Moderator
2012-01-13 23:24
Jo, klart att Adam Larsson är med i lajnuppen! :) Ps. jag vet inte heller om Phaneuf är överskattad eller inte, men jag gillar honom inte för fem öre. Han är den NHL-spelaren som ser absolut mest psyko ut :D
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Moderator
2012-01-13 23:25
Och jag vill klargöra att det inte är på grund av utseendet jag ogillar Phaneuf.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Kan hålla med till viss del ang. Phaneuf. Han bär ett sådant "känt" namn och ändå ser jag sällan några underverk från hans sida, men jag har inte sett så många hela matcher där han har spelat eller åtminstone inte kollat in honom så mycket. Samma sak vad det gäller Bouwmeester, känt namn, men har inte visat mycket som visar varför han förtjänas betraktas som stjärnback.. Kesler är helt felaktigt. Som ni vart inne på så tycker jag iof inte heller att han är betraktad som stjärna förutom i Vancouver då kanske. Kesler levererade ändå mycket mer än våra svenska tvillingar under slutspelet så överskattad är han inte. Bra spelare. Komisarek - snälla?! Finns inget att överskatta...för mig är han mest en köttare och som gör det bra. Pronger är ju fortfarande kunglig..skamligt att ha honom på listan. Iginla må ha tappat en del på sistone men bör knappast räknas som överskattad. Gomez har inte varit bra på flera år, känns mest som han alibi-lirar numera, så där håller jag med. Ovie, Semin och Heatley kan stundtals vara överskattade, men snällare sagt kan vi säga att de är väldigt ojämna.. Kovalchuk och Lecavalier har varit bättre men förtjänar nog ändå inte att vara med här. Summa summarum så är det bara Gomez jag tycker är riktigt överskattad av dessa.
Squirtle haha jo det gör han verkligen :) Nä alltså jag vet inte hur bra folk anser att Phaneuf är från början, om han är uppmålad som nästa Bobby Orr eller något.. Just av den anledningen som jag inte kan säga om han är överskattad eller inte. Han är oerhört duktig, inte många backar som kan göra 60 poäng på en säsong, många forwards som aldrig komma göra så mycket poäng för den delen. Ska även tillägga att han hade 180+ utv minuter under den säsongen, han är ju ingen "fin lirare" direkt ;)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator
2012-01-16 12:28
Är det någon som sitter på tips på hockeybloggar? Gärna nordamerikanska med NHL i fokus :)
Skulle också vilja ha tips på läsvärda sådana :) Jag följer bara Bjurmans blogg, vilken alltid är mycket läsvärd, men vore kul o läsa något från typ kanadensare också :) Så det är väl om DMAt har tips, verkar bara vara vi tre som är aktiva i denna tråd ;)
Haha tyvärr, har ingen heller :)
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Moderator
2012-01-16 21:40
Fan DMAt, vi räknade ju med dig :P
Jag börjar tvivla på Buffalo...de kommer missa slutspelet, finns ingen harmoni i den truppen vad det verkar. Men skitsamma ;) Detroit spöa dem med 5-0 i går, 15e raka segern hemma i Joe Louis!
Moderator
2012-01-17 12:55
Ja, Detroit har verkligen steppat upp sig efter att ha börjat säsongen sådär. Zäta har också vaknat nu på slutet. Hans "Foppa" för några matcher sedan var GRYM! :) Buffalo är mehh.
Moderator
2012-01-22 11:47
Härlig underhållning det var på TV10 igår! Rangers - Bruins följt av Sharks - Canucks. Kanske var det botgöring för att de aldrig visade Winter Classics som de lovade... Caps - Bruins på natten till tisdag (om jag minns rätt) på TV10 :)
Helt klart.. Rangers Bruins var en bra match, 2½ period av Canucks - Sharks var sömnpiller :) Idag är det Penguins vs Caps kl 18.30 :)
Eller 21.05, stod 18.30 på myp2p.. hmm.. Aja, ser väl!
på vilka kanaler/sidor kan man se matcher? är det ofta matcher på tv10? sen om någon kan länka en tablå är det ju en bonus :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2012-01-30 16:29
Det är väldigt sällan som det visas NHL-hockey på TV10. Någon/ett par matcher i månaden brukar det väl ligga på (vad jag vet).
Viasat Hockey sänder alla matcher nu, om jag har förstått det rätt. Ett hett tips är att skaffa
Viaplays sportpaket. Då får du se alla NHL-matcher för 199:- i månaden. Detta rekommenderas dock inte om du går i skolan eller jobbar och behöver sova på nätterna ;)
Moderator
2012-01-30 16:30
Sen finns det självklart piratsidor som streamar matcher, men det får vi inte disskutera här...
Viaplay är ett mycket bra alternativ tycker jag. Fast egentligen är det ju Game Center Live som är bra, för det är nästan den enda tjänsten jag använder mig av i Viaplay, men gött att de låter oss få tillgång till den tjänsten. Sändningarna på Viasat-kanalerna i viaplay är nämligen bra mycket sämre och man vill ju ha amerikanska kommentatorer..
Moderator
2012-01-30 19:29
Jag skriver under på allt som Slug sa! Svenska kommentatorer är över lag lite sådär. Chris Härenstam, Niklas Holmgren och Åke Unger är väl de enda som visar litte passion i sitt kommenterande. På tal om något helt annat: All Star-matchen, nån som såg den?
Mm det kan vara gött o höra Calle Johansson och Anders Hedberg sitta och diskutera, jävligt kunniga snubbar, speciellt Hedberg. De vanliga NHL-kommentatorerna däremot, de brukar mest vara påfrestande tycker jag. Holmgren har skön passion, men har en lite jobbig röst samtidigt som den är rätt underhållande på nåt sätt ;) Forsberg är väl okej men rätt trist. Härenstam är jäkligt påläst och han höjdes i mina ögon under JVM där han och sköne Renberg satt och jubla så där härligt partiskt! Jag tycker det är skönt när svenska kommentatorer vågar skrika av lycka när Sverige gör mål eller vinner och nästan svära när vi åker på motgångar. De blir väldigt folkliga :) Innan dess tycker jag Härenstam var ganska samlad i det han kommenterade men det märks att JVM är det roligaste han vet :) Åke Unger tycker jag inte om...han är väl rätt kunnig och erfaren egentligen men jag stör mig på honom av nån anledning.. Såg inte All star-matchen, brukar vara så sömniga berättelser det där men det blev en del mål iaf såg jag.. Skönt att uppehållet är över nu iaf ;)
Kul för Buffalo att spöa Boston med 6-0, det är imponerande! :) 18 raka hemmavinster för Red Wings, ska de slå rekordet på 20 mån tro? :)
Tror dom kommer förlora mot Flyers.. Men man kan ju hoppas att dom slår rekordet, eller tangerar det åtminstone.
Moderator
2012-02-09 21:55
Vilket lag har det nuvarande rekordet?
Boston har satte rekordet med 20 segrar säsongen 1929/30. Därefter har Flyers tangerat det 1976. Lets go Red Wings! :)
Moderator
2012-02-11 10:53
Okej, där ser man. Hoppas Wings slår det :) 00:30 (tror jag det är) inatt på TV10 visar de när Sundins tröja hissas i Toronto. Good stuff!
Squirtle hehe då det är det absolut inget för mig! betala för att slippa sova låter ju inte lockande :P får man diskutera det via pm då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vad tror ni om Teemu Selänne då? 8 poäng ifrån Jari Kurris rekord på 1398 poäng! finns det någon möjlighet att han spelar en säsong till efter det här?
Vet inte om det finns så mycket "tyck och tänk" runt Teemu Selänne, han är en av världens bästa genom tiderna. Han leder Anaheim vid en ålder av 41 trots att han är omringad av en massa spelare som är tagna i #1 rundan så att :) Men! ett stort men, han är finne ;)
Se på fan, Red Wings har gjort det.. dom har tangerat rekordet! Gogo
Moderator
2012-02-24 20:51
Canucks bröt Wings mästerliga hemmasvit, oh yeah! ;) Carter hamnade i Kings och nu ryktas det att Brown är på väg bort från LA. Vad tror ni förresten om Nash? Stannar han i Jackets eller byter han upp sig innan deadline?
Carter och Richards hamnade alltså i samma lag, igen.. =) Faktiskt väldigt förvånad över att det gått så dåligt för Jackets när dom under det här året verkade ha ett... stabilare lag Tycker inte det var värt för LA att byta bort Jack Johnson som är en av NHL's bästa backar för ytterligare en center/forward när dom redan har Mike Richards, Anze Kopitar, Simon Gagne, Dustin Penner och Dustin Brown. Sedan är väl Justin Williams rätt så bra också. Nä jag vet inte..
Moderator
2012-02-27 22:00
Sista dagen att trejda spelare är snart över. Samuel Påhlsson är nu en Canuck! Snacka om att byta upp sig från bottenlaget Columbus till ett starkt slutspelslag. Sen gör det nog inget att han nu är återförenad med sina homies tvillingarna Sedin :) Johnny Oduya vart även han trejdad. Från Jets till Blackhawks.
Och Canucks bytte bort Cody Hodgson mot Zack Kassian.
Tycker det var väldigt synd att Nash inte trejdades :( Han ville ju själv när Columbus fick ett jättebud av Rangers men Columbus nekade, taskigt :/ Nash måste börja röra på sig snart om han ska få uppleva nån rolig tid i sin NHL-karriär.
Moderator
2012-02-28 09:59
Nash flyttar nog under sommaren.
Bara dumt av Rangers OM dom nu la ett bud nu, för det går sjukt bra för Rangers pga deras gemenskap.. Varför skulle dom vilja sabba det genom att skicka bort 2-3 spelare + draftval för Nash just nu när dom kan göra samma deal i sommar utan att riskera SC på köpet..
Moderator
2012-02-28 19:53
Jag håller helt med!
Jo Rangers är väl knappats det ideala valet, varken för Nash eller Rangers, men jag antar att jag mest är trött på att se hans talang spillas i den skitklubben han lirar i nu. Får hoppas han lämnar till sommarn japp, nästan alla klubbar i ligan är bättre alternativ.. ;) Kul för lehner att hålla sin första nolla i natt, och hur mycket poäng tänkte Erik Karlsson ta denna säsong egentligen? :D
Håller med, vore kul att se Nash i ett annat lag! Semin kommer troligtvis inte heller att spela för caps till hösten om jag får säga mitt.. Ja, när han hade spelat en 30 matcher och gjort en 33-35 poäng eller något så sa jag att Karlsson gör en 65-70 poäng den här säsongen. Ser ut som att han kommer ta sig över 80 strecket vilket vore underbart!
Men! ett stort men, han är finne ;) hehe could see that one coming!
Selänne och Kurri ligger nu exakt lika i antal poäng under karriären!
skulle f.ö vara grymt att se honom spela för Jets ett sista år.
fansen älskar ju honom :)
Moderator
2012-03-07 18:17
Hur ser tabellerna ut i öst respektive väst tycker ni? Ligger lagen till ungefär där ni trodde att de skulle ligga vid den här tiden? I East är jag förvånad över att Winnipeg ligger på slutspelsplats just nu och Washington inte gör det. Western är jag överaskad av både St. Louis och Dallas, annars ser det ganska väntat ut i nuläget.
Hade väl inte räknat med att Panthers skulle ligga 3a i East, trodde inte dom skulle ta sig till slutspel ens en gång. Att Winnipeg är före lag som Washington, Tampa är lite av en skräll. Att St.Louis är såpass högt som dom är hade jag inte räknat med! Sedan förväntar jag mig att ett lag som LA. Kings ska klättra upp och ta sig till slutspel, annars är det skräll!:)
Moderator
2012-03-07 21:18
Ja, Florida hade jag helt glömt bort! De har gjort det riktigt bra så här långt.
I East är Florida, Ottawa och Winnipeg överraskningar för mig. Egentligen borde Washington, Tampa Bay och Buffalo ha deras platser, men jag tror de 7 första lagen i tabellen kommer vara kvar. Den sista platsen är den de tre sistnämnda får kämpa om och jag tror (och hoppas lite) att det blir Buffalo som tar Winnipegs plats! Egentligen hoppas jag också att Toronto kan knipa en plats men jag tror ej de grejar't, trots endast 5 poäng upp. I West är det som ni säger St. Louis och Dallas som är överraskningarna. För mig får det gärna förbli som det ser ut just nu, med ett undantag; jag vill ha in Colorado och ha ut Phoenix, vilket inte är helt otroligt. LA borde vara i slutspel japp, men jag tror inte de grejar det faktiskt, de är för ojämna. Fan va skoj det ska bli när slutspelet börjar och jag för första gången kan se vilka matcher jag vill i bra kvalle :) Men först en nervig sista månad!
Moderator
2012-03-08 20:18
På tal om att se matcher: jag fick ett mail om något Game Center-erbjudande (man kan tydligen kolla via sin PS3-konsol) men i mailet stod det "Dear Bruce". Jag heter inte Bruce :(
Imorgon kommer världens i särklass bästa hockeyspelare ut på isen mot Rangers utan Lunqvist och Del Zotto. 10e raka för Penguins mer eller mindre;)
Återstår att se om han fortfarande är i särklass, jag har mina dubier... Men NHL behöver en frisk Crosby så jag hoppas han håller, även om jag inte gillar Penguins nåt vidare.. 10-14 omgångar kvar nu, vilka kniper sista platserna? Sjukt jämt i Western som vanligt; LA, Calgary och San José på 78 poäng, Colorado på 80 och Phoenix på 81. Det är väl mellan dem de två sista platserna står. Helt ovisst. Calgary känns som laget som får det svårast dock.
Särklass bäst.. 5 poäng på 2 matcher och ett +/- på +5.. Och då har han ändå bara spelat 16 samt 15 minuter vardera match:) "It's a great day for hockey"
Moderator
2012-03-18 12:20
Passningen till Malkin igår var i alla fall i särklass! :D
Ja nog var det den Crosby vi är vana vid, imponerande. Härligt att Flyers bröt pingvinernas segersvit i natt dock. Är så otroligt trött på Penguins, vilket jag tror hänger kvar sedan de slog Red Wings i SC-finalen för några år sedan...drygt lag ;)