I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 07/08

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-08-17 05:20
haha

Ja, självfallet ;) X2, Anfield :) My bad
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Sångare

2007-08-17 14:37
United utan Ronaldo och Rooney är uddlösa. Enda chansen till seger för deras del ligger i att Smeichels son gör bort sig.
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-08-17 15:23
Malouda har det inte snackats så mycket om, men faktum är att Chelsea har gjort är kanonvärvning där.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Manager

2007-08-17 15:27
Börjar nästan tycka om man city lite.. Intressanta värvningar i Bianchi och Bojinov osv.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-08-17 19:32
som någon sa, united har fått fötterna på jorden igen. det är inte deras år i år. nu står det mellan chelsea och liverpool. och jag som chelsea fan hoppas så innerligt att chelsea plockar hem detta med stora poängsmarginal.
man city har blivit grymma som fan. dem har långt kvar till guld men en 3-5 plats är mycket given, det kan nog dem flesta hålla med om.. men vi får se

man måste älska det

2007-08-17 23:17
hehe det har spelats 2 matcher.. nej man c är inte givna 3-5 plats.

2007-08-18 02:55
frankieLamps

de har bara gått två omgångar... om du inte tror att united kommer blanda sig i toppstriden och ha en stor chans till att vinna PL då e du bara hjärndöd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-18 09:18
Jar är så här övertygad.

Man City kommer inte åka ur, kanske kommer de ligga övre midtable... KANSKE.

Vad har de  mött liksom? West Ham borta och Derby hemma? ja för fan, klart de kommer ligga 3-5... Slåt de UTD, och fortsätter plocka poäng ska jag gladeligen omvärdera och säga att jag har fel. men jag tror ärligt inte det. City´s bubbla kommer brista förr eller senare.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-08-18 13:12
tråkit bitter benites är över att han inte fick malounda, jag kanske är ute o cyklar nu men 13,5(?) mille e la knappast ett överpris eller? kommer bli en ruggit spännande match på söndag känns sjukt gött att cfc vann de båda första matcherna, pressen är inte så stor som för utd det är liverpool som måste leverera.. City vann la med 1-0 hemma mot derby och det kalla folk imponerande tss kommer inte hålla länge ser man på deras trupp e den bra mycke sämre än tottenhams newcastles westhams för att bara nämna några...

intressant match nu pompey-bolton
under the fubu is a guru

2007-08-18 16:09
Imorgon tar Svennis och City's tur slut. Med eller utan "Ronny" och Rooney så borde inte ett lag som United förlora mot City, även fast dom överraskat, men som någon sa så har dom inte mött särskilt svårt motstånd heller, som United fan så tror och hoppas jag på att United vinner imorgon.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2007-08-18 16:32
3-0 på 13 minuter för spurs
under the fubu is a guru

2007-08-18 16:53
TopDogz147

haha, är inte hjärndöd. självklart tar dem sig i kragen, det är ett starkt lag med en bra trupp. säger bara att dem har fått fötterna på jorden igen, dem tar inte det i år..

2007-08-18 16:54
dryice , vi får se =)

2007-08-18 19:02
Härligt att Spurs vann efter 2 riktiga bottennapp. Även om Derby va keffa så tycker jag Tottenham spelade riktigt bra. Hade bud på bra många fler mål. Han Taarabt är spännande om än lite opolerad o ego.

Angående City håller jag med dom som säger att det är helt sjukt o kalla dom grymma, geniförklara Svennis o tippa dom topp 5 baserat på vinster mot WH o Derby. Det säger egentligen ingenting. Minns ni inte när Wigan typ ledde serien efter 6 omgångar för nåt år sen? Visst, spöar dom Utd o spelar bra i en 4-5 omgångar till så är jag beredd o hålla med om att dom kan aspirera på Europaplatser...

2007-08-18 20:43
har du ens sett city spela i år?
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-08-19 00:56
Matchen City - Derby var ju ingen höjdare precis...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-08-19 19:07
Pool - Chelsea, 1-1 och jag är TVÄRNÖJD med det resultatet. Poäng borta mot en av de största rivalerna till titeln. United tappar 3 poäng mot city och jag är fan förstummad. City? Asså vad är detta. Richards är ju iof en av landets bästa för tillfället. Galet bra.
Arsenal tappar också poäng. Bra helg för Chelsea.

2007-08-19 19:46
Essien som högerback. slöseri med kvalitet :(
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-08-19 19:50
"Arsenal tappar också poäng. Bra helg för Chelsea."

Dom tog inte in nåt på dom iallafall. Dessutom så får Chelsea tacka domaren samt Lehmann som härmed går tillbaka till dem nya inspelningarna av Baywatch :(
Gör inget för mig om han fumlar med Pamela Andersons bollar för Premier Leagues bollar kan han fan inte kontrollera längre verkar det som :P
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-08-19 19:52
Hoffa:

Med det menade jag 1-1 borta mot pool är bra när ni "bara" fick 1-1 borta mot Blackburn. Hajjar du? :)

Insane M:

Indeed.

2007-08-19 22:45
Psycholess P26

Jo klart :)  innan när jag skrev så var jag jävligt förbannad på Lehmann. Jag tänkte inte, jag bara skrev  ;)

Om bara nån kunde suga ut all nonchalans från denna mans hjärna så hade Arsenal haft 6 p och 0 insläppta :( 

2007-08-20 01:43
Ja Chelsea ska verkligen tacka Rob Stiles för poängen, sämre dommare i PL finns inte. Det där var absolut inte straff.

2007-08-20 13:15
TopDogz147
"jag skulle inte kalla o shea för en forward?"

Vad du skulle kalla honom spelar ingen som helst roll - faktum är att han var förra årets skarpaste avslutare i Premier League. Här har vi den mest kompletta spelare någonsin!

Han höll nollan under den tiden han fick stå i mål, 80% av hans skott gick i mål, han gör mål OCH avgör emot storlagen i PL (Läs: Arsenal & Liverpool).

Han har spelat som målvakt, ytter- och innerback, ytter- och innermittfältare och även som anfallare!

2007-08-20 13:59
hahahahahahaha det där va fan det dummaste jag nånsin läst

"Här har vi den mest kompletta spelare någonsin!"

snälla sluta jag dör
under the fubu is a guru

2007-08-20 14:07
misd;

Sluta tolka bokstavligt, läs motiveringen han ger istället, det är fakta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-20 14:21
O´shea ftw! Han kommer lyfta player of the year bucklan i frankrike i vinter.

2007-08-20 15:26
"Vad du skulle kalla honom spelar ingen som helst roll - faktum är att han var förra årets skarpaste avslutare i Premier League. Här har vi den mest kompletta spelare någonsin!"

Varför har då inte Sur Alex han från start? Jag menar om han är så himla komplett och bra så skulle det väl betyda en given plats i startelvan?  

"faktum är att han var förra årets skarpaste avslutare i Premier League."

Det skulle ju verkligen behövas nu när Man Utd tillfälligt tagit över tronen som sumparlaget Nr 1 efter Arsenal. Eller?

2007-08-20 20:52
Hoffa1991
"Varför har då inte Sur Alex han från start? Jag menar om han är så himla komplett och bra så skulle det väl betyda en given plats i startelvan?"
- Ja, visst är Uniteds bredd på truppen enastående?

"Det skulle ju verkligen behövas nu när Man Utd tillfälligt tagit över tronen som sumparlaget Nr 1 efter Arsenal. Eller?"
- Nej, det som skulle behövas är att alla stora och stygga motståndare slutar förstöra för Man Utd när de försöker spela en sådan attraktiv fotboll. Jag menar, är inte det vad fotboll går ut på ur ett Gooner perspektiv? Det borde ju rent ut sagt vara straffbart för sådana lag som Blackburn och Reading att försvara med 10 spelare innanför eget straffområde när de spelar på Old Trafford/Anfield/Emirates/Stamford Bridge…

…väcker det några minnen, kanske?

misd
"hahahahahahaha det där va fan det dummaste jag nånsin läst
snälla sluta jag dör"

- Allrighty Mr. Serious… Innan du dör, nämn någon/några spelare som är mer komplett/kompletta. Spelaren/spelarna ska dock uppfylla två kriterier;
  • Spelaren/spelarna ska ha spelat på minst lika många positioner (då det är omöjligt att ha spelat på fler) som O’Shea på en professionell nivå inom tävlingssammanhang.
  • Spelaren/spelarna ska inte gå ut och grina i pressen om han ena dagen får spela högerback för att den andra dagen får vara lagets målvakt. Han ska alltså acceptera sin status i truppen, och lita på att tränaren förhoppningsvis vet bäst.
Okej då, för att inte göra det alltför svårt för dig så ger jag dig möjligheten att välja en spelare som spelat som målvakt och sen valfri plats i backlinjen, valfri plats på mittfältet och sen anfallare på en professionell nivå.

2007-08-20 21:29
Generell missuppfattning gällande vad "komplett" betyder. Tror att de flesa vill se att en mittfältare i stil med Ronaldo som kan spela alla sidor offensivt är den mest "komplette", eller Essien i Chelsea som går från Offensiv mittfältare hela vägen ner till mittback och nu sist högerback. Bara för att det känns mer logiskt...

Men sett till mest komplett, men användbar med andra ord, inget snack. Ingen når O´shea där. Som redan sagts, målvakt och hela vägen fram.
Dock kan jag tycka att just målfarligast är lite "missvisande". Även om det säkert stämmer.
Sångare

2007-08-20 21:46
Visst är O'Shea komplett. Han är lika jävla värdelös var han än spelar. Det kan ingen ta ifrån honom.

2007-08-20 22:07
Så länge han inte är inblandad med allt som har med fusk att göra, och avgör matcher får han vara hur jävla värdelös han vill i övriga supportrars ögon.

Sångare

2007-08-20 22:12
Fusk? Hur menar du nu? Har han bombat i straffområdet? Kört med ojämna lag? Jag förstår inte.

2007-08-20 22:45
För att förenkla så att du förstår: Så länge Manchester Uniteds allt-i-allo John O'Shea håller sig ifrån allt som har med fusk* att göra och dessutom lyckas avgöra matcher med hjälp utav egen talang, får han vara precis hur värdelös han vill i övriga supportrars ögon utan att jag bryr mig ett smack.

*Exempel på fusk: Slå in bollen med handen, beställa dommare till tävlingsmatcher osv.

Sångare

2007-08-20 23:08
Jaha, och vad har det med nånting att göra? Har någon påvisat att O'Shea skulle vara en fuskare?

2007-08-20 23:28
O'Shea kanske är en komplett spelare, men han är ingen renodlad anfallare och du kan aldrig jämföra han med saha, rooney eller tevez på anfalls positionen...

2007-08-21 10:50
Ändroo P20

"- Ja, visst är Uniteds bredd på truppen enastående?"

Japp! Det har de faktiskt. Det kan man aldrig ta ifrån dem. Fast likt förbannat har dom bara gjort ett mål och 2 p av 9 möjliga.

"- Nej, det som skulle behövas är att alla stora och stygga motståndare slutar förstöra för Man Utd när de försöker spela en sådan attraktiv fotboll. Jag menar, är inte det vad fotboll går ut på ur ett Gooner perspektiv? Det borde ju rent ut sagt vara straffbart för sådana lag som Blackburn och Reading att försvara med 10 spelare innanför eget straffområde när de spelar på Old Trafford/Anfield/Emirates/Stamford Bridge...

...väcker det några minnen, kanske?"

Jag syftade inte på att de flesta motståndarna brukar backa hem för att täppa till ytorna. Jag bara säger att Man Utd sumpar chanser som aldrig förr. Och det har likheter som Arsenal förra året.

En Andy Johnson skulle behövas i dagens Usa.

Oj förlåt, menade så klart United  :)

2007-08-21 14:59
Hoffa1991 

För tidigt och säga att united spelar som arsenal, det har bara gått tre omgångar?? dessutom har uniteds bredd ingenting med poängen att göra

2007-08-21 15:17
TopDogz147 P18

Åkej

2007-08-21 18:55
var detta underbarn förstaval som målis i denna berömda match eller var det så att en den ricktiga målisen blev skadad, minns matchen men inte om det var pga skada eller rött kort?

seriöst att ni nämner målvakt som en av hans positioner är ju bara skrattretande glenn johnsson och terry har både stått i målet för chelsea men ärligt det e la bara för att de kanske tar ett par straffar på skojj efter en träning.

Jag vet att essien får mycke berömm från cfc fans inklusive mig men ja jag tycker fan att han e sjukt mycke mer komplett i den meningen att han är bättre på exakt allt

men visst asså o´shea kan säkert spela på många ställen och göra det godkänt men jag föredrar nog en spelare som e BRA på åtminståne en av positionerna han spelar på.. att man usa har spelar som o´shea och wes brown tycker jag e ett stort svaghetstecken liknande det som chelsea har i ferreira och glenn johnsson
under the fubu is a guru

2007-08-21 19:00
Heinze kan hoppa upp och sätta sig på en styv scouser.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-08-21 19:06

United winger Cristiano Ronaldo feels an injustice was done when he was handed a three-match ban following his sending off against Portsmouth last week because he feels he was provoked by Portsmouth's players.

The 22-year-old was given his marching orders for a fracas in the penalty area with Portsmouth's Richard Hughes.

But Cristiano feels he was provoked throughout the match by persistent fouling that went unpunished by referee Steve Bennett.

"I am frustrated because three matches is unjust," he was quoted as saying in the Daily Mirror. "I am willing to resist the provocation - but only up to a limit.

"That limit was passed at Portsmouth. It was just absurd."

Sir Alex Ferguson said Ronaldo was guilty of "falling into the trap" set by Portsmouth and should not have reacted. But he did harbour some sympathy for the Portuguese winger, saying that "some of the things that happen to him on the pitch, like the late challenges and so on, are not right”.

With a two-week international break, the three-game ban will mean a full month will have passed since Ronaldo last played for United. He misses the matches against Tottenham and Sunderland and cannot play again until the visit to Goodison Park to face Everton on 15 September.

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2007-08-24 14:34
hahaha

unjust haha, så många avstängningar han borde ha för filmningar så ska han vara glad där han sitter på pottan å gråter.

Ändroo
..han gör mål OCH avgör emot storlagen i PL (Läs: Arsenal & Liverpool)...

när avgjorde han senast mot arsenal? kan påminna dig om att arsenal vann mot man u förra säsongen i PL (sen kommer jag inte ihåg om han avgjort tidigare år men det känns inte relevant att ta upp)

2007-08-24 16:20
mike_ P22

Jo, han har faktiskt avgjort ett möte mellan dessa 2 (Arsenal - Man Utd) klubbar. Det var väl 3 år sen? Han gjorde 4-2 målet i en händelserik match (som man brukar säga) på en snygg lobb. Det var den matchen då Almunia visade att han är en riktigt kass målvakt när han e som sämst :P

Fast jag håller med: 
"sen kommer jag inte ihåg om han avgjort tidigare år men det känns inte relevant att ta upp"

2007-08-25 00:05

bokmärke oså passar ja på o ge er en så jävla skön chant http://www.youtube.com/watch?v=ayivhplxuwM  yNWaaaa!

2007-08-25 01:06
S-oteric
Nej, ingen har påstått att han är en fuskare. Jag påpekade att sålänge han är med och hjälper United att vinna titlar utan att fuska så är det bara att vara glad.

Hoffa1991
Åhnej, det är ju sant det du säger. Arsenal sumpade målchans på målchans under en hel säsong och United har sumpat målchans på målchans under TRE HELA MATCHER, helt klart det du säger - United måste värva Andrew Johnson! Fast jag nöjer mig hellre med O'shea ensam på topp, då kommer målen!

TopDogz147
Ironi!

mike_
Varför ska du påminna mig om att Arsenal vann emot Man Utd förra säsongen? Enligt din logik ska alltså det bara räknas om O'shea avgjorde senaste säsongens möten lagen emellan? Det förändrar knappast det faktum att O'shea avgjorde emot Arsenal på Highbury säsongen 04/05.

misd
Som sagt, ta det lite med glimten i ögat att man påpekar att han har spelat på samtliga positioner.

"att man usa har spelar som o´shea och wes brown tycker jag e ett stort svaghetstecken"

Haha att du som Chelsea-supporter klämmer ut dig en sådan här kommentar förvånar mig knappast, så jag ska förklara en enkel sak för dig som Chelsea inte kan köpa - spelare med kärlek för klubben!
Du förstår, både O'shea och Brown är nämligen från Manchester Uniteds ungdomsakademin, de är landslagsmän och framförallt - de klagar inte på sin back-up status i truppen. Sen att du tycker att det är ett stort svaghetstecken är bara skrattredande. GO CHELSKI!

2007-08-25 09:08
Ändroo

Instämmer helt med dig om O´shea och Brown. Cant buy a hart.

Sen tycker jag att dessa två skulle passa i de flesta backlinjer. Brown i synnerhet hade gjort bra i från sig på Chelsea högerbacks position.

2007-08-25 10:55
Ändroo P20

Japp ! Och Arsenal sumpar fortfarande, inget snack om saken.

Fast har du hört talas om "trenden håller i sig"? Precis som Arsenal så kanske Utd fortsätter att sumpa? Jag säger inte att det kommer bli så, men den som lever får se...

Och att du hävdar att jag menade "Värva Johnson" är bara löjligt. Fast Man Utd skulle behöva en sån spelare som Johnson just nu. För om du hävdar motsatsen är du bara dum.

2007-08-25 13:32

kan väll fortfarande tycka att de där dåliga trots att de har spelat i man u länge eller?

if wes brown plays for england so can i

under the fubu is a guru

2007-08-25 15:02
Ändroo
inget ändrar faktumet att han har avgjort matcher. dock är det som jag skrev inte vidare relevant om man börjar räkna längre tillbaka i tiden än de senaste mötena. både du och jag kan sitta och rabbla upp vilka spelare som avgjort möten mellan arsenal och man u genom tiderna men en spelares status som matchavgörare el. målskytt i dagsläget avgörs inte av vad nån gjorde för två säsonger sedan. dock tycker jag att o shea är en bra spelare och pga att han är allround (och inte bättre än ordinarie spelare på sin placering, enligt mig) så är han svårplacerad när united har sin bästa elva på gräset.

hoffa
tack för info :)

2007-08-26 09:11
Lampard, Joe Cole och Terry tror jag nog har kärlek för klubben. Lite tveksamt då med lampard eftersom det var knas med hans kontrakt nyligen men ändå.