I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska jag få tillbaka mina grejer?

Övrigt - Blandat

2006-11-18 22:00
krossad_anka F60

Jo, hehe fast jag slapp ju iallafall se honom varje dag i skolan, och höra hans lame excuses face to face, fan jag skulle bli galen, eller ännu mer galnare/frustrerad än vad han redan gjorde mig.

hon har helt enkelt ingen skam i kroppen, och har ingen som helst respekt för dig eller dina grejer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-18 22:01
Corazonzita F21: Mhh jo sant. Men grejen är det att jag är den enda hon umgås med i skolan också. Åhhh suck, så jävla jobbigt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-11-18 22:17
Seriöst, du behöver gå loss på henne, få tjejen att fatta att om man får låna något, då lämnar man tillbaka det.
Skrik, sparka, klös och riv. Följ efter henne hem från skolan och tvinga dig in i huset så du får dina kläder, gå inte därifrån förrän då fått dem, och om de är bindgalna allihop i huset så ta med dig nån kiool kompis som kan hjälpa dig!

Vet hur de är, en tjejkompis låna kläder o pengar av mig och jag fick inte tillbaka nått. Tjugo kronor då, och en tia då. Och kläderna hade hennes mamma tagit sa hon, morsan där var också galen, men min pappa följde med mig dit och sa ett par väl valda ord till häxan. Tilläggas kan kanske att jag var fjorton då, är ni sjutton borde det hållas på en helt annan nivå.

2006-11-18 22:37
conspicuous: Det var just i de banorna jag satt och funderade på. På måndag kommer hon få reda på vem det är som bestämmer och jag meddelar denna tråd sedan om hur det gick.
Jo jag vet, hon är ju trots allt 17 och borde inte bete sig i dessa banor, hon beter sig moget mot mig och alla andra annars, bara dte att hon inte är en pålitlig jävel som jag märkt av nu. Jag blir ås jävla sne på henne. Suck.

SeeD: Vad ska jag ha killar till när dom inte kan slå en tjej? ;P Dock har jag inga planer på att hon ska behöva bli slagen för detta utan att man kan fixa detta med en vanlig mogen diskussion. Men om hon inte lyssnar då så vet jag inte om jag kan behärska mig. Men de återstår väl att se....

2006-11-18 22:47
SeeD: fast det är inte hennes morsa :P hennes farsas fru. Men vad skulle de kunna göra mot henne? de kan ju fortfarande inte slå en brud eller hålla henne på avstånd eftersom dom inte kan göra något mot henne? :P

2006-11-18 22:55
eller så ger du hon några bitchslaps och visar vems kläder man inte ska sno :)

2006-11-18 22:59
men för fan. om du inte vill göra något av förslagen folk har kommit med... så ring fan polisen och säg att hon har snott dina grejer, och att du inte vågar gå dit för att du tror att hennes crazy morsa kommer döda dig.

2006-11-18 23:11
Moneybags: Om du läst tråden skulle du hajat att jag och folket kommit fram till att jag på måndag ska ta ett snack med henne och dra med någon polare och åka hem till henne och ta mina grejer om dom fortfarande finns vill säga.
Producent

2006-11-18 23:17
Konfrontera henne, fråga henne om hon har kvar kläderna. Om det inte funkar att någon av dina päron ringer hennes päron, så skicka torpeder på henne. Jag menar inte dråp eller grov misshandel utan bara visa var skåpet ska stå.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2006-11-18 23:26
krossadanka: läste inte igenom hela tråden, utan bara ibörjan. men bra... hoppas att du får dina grejer.  

2006-11-19 00:24
slipmat: det var då.

2006-11-19 00:25
men lägg ned. nu är du patetisk.

2006-11-19 00:30
och vad gör mig patetisk?

2006-11-19 00:37
Mitt fjortisbeteende kan du defrinera dig?

2006-11-19 00:44
eyyroger: Ja, men det har jag sagt till henne flera gången att jag vill inte behöva åka hem till henne för att hämta mina saker. Hon har ju som sagt lånat de av mig och är skylldig till at ge de tillbaka när jag ber om de. Men som sagt hon ser inte ut att ha kommit ur fjortis-stadiet. Så det finns inte så mycket att göra åt saken. Min mamma sa att på måndag ska jag säga till den där tjejen att om hon inte ger tillbaka mina grejer så ringer min mamma hem till hennes föräldrar. Men det känns ju ändå lite onödigt att föräldrarna ska behöva dras in, hon är ju trots allt så gammal själv att hon ska kunna fatta vad som är rätt och fel. Men jag hoppas hon lär sig en läxa.

2006-11-19 00:48
slipmat: han TYCKTE inte TYCKER. Hade du läst igenom lite nogrannare så skulle du förstå att han var glad över att jag tagit mig ur det stadiet. han ville mer poängtera vilken skillnad det är på mig från nu och förut. Men har du några andra synpunkter kan du ta de via mejl.  

2006-11-19 00:55
slipmat: Du är patetisk som kommer med dessa påhopp. Att du ens kan sitta och yttra dig om saker du har noll koll på det visar ju bara din intelligens. Sedan så har inget bevisat att hon stulit mina kläder med tanke på hennes undanflykter. Hon har ju som sagt sagt att jag kan gå hem till henne och hämta de och då är det ju inte att stjäla, eller hur? Sedan hur kan en liten fråga göra en person till fjortis? Du har nog inte riktigt alla får i hagen.

2006-11-19 00:55
Burnedsoul: Ingen guccitröja, men jo det skulle kunna vara sant, men jag tippar mer på att det är hennes låtsas syrra som lånat ut mina kläder.

2006-11-19 01:05
slipmat: Hon har ju aldrig sagt att jag inte får ta tillbaka tröjorna och hon har fortfarande sagt att jag kan gå hem till henne och hämta de. Då är det ingen stöld. Sedan om jag inte vågar så gör det mig inte till fjortis. Folk är rädd för många olika saker så om du påstår mig vara fjortis för jag är rädd för den elaka tanten i huset så är dte nästan som du påstår att alla som är rädda för tillexempel hästar är fjortisar.

myassisonfire: Ja, men som sagt. Planen lyder att ta ett snack med henne på måndag eftersom jag inte tolererar hennes beteende. Sedan om hon inte lyssnar så tar jag med mig en vän eller min bror och drar hem till henne och ber om mina grejer. Sedan om de inte finns där så blir dte troligen anmälan. Dock känns det lite onödigt att anmäla en sådan sak. Men som sagt rätt ska vara rätt. Dock kanskei nte poliserna kommer vilja sätta sig in i detta fall på grund av att det finns så mycket som är tusen gånger värre. Men om tjejen får reda på att det kan bli en polisanmälan så kanske hon tar sitt feta ass och ger tillbaka sakerna?

2006-11-19 01:10
eyyroger: hehe word.

2006-11-19 01:15
slipmat: Men jag syftar inte på dig utan jag syftar på folk som är rädda för hästar. Skiter väl i om du sysslat med hästar eller ej. Men jo, jag sysslar med hästar. Jag rider en gång i veckan och har planer på att köpa häst om du nu är så intresserad utav att veta. Sedan så handlar det inte OM utan fruktan FÖR. men som sagt, jag komemri nte gå själv ivlket gör skaen lättare för mig nu.

myassisonfire: Ja, det låter bra! Tack för ditt stöd.

2006-11-19 01:24
slipmat: Alltså lägg ned din attityd. Om du skulle läsa vad jag skrev så skulle du få en tankeställare men du verkar inte haja innebörden med det jag vill få fram så jag ger upp. Tro och tyck va ihelvete du vill om mig men håll det för dig själv hädanefter.

myassisonfire: smart, hon brukar låta mig sköta om hennes nycklar och busskort för att hon själv inte har någonstans att ha de. så säger hon det till mig på måndag säger jag till henne att hon får sina saker tillbaka när jag får mina.

2006-11-19 01:30
myassisonfire: Damn, det tänkte jag inte på. Du är en smart människa. Ja men då ska jag alltså se till att inte dra upp en diskussion direkt på morgonen och istället vänta och se om hon ger mig hennes grejer så jag kan ta det lagom tills vi slutar.

:)

2006-11-19 01:36
myassisonfire: hahaha, ja. jag skulle aldrig ens få för mig tanken till detta spel. skulle någon be mig om sina kläder så skulle jag självklart ge de. haha, inte ska du behöva bli upprörd. Fast sant, det ör svårt att låta bli att inte bli när man blivit insatt i något. men jag meddelar om hur det gick på måndag i denna tråd.

2006-11-19 01:55
eyyroger: nej men grejen är det att jag kommer ju vara med henne under hela tiden som jag har hennes grejer. Hon har ju själv givit mig hennes saker ;)

2006-11-19 02:24
Döda allt och alla och gå hem o frossa i kött.
Fix & Trix AB

2006-11-19 04:23
smackarå
we ruled the school..

2006-11-19 10:24
eyyroger: Ska jag växa upp för att jag vill ha tillbaka mina kläder? Tror nog också du skulle vara trött på att tjata och verkligen vilja kunna göra något i mitt läge. Snarare du som borde växa upp som kläcekr ur dig sådana kommentarer.

2006-11-19 13:43
eyyroger: Jag visste inte från början att hennes farsas fru och fruns dotter var sånna idioter. Visste jag hur detta skulle sluta så skulle jag absolut inte ha lånat ut. Jag har försökt prata med henne och ta till med all slags form av diskussion för att få tillbaka mina grejer och jag är så himla trött på det. Vet inte längre hur jag ska bära mig åt och det knepet med att ta en vän eller min bror och gå hem dit är för att jag själv ska få en slags trygghet och slippa vara rädd. Förstår inte vad som är så jävla fjortis med det och det där med att ta hennes mobil? Va? Vilken mobil? När nämnde jag någonting om mobil? Jag fick ett bra förslag om att ha hennes nycklar och busskort till hands (som hon brukar ge mig för hon jsälv inte har någonstans att ha de) så hon inte kan fly iväg och därför blir tvungen att följa med mig hem till henne och hämta mina saker. Så kom inte och ljug. Du verkar inte ha läst igenom det jag skrivit alls och snackar om saker du inte har någon aning om. Sedan de uttalanden du påstår att jag sagt finns inte med i denna tråd så vad är det för jävla påhitt?

2006-11-19 14:12

Krossad_anka F60
Lycka till imorn!
Var hård och ta inga bortförklaringar (a la 'du får dom imorn i skolan'-försök), så kommer du ha dina kläder imornkväll (dvs om hon inte har tappat dom, förstört dom eller lånat ut dom).

...Jag skojade bara!

2006-11-19 14:20

En sådan klassisk tråd, där man egentligen inte vill fråga något utan bara göra sig hörd.

DIF!

2006-11-19 14:44
Jag tänker på typ två fjortistjejer, där ena blåser den andra hela tiden; typ går på någon sminkbutik i ett varuhus, och så lurar ena tjejen den andra att sno en eye-liner och sedan sticker tjejen medan hon åker fast. Och sedan så blir hon utskälld av sina föräldrar, och det kommer fram att hon druckit folköl, och att de stället ett krav på henne. Hon ska ta tillbaka sina kläder som hon lånat ut, och som mamman godmodigt köpt till sin dotter. Det slutar med att tjejen nitar den som lurar henne och att hela klassen står och hejar på, och så utbyts några häftiga repliker där det slutar med att den ena bara går därifrån, medan den andra ligger på golvet och skriker desperat: "men gå inte, det var jag som gjorde dig till den du är" och så kommer den "inte-så-häftiga" killen som hon tidigare dissat p.ga. sitt dåliga inflytande förmodligen stått bredvid henne medan hon sagt att han var ful och hade fula kläder på sig; men nu så erkänner hon att hon egentligen är kär i honom och han frågar: "Kan vi inte gå hem till mig och varav de båda vandrar iväg tillsammans, och det sista man får se är när den "inte-så-häftiga" killen lägger sin arm över hennes axel.

*här börjar en töntig rocklåt där ett tjejband sjunger och eftertexterna börjar rulla*

---
Fan, som klippt och skuret för SVT och runt året 1997. Jag är så efter min tid som svensk ungdomsserieförfattare!

2006-11-19 14:58
bob: Jo jag ville fråga folket här för att få några knep hur hur jag ska gå tillväga vilket jag lyckats få.

nilsL: Fast inget av det du skrivit passar in i min situation.

2006-11-19 14:58
mz: tack, det ska jag tänka på!

2006-11-19 15:07
krossad_anka F60

Inte för att vara elak men om du behöver whoa till hjälp för en sådan sak så ja...
 DIF!

2006-11-19 15:08
krossad_anka F60
Fast erkänn att min manusidé var bra!

(Sedan tror jag faktist den stämmer in på din situation också, om du tänker efter ;))

2006-11-19 15:08
bob: Men grejen är det att jag kanske har en typ av prognos på varför jag är som jag är och inte har lika lätt för att tänka själv och just därför behöver råd från andra. Tänkt på det?

2006-11-19 15:09
nilsL: Haha jag läste hälften sedan tröttade den ut mig. Men nej, den stämmer inte in ett smack i detta läge.

2006-11-19 15:09
Ja i så fall är det nog whoa-syndrom du lider av.
 DIF!

2006-11-19 15:10
bob: Nej.

2006-11-19 15:17
Okej om det nu skulle vara så (för att var ontopic) så verkar det ju som att hon du lånat ut kläder till är mytoman och har förmodligen hittat på att hennes "plasrmorsa" skulle vara psykiskt sjuk.
 DIF!

2006-11-19 15:21
bob: fast jag har träffat plastmorsan och hon är jävligt ruggig alltså. men det kan vara sant det du säger. men som sagt det spelar ingen roll om plastmorsan är rubbad eller ej för imorgon kommer denna tjej få stå sitt kast och förklara hur saker och ting verkligen ligger till. jag kommer inte ge mig förens jag fått reda på sanningen.

2006-11-19 15:53
HAHAH! Vilket I-lands problem.
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2006-11-19 15:56
Auro: Eller hur sötnos.

2006-11-19 15:59
Först och främst borde du inte vara så feg.
När du inte är det längre löser sig nog rästen.

2006-11-19 16:02
mantis: Har faktiskt lyckats samla ihop hyfsat mycket med mod nu pågrund av min ilska. Så imorgon lär det nog gå bra ändå när jag träffar henne.

2006-11-19 18:58
Alltså jag blir så jävla förbannad. Sitter och snackar med en av henens polare på msn nu och han berättade att han precis varit och hämtat henne från akuten för att hon tydligen blandat sin alkohol med masssor piller igår. Ska jag vara lika känslokall och fortfarande kräva som fan eller vad fan ska jag göra?!

2006-11-19 19:28
010201: Vaaaaaaaaa?!

2006-11-19 20:21

krossad_anka F60
Daterat
Idag 18:58

Alltså jag blir så jävla förbannad. Sitter och snackar med en av henens polare på msn nu och han berättade att han precis varit och hämtat henne från akuten för att hon tydligen blandat sin alkohol med masssor piller igår och försökt begå självmord. Ska jag vara lika känslokall och fortfarande kräva som fan eller vad fan ska jag göra?!

----------------

Sedan loggade hon precis in på msn nu och skrev såhär:
(Observera att hon vet inte om att jag vet vad hon försökte med igår och att det är jag som är Emma)

Nätha säger:

vill bara säga att ja tycker om dig

Emma säger:

tycker om dig med natalie det vet du.

Emma säger:

gör inget dumt.

Nätha säger:

ska gå nu

Emma säger:

du vet att jag finns här för dig.

Sedan logade hon ut.

FAN SÅ JÄVLA JOBBIGT LÄGE!
Kommer hon försöka begå självmord nu igen eller vad är det frågan om? Fan, jag vet inte om jag kommer kunna skälla ut henne imorgon efter det här.. Tänk om hon inte ens kommer till skolan? Alltså, vad ihelvete ska jag göra? Jag känner mig så jävla maktlös.

2006-11-19 22:42
Zila: Om det visar sig att de ljugit om detta så kommer skepp och helvete gå lös från min del. Men aja. Får la se imorgon som sagt...

SeeD: nej.