I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska jag få tillbaka mina grejer?

Övrigt - Blandat

2006-11-23 11:01
granny: men om du nu har så jävla mkt stake så säg hur fan jag ska göra då. inte så jävla lätt att ta tag i saker och ting när man inte vet hur man ska bära sig åt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-23 11:06
anka, Du har fått galet mycket förslag på vad du ska göra, men du skiter ju i att göra något!!
Ta med din mamma och gå hem till hennes päron och kräv kläderna eller pengar, gör det i eftermiddag efter skolan! Ta tag i saker istället för att leka så förbannat hjälplös.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-11-23 11:15

*..emelie..* 

å andra sidan verkar det inte som att det är speciellt många som kan läsa, inkl dig! kläderna är INTE hemma hos hennes kompis utan hos hennes kompis vän. så att ta med morsan och gorma på kompisens mamma om några kläder som inte ens finns där låter lite lustigt..
men jag håller fullständigt med om att det måste ju ske nått snart annars är med väldigt mycket snack men liten verkstad..

K.I.S
Killaz In Suits

2006-11-23 11:16
Va? vaddå skiter? Jag har för fan tagit till mig av de förslag jag fått men det har inte hjälpt för nya aker har kommit upp i vägen.
Men ja, jag kommer gå hem till henne idag om hon inte kommer och jag leker inte så förbannat hjälplös.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-23 11:20
Cuntlick
Jag är väl medveten om att kläderna inte är hemma hos tjejen, utan hos hennes pojkvän/ex/whatever kompis. Jag vet, men om hon någon gång i världshistorien vill se sina kläder igen, så är det dags att agera, att glida dit med mamman är väl inte så fel? Ingen som sagt att dom ska bråka eller nått sånt, utan prata med varandra. förklara för tjejens mamma hur det ligger till osv.

Anka, Okej, vad har du gjort då?
klart du har tagit till dej de, men har du agerat?
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2006-11-23 12:55
*..emelie..*: Till att börja med tänkte jag säga till henen på skarpen i måndags men då hade hon precis försökt begå självmord och jag är inte någon jävla människa osm genast börjar klaga över en annan sak när en människa redan har fullt med problem. Fan var inte så jävla kul för mig heller att höra vad hon försökt göra. Sedan då under kvällen så fick jag reda på att kläderna låg hos den där killen och han var inte hemma när jag föreslog att vi kunde åka dit. Sedan idag när jag tänkt ta ett snack med henne om att det inte är sanning det hon håller på med, så var hon inte i skolan. Men nu är planen eftersom hon inet var i skolan att ta med min bror (som hon för övrigt har respekt för) och gå hem till henne och säga till henne på skarpen. och har hon inte kläderna hemma hos sig och fortfarande påstår att kläderna finns hos den killen så kommer vi dra med henne till den killen och vänta utanför hans dörr tills han kommer hem.

2006-11-23 13:01
krossad_anka..

är du säker på att tjejen inte har whoa??
för varje gång du ska agera på något vis har hon gjort något så du inte vågat eller velat fråga henne..

2006-11-23 13:01
Skit i kläderna.. Hon verkar ha större problem än att bry sig om dina kläder så jag gissar att du inte kommer få tillbaks dem.

Om jag mådde så dåligt att jag försökte ta självmord skulle jag inte bry mig ett skval om din tröja.
Gerdaman

2006-11-23 13:07
aannnaa: Ja, jag är helt säker. Sedan skulle hon aldrig fatta hur man gör eller vad det går ut på.

Ghettogerda: jag hade skitit i de om jag inte hade haft en morsa osm tjata VARENDA jävla dag.

2006-11-23 13:12
Då tror jag att det mest tidseffektiva är att skaffa ett jobb, tjäna in de 900 pengarna och köpa en ny tröja och säga till din morsa att du fick tillbaka den.
Gerdaman

2006-11-23 13:16
Inte så lätt att skaffa ett jobb vid min ålder. Sedan håller morsan mitt sånt där bankomatkort skit. Så jaa....

2006-11-23 13:17
FY FAN vad korkad tråd, detta är en salig samling av Sverige, whoa, fjortis och tjejer.

Ibland skräms jag av hur simpla människor är.

Kan du inte ha en dialog med din mor?
Kan du inte bara säga som det är till tjejen, vad du tycker och misstänker?
Kan du inte bara gå dit?

Lever du i en annan värld än min? Detta hade aldrig varit ett problem för mig eller nån annan här i tråden, fy fan småbrudar asså, hahaha...

Sorry om jag låter harsh men detta var det mest korkade jag läst på länge...

2006-11-23 13:45
GAIA:

Jag har fört MÅNGA dialoger med min mor.
Jag har inte fått något tillfälle till att säga till den där tjejen om mina misstankar, jag hade tänkt göra dte idag men hon kom inte till skolan.
Men, jag ska gå hem till henne idag för att kräva tillbaka mina grejer. Sedan om de inte ligger hos henne så kommer jag tvinga med henen hem till den personen som kläderna ligger hos. Och varför jag inte tänkt på detta innan så läs detta:

Tyck vad du vill om fjortis, korkad etc. Men jag är inte den som är hur smart som helst och kan tänka själv hur jag ska hantera situationer. Det är min svaghet oavsett hur mkt jag vill och är beredd på att försöka. Jag har sjukt svårt till att ta tag i saker och ting och slutföra de. Och varför? Jo för jag har en prognos på det som jag helt enkelt har fått leva med och kommer få leva med. Ni här på whoa är så jävla dömande och det är det jag hatar med er.

2006-11-23 13:47
gå hem till henne ofta hennes pappas maka ska slå dig gför att du hämtar dina kläder!!!

2006-11-23 13:49
karl-AnToN: Men hon är psykiskt sjuk. Till och med min farsa som har träffat henen tycker det. Hon brukar komma till hans företag och köpa saker och han tycker det är jävligt obehagligt när hon kommer. Så, om jag kom hem till henne och börja tjata på den där tjejen om saker och ting så skulle den där psykbruden säkert lacka. Men dte spelar ingen roll. Jag ska gå över till henne idag.

Folk har svårt för att läsa. är så jävla trött på att upprepa mig gång på gång på gång!

2006-11-23 13:51
anksmet

Men seriöst, kan du inte kliva ur dig själv för en stund och se på hur löjligt allt låter? Det är lite himla med ögonen varning på hela grejen. Fan, step up och tuffa till dig lite, get in the zone. Folk är så off på allt, de tänker och funderar så mkt på hur deras sociala relationer och förhållandet till omvärlden ska vara. Kanske är det den svenska blygheten och jantelagen som kickar in, jag blir snarare bara äcklad, sådana här tecken på svaghet är upp till en själv om man vill låta dem kontrollera ens liv.

Agera flicka lilla. Det är lättare än vad du tror om du bara släpper massa bull om vad som ska vara, bör vara och inte, i ditt beteende och karaktär.

2006-11-23 13:52
Du har alltså i princip inte gjort ett piss för att få tillbaks dina kläder, utan bara väntat och väntat och åter...väntat.
Det är först idag, tillsammans med din bror, som du vågar ta tjuren i hornen och faktiskt gå dit. Är du rädd för henne?

Inte så lätt att skaffa ett jobb vid min ålder. Sedan håller morsan mitt sånt där bankomatkort skit. Så jaa....

Du är väl gammal nog att köpa dina egna kläder och ta hand om ett eget bankomatkort? shiiit. Svårt att skaffa jobb i din ålder? Du var 17 va? Jag jobbade när jag var 15,16 Och 17. inte så svårt nej.

2006-11-23 13:55
Du ska också veta att jag inte menar att vara elak eller så, utan säger bara min åsikt.

Du får hata mej för att jag är dömande, men jag kan då fan inte veta om du har en prognos eller vatusan det va.r

2006-11-23 13:58
GAIA: men för ihelvete. snacka inte om saker du har noll koll på va?

*..emelie..*: Ja, det är svårt att få tag i jobb. Jag har försökt. Sedan så ja, min morsa håller i det och jag har tjatat på henne varenda jävla dag. och jo, jag har försökt men dte har inte varit lätt och vore det inte för inläggen i den här tråden så skulle jag aldrig på egen hand kommit på vad som skulle göras.

Kan ni inte bara sluta upp med att hacka för en gångs skull? Är så jävla trött på erat jävla jidder. Acceptera bara läget.

2006-11-23 13:59
*..emelie..*: men ta inte förgivet att alal är som du och skulle agera som dig och tänka som dig.

2006-11-23 14:09
krossad_anka

Jag baserar mitt svar på det du skrivit i tråden. Jag hackar inte heller. Förstå att det finns två sorters människor där ute. En är såna som blir leaders, de är konsekventa och agerar 100% fokuserat. Sen finns det såna som blir followers, såna som behöver ordna in diverse aspekter innan de kan göra ngt konkret (jämför med alla dina om och men i tråden). Sådana personer oroar sig alldeles för mkt vad andra tycker och vad som ska hända, de blandar in en miljon sidoaspekter i varenda beslut och funderar tills håret blir grått.

Ett exempel på vad du hade kunnat gjort för länge sedan.

Du hade kunnat prata med tjejen från första början och rakt och enkelt sagt:

- Du har mina kläder, jag följer med dig efter skolan hem till dig så tar jag dem tillbaka. Och har du dem inte så säg det rätt ut, jag blir inte arg, jag vill bara veta isf vad som hänt med dem så löser vi det. No worries.

Sen, wake up, tror du att hennes styvmorsa ska sticka kniven i dig? Det borde hon väl gjort i någon annan för länge sedan isf? Psyksjuka går inte automatiskt omkring och vill döda andra människor och skulle de vilja det så är det knappast troligt att de gör det ändå, jag vet, jag har jobbat med dem. Sen tror jag iofs inte att hon är mentalt sjuk heller.

Din mamma är ändå din mamma, kan ni inte hålla en rak och ärlig dialog utan att massa premisser och andra saker måste ställas upp? Se henne i ögonen och avsluta diskussionen för gott med väl valda ord.

Du bygger upp problem av saker som inte behöver vara ett reellt problem överhuvudtaget egentligen. Förstår du inte vad jag menar med det här inlägget så skit samma, då får det vara, sorry om jag tog upp din tid isf.

//Pz

2006-11-23 14:10
jag tar inte förgivet att alla är som mej, absolut inte. Jag är bara fett trött på att du klagar över att du inte får tillbaks din jävla tröja, när du verkligen inte gör något åt det.
Det är inte mitt fel.

2006-11-23 14:19
GAIA: sluta säga vad jag borde ha gjort från början. JAG BLIR SÅ JÄVLA LACK PÅ DIG. Vad är det du inte förstår med en prognos? JAG HAR FÖRSÖKT FÖRKLARA FÖR DIG. Men du lyssnar ju inte för ihelvete. Jag är född med ett jävla fel i min hjärna som gör att jag har svårt för att tänka efter själv vad som ska göras osv. Sedan har jag svårt för att ta tag i saker och ting och slutföra det. Jag visste inte att den här tjejen var såhär från början. Vad fan. Jag trodde jag skulle få mina saker, att man kan glömma händer lätt så jag accepterade det första dagen. Sedan så är jag lättlurad eftersom jag har svårt för att tänka själv. Jag är så jävla trött på människor som dig som är så jävla dömande och jag har försökt kolla min mamma i ögonen och snacka med henne. Men hon lyssnar inte.
Sedan hade den där psyk-kärringen jagat den där tjejen med kniv för hon bråkat med psyktantens dotter om sina egna kläder. Alltså aa. Hon är ju psykiskt sjuk, man vet aldrig med åsnna människor.

2006-11-23 14:20
*..emelie..*: men du och de andra är så jävla hetsiga. jag skapade den här tråden för att få råd om hur jag skulle gå tillväga och för det så tror ni jag måste göra allt på en och samma dag. Det är inte så jävla lätt i min situation.

2006-11-23 14:24
 krossad_anka F60 Vah? hur fan kan din mamma hålla ditt bankomatkort.. studiebidrag har du ju rätt till... Jag tror att det största problemet här är att din mamma och du har en sjuklig relation där hon försöker kontrollera dig.

Sen kan man ju tycka att det är fördjävligt att du inte får tillbaka din tröja men det är sånt livet är. Jag tror alla har vart med om att låna ut grejjer eller pengar som man inte får tillbaka.
Gerdaman

2006-11-23 14:26
krossad_anka

Ok, du är sjuk på ngt sätt och har fått en prognos, det missade jag, ber om ursäkt, glöm vad jag skrev isf.

2006-11-23 14:26
Ghettogerda: Jag har nämnt det förr och jag nämner det igen: min mamma är jävligt speciell.

Mhh. Jag vet, jag skulle vilja glömma. Men jag har inget val pga. min morsa. Men idag så går jag hem till tjejen och sätter henne på plats.

2006-11-23 14:27
Anka, hetsig? på vilket sätt? men, jovisst jag är väl hetsig om du säger det, men se. Vem är det som fått tillbaks sina kläder, alltid?
Jag har aldrig sagt till dej att du måste göra alla saker på exakt samma dag, aldrig, däremot har jag påpekat att jag tycker du borde slå slag i saken istället för att bara sitta och gnälla.

Sen behöver du inte lacka på GAIA så förbannat, han försöker förklara men du blir bara förbannad och fattar inte.

2006-11-23 14:28
Och tråden jag skapade i vardagsfilosofi vänder sig inte till dig (eller handlar om dig) om du tror det, det var snarare en inspiration jag fick genom att diskutera i den här tråden.

//Peace

2006-11-23 14:31
 krossad_anka F60 Pappa då? Kan du inte prata med honom om din och din mammas relation? eller med din bror som antagligen upplevt samma sak med er mamma?
Gerdaman

2006-11-23 14:37
Ghettogerda: Har försökt snacka med alla mina syskon men de säger att det inte finns något att göra, morsan är som hon är och det hjälper inte att snacka. Så det är bara att acceptera läget när det gälelr henne så just därför erbjöd sig min bror att följa med och ta itu med problemet.

2006-11-23 14:38
*..emelie..*: Sorry, orkar inte ödsla mer energi på detta. Jag går hem till henne idag. Punkt slut.

2006-11-23 14:41

Bra Ankan! Se till att få det ur världen, så slipper du tänka på det mer.

2006-11-23 14:54
Bra om du får tillbaka din tröja.

Men jag tycker fortfarande att du ska ta itu med ditt mamma-problem. Gör klart för henne att du måste få ta eget ansvar om du ska kunna utvecklas till en fungerande människa.
Gerdaman

2006-11-23 14:55
har du fått grejjorna tillbax?

2006-11-23 18:52
Så, nu kom jag precis hem från henne. Syrran och jag gick dit. Varken bruden eller plastmorsan var hemma så jag fråga farsan om han visste något om kläderna. Han sa att jag gärna fick gå ibn och kolla i hennes rum och det gjorde jag. Jag gick in och kollade i hennes garderob men hittade inget. Därefter kollade jag i lite påsar som låg i rummet och där hittade jag min dyra tröja helt sönderanvänd. Kollade en extra gång i garderoben och tackade sedan för mig och åkte hem.

När jag kom hem såg jag att hon skrivit itll mig på msn: "ring mig när du ser detta." Så jag ringde upp och fårgade vad hon ville. Hon frågade vad jag gjorde och jag svarade att jag precis var hemam hos henne och hämtat min tröja. Hon blev ganska stum. Sedan frågade jag henne var mina andra grejer var och så svarade hon att de var hos den där killen. Därefter sa jag: "men jag skulle ju få allting på en gång, varför har du spritt ut alla mina grejer?" och hon svarade att hon hade frusit när hon skulle gå hem fårn den där killen så hon tog den där tröjan och att resten låg kvar hos honom.

Grejerna som finns kvar skiter jag i. Det linnet har jag ändå inte använt på 2 år och sedan var det ett dyrt rouge, men det lär väl vara sönder elelr slut nu ändå. Så fuck that. Hoppas bara morsan nöjer sig med det här :).

2006-11-23 19:06
Vilken ungjävel.

2006-11-23 19:12
Haha ja.

2006-11-23 19:22
Sönderanvänd? shit vilken ångest!!
Egentligen borde du kräva cash av henne, men förstår om du inte pallar.
Bra att du gick dit iaf!! : )
Moderator

2006-11-23 19:26
Skönt att du fick tillbaka en piece iaf, synd att den var sönder dock :\
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2006-11-23 19:37
krossad_anka, jag undrar bara några saker;
1. varför lånade du ut DYRA kläder till en opålitlig(?) tjej från första början? (du kanske givit svar på den frågan redan, men jag orkade inte läsa allt..)
2. varför måste DIN MAMMA handla nya kläder åt dig? du har väl ett eget studiebidrag att plocka från?
3. varför blir du så otrevlig mot folk i tråden? flippa inte på folk för att dom har åsikter när du gör en tråd på whoa, för att du gjort ett "misstag". vad hade du förväntat dig? låtsas inte om dom istället om du inte orkar med "kritik". du får ju inte tillbaka dom snabbare för att du sitter och har heta diskussioner här, och ännu snabbare får du tillbaka allt genom att du går och gör en tråd Här.

hoppas iallafall det ordnar sig. du har ju iallafall lärt dig en läxa. eller hur?

2006-11-23 19:46
haha,okej. nu läste jag igenom. glöm mitt inlägg. det är alltså undanstökat. schöönt ;p

2006-11-23 19:47
stepfucced:

1. Jag litade på henen fårn början när hon sa att jag skulle få tillbaka de dagen efter.

2. Hon håller i mitt bankomatkort och därför mitt studiebidrag.

3. Mnja, när jag känenr mig missdörstådd så blir jag lätt irriterad och sne. Det är så jag funkar och det är inget jag kan göra åt saken. Sedan är folket här riktigt dömande och har gjort många påhopp på mig som inte ens har med trådens ämne att göra. Fattar inte varför de ska sätta igång och kalla mig saker istället för att ge mig råd.

Men som sagt jag har fått tillbaka min dyra tröja nu, var hos henne förut.

2006-11-23 20:06
krossad_anka: ska du fortsätta vara vän med henne? Jag skulle ha dumpat henne på en gång, hon har ju uppenbarligen ljugit för dig eftersom tröjan är sönderanvänd som du sa. Jag skulle i alla fall bli skitförbannad, å be henne dra.

2006-11-23 20:33
dyr tröja hit, dyr tröja dit.
skyll dig själv om du lånar ut saker du håller kär.

2006-11-23 20:37
Clajlo: Jag kommer självklart inte umgås med henne mer.

2006-11-23 21:55
seriöst, ja tro rinte hon har kvar dem
www.enrichopic.spreadshirt.se

YOU wont be disapointed.

2006-11-23 23:21
Skönt att du fick tillbaka tröjan i alla fall. Jävligt irriterande, dock inte så förvånande kanske, att den var välanvänd.
Gerdaman

2006-11-26 18:45

Krossad_anka
Bra jobbat!
Ska du ta det här ett steg till och kräva pengar för sakerna som "ligger kvar hos killen" eller den sönderanvända tröjan?
Jag menar, DU köpte tröjan för att DU skulle använda den tills den inte går att använda längre. Inte hon

...Jag skojade bara!

2006-11-26 18:49
mz F19
Word.