäkt, eller?

däremot aldrig annars. aldrig. män är svin.

2007-10-13 16:00

Män är svin, håller med rastasite om att det är fel med att tjejer utnyttjar systemet och anmäler killar för våldtäkt för att dem ångrar sig efteråt.

Dessutom, så tycker jag att Hazn_ P0  borde göra slut.

Hade min fästman (som för övrigt kallas "rastasite" på whoa) gjort något sådant. slut direkt, jag hade slängt ringen efter honom.

man gör inte så, det är som att säga "hej! jag är öppen med att andra tjejer får ta på mitt skrev, varsigod, kom bara, min fästmö har inget emot det, iallafall har hon inte modet nog att göra slut!"

2007-10-13 16:05
...är det bara jag som har svårt att ta ett inlägg på allvar när de första tre orden är "män är svin"

2007-10-13 16:05
Sän F23
Sen måste jag tillägga att du inte har rätt i något du skriver.
Det här handlar inte om att hon var "förvirrad" lr nått sånt, han gjorde något mot henne och hon accepterade det och dansade med honom, så enkelt är det.

Du förstår nog inte mig efter som att du är tjej och tänker som en tjej.

Dessutom tycker jag inte att det är okej att en tjej/kille dansar med främande personer om man är i en relation, man kan dansa med killkompisar eller sin partner. Om en tjej börjar dansa med en kille så tolkar killen det som att hon är intresserad, det finns inget jävla "åh, med henne kan jag dansa och ha kul ikväll" eller "en ny tjejkompis! yes!" Det finns bara SEX, iallafall i 9/10 fall, ni tjejer kan verkligen inte förstå det va? Killar vill ha SEX inte nån jävla kompisrelation, då letar man inte på krogen.

Jag kanske generallisarar kanske lite väl, men ärligt, i 8-9/10 fall är det så.

Dessutom hade du som sagt helt fel i "våldtäckts-antagandet"

Cissor
Du har så rätt så

2007-10-13 16:06
Misery_chick
Generellt sätt är det så, förstår du inte det kommer du att göra det en vacker dag. Finns självklart en massa bra killar med ärliga avsikter, men med så mycket rötägg är det svårt att se positivt på oss. (ja jag är också kille, kalla mig svin om du vill, me njag taffsar/våldtar iallafall inga tjejer)

2007-10-13 16:06
Misery_chick 

Yeah, jag vet mycket väl att det istället kan bli på det sättet i stället. Men man blir bara trött ibland... jag har tidigare dansat med killar bara för att jag ville dansa och ha kul, ett tillfälle jag mkt väl minns slutade upp med att han blev skitjobbig och kallade mig dryg och bitchig när jag sen visade att jag inte var intresserad av något mer. Och det är ju självfallet han som beter sig fel, och inte jag. Men man blir bara trött

KaptenKrok P22

Jag dansar med de jag finner mig vara intresserad av (och ligga? eehm nja), eller som jag kanske är vän med.
Detta på grund av att för många tydligen inte fattar "Du lovar ju inte direkt någonting med din dans och du ger ingenting heller".
Tyvärr.

2007-10-13 16:09
Corazonzita F22
ett tillfälle jag mkt väl minns slutade upp med att han blev skitjobbig och kallade mig dryg och bitchig när jag sen visade att jag inte var intresserad av något mer.

Tack så mycket! precis så är det som händer. Killarna i sånna här fall blir sjukt besvikna, för dom hade räknat med mer.

2007-10-13 16:12
Rastasite P18

"Om en tjej börjar dansa med en kille så tolkar killen det som att hon är intresserad, det finns inget jävla "åh, med henne kan jag dansa och ha kul ikväll" eller "en ny tjejkompis! yes!" Det finns bara SEX, iallafall i 9/10 fall, ni tjejer kan verkligen inte förstå det va? Killar vill ha SEX inte nån jävla kompisrelation, då letar man inte på krogen."

men vad spelar det för roll om den man dansar med är inställd på sex sålänge de ine får det?

dans är dans, oavsett vad den man dansar med har för bakankar.

tycker du man ska få prata med killar på krogen om man är upptagen?
om alla killar är hjärndöda sex-sökande missiler så borde väl inte det heller vara ok?

"Generellt sätt är det så, förstår du inte det kommer du att göra det en vacker dag. Finns självklart en massa bra killar med ärliga avsikter, men med så mycket rötägg är det svårt att se positivt på oss. (ja jag är också kille, kalla mig svin om du vill, me njag taffsar/våldtar iallafall inga tjejer)"

så att jag inte håller med dig innebär helt enkelt att jag inte ännu insett det faktum, den universiella Sanning som din åsikt är?
vilken fullkomligt vidrigt självgod inställning.

det finns killar som är svin, det finns tjejer som är svin, jag vägrar gå med på att svinighet är något typiskt han-drag.

2007-10-13 16:13
men män är svin.

Du behöver inte ta mig på allvar, men det är verkligheten. sorry.

dessutom bör jag nämna att jag generaliserar en hel del, det vill säga att även om det finns bra killar, vilket det gör tillexempel här på whoa, så är de färre än dem som är svin ute på krogen till exempel.

2007-10-13 16:14
cissor F19

"men män är svin.
Du behöver inte ta mig på allvar, men det är verkligheten. sorry."

om det är din verklighet kan jag bara beklaga, men jag kan inte hjälpa att tro att en stor anledning till att du upplever det så är att du har den inställningen från början.

2007-10-13 16:15
och jo det finns tjejer som är svin också.

(men detta handlade om killar)

2007-10-13 16:16
du läste itne hela för att dem tre första orden var "män är svin".. eller har jag fel..?

taget från mitt senaste inlägg.

"det vill säga att även om det finns bra killar,"

2007-10-13 16:17
..."att även om det finns bra killar, vilket det gör"

2007-10-13 16:18
cissor F19

jamenvisst har du fel.
 jag läste hela, och jag har inte påstått att du inte anser att det även finns bra killar.

2007-10-13 16:18
Misery_chick
vilken fullkomligt vidrigt självgod inställning.
Tyck vad du vill.. Alla mina krogrundor, vänner osv bekräftar för mig iallafall att det är så.

men vad spelar det för roll om den man dansar med är inställd på sex sålänge de ine får det?

Jag gillar bara inte att min tjej ger killar hoppet om att få ligg ikväll, det verkligen äcklar mig att tänka på vad killen tänker i just det ögonblicket. Observera att jag inte säger att det är min fästmö's fel alls, det är helt killarnas fel, men jag mår ändå dåligt av det.

tycker du man ska få prata med killar på krogen om man är upptagen?
om alla killar är hjärndöda sex-sökande missiler så borde väl inte det heller vara ok?

Skillnad på att prata och att dansa, prata gör alla hela tiden, dansa gör inte alla hela tiden. Jag minns juh själv hur det var när man var singel o gick på krogen, vill en tjej dansa ser man der som att hon 'är intresserad.

det finns killar som är svin, det finns tjejer som är svin, jag vägrar gå med på att svinighet är något typiskt han-drag.

Då är vi oense, sånt händer

2007-10-13 16:19
"om det är din verklighet kan jag bara beklaga,"

nej okej.. du har inte påstått det..

2007-10-13 16:23
Rastasite

"Tyck vad du vill.. Alla mina krogrundor, vänner osv bekräftar för mig iallafall att det är så."

och Alla mina krogrundor, vänner osv bekräftar för mig att det inte är så, kan det måhända vara så att det beror på vad man rör sig i för kretsar, och inte alls är det faktum du verkar vara inställd på?

2007-10-13 16:25
Misery_chick
Kan mycket väll vara så att det kan skilja sig på vilka kretsar man rör sig i, men det uteslutar inte det jag säger. Dom kretsar jag rör mig ikring är krogar/pubar runt om i inre Stockholm och Täby.

2007-10-13 16:27
cissor F19

jag tog det som att du tycker att män överlag, men självklart med undantag, är svin, annars vet jag inte riktigt vad du menade med:

"men män är svin.
Du behöver inte ta mig på allvar, men det är verkligheten. sorry."

även om du som du säger generaliserar, så antyder de ju att du tycker att majoriteten av män är svin, vilket jag tycker är lite sorgligt.

känner du dig missförstådd så får du gärna förklara vad jag missat.

2007-10-13 16:30

Rastasite P18

Det som Misery_chick säger stämmer.

Bara för att jag har valt att anpassa mig till att ett fåtal killar beter sig som idioter, så gör det inte att alla killar är "hjärndöda sex-sökande missiler".

Att jag väljer att ändra på mitt beteende, vad jag kanske egentligen skulle vilja göra bara för att det finns "en risk" att killen blir jobbig och påstridig mot mig (vilket jag inte ens kan avgöra om detta kommer ske)... är att jag själv gör mig till ett "offer" precis som misery säger. Och jag är fullt medveten om det, och jag skulle vilja kunna ändra på det. Men jag pallar helt enkelt inte med de tillfällen som har slutat med det exemplet jag gav. Jag har ett svagt sinne när det gäller sådana här sorters saker.