I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-07-09 12:14
Jag tänkte mer om man snackar om dom hc spelningarna du tjatar om hela tiden med typ hatebreed osv. för det kan jag inte bry mig mindre om. Jag lyssnar på punk. Så är det, sen om det crust eller hc band som annihilation time gör det samma. jag kommer bry mig. men inte om massa macho skit.
Better active today than radioactive tomorrow

2004-07-09 13:30
sömnigt
you reek!

2004-07-09 13:59
Jag vill minnas att Between us snackade om just det här på Dead fest 2..? Om att sitta på internet och tjafsa som vad som är, och inte är hardcore

Håller med XclaraX: Upp ur soffan, stäng av TVn och gå på spelningarna istället!
Jag tycker det inte spelar någon större roll om man har koll på vilka banden som spelar är. Gå bara dit, häng i gäng, kolla upp nya band..
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-09 21:34
jag håller med... men det finns tid till att tjaffsa om onödiga saker på internet också;)

2004-07-09 23:46
det allra mest pretantiösa måste ju vara att inte våga snacka om hardcore på internet för att man är rädd att det inte är hardcore... eller vadfan ni nu syftade på.
http://www.kommandot.se/wp/

2004-07-11 15:52
alla? det var en grov generalisering, jag är minst håce. lätt. och jag är det för att jag inte påstår att jag är äkta haha
you reek!

2004-07-11 20:12
va big pete sa under dead fest har inget med det här att göra. path of no return är lika mycket hardcore som outlast. va detta handlar om är att folk som inte har haft ett finger med i scenen eller inte ens bryr sej om dagens scen ska tjöta om hur hardcore ska vara.

"Jag tänkte mer om man snackar om dom hc spelningarna du tjatar om hela tiden med typ hatebreed osv."

haha ja gisses. det är ju hårda band som kommer hit just nu. hatebreed va en sjukt bra spelning och jag hade sjuuukt kul. jag hade även kul på champion med men det kanske oxå är för macho? de är ju ändå från usa och ligger på bridge 9 så det måste ju vara macho-texter om att spöa tjejer och lyfta skrot. så måste det ju bara vara.

2004-07-12 01:19
alla som har skunk har ju sett min penis clara. det är allmänt känt att inte är lil' flip.

2004-07-12 03:14
somegirls

jag har alldrig försökt bestämma vad som är hc eller eller inte, bara vad jag personligen gillar och inte gillar. Har aldrig heller hävdat att jag på något sätt är hardcore. Jag är inget hc kid

2004-07-12 09:13
varför hänger du i denna tråden då?

2004-07-12 12:07
Go, somegirls , go!!
Du är min favoritfacist i alla kategorier!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-07-12 13:45
somegirls

För att jag gillar hardcore

2004-07-13 14:58
Chapter
Det där får du allt utveckla en aning..
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-13 16:11
ok, skitkids från malmö är underbara. oavsett vilket genre man räknar dem som. bara så alla vet. jag blev kär när jag såg dem. love inlindad i plastfolie och basist i blå cykelbyxor och spindelmannen mask. + poäng för körer, klockrena danshits och att det gick snabbt som fan såkklart.

2004-07-13 16:13
annars gillar jag david hasselhoff från hbg någorlunda, samt de andra små pojkarna i fghc (eller vad det var?) också.

och somegirls. jag gillar dig för du hade en snoop doggy dog hood på claras foto, och sånt imponerar, men du ska fortfarande få äta upp "fula kläder" dealen.

2004-07-13 16:17
HC=Hardcore
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-13 16:21
snoop dogg-hooden är inte min ens!

2004-07-13 16:28
chapter
Jaadu.. Hur fan ska man förklara det? Det går snabbt som fan, och är jävligt peppande.
Du har säkert hört talas om Refused och/eller raised fist? Det är hc, skulle man väl kunna säga.. Annars borde du kolla in de band som nämns i tråden här. Set my path, Outlast(som iof inte finns mer), Between us, Path of no return, blablabla osv osv..

Ett annat hett tips är att gå på en hardcore-spelning! Det är där som hardcore gör sig bäst.. Finns inte mycket som slår det
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-13 16:29
imon är dte spelning i linköping på skylten. sworn enemy från queens, NYC kommer dit. under my hood spelar oxå och av att dömma av deras senaste promo-låt kommer det bli bra som fan.

2004-07-13 16:31
Funderar på att ta mig dit.. Har iof inte hört så mkt av nåt av banden som ska spela, men det är alltid kul med spelningar liksom

Hur låter Los Sin Homre?
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-13 17:14
asså imon kommer bli galet. hela örebro+ lite lkpg och gbg har varit nere i tyskland på pressure fest och lärt sej en hel del jävliga saker haha

2004-07-13 18:16
jahaja... får se vad det har blivit av den här diskussionen nu då... för det första, varför ska man gå på alla spelningar man inte gillar bara för att hålla scenen vid liv. klart som fan man väntar tills ens favoritband spelar, man vill väl inte se nån skit heller. för det andra, att jämföra hatebnreed med between us med refused med youth of today... det går liksom inte. som att jämföra lenny kravbitz med guns and roses och david bowie bara för att de spelar rock allihop.

för det tredje... och nu garvar jag rätt hårt åt alla som drog up final exit som bevis på att scenen lever. ni vet väl om att final exit är en refusedpseudonym som de gjorde för att driva med den allt mer machofixerade scenen... att den döende hcscenen bara handlade om att vara stentuff och häftigast kläder. förstår ni inte vad de menar med "is it punk enough"? ja... så mycket för att vara down med scenen. (inte för att jag vill verka tuffast eller så, hardcore är inte mitt hjärtebarn, men skaffa er lite historieundervisning innan ni börjar diskutera)

2004-07-13 20:34
youth of today är ett utav världens mest överskattade band.

"och nu garvar jag rätt hårt åt alla som drog up final exit som bevis på att scenen lever."

vem sa det?

"...som de gjorde för att driva med den allt mer machofixerade scenen..."

hur macho va scenen när final exit va igång då? skulle vara kul att veta vad de tycker om scenen idag. ja just, alla har droppat ut och håller på med pretto-bullshit. mm... glömde det.

2004-07-13 20:48
här i umeå har det börjat arras mer spelningar med ölförsäljning, det tycker jag är kul! hahaha
DET om nåt är jävligt hc!! börjar dyka upp massa mäskpunkare...
you reek!

2004-07-13 21:16
somegirls

jo, det är din åsikt om yoth of today, precis som min om machometalhc

som jag sa, final exit är samma sak som refused!!! har ingen fattat det? det var refused svar på den nya attidtyden som började komma inom scenen i slutet på 90-talet, det är ett plojband för satan (grym musik iofs)! de lackade på att hardcore började handla mer om kläder och machokultur än musik och umgänge... läs deras texter för helvete. där står allt sammanfattat ganska tydligt

2004-07-13 21:22
öl på spelningar är fan det sämsta någonsin för då kommer mäskpunkarna och spyr och spiller öl överallt. drog fritt är det enda rätta eftersom folk som ska vara crazy och göra uppror mot farsan inte kan hantera alkohol som vanligt folk.

JAG VET VILKA FINAL EXIT VA!!!!!! MEN DU SVARADE INTE PÅ MIN FRÅGA!!!!! teg är bästa skivan...

2004-07-13 21:24
och youth of today... asså snälla? samma sak med minor threat. ian vände ryggen till en rörelse han själv la grunden för. hur kan man respektera ett sådant band? ray cappo har ju oxå droppat lixom. själv är jag inte edge men fan det är ju pinsamt!

2004-07-13 21:25
somegirls
men det är ju det som är det fina med det! kidsen får inte dricka, det är legkoll... hahaa! :) så dom är lika fulla som vilka andra dagar som helst.
you reek!

2004-07-13 21:29
vafan folk kan ju vara 40 och inte kunna hantera alkohol för det lixom. kolla bara på valborg eller gbg-kalaset om man nu råkar hamna i helvetes-veckan.

yo killerkrush! känner du pledge-jenka?

2004-07-13 21:30
somegirls
ok jag såg att du inte droppat final exit, men jag tycker fortfarande det är skrattretande att folk som vill försvara att scenen tog upp det band som garvade åt det. håller med, teg är bäst

kanske droppade p.g.a. vad straight edgen blev, alltså en bit ifrån de grunder han startade med. eller så tröttnade han helt enkelt, det är tillåtet. vafan, det finns lika många åsikter om vad straight edge innebär som det finns edgare.

2004-07-13 21:33
edge break= face break. så är det bara. samma sak med lockjaw fgrån pitboss 2000. han blev kristen och sa förlåt till varenda jävel på jorden typ. hur kan man respeltera det? jo han släppte en låt med yeah that's right och så förlät jag honom. sjutk bra låt asså. upp på soulseek och kolla upp yeah that's right - yankees suck

2004-07-13 21:34
somegirls
haha ja men dom 40-åringarna är ju svennebanan! Vadå, jag trodde alla inom punk och hc-scenen var ansvarstagande och ögonstenen i vårt samhälle... haha

nix, jag känner icket jenka, vet vem hon är dock osv osv
you reek!

2004-07-13 21:36
sätt upp något band jag gillar i umeå så man får komma upp och kolla på spektaklet! sätt upp mitt band annars. macho är det inte men breakdowns hela tiden haha

2004-07-13 21:40
det är ju massa bra gigs hela tiden! fast nu är det torka i juli. jag vet bara en bokad spelning faktiskt. Sen är det schysst arr i helgen, fast det är ju inte direkt hc, men gratisfestival och det är sweet. Knugen faller, David Sandström och så.
vad spelar du i för nåt band?
you reek!

2004-07-13 21:42
mitt band är inte ute än men om eb vecka eller så spelas demot in. eller om en månad haha hinken från nyköping spelat trummor. det du! han spelar i the warning för övrigt! alla ni andra kolla upp det!

2004-07-13 21:45
hinken vet jag vem det är, han ringer alltid till min kompis när jag är och hälsar på henne.
you reek!

2004-07-13 21:46
haha du vi snackar privat istället

2004-07-13 21:50
bra idé... bara för att allt ska bli som vanligt...

JAG ÄR MEST HÅCE, vafan! ni vet ingenting, jag föddes skrikande
you reek!

2004-07-13 21:57
jag hjulade ut ur magen. så mosh är jag.

fan va pinsamt det blev.

2004-07-13 23:31
ursäkta?

den är fan inte min! den är min lägenhetskompis! hade gärna varit min men så är inet fallet.

2004-07-14 23:30
Ni som missade sworn enemy-spelningen: Ojojoj.. Gör inte om det!
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-15 11:28
Hahaha, Situation 187 =)))

Jag röstar in Beyond Hate med låten "I Refuse" från sxe as fuck compilation

2004-07-15 16:07
hotbilden

hardcore betyder lika mycket då som nu. du nämner en del bra band men som jag alltid har sagt, folk måste släppa den gamla umeå-scenen och kolla upp vad som försigår idag. att säga attd et bara är macho och våldsmosh bevisar ju bara hur lite man bryr sej.

för er andra

under my hood igår asså woop woop! sveriges bästa band utan tvekan. sworn enemy... vad kan man säga? besviken på att de inte körde IDS dock. men men...

2004-07-15 20:53
Kommer snart upp bilder från spelningen..
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2004-07-16 00:54
har det inet slått dej att det är jag som bråkar med alla andra?

2004-07-16 01:06
hahaha
extremast vinner!
you reek!

2004-07-16 16:59
Tack alla som har svarat på min fråga !
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2004-07-17 18:19
bperb eller nån annan.. var Final Exit exakt samma medlemmar som Refused? hade för mig att Martin från Bloodpath var med där..

xclarax
bilden på din press, är det du i mitten? isf var du den person jag såg oftast på roskilde. helst sjukt var det, minst 10 gånger om dan varje dag lite överallt.

2004-07-18 18:35
bloodpath asså woop woop. bästa skiten från umeå någonsin.

2004-07-19 15:14
babbe :jag är personen i mitten på xclarax presentationsbild. så isf var det mig du såg minst 10 ggr om dagen. bodde på west, vid dusharna och vattentoaletterna typ.

och, i helgen spelade vi tillsammans med hetsapan i sthlm. grymt bra verkligen!