I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-22 17:56

Svensk hc

Jag är på jakt efter svensk hc
Någon med nått tips?

Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2004-06-22 18:45
Inti, Dick Cheney, Oktobr, xwarfacex... Umeyo fo lajf!

2004-06-22 20:35
inti är grymma jue!

Better active today than radioactive tomorrow

2004-06-22 20:36

2004-06-23 03:59
totalt jävla mörker!!

2004-06-23 10:52
Nån som vet nått band som låter som Rentokiller ?
www.rentokiller.com
Denna texten syns under varje inlägg du skriver i forumen. Du får inte ha mer än tre lik i din forumsignatur för att det inte ska ta för stor plats.

2004-06-24 16:05
inga riktiga heads i scenen bryr sej om totalt jävla mörker. betydelsefulla band idag: the change, between us, the wound, as we fall(hör till scenen iaf), set my path, under my hood, path of no return och sist men inte minst, cats & dawgs!!!!

och inget snack om gamla band från umeå. scenen är levande som aldrig förr. bara att du blivit gammal och står längst bak på spelningarna. hatebreed på hultan gick ju inte av för hackor...

2004-06-24 16:13
randy äter fortfarande hatebreed till frukost

2004-06-24 20:18
randy? du skojar eller? haha aja där ser man. refused-splitten är det närmaste randy kommer den svenska scenen. och ingen bryr sej ändå.

2004-06-24 22:39
vad är det för fel på tjm? jag tycker dom är skitbra :D

2004-06-25 01:19
raised fist ,.. randy är ju verkligen hardcore oxå yo
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-25 02:14
somegirls

Jo det där är bra band... och så skulle jag vilja säga att bad news är feta... men du nämnde ingen crust

Typ, ambulance, kontrovers, personkrets 3:1, bombstrike, 365 dagar av synd osv är jävligt bra..

2004-06-25 02:57
jag har inte sett nåt snack om gamla band från umeå...
you reek!

2004-06-25 19:50
crust är inte hardcore. större fashion-scene får du ju leta efter. dock inte efter "att se snygg ut". anyway. vilka är bad news? är d lkpg? born bad missa jag dock. anton för helvete!

2004-06-25 19:51
ramlak P18

du är oskuld så lägg ner nu.

2004-06-26 10:56
somegirls

Snacka inte skit.

Iaf, bad news är ett stockholmsband som typ lirar oldschool hc

2004-06-26 14:37
regulations
you reek!

2004-06-26 16:05
vf... ni tycker inte crust är hc? men vad är fucking hatebreed och alla jävla äckliga metalinfluerade machoband isåfall. den första (och bästa) hc var ju fan minor threat o co, och det är fan kopntrovers och inte between us som ligger dem närmst om vi snackar utveckling.

och jag avslutar med ett chiselcitat: randy äter hatebreed till frukost, håller ni inte med så dö en långsam död nerkickade av gympaskorsbärande fakepunks som tror att de är hardcore bara för at de skirker om att, ja vafan de behöver inte skrika nåt speciellt så länge det låter rent... USCH!!!
http://www.kommandot.se/wp/

2004-06-26 17:08
bperb P22

fakepunks? haha visst crust är ju en gren på hardcore-trädet precis som new breed hardcoren.

och bara så ni vet, between us är mer hardcore än va ni någonsin kommer bli. sitt vid era datorer och tro att ni vet något. som one life crew sa, "get the fuck out!"

2004-06-26 17:49
somegirls
är du såhär kaxig på riktigt också? skulle vara kul att se om du är såhär i verkligheten och inte bara när du sitter vid din dator och tror att du är nåt.
you reek!

2004-06-26 19:03
somegirls

Mycket tjaffs från dig asså...

2004-06-26 20:43
somegirls: fast OLC sa "get the fuck out" till invandrarna i USA va? Sjysst citat =/

Finns det något töntigare än att diskutera vem som är mest hardcore?

2004-06-26 20:43
somegirls
skulle snarare säga att new breed kommer mer från hårdrocken än från hardcoren. all jävla hockeyhardcore är ju bara jättetuffa grabbar och töser som vill showa off med sina utstuderade klädslar och tror att de är pk. inte för att crustarna showar mindre, men de låtsas iaf inte att de är balla, de är det ofta på riktigt

2004-06-26 21:55
chisel P24

Inte mycket... så jävla töntigt.

2004-06-26 22:05
Nu när jag tänker efter så blir varje hardcore tråd här på whoa nån sorts scen för bekräftelse och en tävlan om vem som är mest hardcore. Tragiskt.

2004-06-26 22:57
instämmer

2004-06-27 19:28
chisel P24

illegala invandrare ska det vara.

bperb P22

"med sina utstuderade klädslar och tror att de är pk "

folk vill se snygga ut. är det fel? och pk? tror du verkligen på det eller haha

killercrush F21

du kunde ju frågat mej på hatebreed eller dead fest. va du på nån utav de föresten? va nån utav er som är så nere med scenen på någon utav tillställningarna?

får det blir jag som droppar final exit-citat då eller?
"i'm the alternative. no, i'm the alternative. no, i'm.... "

2004-06-27 20:57
vem har påstått att vi är nere med scenen?

Både abhinanda- och outlast-spelningarna visade hur det såg ut under det underbara 90-talet. Det var i mina ögon allt vad hardcore står för. Ha kul och sjunga med, inte hata och spänna musklerna.

2004-06-27 21:01
somegirls
jag var inte på nån av dom, orsak: hatebreed är dåliga, hultsfred är dyrt. dead fest har aldrig lockat. ville dock på k-town men av diverse olika anledningar så sket det sig.

sen tycker jag inte alls att diskussionen har mynnat ut i något sorts "jag är mest alternativ och håce", iaf inte från min sida. jag bara ifrågasätter för en pissig attityd är en pissig attityd och jag tycker det inte hör till scenen.
you reek!

2004-06-27 22:45
kontrovers e schyssta
rätt e rätt o fel e fel

2004-06-27 23:38
chisel P24

precis de två spelningarna du nämde är precis vad sverige INTE behöver. kids plockar inte upp några nya band. de kollar upp de gamla lokala banden t ex outlast och section 8 och umeå med alla sina pokaler och där slutar det. visst alla behöver inte lyssna på no warning och internal affairs men det finns fan shit för alla.

"ha kul och sjunga med "

vet du hur jävla kul det va på hatebreed elller? jag skrockade som aldrig för och det gjorde även PK folk.

inte gilla dead fest. gisses... det är ju som hellfest och posi-fest under två dagar. i sverige. något sådant måste man ju bara åka till. fast gillar man fylleslag och misär så åker man la till k-town antar jag.

2004-06-28 00:28
jag åker inte på festerna för stämningen, jag åker för banden, deadfest har inte varit några bra band, annars hade jag åkt, så är det.
you reek!

2004-06-28 02:14
Varför oroar du dig så mycket om nu verkligen den nya skolan hardcore är så bra? I mina öron är det inget vidare, och jag skulle ljuga om jag påstod att jag brydde mig om nuvarande scenen. Och våldsmosh och machoattityden som sprids är bara sååååå töntigt. Hellre en spelning i Umeå med 50 pers där alla känner varandra och har trevligt än en spelning med mer folk där allt som räknas är attityd...

Som jag nämnt, jag har inte stenkoll på dagens scen. Ni har säkert kul, och jag tänker inte förstöra det... För mig är det inte hardcore, och har inget med hardcore att göra...

2004-06-28 14:14
du kunde ju frågat mej på hatebreed eller dead fest. va du på nån utav de föresten? va nån utav er som är så nere med scenen på någon utav tillställningarna?

Hahahahahahahhahahahahahahahahahahhahaha hahahahahahahahahahahahahhahahahahahahah ahahahahahahahahhahahahahahahahahahahaha hahahahhahahahahahahahahahahahahahahahha hahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah ahahahahahahahahahahhahahahahahahahahaha hahahahahahhahahahahahahahahahahahahahah ahhahahahahahahahahahahahahahahahhahahah ahahahahahahahahahahahahhahahahahahahaha hahahahahahahahhahahahahahahahahahahahah ahahahhahahahahahahahahahahahahahahahhah ahahahahahahahahahahahahahahhahahahahaha hahahahahahahahahahhahahahahahahahahahah ahahahahahhahahahahahahahahahahahahahaha hhahahahahahahahahahahahahahahahhahahaha hahahahahahahahahahahahhahahahahahahahah ahahahahahahahhahahahahahahaha. ha

2004-06-28 18:10
Outlast låtar va dom fetaste att dansa "circelpit" till!!! Saknar dom good old days!!! Salad days turnen va ju överfet med Nine, Outlast och Outstand!!!!

2004-06-28 23:50
takterass: just på denna punkt tycker jag det var bättre förr, tyvärr. Men jag e allt annat än hippie...

2004-06-29 20:31
takterass

vafan det är ju skillnad lixom haha one life är ju bara ett skämt vilket folk inte verkar fatta. att det kanske inte är deras humor är en annan sak. allt skitsnack om dwid från integ lixom. chubby fresh spelar ju trumor i OLC och de är ju bästa polare. dwid har ju t om skrivit en låt för OLC. straight h8 heter den. sjuuuukt bra. OLC släpper ny skiva den elfte september. och nej den är inte patriotisk. mean steve har ju tattuerat in tornet och planet bara för att han hatar new york.

det finns inget riktigt våldsmosh i sverige. finns inget som liknar bury your dead på hellfest där folk står och vevar med järnrör. helt sjuuuuukt...

circle pit är dte töntigaste som finns. sorry.

för att förtydliga vad xclarax säger: fix up or get the fuck out!

2004-07-01 12:03
våldsmosh är gay

2004-07-07 13:47
MiniTrucksSucks F14

riktig svensk hc som bara jag och xclarax har en aning om vad det är eftersom vi är mer scene än hela whoa tillsammans.

2004-07-07 17:54
vem vågar visa sej på sworn enemy i lkpg om en vecka då?

2004-07-07 18:03
inget lkpg, hem till norrland imorrn
you reek!

2004-07-07 18:46
bara jag som tror att somegirls har photoshoppade bilder på sig själv tillsammans med hatebreed som han (eller hon, vem vet) sitter och runkar till.

2004-07-07 18:46
eller?

2004-07-07 20:45
jag hoppas för allt i världen att ni vet sanningen om final exit... annars så vet jag inte riktigt på hur stort allvar jag ska ta nån här...

2004-07-08 16:49
word (eftersom det är ett hiphop community)

2004-07-08 17:47
men jag har ingen kuk, fast jag gnäller iofs heller inte.
you reek!

2004-07-08 18:25
minvänmahatmaD P18

haha du är ju en riktig stand up-komiker ju! har du gig nånstans? skulle verkligen vilja se dej uppträda för jag viker mej dubbelt av skratt asså. jag lovar.

allvarligt: jag hoppas att du är från gävle och du är samma nöt som PONR nitade senast. fy fan vad jag hade skrattat då.

Hooligan P21

kukmäteri är för folk som är osäkra på sin penisstorlek.

2004-07-08 18:35
nej, tyvärr.. och jag försökte inte lika mycket vara rolig som att konstatera att dina ständiga försök att vara mest hc och få cred är jävligt tragiska

2004-07-08 18:42
haha för att jag bryr mej mer om scenen är vad du gör eller vadå??

2004-07-08 19:08
det beror ju på vilken scen, och hur man bryr sig..

2004-07-08 19:19
den nuvarande och framtida scenen kanske? de flesta tillhör ju den gamla scenen. de flesta från den tiden är ju borta så varför ens bry sej lixom? "we created what nobody else could..." och vad gjorde ni med den då?