I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-15 21:36
ja jag säger inte att milans mål var rätt heller men tycker det är fjantigt att säga att man är kvitt. men som du säger så gjorde ju deki mål också och som jag skrev så leder inter rättvist eftersom dom tog över mer och mer efter första målet.
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2009-02-15 21:38
Det är lugnt, Milan vänder det här
http://duckdown82.tumblr.com/

2009-02-15 21:41
Kaladze är fan världens sämsta back

2009-02-15 21:49
Duckdown
Jag är ledsen att behöva säga det till dig men.. Ni har verkligen ingen bättre back att sätta in
Senderos och Favalli lxm
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 21:56
SÄTT DIT TREAN FÖR FAN
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-15 22:05
GET THE FUCK IN!!!

2009-02-15 22:09
Otroligt

2009-02-15 22:14
STRAFF!!!

2009-02-15 22:16
Då hade du behövt dömma 10 straffar

2009-02-15 22:32
Tråkigt att såna här matcher ska avgöras pga domarens urusla insats

2009-02-15 22:38
Nu fick också omvärlden se rosettis riktiga ansikte. Denna domare blev alltså vald av fifa till världens bästa domare

2009-02-15 22:41
Då kan dom lika gärna ge det till Mike Riley :)

2009-02-15 22:52
var glada att ni har bra linjemän iaf.

2009-02-15 23:14

Vad ska man säga?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO
Hangaround

2009-02-15 23:16
Vad ska man säga?

Shit happens.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994

2009-02-15 23:32
Yamo
Du kanske har lust att ta upp Milans offsidemål i förra derbyt, ambrosinis eventuella utvisning, ambrosinis hands i straffområdet också. det enda man kan säga är att domarnivån i Italien suger.

2009-02-15 23:36
plus att milan blev rånade på en solklar straff

2009-02-15 23:50
Är det bara jag som är förvånad över att aftonbladet inte skriver: ZLATANS DRÖMNICK AVGJORDE MILANODERBYT, eller nåt liknande?

2009-02-15 23:59
"Zlatanz Nick till Ztankovic räckte till ZuperVinzten"

2009-02-16 00:10
Någon mer än jag som såg Fotbollskanalsnack eller vad det nu kallas på TV4? Folket där hävdade bestämt att Milan skulle tilldelats straffen efter att Inzaghi rivits ner i boxen. Inter förtjänade ett poängtapp idag helt klart. Men men, that's life.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 00:12
Yamo
Som jag sa till dig innan så missade ju domaren klara fördelar åt oss också. Men eftersom du inte har öga till det så är det ju inte värt att ta upp. Fotbollskanalen Europa tog inte upp någon av de situationer som kunde leda till avgörande resultat för oss eller visade hur vi förstörde milan i ungefär 35 minuter tills de fick sitt mål.

2009-02-16 00:17
Eftersom att de situationerna var oväsentliga. Varför dra upp simpla målchanser som bara KAN ha avgjort matchen när betydligt allvarligare (och rejält tveksamma) situationer verkligen avgjorde den?

Milan-fansen var kungliga. Någon som har bild på den lille MERDE-banderollen som hängde nedanför deras läktare? Najs alltså!
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 00:19
Och sen ska du verkligen inte säga nåt då svensk media är extremt partiska till vad gäller Zlatan och Inter. Blev överraskad av att man äntligen började uppmärksamma Inters domarfördelar.
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 00:23
Förresten, ännu en fräck grej i derbymatchen var någon slags banderoll/flagga en Inter-fan satte upp. Det stod något om temperaturen skulle vara "-11" 22.30 eller något liknande? Xtremesia får gärna rätta till här. Elakt i vilket fall som helst hehe... Sånt vill vi se mer av!

Men sen ligger vi ganska illa till vi också så det är taskigt mot oss med :-(
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 07:25
Yamo
Hussfelt är Milanista och han glömmer ju såklart bort alla milans skitstraffar iår.

Hehe aa vad var det. Temperaturen 22;30 -11.. fanns säkert fler som som vägrar att visa, läktarspelet va magiskt

2009-02-16 07:28

2009-02-16 10:03
Hussfelt är väl ändå en juventino? ;-)
AMICI DI NESSUNO

2009-02-16 14:53
Btw, va tycker ni om första målet? Han nickar ju bollen först,
sen så är väl armen i natruligt läge tycker jag? Eller?

Jag är benägen att hålla med dig, iom att jag tycker att det kääns ganska solklart att han inte använde handen med flit (dvs inte en maradona nick) så tycker jag inte det är lika mycket skandal. Ser väl det som att 90% talar för att målet borde ha dömts bort.

I ivilket fall som helst är jag glad över att jag inte håller på något av lagen, särskilt inte Milan idag eftersom jag hade varit sjukt förbannad då.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2009-02-16 16:31
Aja, känns lite bittert men tycker ändå att Milan gjorde en bättre match än Inter och förtjänade att vinna. Adrianos mål borde inte ha godkänts då handen ändrar bollens riktning. Hur hela världen såg det här förutom domaren är för mig helt ofattbart. Milan hade ett liknande mål i förra matchen mot Reggina som blev bortdömt. Sen tycker jag att Milan ska ha minst en straff, speciellt när Chivu drar ner Pippo. Ingen kan förneka att Rossetti var på Inters sida igår.

Men men, Inter vinner säkert scudetton nu och man får väl gratulera.
your heart pump project kool-aid

2009-02-16 18:45
Kaladze gjorde nog sin värsta match i sitt liv tror jag.

Ronaldinho's passning vid Milan målet var hur sjukt fin som helst.
Zlatans nick var fin. När fan ska Inzaghi lära sig att stå ONSIDE?

Och förlåt alla italienare, Pato är en talang. Har följt han extra nu några matcher, och jag hade verkligen fel om den killen. Om han fortsätter med den stilen han är nu, så kommer han bli duktig..
be the change

2009-02-16 21:18
Ronaldinho gjorde flera räkmackor igår.. Synd(?) att pato inte tog vara på fler. Hans yttersidor mellan backlinjen är helt otroliga, att pato kunde snappa upp bollarna så enkelt var en av anledningarna till att jag gärna ville se Cordoba spela denna match. Men han har fått nöten av mourinho och det är inget man tjafsar med.

2009-02-17 00:47
Vet ni om att Inter inte fått en straff emot sig på 36 omgångar.

2009-02-17 11:41
appropå det, har inter fått några straffar med sig denna säsongen?

2009-02-17 14:15
Tror inte det kan bara komma ihåg någon felaktigt dömd straff i Coppa Italia (som Adriano brände dock), men däremot en hel del offside-mål
AMICI DI NESSUNO

2009-02-17 15:36
1 rättdömd straff i serie a. Mot bologna hemma. En feldömd mot roma i coppan.
Offsidemål mot Siena, solklart.
Ett offsidemål mot lazio också vid ställning 0-2, dock så hade den matchen det kommande eftersom att domarn dömde offside 4-5 felaktiga ggr vid mega onside.. Ingen som blev överraskad när det tillslut blev ett mål som var felaktigt..

Elem
Du kanske bör kolla hur många straffar ni har fått... Jag vet iaf att många ggr borde lag ha fått straff mot er där de inte fått det. T.ex. Fiorentina X2.

2009-02-17 17:49
Förstår inte varför du alltid måste kasta tillbaks frågorna men Milan har fått sex straffar för och fyra emot sig. Inter har som du skrev tidigare fått en med sig och ingen emot sig. Jag räknade dock bara straffar som blivit mål.

Jag säger inte att Inter fuskar men dom får väldigt mycket med sig som egentligen inte behövs då dom ändå är mycket stabilare än både Juve och Milan. Lite roligt är det ändå att hårda backar som Cordoba, Samuel, Chivu, Burdisso och framför allt Materazzi inte orsakat en straff på nästan en hel säsong, det måste till och med du erkänna.

2009-02-17 17:56
Elem
Hur många har ni missat då..?

Materazzi har vart lugn denna säsong. Lät inte Del Piero få en enda frispark när han va i sin Frispark-Mania form. Tog dock ett gult enda gången del piero lämnade straffområdet.
Tro mig, jag vill inte att vi ska få saker med oss. Jag vet att vi troligen hade vunnit ligan ändå, det svider bara mer när skitungar ska säga att vi inte vunnit titeln rättvist osv osv.

2009-02-17 21:10
Är inte helt säker men jag tror inte vi har missat någon straff i år.

2009-02-17 22:14
Jag vet iaf att Dinho har missat en mot Palermo. Har för mig att Kaka har missat en också..

2009-02-17 22:51
Stämmer nog.

Ingen avstängning för Adriano alltså. Gilardino fick två matcher för en liknande incident.

2009-02-17 23:48
Elem
Du kan inte likna det någonstans. Gila slår in bollen med handen avsiktligt, Adriano nickar den och medan han blundar så kommer den på handen lxm.

En annan som friats är domaren Roberto Rosetti. Lega Calcio ändrade nämligen reglerna för ofrivillig hands efter förra årets första möte mellan Inter-Parma då Fernando Couto nickade bollen på sin hand och sedan ut. De gällande reglerna säger nu att om bollen först träffar en kroppsdel och sedan går på handen ska det räknas som ofrivilligt, exakt det som hände Adriano i söndags alltså.

Coutos hands som han gjorde förra året blir helt plötsligt avsiktlig nu eller...?

Länk till http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=281204

2009-02-18 00:24
Fy f-n vad skumt alltså... NÅGOT ÄR FEL...
AMICI DI NESSUNO

2009-02-18 02:30
Gick ens bollen på huvudet?
be the change

2009-02-18 13:35
Calcio är fucking korrupt på riktigt. ÄNDRADES REGLERNA?!?!!?
AMICI DI NESSUNO

2009-02-18 15:04
Xtremesia

Vad fan spelar det för roll om han blundar? Bollen touchar Adrianos hand och ändrar riktning TOTALT. Enligt mig och alla andra personer (inkl. interfans) jag har snackat med borde målet ha underkänts.

Om det nu stämmer att dom ändrat reglerna så skulle man alltså avsiktligt kunna nicka ner på sin utsträckta arm och det skulle räknas. Låter för mig helt otroligt.

2009-02-18 15:34
Yamo
Kan du se vad det står? Efter att vi fick straff mot Parma förra året när alla skrek ut mut mut mut, när couto nickade ner på sin arm fick vi straff. Det togs som icke-avsiktligt och därför borde det inte varit straff. Tills dess fanns det ingen regel, dock som kom regeln som gjordes i samband med den matchen till använda nu dock gynnade det oss nu.

Elem
Min poäng är inte att Adrianos mål borde ha vart godkänt eller inte, jag menar bara att han inte menade till att göra mål med handen. Alltså så är han helt rätt inte avstängd!

Jackvegas
Ja han nickar solklart ner bollen med huvudet innan den tar på armen, få det inte till messi, maradona eller Gila mål.

2009-02-18 15:58
Ja men det spelar ju ingen roll när reglerna ändrades, att de ändrades överhuvudtaget är ju fantamig otroligt??? Ni fick fördelarna i båda tillfällena!!!!!!!!!! Istället för att straffen mot Parma inte skulle ha dömts och att Adrianos mål skulle bli bortdömt fick ni nu två fördelar!! Helt sjukt alltså
AMICI DI NESSUNO

2009-02-18 15:59
SIETE LADRI!!!!!!!!
AMICI DI NESSUNO

2009-02-18 16:28
Då kan man ju göra värsta nickpåegenarm fint, fan va många mål man skulle göra.. det är fan en skandal, har man inte armen intill kroppen när bollen touchar så BLÅS FÖR FAN..
be the change

2009-02-18 16:29
Men YAMO är du helt dum i huvudet eller? Det har ju ändrats EFTER PARMA matchen vilket gör att vi inte någongång hade kunnat ta fördel av reglerna?? Det är ju inte så att Lega Calcio kan förutse att shit, i morgondagens match kommer couto att nicka ner bollen sin arm därför gör vi om reglerna så att Inter inte får straff. Eller att om ungefär ett år så kommer Adriano nicka ner bollen på sin arm in i mål, vi måste vara förberedda på att inte låta detta hända. Tror du de kan se in i framtiden.

Regeländringen kom 2007 och kom i användning igår igen när Adrianos eventuella avstängning skulle dömas.

Vet inte vad det är du har missförstått, ändringarna gjordes för att vidare förvirring inte skulle ske. du är ju helt borta... Men jag kan förstå att man fryser lite när det är -9 hos er..