Hur ska jag få tillbaka mina grejer?
Ok nu är det såhär, jag lånade ut några klädesplagg till en tjej i min klass när hon var hemma hos mig för ungefär ett halvår sedan. Jag har seriöst tjatat på henne varenda jävla dag sedan dess att hon ska ta med sig mina saker till skolan. Tydligen får hon inte in det i hennes tröga lilla skallen eftersom hon kommer med nya storys varenda jävla gång om att det inte gått. Ibland när jag ringer för att påminna henne så slänger hon bara på luren och säger dagen efter: "batteriet på mobilen dog". När jag då frågar när fan jag ska få tillbaka mina saker så svarar hon att jag kan gå hem till henne och hämta de. Klart jag skulle kunna göra det om det inte vore för satmaran som hennes farsa är gift med. Den kärringen är fan helt wack så jag vågar absolut inte gå hem till henne. Min morsa tjatar på mig varenda jävla dag om att jag måste ha tillbaka mina kläder och att jag inte får några nya kläder förens jag fått tillbaka mina, så jag säger det till den där tjejen också men hon lyssnar ju för fan inte! Anledningen också till varför jag vill ha de är för att hennes farsans fru har en dotter som går och snor den här tjejens kläder hela tiden och lånar ut det till sina vänner (vilket jag fått reda på i efterhand) så jag hoppas verkligen inte hon lånat ut mina saker. Jag vill verkligen ha tillbaka mina kläder och jag vågar verkligen inte gå hem till henne. Hur fan ska jag bära mig åt för att få tillbaka mina grejer? Ni här på whoa brukar vara smarta.....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför vågar du inte gå hem till henne? Åker du på spö är det ju bara polisen, försäkringskassa och vips! kaching massa pengar att köpa nya kläder för
pop full a beer
du får la fan ta dig mod och gå hem till henne eller så får du ta dig mod till att verkligen skrämma skiten ur tjejen som snott dina kläder så att hon lämnar tillbaka dom.. vadfan, det är inte så att mamman kommer avrätta dig på plats bara för att du ska hämta dina kläder som hennes dotter vägrar lämna tillbaka
va?
slå sönder hennes hus och gräv ner det.
kalibr: Men seriöst hon är galen. Jagar folk med kniv etc. Jag vill inte råka bli mördad för att jag går hem till henne och ber om mina saker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Men om den där låtsas syrran tagit mina kläder då? Vad gör jag då?
Kan inte beskriva med ord vad jag hade gjort ifall någon snodde mina kläder...GRRRRR!
413
cera: men kul att du är seriös.
"jag vågar absolut inte gå hem till henne" "Min morsa tjatar på mig varenda jävla dag om att jag måste ha tillbaka mina kläder och att jag inte får några nya kläder förens jag fått tillbaka mina" - Försöker att inte låta nedlåtande.. men hur gammal är du? Men kanske framförallt, hur gammal är den där bruden?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
vafan. hur många år är du? är du en kille? ta med dig dina kompisar och gå till henne. Hon har väl kläderna hemma förhoppningsvis och har hon inte det, så be om pengar eller nya kläder. Eller så lånar du kläder av henne då.
Producent
2006-11-18 19:20
vad e det för fel på folk i dagens samhälle?? och det där e ett väldigt stort problem för dig? ta ut tummen i röven o gå dit o sluta va en mes....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
U-Nas: Jag är 17 och den där tjejen lika så och jam in morsa är jävligt speciell.
jag ÄR seriös ifall någon snodde min jacka hade jag fått total flipp!
413
Fumez: Ja, men jag vill ha tillbaka de. Inte så att jag sitter och grinr över de men de var dyra och hon sa när hon lånade de att hon skulle ge tillbaka de dagen efter. Så jag har tjatat på henne varje dag sedan dess och tror du jag blir glad av det? Och grejen är också det att jag knaptp hittar till henne. Är inte alls säker på vart hon bor.
dirtyfist: Jag är 17 och tjej. Jo, sant. Tar med någon polare och försöker hitta hem till henne. Men allvarligt tror du seriöst jag skulle få pengar om jag inte ens får mina kläder?
du kan inte vara rädd för tjejer, om du är kille. :) och speciellt inte tanter.
reta: det är inget rykte. den där tjejen har ju berättat själv. ringt och gråtit till mig och inte vetat vart hon ska ta vägen etc.
jaha. men vafan. fråga din pappa då? eller om du har någon storebrorsa?
haha mm ne men jag tar med mig någon polare och går.
Ja, ta med dig dina polare. Hennes mamma kan inte bli sur över att du vill få tillbaka dina dyra kläder (spelar väl inte så stor roll om dem var billiga. det är dina). Blir hon sur får hon väl ta ut sin ilska på sin dotter då. Bara berätta hela historian om hon blir knäpp, kärringen alltså.
sen har jag en fråga. varför lånar tjejer ut kläder till varandra?
dirtyfist: yeah true that. I vanliga fall lånar jag inte ut men hon tjatatde så jävla mycket för att hon hade slappkläder på sig den dagen och skulle iväg för att träffa en kille och hon ville inte ha på sig sina kläder så jag tänkte vara schysst och låna ut eftersom hon sa att jag skulle få tillbaka de dagen efter. men nej tydligen inte.
Moderator
2006-11-18 19:56
Ta med dig din mamma kanske? Eller Farbror Blå för att vara på den säkra sidan.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Låter jävligt mycket som om dina kläder tyvärr har försvunnit och fövandlats till smuggelsprit och knatchar... Varför skulle hon annars hala så mycket?
lifeforms: tänkte åt det hållet också. just därför jag undrar hur jag ska sätta henne på plats och få reda på sanningen?
Producent
2006-11-18 20:50
Tjejer är konstiga.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
hahahah ta dig i kragen för satan! säg att du tycker att hennes vita dunjacka är skitsnygg, be att få låna för att du fryser, och SPRING UTAV HELVETE!
kompis du får stila upp din skit
det känns som om dina grejer är borta för alltid...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Producent
2006-11-18 21:20
Ta tjuren i hornen.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Haha, Emma :) Ska jag hjälpa dig? Så tar jag med mig 16Gram också.
Producent
2006-11-18 21:30
Om du vill köra "the coward way" så ber du din morsa ringa hennes päron.
ALLTSÅ FAN JAG LACKAR SÖNDER PÅ DEN DÄR JÄVLA BRUDEN. Hon har ju seriöst något fel i skallen. Nu när jag ringde så svarade hon först och sedan när jag började prata så började hon fjanta sig och säga "hallå hallå hallå?!" sedan la hon på och när jag sedan ringde upp igen så la hon telefonen vid sidan och snackade med folket runt om. Fan vad sne jag blir. Jävla fan.
Producent
2006-11-18 21:32
Bitches aint nothing but ho´s & tricks.
Skjut henne! Skjut mosan och farsan också! Aaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Mhhh har god lust till dte just nu. Blir fan irriterad på hennes jävla beteende. Hon kommer få höra både det ena och adnra på måndag kan jag lova.
Ge mig nummret så ska vi ordna det här!
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Om alla på Whoa ringer henne så får du garanterat tillbaks kläderna.
hon e ju helt jävla körd ihuvet.. fyfan vad jävla pissed off jag skulle blivit.. jag förstår dig till 100%... jag skulle gått dit med mina kompisar, alternativt bett min mamma ringa till henne/hennes mamma och sagt att om inte du får tillbaks dina kläder så kontaktar ni polis. skulle jag gjort direkt. hoppas det löser sig
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
frost: och vad skulle du kunna göra osm inte jag skulle kunna göra? just nu sitter hon och trycker bort när jag ringer och nu sista gången jag ringde så svarade en annan jävla brud och fråga vem jag var och då sa jag vad jag hette och då sa hon "äsch skitsamma" och så la hon på? Vad fan? Grejen är dte tat efter jag startat dne här tråden så bad hon mig komma på en jävla fest och så sa jag till henne: "ta med mina grejer" och så nu har jag gjort iordning mig etc. och sitter klar. Och så svarar hon inte nu och kör en jävla omogen stil. helvete så jävla lack jag blir.
orkar inte läsa igenom tråden, men har du sett henne bära dina kläder nyligen? för annars låter det mest som att hon inte längre är i possession av dina kläder alls...
Priyan: Ne hon vågar troligen inte bära dom inför mig eftersom hon vet att jag vill ha tillbaka de. Jag har inte sett röken av de sedan jag lånade ut de. nuss: tack för att du förstår mig. jag tänkte ta ett snack med henne på måndag i skolan och skälla ut henne och tala om sanningen bakom kläderna. om hon då äsger att klädernal igger hemma hos henne så tar jag med mig en polareo ch släpar den här tjejen hem till henne och ber henne ge mig kläderna.
Jag kan skrämma skiten ur henne.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
frost: hur?
krossad anka: gör det.. jävla brudjävel altså.. jag hatar sånt där.. hade en tjejkompis när jag gick i högstadiet som gjorde liknande grejer.. jag fick gå hem till henne och öppna hennes garderob och ta fram kläderna till hennes mamma som sa att dom var mina och det va klart jag skulle få dom.. Hon hade iaf vettig mamma, det har ju inte bruden du lånat kläder till.. illa altså.. aaahbfdjskk jävla trött man blir
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke
poängen var att om hon, eller nån annan, inte använder dem, så har hon dem troligtvis inte längre... jag menar, varför skulle hon sitta på dina kläder for no reason? knappast så hon har dem hemma i sin garderob bara för skojjs skull? såvida hon inte verkligen har något emot dig. vilket vi iofs inte kan uttala oss om. men iaf, lycka till. trist hela alltet.
alltså jag har lärt mig att aldrig någonsin låna ut saker till personer som man typ inte umgåtts med i minst 1 år och litar på rejält haha jag hade en expojkvän (typ en månads förhållande), som jag tyvärr glömde ett ps2 spel och en dvd hos... Det var för mer än ett och ett halvt år sedan. Jag tjatade och tjatade, och han lovade och lovade. Det var typ hans hållhake på mig, för att jävlas lite... till slut släppte jag det bara, var skönast så. Din situation är lite annorlunda, men ändå, du kan ju tänka hur mkt jobbigare det är när en person man varit tillsammans med inte har hyfs nog att fixa så man får tillbaka sina prylar. aja, efter ett halvår är det typ bara att ge upp... gått för lång tid, they're gone.
nuss: Ja herre gud, jag förstår inte hennes jävla problem. Hur svårt kan det vara att ta med sig en jävla påse till skolan? Jag menar vi tar till och med samma buss om mornarna. Hon säger att påsen ligger vid dörren och hur jävla svårt kan det då vara att ta med sig den där jävla påsen med kläderna påvägen till bussen?
Corazonzita: Jo jag känner dt på mig att de är borta. Men varför säger hon inget? Varför kan hon inte bara säga sanningen istället för att ljuga mig rätt upp i ansiktet Hur fan har hon mod till det? Vad fan tänker hon med egentligen? Jo förstår att det var jobbigt för dig. Kan tänka mig att det var piss jobbigt när det handlar om ens ex också.