I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2011-09-13 15:34

NHL 2011/2012

Ja, snart var det dags igen och jag har inte kunnat fokusera så mycket på hur det står till i lagen utan har mest bekymrat mig om att ESPN inte har några rättigheter till ligan än. Inte ens Viasat. NHL på Espan America är enda anledningen till att jag överhuvudtaget har en digitalbox så jag hoppas det löser sig.

Hur som, vad tror ni? Antar att tråden inte kommer flöda av inlägg för än slutspelet börjar, brukar vara så. Men en tråd är skapad iaf!

2011-09-13 16:01
haha mjadu, finns många intressanta lag och NYR är definitivt ett av lagen som jag har stort förtroende för det här året, Richards, Gaborik och Wolski i första kedjan :) Förhoppningsvis får Erixon också spela.

Senators har helt plötsligt blivit ett roligt lag, David Runblad kommer ha en bra säsong!

Taylor Hall kommer ha en mycket större roll i Edmonton, och Pääjärvi kan troligtvis snudda 50-55 poängs sträcket. Dom når inte slutspelet i år, men nästa år kommer dom att vara livsfarliga. Tror inte Cogliano kommer vara en allt för stor förlust.

Colorado kommer vara grymt duktiga i år, Landeskog kommer vara riktigt bra och sedan har dom ju både Varlamov och Giguere i målet. Erik Johnson som står bra där bak, nä definitivt ett av mina "favorit" lag i år.

Jag hoppas Crosby kan komma tillbaka i NHL och dominera som han gjorde innan skadan, klarar han sig undan skador och kan spela så kommer Pittsburgh komma till slutspel utan tvekan, vi alla såg ju hur bra Pitts spelade utan Malkin och Crosby förra året, med dom = ojoj.

Ja vad ska man mer säga, OM Crosby kan spela som förut / utan större skador vinner han poängligan, annars så gör Stamkos det.

Blir en kul säsong, sjukt taggad! :)

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-09-13 16:12
Ja, känns skumt med Richards i Rangers men kul att de satsar lite. Många svenskar att hålla koll på som du säger där all hype kring Lindeskog blir kul o se, hur han kommer ta för sig.

Jag tillhör de som har svårt för gnällspiken Crosby även om jag förstås kan erkänna att han är grymt bra, troligen den bästa spelaren i ligan, men jag tycker inte om hans sätt. Att han var med o slog ut mitt Detroit i finalen härom året väl ju inte saken bättre ;)

2011-09-13 16:39
Äh, fattar inte vart detta rykte om att han skulle vara en gnällspik kommer ifrån :p "sid the kid" han är ju en av dom få stjärnspelare som faktiskt vågar ta en fight, vågar åka runt på isen ta smällar, sedan är han ingen vidare stor spelare heller så att..

Bara ren avundsjuka som har skapat hans image om att vara en gnällspik och/eller "fjolla" :) Finns en massa andra spelare som gnäller, leclavier, stamkos exempelvis.

2011-09-13 18:39
Jaja jag tycker han ofta grinar o gnäller på domaren men du har nog rätt i att jag är lite enögd - har man väl börjat störa sig på en spelare ser man bara honom och det han gör utan att sätta in det i jämförelse med andra spelare. Sen tror jag att det har att göra med att det är kaxiga Kanadas gullgosse och att de präntar på oss att han är världens bästa spelare, passande nog från Kanada. När ovie var överlägsen syntes det tillome i NHL-spelen där Crosby alltid var 1 eller 2 poäng bättre än honom i statsen. Och bara för att Crosbys Penguins går längre än Washington i slutspelet betyder det inte att han individuellt är bättre. Nu har visserligen ovie en del att bevisa..
Sen att han tar fighter - känns snarare som att han kanske tar en då o då just för att visa att han visst är tuff men det brukar sluta med att han gömmer sig i slagsmålet - alibi-slagsmål ;) Men jo han är inte stor så det är klart att han inte är så bra på att vara fysisk och det behöver han inte heller vara enligt mig.

Hur som så kommer han att saknas i ligan, när han spelar som bäst är det ju kul o se asså, så är det. :)

2011-09-13 21:32
Haha mjo, förstår vad du menar :)

Enligt mig gör Kanada rätt i att glorifiera han, grabben spelar som ingen annan i hela ligan :) Att jämföra han med Ovie, eller Ovie med Crosby tycker jag bara är fel och har alltid ansett att det är löjligt, Ovie är enbart en offensiv spelare som ska skjuta 500+ skott per säsong. Crosby spelar över hela isen, dom är helt olika ;p

2011-09-13 23:34
Jo egentligen kanske den närmsta utmanaren till Crosbys spelstil är Pavel Datsiuk - där har vi en spelare jag verkligen avgudar :) Han har aldrig fått den uppmärksamhet han förtjänar riktigt :/

2011-09-14 04:04
Pavel Datsyuk är helt klart en av dom bästa i hela ligan, sedan 2006 har han väl varit en s.k "fantasy spelare" också :) saken är ju att hans start i NHL var alldeles för seg för att det skulle bli en hel show runt han ;p inte direkt någon selänne start :)
Moderator

2011-09-14 21:06
Jag hoppar rakt in i Crosby-debatten och ställer mig med en fot på DMAts sida och en hos Slug. Sid är självklart en sjuhelvetes spelare, kanske den absolut bästa i världen, men jag måste säga att jag tappade mycket av respekten för honom efter finalen 09 när han inte skakade hand med Detroitspelarna. Visst, känslorna tar väl över förnuftet när man precis lyft Stanley Cup-pokalen, men kom igen Sidney.

Sen att han gnäller på domaren tycker inte jag gör honom till "gnällspik". Jag älskar när spelare gapar och svär åt domarna! För mig är det ett sätt av visa vinnarinstinkt. Peter Forsberg, någon? ;)

Personligen hoppas jag på Vancouver i år igen (oväntat), men jag tror tyvärr att förlusten i våras inte kommer fungera som motivation utan snarare tvärtom. De har fått in några spännande namn: Marco Sturm och Owen Nolan (om Nolan nu tar en plats) samt Sebbe Erixon.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-09-14 23:04
Ja, jag har förresten inte sagt vilka jag hoppas vinner SC! Detroit, som varje år.. men det börjar bli tufft att ha ett favorit lag numera känner jag, har sedan liten haft avalanche + red wings.. är väl fortfarande dom, men edmonton växer i mitt hjärta tack vare spelarna! :)

Men never the less, jag hoppas Lidström får äran att åter lyfta SC över huvudet och visa åt alla kanadicker att han är världens bästa back, och den bästa kaptenen i ligan! :)

2011-09-15 00:33
Ja jag håller också på Detroit som vanligt, men i övrigt ska det bli kul o se alla unga svenskars fortsatta öde i ligan :)

Sjukt peppad på NHL ju, saknar rutinen att varje morgon kolla alla nattens highlights på nhl.com :P Men jag är fortfarande orolig över att inte ESPN America fått klart med rättigheter...skitsporter som baseball o collage-football lockar knappast..

2011-09-20 14:01
Vad tråkigt att det inte finns några billiga biljetter kvar för NHL-matcherna i Sverige :( Alla biljetter kostar över 1600 kr typ

2011-09-20 15:47
Lite sent ute för att beställa dom ;)
Moderator

2011-09-20 22:22
awsome

Håller med! Jag kikade också på det härom veckan, utan alltför stort hopp dock. Ovärt att pynta ut 1600:- för att se Rangers, Ducks, Kings eller vilken matchning det nu är.

Ursäkta min franska, men priserna är fan skrämmande pinsamma. Men det är väl NHL som sätter dem va?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2011-09-20 22:35
Det mest pinsamma är valen av lag. Nu kommer matcherna nog sälja slut iaf (eller?) men det är ju inga lag som innehar så många svenskar och borde inte locka gemene man i så stor utsträckning. Kul för de svenska nhl-fans som hejar på berörda lag men jag har svårt att förstå hur arrangörerna tänkte där..?

2011-09-20 22:49
Well, man får se otroligt stora stjärnor spela.. sedan att henke står tror jag räcker :)

2011-10-02 17:47
Snart drar det igång, någon som vet vart man kan se matcher? m2p2p är nere av någon anledning ;o
Moderator

2011-10-02 19:00
Nen nej nej! Jag som räknade stenhård med att se Pens vs. Nucks på premiärdagen via myp2p :(

2011-10-02 21:14
samma här :/

2011-10-07 06:19
haha, vilken sekvens och vilket mål när Daniel Sedin sätter dit den..! Galet!

Så jävla kul att kika på vettig hockey igen! ;)

2011-10-07 12:04
Äntligen! Det var en fröjd att återigen kunna gå in på nhl.com o kolla alla highlights, sommaren har varit lång.. ;) Nu ska jag bara se till att antingen fixa gamecenter live eller få besked om nån kanal kommer sända här..

Kul att Toronto öppnade med en vinst! Unnar dem lite framgång i år.

2011-10-12 14:08
Har någon av er skaffat gamecenter live än, eller avvaktar ni också lite för en ev. tv-kanal? Dåligt påläst om GCL, är det bra grejer? Värt o skaffa? Hörde rykten om att det är nå skit om att man inte kan regga sig där just nu...?

2011-10-12 16:19
GCL, vad är det? kostar det något? :)

2011-10-12 17:25
verkar vara en tjänst som kanske kostar en tusing lr nåt men där man kan se alla matcher live och även från ett arkiv av alla matcher sedan 2007 tror jag. Men det va nåt skit om att det inte går att regga sig lr så här i Sverige nu, nåt som Viasat ställt till med? Ingen aning, orkar inte kolla heller riktigt. Verkar ju rätt värt det men på nåt sätt känns det tryggare med typ espnamerica...sällan jag orkar se alltför många matcher live iaf, bara med Detroit isf eller matcher i slutspelet.

2011-10-13 16:41
Jaha nu är det kört vad gäller ESPN America: http://www.espnamerica.com/se/f1/hide-from-menu/espn-america-statement-on-nhl/

satan asså...hoppas viasat fortfarande är med i leken..

Moderator

2011-10-13 22:55
Jag tror inte att GCL fungerar över huvud taget i Sverige, tyvärr.

Förra helgen kollade jag på Elitserien på förmiddagen och NHL på kvällen, och jävlar vilken skillnad på tempo och intensitet! Små rinkar även i Sverige? Ja tack!

2011-10-14 00:45
Ja skillnaden är enorm. Skulle väldigt gärna ha mindre rinkar även här men det lär nog tyvärr aldrig hända. :/

Anledningen till att GCL inte funkar är väl för att Visat fortfarande förhandlar men NHL lär inte låta dem ha webbtjänsten iaf då deras viaplay är undermåligt. Om Viasat backar och skiter i NHL kommer vi kunna regga oss på CGL i Sverige.

2011-10-14 09:22
Små rinkar även i Sverige? Ja tack!
Moderator

2011-10-14 10:04
Anledningen till att GCL inte funkar är väl för att Visat fortfarande förhandlar men NHL lär inte låta dem ha webbtjänsten iaf då deras viaplay är undermåligt. Om Viasat backar och skiter i NHL kommer vi kunna regga oss på CGL i Sverige.

Okej. Tänkte inte alls på det :)

Detroits andraperiod i natt var grymt solid! De släppte inte till en enda tekning i egen zon och andra målet var riktigt snyggt. Vancouver med sin offensiva spjutspets hade knappt ett intressant anfall. Nåt halvtaskigt friläge, men annars ägde Detroit matchen. Go Canucks, Go... ?

2011-10-14 10:59
Finns en tråd på flashback på ungefär 117 sidor där de diskuterar saken, har försökt läsa på lite där :P

Ja, alltid väldigt trevligt att slå Canucks! :) Jag gillar Canucks men inget går före mitt gamla hederliga Detroit!

Kul att det lossnat för Colorado nu (trots att det är en ärkerival till Detroit). Landeskog ett mål och Lindström 2 dessutom i nattens 7-1-seger över Ottawa...de sistnämnda har det riktigt tungt nu...det är dom och Columbus..

Moderator

2011-10-18 23:01
Jag såg att Barry Melrose har rankat sina favorittröjor i NHL-historien på nhl.com och jag kan väl inte riktigt säga att jag håller med, så jag satte ihop en egen lista, men med de tre fulaste tröjorna :)

1. Coyotes gröna tredjetröja som de sportade i slutet av 90-talet och början på 2000. Den är så förbannat jävla otroligt ful att det svider i ögonen. Kaktusar längst ned, vafan?

2. Islanders tröja med "gubben" på. Hur tänkte han som designade med siffror och namn som går i vågor. Skrämmande.

3. Ducks första tredjetröja med den tecknade ankan som hoppar upp ur isen och de nästintill oläsliga siffrorna. I jämförelse med de två ovannämnda tröjorna är den här rena världsmästaren, men ack vad ful den är!

2011-10-19 09:40
Haha, jag håller med, helt bedrövliga tröjor. Coyotes tröja ser ut att vara designad av ett dagisbarn, kan för allt i världen inte begripa hur de tänkte där. Har de ingen skam i kroppen?
Vad det gäller Islanders tycker jag inte märket är så bedrövligt även om det är lite fånigt med en fiskegubbe, men rent estetiskt funkar det. Tröjan i övrigt är dock fullkomligt horribel.
Ang. Ducks kan man undra om de tog sitt lag på allvar? Känns snarare som de åkte runt och gjorde reklam för ett barnprogram och en serietidning eller så...

2011-10-19 12:50
Haha, sjukt fula tröjor! :)

Om jag skulle lista dom snyggaste tröjorna är det nog;

3. Washington Capitals 3e tröja

2. Chicago Blackhawks nurvarande(alla set är otroligt snygga(vit, röd, svart)

1. Buffalo sabres "buffalo head white/black"

Moderator

2011-10-19 23:38
Slug

Phoenix-tröjan påminner mycket om Simpsons-avsnittet när homer har ätit chili och blir guidad av en präriehund, hehe.

Angående Islanders så tycker jag faktiskt att själva märket är ganska snyggt, som du säger. Baksidan på tröjan får dock hela världen att rasa samman:

2011-10-20 10:54
Haha ja de måste ha vart höga när de valde att gå hela vägen med fiskartemat, hav och allt. Brutalt fult :P

Moderator

2011-10-20 22:26
Är det nån som har koll på hur matcherna spelas i NHL? Jag menar hur många gånger de olika lagen möter varandra på en säsong? Alla möts väl i alla fall en gång? Och såklart fler gånger när de spelar i samma division osv.

Slug

Idag vart det klart att Viasat sänder NHL tom. 2016 om jag fattat det rätt.

2011-10-21 11:55
Ja väldigt gött att få besked. Köpte Viaplay igår, än så länge ser det ganska lovande ut och 199kr/mån för allt Viasat sänder i sport, film och tv är ju ett bra pris :) Bara det flyter på så...något skeptisk till kvallen på bilden ibland men helt ok.

Osäker på exakt hur många ggr man möter varandra men jag tror det är typ 5-6 möten med de lag som är i ens division och sedan typ 2-3 gånger mot övriga lag i sin konferens, samt minst en gång mot lagen i den motsatta konferensen. Ska kolla upp det där, jag vill oxå veta det :)

Moderator

2011-10-30 23:13
Vad gillade ni målkalaset härom natten? 9-8 eller vad blev slutresultatet? Det är de matcherna som känns sämst att man missar :)

På tal om hur många gånger varje lag möts så hörde jag i helgen (i samband med Caps vs. Canucks, så jag tar det som exempel) de lag med längst att åka bara möter varandra en gån per säsong. Råkar det bli borta match så spelar de hemma nästa år.

Det är inte helt omöjligt att jag missuppfattade dock (jag sportar väldigt lågt ljud på nätterna :).

2011-10-31 00:17
Ja helt sjuk match, synd att man missa den, tyvärr utspelades den mellan två lag jag sällan kollar på..

Vad händer hos Detroit kan man undra? 4 raka förluster...4...verkligen inte likt dem :( Kul däremot att det går bra för Toronto! Önskar dem all framgång (såvida det inte blir på Wings bekostnad) ;)

Lite småsugen på o slå på Tor- Ott nu men får nog spara den nhl-titten till en annan match. Ögna lite dock kanske..

2011-10-31 01:51
Sjuk match helt klart ;p

Detroit kommer komma igen no doubt about it.. Det är intressant att kika på tabellen nu däremot vilka som leder..

Penguins
Dallas
Toronto
Washington
L.A Kings
Edmonton

Förutom Washington och möjligtvis L.A Kings så var det inte dom lagen jag trodde skulle ha en sjuk start på säsongen. Kari Lehtonen i Dallas har ju varit strålande, tror han har 6vinster och 0 förluster.. 95.?? räddningsprocent också.

Att lag som Boston och Rangers är på 29e samt 26e plats är inte alls som jag hade trott.. Självklart kommer både Boston och Rangers klättra upp allt eftersom, men jag trodde verkligen att dom lagen skulle ha en kanonstart.
Moderator

2011-10-31 10:48
Kings och Dallas har verkligen överraskat på mig, speciellt Dallas som tappade Richards. Samtidigt vill jag minnas att jag förra året vid den här tiden utropade Toronto som slutspelskandidat så jag håller låg profil i år ;)

2011-10-31 16:39
Kul att det går bra för Jaromir Jagr. Hoppas också att Red Wings kan ta sig ur svackan nu, fyra raka förlorade matcher :|

2011-11-05 14:06
Någon annan som såg matchen mellan Chicago och Tampa inatt? Sjukt bra match! Tyvärr somna jag lagom till övertiden vilket var mycket typiskt :/

Går extremt tungt för mitt Detroit nu :( Med det laget som de har är det en gåta egentligen, de ska inte kunna förlora 6 raka matcher..

2011-11-05 23:18
Brukar ju bli så när man väl är i en svacka tyvärr, som när capitals hade 11 raka förluster förra året :)

2011-11-06 10:25
Mm jo. I natt vände det iaf! :) 5-0 mot Ducks, underbart! :)

Moderator

2011-11-07 19:55
Slug

Fungerar ViaPlay bra? Är det en markant skillnad om man jämför med "pirat-sidor" eller är det sådär halvdammigt som internet-TV ofta är?

Jag är dundersugen på att skaffa det, men jag är rädd att jag kommer sitta uppe varje natt för att "få ut så mycket som möjligt för pengarna" ;)

2011-11-07 21:54
Jag tycker det funkar rätt bra. Kvallen är helt ok, inte direkt jättebra men bättre än vanliga streams helt klart. Ibland, på de matcher som sänds på svensk prime time, kan det bli nån buffring ibland, vilket är mycket dåligt men som tur är verkar det inte vara så ofta.
Jo finns en viss risk att man ser på mer bara för att få valuta för pengarna, satt tex igår o kollade Dallas - Carolina även fast jag inte hade tid hehe ;) Men för 199 i månaden utan bindningstid och därtill massa film, teveserier o annan sport så är det lätt värt tycker jag iaf :) Kan ju testa en månad o sen bara avboka om det inte är ok. Snart kommer man ju kunna se samtliga matcher också :) Iaf efter nyår.

2011-11-08 12:54
Nyss klargjorde Viaplay att de har rättigheterna till alla matcher! Extra bra att de länkar en vidare till Game Center live så man kan se matcherna via den tjänsten! :)

2011-11-08 13:25
Måste nog fixa viaplay nästa månad... :p

kikade San Jose mot Kings inatt, iof såg jag bara 1½ period, Kings über trupp alltså!! Sjukt hur bra Richards är i PP, öppnar upp ytor med sin effektiva skridskoåkning.. gillart! :)
Moderator

2011-11-08 20:56
Jag slår nog till med Viaplay efter helgen. Det är synd att de inte har ett renodlat sport-paket, dvs. utan filmer och serier. Men ändå, 200 :- i månaden är absolut inte blodigt :)

Det känns som om Roberto Luongo snart blir trejdad. Han har ju inte direkt rosat marknaden den här säsongsinledningen. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Schnieder plockar åt sig jobbet som förstamålvakt och de kallar upp Eddie Läck från AHL. I och för sig så har Luie typ hundra år kvar på sitt monsterkontrakt så han är väl inte superhet för andra lag, speciellt med tanke på vilket spel han har visat upp.

OS 2010 Luongo - ja tack!
Stanley Cup Luongo de senaste tre åren - nej tack!
Producent

2011-11-09 17:19
För att hoppa in mitt i diskussionerna så föredrar jag också Pavel Datsyuk framför Sidney Crosby. Mer komplett center får man leta efter!

Apropå de finaste tröjorna i NHL: Minnesota Wilds vita & L.A. Kings svarta från 90-talet!

Ville också påpeka att Minnesota Wild har överraskat stort hittills! 5 raka segrar o 4:a i hela ligan! Fortsätter det så här så hoppas jag se Niklas Bäckström som Vezina Trophy-vinnare! Enligt mig en underskattad målvakt.
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.