I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2012-03-21 02:42
Eftersom jag är Crosby och Malkin galen så...fortsätter jag med det

Malkin gjorde 2 mål och 3 assist mot Winnipeg inatt, och Crosby slutade på en 4 assist! Vilka monster
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2012-03-26 11:38
Ska Buffalo greja slutspel? Jag vill det, frågan är dock bara vilket lag jag helst vill ta bort från slutspel...New Jersey eller Washington. Hoppas Ottawa håller i, ser bra ut. Egentligen är ju Buffalo småanonyma men de har misslyckats i så många år nu så jag unnar dem lite framgång i år.

I west är det fortsatt snsukigt jämt om de sista platserna även om Calgary, precis som jag trodde, börjat tappa lite och får det svårt. Hoppas Colorado grejart iaf.

2012-04-05 17:34
Byter "ämne" helt, förlåt!

Men är det bara jag som avskyr Peter Laviolette..? Huvudtränare i Flyers, han beter sig vidrigt om och om igen.
Moderator

2012-04-08 10:38
Haha, ja. Jag tyckte att han var lite småskön första avsnittet av Winter Classic-serien men nu gillar jag honom inte alls.

Tortorella å andra sidan. Där har vi en kunglig coach! :)

Grundserien är avslutad. Vad tycker ni? Canucks kammade hem President's i år igen :D
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-04-08 12:43
Tortan är rätt så skön, lite kluven i om jag ska gilla han eller inte däremot;)

Canucks är väldigt starka, men jag tror inte dom håller hela vägen! Jag tror faktiskt att Penguins vinner SC igen, speciellt om dom får tillbaka spelare som James Neal, Sullivan, Niskanen m.m.

Sedan kan vad som helst hända i NHL! Detroit kan vinna, St Louis/Nashville kan överraska, Rangers är definitivt ett lag som kommer slåss om finalplats. Chicago kan vinna om dom får tillbaka Toews osv...

Mina pengar ligger på pens iaf, anledningen till det är för att Crosby har 12 poäng på 5 matcher, Malkin kommer vinna Hart Memorial(MVP), Letang och Michalek är tillbaka och Pascal Dupuis har gjort poäng i 17 raka matcher. Hjälper givetvis också att Fleury är riktigt bra.
Moderator

2012-04-08 18:25
Ja, Pens ser äckligt bra ut! Canucks - Penguins i finalen skulle vara något :)

Ska vi köra det årliga slutspelstippandet?

East:

Rangers vs. Senators: New York vinner. Inget snack om saken. Kanske att Ottawa lyckas själa en match, men jag tror att Rangers kniper serien på fyra matcher.

Bruins vs. Capitals: Washington kommer få det tufft trots att Bäckis är tillbaka. Tyvärr tror jag att Boston vinner med, låt oss säga 4-2.

Panthers vs. Devils: Jag har för dålig koll på både New Jersey och Florida så jag går på känsla: 4-2 Florida.

Penguins vs. Flyers: Det här är den serien jag ser fram emot mest i öst. Rivaliteten har blossat upp på allvar i slutet på säsongen vilket bäddar för en riktigt spännande kamp mellan två giganter. Undra hur Jagr känner inför matcherna i Pittsburgh? 4-2 till Penguins.

West:

Canucks vs. Kings: Jag vill säga att Vancouver vinner med 4-0 men jag vågar inte riktigt hoppas... 4-2 till Canucks säger jag och håller mina tummar.

Blues vs. Sharks: San José är ju kända för att kväva sig i slutspelet och i år är inget undantag. St. Louis är hungriga som få och tar denna serie med 4-3.

Coyotes vs. Blackhawks: Jag tror att Phoenix skräller i en rysardrabbning. 4-3 till prärievargarna.

Predators vs. Red Wings: Det här är Naschvilles säsong. Detroit känns gamla och mätta medans Preds har ett hungrigt lag. Nashville tar det med 4-2.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-04-08 22:19
East

Rangers Vs Senators: 4-2, senators kommer knipa två vinster på hemmaplan.. Varför? Craig Anderson är tillbaka och ser bra ut!

Bruins Vs Capitals: Även om jag hoppas på att Capitals nollar dom, inte bara för jag hatar Bruins men för att både Ovechkin och Bäckis är värda liiite framgång i slutspelet. Tror att Bruins tar det med 4-3 i matcher.

Panthers Vs Devils: Hade kunnat bli en tight serie, däremot anser jag att Brodeur och Hedberg är alldeles för gamla, 4-1 till panthers.

Penguins Vs Flyers: Den absolut bästa serien där en rivalitet redan har byggts upp under de 2 senaste mötena. Däremot är Giroux skadad, och jag hoppas att Penguins vinner med 4-0 bara för Jagr förtjänar efter att han sparkat Lemiuex i bollarna. Sedan gillar jag inte Flyers för den delen heller.

West:

Canucks Vs Kings: Detta kommer bli jämnt, speciellt om Luongo är lika usel som förra året. Quick är en best i målet och kommer göra så att det blir 4-3 i matcher.

Blues Vs Sharks: Sharks har ingen framgång i slutspel, kommer bli samma visa i år igen. Blues är oerhört hungriga, 4-1

Blackhawks Vs Coyotes: Trots att Coyotes målvakt Smith har varit fantastisk så räcker det inte, Blackhawks vinner detta med 4-2

Predators Vs Red Wings: Hoppas att jag har fel, men om Predators har den Pekka Rinne(vilket dom har..) som dom hade i förra årets slutspel så vinner preds med 4-3.. tyvärr!

2012-04-09 08:47
East:

Rangers Vs Senators: Skönt för Ottawa att de fick möta Rangers istället för Bruins. Nog för att Rangers är ett riktigt bra lag, men jag tror att Senators har bättre chans mot Rangers. Mitt tips blir tock 4-2 till rangers.

Bruins Vs Capitals: Hade hoppats att Capitals skulle missa slutspel och att Buffalo skulle ta sista men men. Caps får set svårt mot Bruins som alltid är så förbaskat tunga. 4-2 till Boston.

Panthers Vs Devils: Florida har som bekant överraskat under säsongen och kan mycket väl slå ut Devils, dock tror jag på en 4-3 i matcher till Devils!

Penguins Vs Flyers: Den häftigaste drabbningen är det, precis som ni säger. Blir sju matcher tror jag (hoppas jag) men Penguins vinner till slut med 4-3.

West:

Canucks Vs Kings: Känns som Canucks kan lyckas i år eftersom de inte ses som favoriter på samma sätt. Jag tror de hur som helst slår ut Kings med 4-1 i matcher. Kings har varit väldigt ojämna i år. Hoppas dock de kan streta emot lite mer.

Blues Vs Sharks: Blues känns för tunt för att gå långt, trots att de imponerat och varit så bra i år. Sharks är ena tuffa jäklar men inte i samma liga som t.ex. Boston. Blues vinner med 4-3.

Blackhawks Vs Coyotes: Blir en bra serie men Coyotes tar hem den med 4-2 i matcher.

Predators Vs Red Wings: Jag hoppas givetvis på mitt Detroit men Nashville är inte o leka med. Känns som vi alltid får möta dem och i år känns de extra farliga. Tror Nashville tar hem serien med 4-3.

2012-04-09 13:14
Intressant att vi tänker ungefär i samma banor ändå(med lite annorlunda resultat förvisso) och att ni tror på coyotes och jag på blackhawks! Glömde förövrigt skriva vad jag tror det blir mellan Penguins - Flyers, 4-2 till Penguins!

2012-04-09 14:06
kommer man kunna se matcher på tv10?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-04-09 14:31
nein.

2012-04-09 16:13
Ska bli så jävla gött när det startar! Kändes lite konstigt och tomt i morse då jag vakna och det inte fanns några highlights från nattens matcher att glo på.. ;)

2012-04-09 16:31
Haha indeed, så jag har startat min morgon under några månader nu.. kaffe och highlights!

2012-04-10 11:00
Haha precis! På torsdag morgon kan vi äntligen fortsätta med rutinerna.. :)

Moderator

2012-04-11 10:27
Morgonen är bannemej inte den samma utan NHL-highlights!

2012-04-12 18:19
"Skrällbetonad" start av slutspelet om något nu kan vara en skräll i detta jämna slutspel? Vem trodde att Flyers skulle vända 0-3 mot Penguins? Att LA skulle ta första borta var oxå lite överraskande. Att Nashville skulle slå Detroit var väl ingen skräll dock, men det kommer bli en jämn serie det där, Nashville är lite som AIK i elitserien, allt hänger på målvakten..

2012-04-12 22:28
Det kan man nog säga att det var.. vet inte vad som hände med Penguins men det var inte samma fart efter 1½ period. Nashville har ett starkt lag, speciellt nu med Radulov men håller med dig att mycket hänger på Rinne. Det gäller för Kings också! :)
Moderator

2012-04-14 10:54
Ouff! Canucks har hamnat i ett minst sagt obekvämt läge. Två förluster på hemmaplan bådar inte gott nu när de ska ner till Kalifornien. Jag håller mina tummar, stenhårt!

2012-04-14 15:26
Samma med Penguins, det var minst sagt en... galen match
Moderator

2012-04-16 07:31
Hrmm... Det går bra det här :(

2012-04-16 16:30
Vet inte riktigt vad som försiggår.. Så mycket som jag har sett fram emot slutspelet och allt verkar gå åt helvete:s

2012-04-16 18:41
mm själv tycker jag det är rätt kul, speciellt att Flyers verkar slå ut pingvinerna i 4 raka. Satan vad frustrerad Crosby är för övrigt... I vanliga fall tror jag Penguins skulle palla en vändning, men inte som Flyers ser ut nu. De har allt för många karaktärsspelare. En av dem är ju den forne pingvinen Talbot som de nog saknar enormt.

LA ser ut att ta canucks i 4 raka oxå och det känns som de kommer göra det. Möjligt att Penguins kan sno en match mot Flyers men Canucks kommer nog förlora även nästa nu. Danne behöver komma tillbaka och isf visa sig som ledare. Henke kan inte åka o gömma sig nu. Canucks saknar lite karaktär tyvärr :/

Detroit känns lite trötta och såg dåliga ut i stora delar av senaste matchen men tände till lite på slutet...men den där Rinne asså..

2012-04-16 19:48
Penguins lät ju sig spela "flyers" spel i 3e matchen speciellt.. Har sett 3 crosscheck's i ryggen på Crosby som domaren har blundat för så jag förstår varför han visar upp lite känslor på isen. Tyckte förövrigt hans fight med Giroux var nödvändig för att tända till laget, det är hans jobb som kapten att göra det(i rätt lägen såklart..)

Sedan kan vi diskutera resten, pinsamt när man håller på Penguins att se dom spela fult och sjunka ned till "Flyers" nivå, trots att dom har hållit sig i skinnet och spelat effektivt under slutspelet so far.

Canucks ska inte förlora mot Kings, tror jag vi alla är eniga om.. Förvisso satsade jag 4-3 till Canucks eftersom Quick är en Gud.. så att, ja.. Nä ändå tråkigt att dom troligtvis kommer förlora med en 4-0 i matcher.
Moderator

2012-04-19 07:04
Än lever liket, som Kenny Jönsson brukar säga! :)

2012-04-19 19:00
Kan hoppas att både Penguins och Canucks vänder;) 10-3 för penguins igår och en ung trupp i flyers.. kan mycket väl gå vägen!
Moderator

2012-04-19 22:24
Ja, jävlar vad Pens förnedrade Flyers! Häftigt!
Moderator

2012-04-21 13:38
Red Wings utslagna. Det vart spännande sista 10 av tredje perioden.

2012-04-21 17:08
Sjukt tråkigt!

Penguins vann igen, jag tror faktiskt dom vänder detta. Flyers är sjukt frustrerade antingen på sig själva eller Penguins. Giroux slog sönder klubban efter match och Fleury stoooorspelade!

Får se hur Canucks hanterar sin situation!

2012-04-22 14:48
Ja, synd att Detroit rykte, men de gjorde det mot ett riktigt bra lag. kanske skulle sätta en slant på att Nashville vinner SC.?

St. Louis ser fräna ut, trodde inte de skulle ta Sharks så lätt :)

Penguins kan mycket väl vända detta nu ja, däremot tror jag inte vancouver är i stånd att vända mot LA, men man vet aldrig :)

2012-04-22 22:06
Aja, idag tog mitt slutspel slut... Vem vill jag se vinna nudå, Blues och Predators har ju varit imponerande så att, men Rangers kanske(för henkes skull). OM nu inte Canucks vänder det, vilket jag inte tror dom kan göra.

2012-04-22 23:55
inatt hoppas jag att mitt slutspel avancerar en nivå, peppad till topp!

GO KINGS!!
gör coola saker hela dagarna

2012-04-24 10:18
Kings - Blues kan nog bli den bästa matchserien i nästa runda.

Nashville - Coyotes blir nog den tråkigaste, men tät blir den nog där dock Nashville är favoriter.

Kul med minst två Game Seven i East iaf :) Ovisst som fan..

Moderator

2012-04-24 10:19
Det är alltid lika tråkigt när ens lag åker ut. En hel säsongs väntan och så snubblar Hamhuis på blålinjen, aja :(

Jag tror jag håller på Nashville, Phoenix och St. Louis nu.

2012-05-04 09:57
Vad sysslar Blues med egentligen? Kings ska inte vara 3-0-i-matcher-bra. Byt ut Elliot som var bedrövlig och spela med Halak istället...

De andra tre matchserierna verkar kunna blir långa serier iaf. Lite överraskande att Devils leder med 2-1 i matcher mot Philly dock.

2012-05-04 12:15
Håller med dig!

Japp 2 raka matcher mot philly utan kovy dessutom!

2012-05-04 14:57
så vackert, hoppas det håller i sig!!!

2012-05-07 00:14
såååå skönt så vackkkeeerrrtttt!

2012-05-09 09:55
Kings, Coyotes, Devils...ska Rangers bli det enda favorittippade laget som når semin? Underligt slutspel iår måste jag säga, men det är rätt kul på ett sätt. Hoppas på LA mot Rangers i finalen, vore kul :)

2012-05-09 10:30
Underligt slutspel indeed, speciellt att Coyotes slog Preds med 4-1, wtf?! Unnar fortfarande Henke ett SC men tydligen vet Kings hur man spelar i slutspelet, var väl ingen som egentligen ville ha dom i slutspelet(?) dom såg inte direkt bra ut i grundserien.. oh well, heta som *** nu!

2012-06-01 11:51
Jaha, denna Stanley Cup-final känns inte överdrivet het än så länge, men det ser ut att kunna bli rätt tight. Tror inte Kings får en så enkel resa som de blivit vana med på senaste tiden, men Kings borde ändå vinna med säg 4-2 i matcher...

Tråkigt att kung Lidas lägger av, men 20 säsonger är ju jämt och fint. En av de största spelarna någonsin! :)

Moderator

2012-06-04 11:03
Kings sveper detta. Visst, de två första har varit jämna men jag tror (tyvärr) att det bara blir fyra matcher i år.

2012-06-05 15:37
Hedberg ;( Tråkigt att det inte finns några svenskar med i Kings.

2012-06-06 18:05
Snacka om att vara dominanta i slutspelet.. jeez

2012-06-07 01:18
Hade ju varit underbart o få vara med en 0-3 vändning.

2012-06-07 01:46
helvete så jävla peppad jag är, GO KINGS!!
Moderator

2012-06-07 11:10
Hoppas Devils kniper två till så vi får en match 7... Där Kings ska vinna :)
Moderator

2012-06-12 05:35
Hatten av till Kings! I mina ögon helt supervärdiga vinnare! Grymt att bara förlora fyra matcher i ett slutspel, varav endast en på bortaplan. Wow.

2012-06-12 11:24
Sa ju att det skulle bli 4-2 i matcher :P
Välförtjänt! Grattis Kings! :)

2012-06-12 14:29
Tror grabbarna fick något när det blev klart att dom skulle spela slutspel.. för ärligt talat såg dom inte så starka ut i grundserien, men ah.. helt klart värdiga vinnare!
Moderator

2012-06-14 22:23
Ännu en säsong är förbi och fan vad tomt det känns. Gillar man fotboll så kan man ju fördröja tiden under sommaren, men för oss stackare som står och faller med sporten ishockey blir det jobbigt :(