I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-02-18 16:41
En annan som friats är domaren Roberto Rosetti. Lega Calcio ändrade nämligen reglerna för ofrivillig hands efter förra årets första möte mellan Inter-Parma då Fernando Couto nickade bollen på sin hand och sedan ut. De gällande reglerna säger nu att om bollen först träffar en kroppsdel och sedan går på handen ska det räknas som ofrivilligt, exakt det som hände Adriano i söndags alltså.

skulle vilja höra de där från fler än nån sjomme från svenskafans. Säger inte att han ljuger eller nånting, skulle bara vilja få det bekräftat.
hejja

2009-02-18 17:36
Shante
Ska se om jag kan fråga honom om källan ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-18 18:05
Det är en skandal i vilket jävla fall som helst, men du och dina ladri-kompisar ser ju antagligen inte något fel i det. Stick med dina -9, San Siro skulle frysa till is om ni inte hade fått med er alla offsidemål.

Gilardino blir avstängd men Adriano kommer undan. Solo rubare
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-02-18 21:32
Yamo
Du är antingen trögfattad, eller så enögd att du inte ser att Adriano NICKAR BOLLEN. Men hans felträff gör att den kommer på handen. Han slår alltså inte in den med handen likt Gila.
Ladri... Svart och vit. Är det inte fängelsekläder... eller har jag blandat ihop det med domarnas kläder. Doftar ju fågelskit ändå hit om er.

"Alla offsidemål" 1 betydande, ni har tom fått det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-18 21:38

2009-02-18 22:41
Du vet om att det inte var rättvist dömt och försöker därför ta till med en massa hånfulla ord. Pinsam du är
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2009-02-18 22:45
O vad säger du ? Ladrikompisar, ladri, ladri, ladri. Som man bäddar får man ligga. Tror nog aldrig du har spelat fotboll själv. Domslutet var fel, dock så är beslutet om avstängning rätt då det inte är avsiktligt. O Ambrosini ska ha en frilägesutvisning, men vi muta domarn så vi tog bort det och reprisbilderna för att vi skulle ha lite motargument för Adris hands, som vi visste skulle komma. MM yees
Admin

2009-02-18 23:13
Alltså, det är detta jag har svårt för med vissa italienska fans (inte italienska ligan). Jag såg matchen, jävligt bra match btw, rolig med mycket kreativ fotboll. Men att domsluten ska stå i centrum. Man behöver inte vara Jens "överanalytikern" Fjellström för att se att Inter dominerade matchen. Milan var bra stundtals, men kom igen, de hade ett bortdömt mål och ett gjort, det betyder att de inte att de var de vassaste anfallarna i matchen.

Inter å sin tur fick ett feldömt mål med sig, so what, shit happens. Hade de inte fått det så hade de pressat lika hårt igen, efter 1-0 backade de hem något, efter 2-0 kontrade de. Hade 1-0 dömts bort hade de bara fortsatt anfalla, antagligen framgångsrikt i och med att de dominerade matchen innan 1-0 målet, ingen kan förneka att Adriano var i toppform.

Vad jag vill säga är att bästa laget vinner, oavsett om domaren gör några misstag. Visst är domaren mutad kan det sämre laget vinna, men om det bara är den mänskliga faktorn så får man räkna med det. Domare kommer alltid att göra fel, de är lika mycket människor som spelarna, och därmed är de en del av spelet. Sedan att ett Inter-fan på allvar sitter och klagar på domaren i en match som de själva vann är för mig en gåta.

Och snälla, snälla, (och återigen: SNÄLLA!) det är inte min mening att diskutera skillnaden mellan italienska och engelska, svenska eller österrikiska fans, det är bara en reflektion över hur jag har sett många italienska fans reagera. Alltså inget Italien vs. något annat. Bara Italien innebördes. (För den andra diskussionen finns redan en tråd.)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2009-02-19 00:12
Xtremesia P16

Förtydligande! Denna artikel är skriven med glimten i ögat...

Klart stanko filmar :)
be the change

2009-02-19 00:13
Snacka om att Inter-fans har fått luft. Hoppas bara era spelare har liknande attityder, ska bli lätt o knycka scudetton från er a lá 5 maj 2002 i så fall.

1989 och vi fortsätter vänta
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 01:38
Fan vad jag hatar dessa ignoranta juventinis som snackar om fusk hahahahaha kommer från rätt rövar. Hur många scudetton har ni 29 va? ni har fuskat er till 28 av dem för de va lättare o fuska på gamla dar historia is 4 suckers

2009-02-19 01:53
29 scudetti, precis. Inte en mindre
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 08:12
27. Ang going, man borde tagit 10 ifrån er istället. Serie b rubentus ;)

2009-02-19 12:46
1921/1922 Inter in B

Sono sempre 29 som sagt.

Man borde stängt av Inter från calcio på 60-talet, de dopningarna och fusken Inter kom med skulle andra italienska klubbar bara drömma om. Konstigt nog är det då de hade sin lilla "grande Inter"-grej då de vann sin CL-titel och några ligatitlar. Bara att inse, ni var, är och kommer alltid vara Italiens lilla skämt. Minst sagt pinsamma.

visste ni att färg-TV inte existerade när Inter tog sin senaste Champions-titel? Hahaahahaha
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 14:44
Hahahah Yamo om Inter är Italiens skämt vad säger det om Juve då när vi är 9 poäng före er hahaha

2009-02-19 14:45
Och du hade inte ens fått hår på kuken när juve tog sin senatse CL titel (om du ens har det nu)

2009-02-19 15:15
Länk till http://en.wikipedia.org/wiki/Tv
Fel.

1921 serie b också fel pga seriesystemets utökning.

2009-02-19 18:00
Inter har alltid varit Italiens skämt. Dagens tabellplacering ändrar knappast det faktumet.

Vi har i alla fall vunnit en CHAMPIONS-titel, ni har inget än någon fattig liten europacup-pokal.

INTERISTA DIVENTI PAZZO,
SON 20 ANNI CHE NON VINCI UN CAZZO!!

Inter evigt ett skämt
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 18:58
wow shit en cl titel för 13år sedan thats some heavy shit hahahah loser

Ja men vi e fortfarande bättre än er så du kan gärna kalla oss skämt

2009-02-19 19:16
Hellre 13 än 44. Sen har vi åtminstone spelat en hel del CL-finaler (senaste 2003 i Manchester mot era kusiner), när var ni senast i en final??
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 20:27
När var ni senast i serie b :) och när var vi. nej .. oj. justja.. aldrig. Med moggi som delar ut maserati till domarna inför matcher mot DIF så kan man ju undra vah an gjorde mot de starkare lagen :)

2009-02-19 20:31
Juve har inte vunnit en ända riktig scudetto dom har fuskat sig till alla eller fuskat till sig världspelare istället hur fan kan man hålla på en sån smuts klubb

Vi kommer vinna CL i år medans Chelsea kommer piska er :D

2009-02-19 20:43
IMurdertracks
Nu får du softa ner lite ;) 27 vunna titlar är inte att leka med, hur många av dem som Moggi har fixat med domarnas hjälp är omöjligt att bevisa.

Att vi inte har vunnit CL på länge är vi medvetna om, men vi lever i nuet och i nuet är vi bäst i Italien, att du skyller på domarna iår är patetiskt Yamo.

2009-02-19 21:31
IMurderTracks

"Fuskat till sig världsspelare". Ser du inte hur pinsamt det låter?

Försök slå United innan du öppnar din mun, ni är nog laget som är i kris. Att ta sig an världens bästa försvar med en enda riktig anfallare i Zlatan (ex-juventino för övrigt) känns inte riktigt säkert. Vi kommer däremot ta oss an ett Chelsea som nyss genomgått tränarbyte vars tränare ej är bekant med laget ännu. Ett Chelsea som inte alls är lika oslagbart som Manchester United.

Xtremesia P16

Hahah, Inter ville fan ha Luciano Moggi själva. Men Moratti tål antagligen inte att se Moggi och Juventus dominera som de gjorde. Han klippte ihop lite telefonsamtal med sin kollega Tronchetti Provera, och fick slutligen sin kära scudetto i rättegången signerat Guido Rossi. Vad sött, hehe...

Vi är, har och kommer alltid att vara nummer ett i Italien. Och Milan kommer alltid vara nummer två. Dessa är giganterna i Italien, Inter är långt ifrån en gigant. Deal with it.
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 21:57
Yamo
Jag vet fortfarande inte vart du har fått det där med Moggi om.

Ni är inte nummer ett någonstans i Italien, de senaste åren talar om det. Ni och Milan förlorar poäng titt som tätt mot bottenlagen, höjer er några matcher mot topplagen, främst mot oss eftersom att det är OSS alla vill slå. Men när tabellen står klar vid slutet står vi som vinnarna? Varför? För att vi är det mest stabila laget i Italien, vi gör flest mål och släpper in minst(inte riktigt säker om det är så just nu nu).

"Klippte ihop lite samtal"
Yes exakt så det ligger till. Du och andra Juventini är för smarta, så smarta att ni såg igenom oss. Wow.

Att du + andra juventini har sänkt er till den nivå att ni gaddar ihop er med Milanisti för att spy galla över oss visar hur dominanta vi är i serie a fotbollen.

Ang. CL så tror jag att ni tar Chelsea, jag var positiv till United när lottningen gjordes, men nu lite senare här med facit i hand så vet jag att det krävs en helt perfekt match(likt den mot Juve) för att kunna slå United. Det krävs något extra för att slå ett lag som inte släppt in ett mål på 14(?) matcher and running i premier league. Det talar för oss att Vidic är avstängd(Tack moratti för att du mutade Uefa), vi får hoppas att Zlatan och Adriano gör sitt och att Mario växer upp från blöjan.

2009-02-19 22:33
"Ni är inte nummer ett någonstans i Italien"

Tack, det räckte för mig. Dig ska man verkligen inte ta på allvar.
AMICI DI NESSUNO

2009-02-19 22:36
Förklarar inte er nuvarande situation mitt uttalande mer än något? Förklarar inte tre raka scudetti något? Gagga om minuspoäng hit och dit. Förra året och iår visar vi återigen att vi är bäst. Nu kommer du säkert säga något i stil med ledningen och Ranieri...

2009-02-19 23:00
Yamo: Du är en one-man-show. Få lite distans till juve..läs en bok.
Inter är bäst i Italien just nu.Tabellen ljuger aldrig.
Admin

2009-02-19 23:41
Jag tänker mota Olle lite i grind här och be er att tänka er för innan ni skriver något som kan tolkas som ett regelövertramp. Hetsiga diskussioner är roliga och hör sporten till, men ingen vill se ett överdrivet användande av fula ord och personpåhopp. Bara det jag ville säga, trevlig fortsatt diskussion =)

//Jonas - moderator

2009-02-20 00:04
JP
I form av rättskipare på detta forum kommer det inte förvåna mig om du snart anklagas för att vara mutad av moratti du med ;)
Admin

2009-02-20 00:13
Xtremesia

Gult kort, frilägesutvisning och fem straffar mot dig!
Vad jag, Moratti, Moggi och Berlusconi har för affärer ska aldrig mer ifrågasättas offentligt, annars får du spela i Serie D snabbare än konspirationsteorierna kläcktes vid 2-2 matchen i EM 2004! ;þ

2009-02-20 01:49
Vi Tar United sanna mina ord Ibra o Adri kommer visa att de försvaret inte är osårbart..

Yamo just darför kommer Chelsea vinna mot er Anelka kommer slå ut er

2009-02-20 10:41
Alltså, jag måste medge en sak. Jag har "hållt" på milan i serie a, då oliver bierhoff spelade där osv, så jag tycker väl det är kul när kaká och resterande gamlingar spelar bra. Men.

Ni snackar om vilket lag som är nummer 1 i Italien. i mina ögon är det Juventus. Dom har alltid varit bra, medans ett mediokert inter under 2000-talet inte varit nånting.. Kommer även ihåg på alla managerspel, så var inter sämst :) Och juventus i toppen.

men det är bara min synpunkt, men eftersom ni 2-3 idioter är trångsynta italienskawannabes så ber jag er att sluuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuta diskutera det herregud ni vet båda 2 att ni aldrig kommer hålla hand och hålla med om något.. förutom att PL äger serien :-)
be the change

2009-02-20 12:33
JackVegas-

ÄNTLIGEN. Trodde alla dessa åren var bortglömda eller något... För min del är det redan slutdiskuterat, Xtremesias "ni är inte nummer ett någonstans i Italien" var mer än nog.
AMICI DI NESSUNO

2009-02-20 14:01
Yamo vi e nummer ett i tabellen 9 poäng före er hahaha

2009-02-20 16:07
Senast jag kollade efter var nummer 1 den som vann och den som leder ligan. Inte den som spenderat ett år i serie b, kommit trea och nu ligger 2a 9 poäng bakom. Men jag kanske har haft fel?

2009-02-20 18:05
Jaja, kör på ni. Om några år tror jag inte någon, förutom er själva, kommer blicka tillbaka och komma ihåg dessa tre åren av "framgång" eller vad man nu kan kalla det. Juventus dominans i italiensk fotboll kommer för evigt vara inristade i historieböckerna.

Herregud, ni får det att låta som om varenda merit Juve stått för sen 1897 är som bortblåst? Snälla någon, vi snackar om en klubb vars historia är bland de mest prestigefyllda i världen. Det enda laget som kan mätas med Juventus sett till historia är Real Madrid.

Och att Inter är så himla dominanta stämmer inte riktigt. Gamla Juve var betydligt starkare, det tror jag inte någon kan förneka. Ni har ju i princip levt på det gamla Juventus "rester". Ni har knappast vunnit era tre scudetti på något särskilt övertygande vis. Ni snackar om Serie B, när det i själva verket var två nykomlingar från B i Napoli och Juventus som besegrade er året därpå! Napoli 1-0, Zalayeta på straff och Juventus magnifika 1-2 på San Siro. Dessa var lag som spelade i föregående upplaga av Serie B!

Men för att vrida fram tiden till nuet... Hade det inte varit för Juves skadelista så skulle dagens tabell sett betydligt jämnare ut, och det finns en så pass stor potential i Juventus att Inters sk förstaplats inte kommer vara Inters länge till. Man har byggt ett titelutmanande lag på så lite tid, och bara det tycker jag är starkt nog. Vem kunde tro att Juve skulle resa sig från ett helvete nere i B och en massa sportsliga+ekonomiska förluster för att sedan stå på en andraplats ett par år senare? Och det i en jämnare upplaga av Serie A än någonsin.

Juventini kommer alltid bära på en stolthet som Inter-fans endast kan drömma om. Sen kan ni kalla er själva "nummer ett", för all del, men inte ens den mest fanatiske Inter-supportern kan undgå faktumet att Juventus är all-time nummer ett. Tack för mig.
AMICI DI NESSUNO
Sångare

2009-02-20 18:34
Bra sista post men den här tråden är tyvärr förstörd.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2009-02-20 19:53
Yamo_RGRA P15

håller helt med dig, fast jag är milan supporter. Men tycker att du kunde skippat att ni skulle legat bättre till om ni inte hade skador, för sånt är rena spekulationerna. För skador har alla lag, och även om Juve haft fler skador än andra lag, kan man aldrig säga säkert att dom skulle vunnit utan dessa.

Men å andra sidan tycker jag man kan vinna en liga om man klarar sig från skador, som jag tycker inter har gjort iår. Man kan nog tycka att jag säger mot mig själv nu, men det jag menar är att om man säger att vi hade vunnit utan skador, måste man se till att andra lag har skador.

Hade juve inte haft skador, och milan, inter mm haft mycke skador hade de med stor säkerhet vunnit.

Hoppas ni förstår vad jag menar:D
hejja

2009-02-20 19:55
oj, såg nu att du inte hade skrivit att de skulle vinna:D bara att de inte sett lika ut..
hejja

2009-02-21 13:02
Skyll inte på skadorna. Inter hade fett me skador förra säsongen men vi vann ändå Serie A

2009-02-21 13:07
alltså inter i år har ju inte gått som på räls heller... försvarar inte inter eller så men varken försvar eller anfallsformationer har varit klockrena och drabbats av skador och problem hit och dit... så att säga att de andra lagen faller bort pga sånt är inte helt rättvist då även inter haft interna problem.

2009-02-21 14:59
Det enda laget som kan mätas med Juventus sett till historia är Real Madrid.

Bra post men lugna ner dig när när du skriver sånna här grejer.
your heart pump project kool-aid

2009-02-21 18:15
IMurderTracks

Roma förtjänade scudetton, inte ni. Ni hade en säsong fylld av tveksamma domarinsatser som gynnade er totalt. Och ändå hamnade ni bara en poäng före dem. Inte särskilt övertygande om du frågar mig.

Priyan

Inget lag är skadefritt säsongen igenom, men faktum kvarstår att de har haft en betydligt kortare skadelista än Juve. De har exempelvis inte saknat sin förstemålvakt under en halv säsong, och jag hoppas du är väl medveten om att Juventus förstamålvakt inte är vilken målvakt som helst.

elem P20

Sorry, Milan ligger också väldigt bra till ja!
AMICI DI NESSUNO

2009-02-21 23:11
Yamo
Roma visade exakt hur mycket de förtjänade scudetton hemma på olimpico iår.
Sen om du ska hålla på att säga att Roma förtjänade scudetton för att vi hade massa domarfördelar så kan vi ju gå tillbaks Pre-Calciopoli och kolla hur många andra lag än er som förtjänade en scudetto när ni vann pga moggis kontaktnät

Adriano har gjort hela den här grejen med att nicka-blunda-toucha armen till en konst. Eller var det bara jag som misstänker att den nuddade axeln/armen igen.. dock var den denna gång intill kroppen

Sen är jag så jävla glad över att ha Mourinho på bänken. Grande Mourinho

2009-02-22 10:46
Nej, du har helt rätt. Adriano är numera Adrimano.
AMICI DI NESSUNO

2009-02-22 12:04
Hade varit roligare om det hade vart Mario istället. Super-Mano haha

2009-02-23 21:50
Inter-United imon fan va grymt de ska bli e laddad som fan hahah

2-0 vinst hoppas man på med mål från Ibra o Adriano. Hoppas Ibra kan visa vilken världspelare han är imon.

FORZA NERAZZURRI

2009-02-23 22:38
Blir svårt, men det kan gå, speciellt med skadeläget hos dem.

2009-02-24 13:14
De har väl inte värst många offensiva skador? United kommer nog få med sig något bortamål, kanske även två. Deras anfall+mittfält är ruggigt starkt. Sen är det ju ganska vanligt att man som bortalag försöker att trycka dit ett par bollar, så vi kommer nog få se ett offensivt inställt United på San Siro..
AMICI DI NESSUNO