I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-06-14 22:28
Helt över är det inte.. åtminstone inte om man gillar att kika draften och följa diverse byten m.m :)

Yakupov#1
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-06-19 14:18
Man får ta o spela NHL12 i väntan på nästa säsong! Ingen här som lirar det på ps3? :)

Moderator

2012-06-29 10:24
Jag lirar NHL 12 på Xbox :/

Free agent-marknaden öppnar nästa(?) vecka, hur ser det ut för era lag? Om jag kommer ihåg rätt så är det väl Detroit-fans som dominerar här i tråden och Red Wings kan nog snappa upp något större namn under sommaren eftersom Lidas och en back till, som jag självklart inte kommer på namnet nu (han skickades till Sharks på egen önskan) lämnat och där med har lite $$$ frigjorts.

Sutter har ryktats vara påväg bort från Preds och han skulle sitta fint i Detroit nu när Lidström lägger av.

I Vancouver har Corey Schneider skrivit på ett nytt kontrakt så det är väl mer eller mindre klart att de skickar Louongo vidare, frågan är till vilket lag. Jag tippar faktiskt på Florida. Mest troligt är igentligen Toronto men hans egen önska är Florida och jag tror att det kan spela in då han har en no trade-klausul.

Crosbys nya kontrak föresten. $104,4 över 12 år. Galet!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-06-29 11:05
Sutter till redwings skulle verkligen inte vara en dålig deal!

Jag hoppas snackisen om att Penguins är sugna på Parise stämmer.. Även om jag inte tror att det kommer hända så kan man ju hoppas! Borde faktiskt fungera även om Sutter "tog över" efter Staal.. Sedan hoppas jag att Malkin förlänger, känns som att han kommer göra det. Knappast så att han är i samma situation som Staal, och pens skulle inte ha släppt Staal/vice versa ifall Malkin inte skulle indikerat att han vill stanna.

Sedan undrar jag vilken klubb som plockar upp J.Gustavsson, Canucks kanske? Tror att i ärlighetens namn det skulle fungera, men det låter riskabelt.

Många Penguins supportrar ratar Crosbys kontrakt då en stor del anser att han är"en tackling ifrån pension" vilket självklart är löjligt och man undrar vart världen är på väg. Sedan ligger snittet på hur många poäng Crosby kommer göra under dessa 12 år på 1100-1200, enligt fansen på "Den officiella Penguins-fansidan på facebook".

Någon som hört någon angående Nash? var ju en stor snackis tidigare om att han kommer lämna Columbus.

2012-06-29 12:23
Hade visst missat att J.Gustavsson drar till Winnipeg, my bad!
Moderator

2012-06-30 11:17
Ja, grejen med Nash är väl att Jackets GM begär överpris för honom. Det känns som att det laget som lägger vantarna på Nash måste släppa fyra fem toppspelare, hela farmen och en miljon prospects och draftval.

Dock tror jag att priset kommer sjunka ju längre tid det tar att få till en trejd. Jag ser inte att Nash spelar för Columbus nästa säsong.

På tal om säsong, blir det någon? Allt snack om lock out får mig kallsvettig och sömnlös. Jag tror att NHL förlorar grymt mycket på att skjuta upp säsongsstarten. Speciellt i de delarna i USA som hockey inte är så stort tror jag att chansen finns att fansen "glömmer bort" sporten. Det såg vi senast 2005 när det tog flera år innan publiken var tillbaka. Sjukt synd nu när Phoenix entligen är på uppsving.

Broudeur då? Han ryktas vara påväg BORT från Devils!
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-06-30 11:48
Ja, det är ju blue jackets egentligen enda "stjärna" förutom Johnson. Murray och Johansen lär bära klubben i framtiden men ah! Dom kan få mycket för Nash, ungefär som Pens-Hurricanes dealen, men dom kräver nog ännu mer som du säger.

Tror inte att det blir en lockout, dom lärde sig nog ett och annat från 2005.
Om Brodeur byter klubb NU så är han en idiot, tycker han borde lägga av helt. Han hade ett grymt bra år, haft en otrolig karriär.. han kan sluta på topp!

Det verkar däremot som han funderar på att byta klubb, han är ju en free agent så att! Både Hedberg och Brodeur är free agents, målvaktskris i Devils!

Intressanta free agents annars;
Matt Carle
Zack Parise
Jaromir Jagr
Alexander Semin(visste att han inte kommer spela med caps..)
Mikael Samuelsson
Jaroslav Spacek
Ryan Suter
Jiri Hudler
Paul Gaustad(trodde han skulle bytas bort tidigare, han är het på marknaden)
Andrei Kostitsyn
Olli Jokinen
Ryan Smyth
Sami Salo
Lee Stempniak
Dustin Penner
Shane Doan(känns som han stannar däremot)
Michel Rozsival
Sheldon Souray

Sedan har vi Ryan Whitney, Selänne m.m men det återstår ju att se ifall dom ens vill fortsätta.

Moderator

2012-07-01 23:07
Ja, det finns några spännande namn på marknaden, helt klart! Jag vill lägga till Brandon Prust på din lista. Han är absolut ingen poängspruta men jag älskar verkligen hans spel. Stenhårt jobb varje sekund, varje byte. Hoppas hoppas att Canucks lägger vantarna på honom :)

Monstret tackade nej till Jets och kritade istället på två år för Detroit, spännande!
Moderator

2012-07-02 10:39
Prust till Canadiens :/
Garrison till Canucks :)
Samuelsson tillbaka till Red Wings.
Parenteau till Avalance.
Whitney till Stars.
Salo till Lightning.

Spännande öppning dock är årets affischnamn Parise som fortfarande är tillgänglig.

2012-07-03 10:03
Jokinen till Winnipeg
Souray till Anaheim
Gaustad fortsätter i Nashville
Mason till Nashville
Penner fortsätter i Kings
Hudler till Calgary

Hedberg och Brodeur stannar i Devils!
Moderator

2012-07-04 10:20
Den mest förvånande värvningen så här långt: Jagr till Stars.

2012-07-04 11:14
Jagr verkar inte vara ett dugg intresserad av att få sin jersey pensionerad, det är då säkert! =)

2012-07-05 07:53
Suter och Parise till Minnesota.. vad i satan
Moderator

2012-07-05 10:16
Wild pröjsade närmare $200 000 000 för två spelare, det är grejer det :)

2012-07-07 12:24
Haha:) kul att Lindbäck får spela för Lightnings, helt rätt lag att gå till!
Och Vokoun kommer att spela med Penguins!

2012-07-15 17:02
Dallas vill verkligen till slutspel nästa år! Derek Roy, Jaromir Jagr samt Ray Whitney kommer spela där nästa år!

Wojtek Wolski till Caps.. Selänne fortsätter spela..

Fortfarande spännande vart kommer Ryan, Semin och Nash hamnar! Nash kommer mest troligt att spela för Rangers i trade som liknar denna;

Tim Erixon, J.T Miller + Oscar Lindberg/Christian Thomas + En etablerad spelare eller draftval..

Vad tror ni?:)
Moderator

2012-07-16 10:22
Ja. Nash i Rangers låter troligt. Jag tror (tyvärr) att Carl Hagelin skickas till Jackets tillsammans med de du nämnde + någon mer. Priset på Nash är vansinnesdyrt.

Vad tror ni om Holmström? Kör han ett år till?

2012-07-16 17:47
Jag tror också det är Hagelin som ryker ifall en spelare från laget hamnar i trejden. Synd, men samtidigt om dom vill ha Nash så kommer Hagelin inte få spela i en "topp kedja" hur som. Tror han kan göra mycket för Columbus kommande år medan unga spelare utvecklas etc.

Jag hoppas Holmström fortsätter, om jag förstod det rätt så vill han fortsätta men enbart i Red Wings så att.
Moderator

2012-07-19 09:26
Calle Johansson ny assisterande coach för Caps! Spännande som tusan. Enda nackdelen är att vi inte får höra han och Nicklas Holmgren kivas under NHL-sändningarna :/
Moderator

2012-07-20 10:18
Ajuste! Weber signade ett offer sheet med Flyers. Det ska bli spännande att se om Preds matchar. Tråkigt för Nashville som gick så bra i slutspelet om de förlorar två av NHLs absolut bästa backar under en och samma månad.

2012-07-20 15:43
Jag hoppas verkligen dom matchar det!
Moderator

2012-07-23 11:18
Ursäkta mig för att jag går off topic, men vad tycker ni om:

1. Borås nedflyttning och Asplövens inträde in i Allsvenskan? Jag har jättedålig koll på Asplöven (och större delen av de allsvenska lagen också för den delen). Det enda jag vet är att Jonte Hedström och fylleörebroaren Conny spelade för dem för nån säsong sedan. De har ju minst sagt lite orättvisa förutsättningar för sitt lagbygge med tanke på det sena beslutet.

2. Mållinjen ska alltså flyttas bak i Elitserien, om jag har förstått det rätt. Ytan bakom mål blir då några decimeter (?) mindre. Hade det inte varit roligare att förminska mittzonen, NHL-style?

2012-07-23 14:14
Asplöven har jag hört "dåliga" saker om hela året, en kompis till mig håller på löven så att.. Dom ska tydligen vara bra, får se vad dom kan göra med mer pengar.

2. Låter korkat, om inte annat onödigt! Håller med.. förminska mittzonen!
Moderator

2012-07-23 21:17
Det ser ut som att Nash är på väg till Rangers:

According to TSN's Darren Dreger, the Columbus Blue Jackets are working on a trade of Rick Nash to the New York Rangers.

Aaron Portzline of the Columbus Dispatch also reported the trade is happening.

Multiple players are involved in the trade, according to Dreger, and contracts are being reviewed before the trade call is made.

According to Dreger, the Rangers have traded Brandon Dubinsky, Tim Erixon, Artem Anisimov and a first-round pick for Nash.

2012-07-27 21:09
Hurricanes kommer vara livsfarliga! Om någon skulle ha missat det så har Semin signat ett 1års kontrakt med klubben.
Moderator

2012-07-28 21:03
Ja, Canes ser ut att kunna kliva fram iår. Dock måste jag erkänna att jag hatar Semin. Eller kanske inte just Semin personligen, men den typen av spelare; bra som in i helvete - när de vill - annars åker dem bara omkring och gråter i anfallszonen.

Kovy var sån för ett par år sedan, men han har verkligen blivit stilat sig. Kanske händer samma sak med Semin i Carolina.

2012-08-01 15:41
Är helt sjukt taggad inför Rangers säsong med Nash som offensivt tillskott. Så fort Gaborik kommer på benen är det lite som kan få stopp på blåskjortorna.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Moderator

2012-08-01 18:57
Ja, Rangers trupp ser verkligen spännande ut. Just nu är de, tillsammans med Pens, det lag som ser starkast ut på pappret i East. Det är inte illa att lyckas knipa de två hetaste namnen på marknaden två år i följd.

Det jag är mest sugen på och se när det handlar om Rangers är om Calle Hagelin kommer blomma ut på allvar den här säsongen.

2012-08-01 19:51
Skulle Penguins signa Mr Phoenix, vilket är fullt möjligt så blir det en väldigt intressant säsong!;)

Atlantic division är helt klart den tuffaste av de 6 just nu. Jag är otroligt intresserad av att se Minnesota samt hur pass explosiv Yakupov kommer starta säsongen, jag tror att han om någon kan få en "Crosby" start i sin NHL karriär. Nu påstår jag självklart inte att han kommer göra över 100poäng som 18åring, men vågar man tippa på 70-80?

2012-08-01 20:10
Nu påstår jag självklart inte att han kommer göra över 100poäng som 18åring, men vågar man tippa på 70-80?

Jag tror definitivt att Yakupov kommer få minst 70 poäng bara han får lite speltid, 80 poäng är heller inte alls omöjligt.

När vi ändå snackar Penguins: är det bara jag som tycker att det skulle vara intressant att se Malkin leda ett eget lag? fast om jag förstod det rätt så spelar väl crosby och malkin i olika femmor så jag vet inte.. verkar ju fungera finfint.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-01 20:19
Förresten hur tror ni det kommer gå för Mikael Granlund? ni vet snubben som lyckades med detta under vm 2011 mot Ryssland:

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-08-01 20:27
Så länge som Yakupov inte är skadad kommer han få spela, Edmonton har väl ingen direkt historik som tyder på annat;)

Malkin är ingen naturlig ledare, däremot så visar han vägen på isen och sitt sätt att spela, därför han har ett insytt "A" på bröstet. Crosby och Malkin spelar i olika kedjor, korrekt. Dom spelar/spelade dock i samma PP-kedja, vet inte hur det blir nu när Sutter "tar över" efter Staal däremot.

Mikael Granlund.. Hmm, sedan han gjorde det där målet verkar alla tro att han ska dominera NHL när han väl kommer dit.. Troligtvis så kommer det inte hända, men vem vet!

2012-08-01 21:19
Malkin är ingen naturlig ledare, däremot så visar han vägen på isen och sitt sätt att spela, därför han har ett insytt "A" på bröstet.

Jaha ok, tyckte bara det verkade som att han kunde leda ett lag bra när jag följde honom under vm, har i princip inte alls följt NHL.

Mikael Granlund.. Hmm, sedan han gjorde det där målet verkar alla tro att han ska dominera NHL när han väl kommer dit.. Troligtvis så kommer det inte hända, men vem vet!

Näe det tror inte jag heller, men tror det blir intressant att följa honom :)
Moderator

2012-08-02 00:17
Angående Malkin så har han ju faktiskt burit Penguins på sina axlar nu när Crosby har varit skadad. Sen vet jag inte hur han skulle passa som kapten i ett nordamerikanskt lag, men rent spelmässigt så skulle han antagligen spela i förstakedjan i vilket annat lag som helst. Han är en fantastisk hockeyspelare.

Jag har aldrig fastnat för Granlund. Jag tycker att han är lite "valpig". Det ska dock bli intressant att följa Wild den här säsongen med alla nya komponenter. Om jag inte minns helt fel så fick de en riktig bra start förra året. Minnesota spelar slutspel till våren, det är jag övertygad om.

2012-08-02 03:27
Tycker det är väldigt svårt att kunna förutspå hur det kommer gå för Granlund i NHL, just det som gör det intressant. Wild kommer definitivt bli intressanta att följa!

Förutom Yakupov så tror jag även att Galchenyuk kan nå riktigt långt

2012-08-02 08:47
Minnesota spelar slutspel till våren, det är jag övertygad om.

Känns som ett måste med den där truppen!

Blir kul att se ifall Brodin samt Larsson får speltid i Wilds under året, båda startar ju säsongen i farmarlaget. Sedan tror jag att David Rundblad kommer att starta säsongen i NHL, blir ett intressant år!

2012-08-02 10:11
Squirtle: Frågan är väl var Hagelin hamnar i truppen. Risken finns att han halkar ner till tredjekedjan tillsammans med Boyle och Pyatt. Blir intressant att se vad som händer med kollektivavtalsförhandlingarna och hur det påverkar löneutrymmet för lagen de kommande åren.
Moderator

2012-08-02 12:17
Ja, precis. Det blir svårt för Hagelin att ta en plats i andrakedjan, men det är inte helt otänkbart att han lyckas.

2012-08-02 12:44
Alternativet är ju att skicka ner Callahan till trean. Rent talangmässigt är ju Hagelin bättre, även om Cally är mer fysisk. Samtidigt blir Hagelin-Boyle-Pyatt en jävligt trevligt checkingkedja.
Moderator

2012-08-02 18:16
Hagelin-Boyle-Pyatt låter troligt, absolut. Samtidigt kan jag tänka mig att Hagelin kommer få hoppa runt lite i lineupen och fungera som en tempohöjare.

Fan vilken seg hockeysommar det har varit sedan Sutter, Parise och Nash signade. De stora snackisarna nu är var Loungo och Doan kommer hamna. Mike Gillis (GM för Vancouver) verkar inte känna någon stress över Luongosituationen och verkar kunna vänta till december innan han skickar iväg honom.

Doan har varit runt och pratat med lite olika lag i veckan. Enligt rykten är det Philly och Rangers som ligger bäst till om han tänker flytta.

2012-08-02 21:17
Håller med. Bara CBA-snack nu.. Var inte Canucks intresserade av Doan också? Har dock svårt att tro att någon vill skriva kontrakt med Doan på mer än två år, han är ju inte purung längre. Skulle hellre se att NYR fixade en back för att fylla ut bakåt och i stället plocka upp Christian Thomas till 4:an med Rupp och Asham.
Moderator

2012-08-02 23:43
Jo, Canucks är också med i Doanjakten. Jag skulle mer än gärna se Doan i Canucks. Vancouver skulle verkligen behöva någon som honom. Han är en riktig ledare både på och utanför isen och ger alltid hundra procent. Men som du säger så är han inte superung. Snacket gick ju att han begärde ett fyraårskontrakt värt $30, men det är väl ingen som riktigt vet hurvida de uppgifterna är sanna eller ej.

2012-08-03 16:28
Doan skulle även passa in i både Flyers samt Penguins! Skulle tippa av båda klubbarna har hört av sig till han. Var inte Bobby Ryan på väg någonstans också eller vill inte anaheim släppa han?
Moderator

2012-08-03 19:43
Jo precis, ryktet sa ju att Ryan ville lämna Ducks och kunde tänka sig spel i Flyers. Men som du säger så är nog inte Anaheims ledning superpeppade på att släppa honom. Kan tänkas att de vill se hur marknaden utvecklas först.
Moderator

2012-08-03 19:45
En annan rolig grej är att Hasek jagar NHL-klubb. Dock har han fått nobben av Red Wings och Sabres. Jag vet inte, Hasek är ju Hasek och alla vet hur bra han var men nu är han trots allt 47 år och har haft ett års uppehåll. Kul att han brinner så mycket för sporten i alla fall :)

2012-08-03 20:55
Jo hörde det lite tidigare och hade en diskussion med en polare om saken, vi kom fram till att det är en dålig idé haha. Andra som vill tillbaka till NHL är ju Modano och Huet, modano kände väl sig i form, Huet förstår jag däremot. Enda anledningen till att han inte spelar i NHL idag är ju för att Blackhawks inte hade råd.

2012-08-03 22:46
Det är med Hasek är lite sorgligt på något vis. Han är min absoluta favoritmålvakt genom tiderna, men nu borde han gå i pension med värdighet.
Moderator

2012-08-27 10:46
Zzzz... Zzzzz... Zzzz... Längsta hockeysommaren i historien?

2012-09-01 14:58
Grymt segt detta. Hoppas det löser sig, pallar inte med lockout :/ va ska man då ta sig till..?

2012-09-01 16:36
Indeed, inte så att ES/AS stillar ens hockey behov!

Behöver NHL, vill se Crosby dominera.. Stamkos göra 60+ mål, om Minnesota blir en flopp eller succé, hur bra säsong Yakupov har och om Rangers äntligen tar sig till final. Om Detroit kan överleva utan Lidström, ska Dallas spela slutspel?

Dessa är några av alla frågar man behöver svar på;)