I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Premier League 07/08

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-08-01 18:53

Premier League 07/08

Fan vad jag har gått och väntat på att Premier League säsongen ska börja igen och snart är det dags, närmare sagt den 11 Augusti. Många värvningar som gjorts i dom engelska lagen i år. Det ska bli spännande att följa Man United's väg till segern (förhoppningsvis) i år också. Fast jag tror att Liverpool kan vara vassare i år än säsongen innan, även Chelsea kan nog vara ännu vassare än under förra säsongen. Jag tror dock inte att Arsenal kommer vara så värst vassa, efter att dom har "förlorat" Henry och Ljungberg, har ingen större koll på dom ändå så vet inte om dom gjort någon värvning alls, men jag tror inte dom är tillräckligt starka för att kunna konkurera med Man United, Liverpool och Chelsea. Utan dom får slåss om 4:de platsen tillsammans med Tottenham, Bolton och West Ham. Vad jag tror iallafall. But you never know... Arsene Wenger kanske har ett och ett annat ess i ärmen (om han ens fortfarande är manager för Arsenal, har som sagt noll koll på vad som händer med Arsenal)

Vilket/vilka lag tror du har störst chans att bli Premier League mästare? Och vilket/vilka lag kommer det gå knakigt för i år?

Självklart tror jag som Man United fan att Man United blir mästarna i år också. Liverpool silver och Chelsea brons.

Längtar som sagt tills Premier League säsongen startar, ska själv till Manchester och sen en del Man United matcher på plats, såklart ;)

(Jag läste Serie A tråden och tänkte att de var lika bra att starta en Premier League tråd)

(Inlägget ändrat av YaO 2008-07-08 18:54:12)

"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2007-08-01 19:03
Efter att ha sett Emirates Cup tror jag att Arsenal har ett bra läge. Det spelet de visade upp var riktigt, riktigt imponerande.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-08-01 19:43
tror Chelsea vinner om bara Alex och eller alves blir klar snart, men det kommer att bli tufft skönt att liverpool ska satsa på ligan så att dom inte bara satsar på cl i år igen, men jag tror det kommer att stå mellan chelsea och man u.
Jag är en tviiiiivelaktig figur

2007-08-01 19:49
Arsenal kommer att överraska, Fabregas kommer bevisa vilken talang han besitter och Van Persie kommer göra 15+ mål i ligan (om han får vara hel). Jag tror att dem kommer sluta 3a efter Man United och Chelsea. Liverpool däremot kommer som vanligt vara borta ifrån ligasegern redan i December och kommer därav lägga allt krut på Champions League (ingen högoddsare direkt). Torres kommer lyckas lika bra i Liverpool som Morientes.

Det som tyder på fördel Chelsea är deras kvalité på bredden, där samtliga truppspelare som värvats håller hög klass. Men jag hoppas att United vinner ligan i år igen och Rooney får vinna skytteligan, nu när han äntligen fått en riktig försäsong.

2007-08-01 19:55
GLOOOOORY!!!
Get Random!

2007-08-01 22:55
United förlorade just mot inter med 2-3, arsenal spelade totalt ut inter och vann med 2-1. iofs så är det bara en träningsmatch, men nu kommer jag som arsenalfan sova gott inatt.
Bara den gamle gode fransosen köper in en snabb yttermittfältare, ser väldigt tunnt ut där.

2007-08-01 23:16
Arsenal har alldeles för tunn trupp för att vinna ligan, och det säger jag som Arsenal-fan.
Men tro mig dom kommer överraska som fan och hamna top 3.
Håller med Ändroo när han säger att "Torres kommer lyckas lika bra i Liverpool som Morientes."

Ledsen o säga det grabbar, men jag tror faktiskt United eller Chelsea vinner :(

the gunners <3
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-08-02 13:24
Denna sässongen är GALET intressant, nyförvärv och stenhårt i top3. SKa bli ruskigt roligt att följa.

Tippar

1. Man Utd/Chelsea
2. Man Utd/Chelsea

Kommer vara taight där

3. Liverpool

Arsenal = Middtable. December kommer knäcka kidsen.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-08-02 16:05
Tippar Man Utd som segrare i PL återigen, Rooney och Ronaldo utvecklas ytterligare och nyförvärven Nani, Andersson och Hargreaves kommer antagligen smälta in bra i klubben och alla göra bra ifrån sig redan i deras första säsong. Hargreaves för att han är Engelsman och redan kan spelet. Dom två andra kommer nog få mycket hjälp av Ronaldo, med språket också vidare.
skall Bli intressant att se om Rossi får sin chans i år också.
Lägger man till att det verkar som om Teves är på ingång
med, han som redan har vanan av engelska ligan efter en säsong så ser det onekligen jävligt intressant ut.

sedan har jag Romans lag som god tvåa, kommer antagligen vara ännu jämnare i toppen i år. Inte världens intressantaste värvningar hittills men dock väldigt smarta.

Trea blir Tottenham, en liten högoddsare. Men jag tycker dom har värvat klokt i några år nu och byggt på laget bra utan att ha sålt allt för många spelare. Spelare som redan kan engelska ligan. Ganska bra blandning av gammalt och ungt i laget
och mycket sug efter CL - plats kommer ge dom tredje platsen.

fyra, Liverpool. Tror dom kommer lyckas bra i CL igen men inte i Pl. Stor, bred och bra trupp men kommer knappast lyckas balansera truppen därefter. Torres tror jag personligen floppar första sänsongen åtmistone. Man skall tänka på att han kommer ifrån en relativt dålig säsong i en liga där hans spelstil borde passa honom bättre. Måste också säga det, efter alla olika forwards jag sett athletico köpa genom åren, har jag aldrig sett Torres bilda ett givet radarpar med någon av dom. Han har istället blivit en ensamforward, tack vare dåligt sammarbete med andra forwards.

en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum

2007-08-02 16:09
Måste också säga det, mitt intresse efter att få se om Rossi får chanse i år har sjunkit. Med tanke på att han blivit såld till villareal...
en kvinna är ett heltidsjobb, det gäller att välja sitt yrke// charles bukowski - factotum

2007-08-02 18:28
Tror Man Utd kommer ta hem det i år igen faktiskt. Kommer själv vara i london i höst/vår så kommer väl bli att gå på några matcher :).
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2007-08-02 18:47
Hade sett framemot att se Rossi i Man United igen men det blir visst inte så, nu verkar det som om Alan Smith håller på och försvinna till Newcastle, samtidigt som jag hoppas att Gabriel Heinze försvinner fort. Han förstör väldigt mycket för Man United, många mål har släppts in dels för att han har klantat sig som back eller för att han inte hänger med i anfallarnas tempo, han är ganska seg Argentinaren (Har för mig att han kanske skulle till Real Madrid?) Jag tror och hoppas ändå på att Man United tar hem segern igen och så håller jag med er om att den här säsongen kommer att bli ruskigt spännande, iallafall i toppen. Ska bli kul och se Nani, Andersson och Hargreavs in action också samtidigt som det ser ut som om Ji-Sung Park är på väg att bli frisk och förhoppningsvis stannar i United. Hoppas och att Chris Eagles får mer tid på planen, han är som en lite oskicklare verision av Ronaldo, han överraskade verkligen mot Inter igår och vi får se hur hans framtid i United ser ut :)

2007-08-02 22:49
Vi får väl köra med http://www.youtube.com/watch?v=hG47FDenyXw på topp istället för Smith och Rossi då
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-08-03 00:07
i och med att rossi och smudge har gått så lär det vara nåt på gång tevez lär nog vara klar innan söndag
i got this guitar and i learn how to make it talk

2007-08-03 12:53
man united och chelsea i toppen. tror dock att arsenal kan utmana riktigt bra om inte skador förstör truppen som föregående säsonger. liverpool tror jag itne kommer top 3. dock får väl jag smälla in en högoddsare (?) och säga att torres kommer lyckas bättre än vad morrientes gjorde och vad crouch gör (inte vidare svårt egentligen). tottenham som överpresterat de senaste säsongerna tar tillbaka sin patenterade tiondeplats medan bolton och kanske newcastle kan vara med o fightas om 4-5 platserna. som outsider till cl-plats får jag vara lite svensk å smälla dit svennis man city. man vet fan aldrig med gubben.

hjärtat säger arsenal, hjärnan hänger inte riktigt med.
go gunners

2007-08-03 13:23
Det kommer att bli en mycket intressant säsong, PL är som hetast just nu.
Om inte Svennis och co. kan få spelarna att fungera tillsammans, så blir det som sagt flopp.

United har värvat tyngst, tror många. Men glöm inte att det är bara Hargreaves som har den där riktiga rutinen. Anderson och Nani är unga, liksom Tevez, och om man räknar bort babyface, scholes och giggs så är deras anfallsspelare alla under 25. Valuta för pengarna får United nästa säsong, under förutsättningen att nyförvärven får spela mycket iår.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-08-03 17:51

I år är det West Ham's år och inget annat.

Digg it...

2007-08-03 19:14
Tevez är klar

2007-08-04 18:02
1. Regga gratis på http://fantasy.premierleague.com

2. Gör ditt Dream Team

3. Gå med i whoaligan med koden 654890-115781
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-08-04 18:27

Hoppas att West Ham åker ur med buller och bång.

hon e ju en riktig pingla, snacka om bekräftelse

2007-08-04 19:12
ja e med (benchwarmers)
------------------------

2007-08-04 22:47
Psycholess FC Är med
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-08-04 23:48

Jag vet, det är bara träningsmatcher men som någon påpeka så vann Arsenal mot Inter och de har som sagt vunnit Emirates cup. Nu såg jag även att de har vunnit Amsterdam turneringen efter vinst med 1-0 över Ajax.

Det ser minst sagt bra ut för Gunners änsålänge, och kolla bara Van Persie! Killen har verkligen varit GLÖDHET i träningsmatcherna. Jag tror faktiskt Gunners tar Topp 3 denna säsong och glappet mellan Cfc och Man Utd minskat. Tror osså på ett bättre resultat i CL efter det snöpliga nederlaget i 8-delen förra året. För mot Sparta Prag ska det väl inte vara några problem mot...?

Längtar som in i helvete till premiären! =)

"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-08-05 03:05
1. Glory Man UTD
2. Bögarna Arsenal
3. Chelsea
4. Random lag
5. Liverpool

sanna mina ord såhär kommer det att sluta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-05 09:15
Hur hög var du när du kom på den listan?

2007-08-05 14:17
Meque FC

2007-08-05 14:25
Psycholess 

Arsenal gjorde en mycket bra säsong förra året, och vann mot united 2 gånger, minns inte va bögarna spelade mot liverpoool men dem spela oavgjort me chelsea 2 gånger, dem har ett bra lag och dem har bara gjort sig av med gamla onödiga spelare som dem inte har nån nytta av, deras unga generation kommer bli bättre....

Vilka var uträknade under samma tidpunkt förra året? Vilka rankades som 4 i premier league förra året? Just det.. Manchester United...ingen trodde på dem..

Liverpool kommer floppa rejält me sina skit värvningar,  inse att dem itne har psyket att vinna en liga på 38 omgångar....annat e de med CL, ladda i 2 veckor och ge järnet i 90 minuter,spela på resultat på borta plan och vinna på hemmaplan.... Det kanske går bra för dem i CL men aldrig i PL..inte i år iaf...

Manchester vinner för att dem har stärkt sin trupp och det enda som kunde stoppa dem förra året, deras skador och "tunna" trupp är inte längre ett problem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-05 15:43
ah ja håller på o dö nu

liverpool kan för en gång skull vara med o slåss på allvar..allt tack vare att zenden e borta, tack tack

har vi tur med skador  o kan få kewell tillbaka så blir de här bra bra bra...

aja, hata everton
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-08-09 11:38
Håller med föregående.. Zenden har inte gjort många rätt i Liverpool.. I år är vi på allvar med och slåss i toppen och inte 10p efter hela säsongen..

2007-08-09 13:15
Jag tippar övre delen av tabellen så här:

1. Man U
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Tottenham
5. Arsenal
6. Everton
7. Bolton

Sen lär väl ett gäng lag (Man C, Newcastle, West Ham, Portsmouth, Aston Villa) komma strax bakom.

tror serien kommer va sjukt jämn från iaf 4e till runt 10-12e platsen i år.

2007-08-09 14:54
Jag tror

Chelsea
Liverpool
Man U
Tottenham
Arsenal
Newcastle
Everton

Bolton floppar med en ny offensiv taktik.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-08-09 15:20
Torres floppar.

2007-08-09 15:48
är rädd för att Man U kommer vinna hela skiten..och tottenham kommer före arsenal..fan om de vill sig så kan lika gärna nufc komma före arsenal, men å andra sidan så är nufc nufc, så nej.

2007-08-09 18:15
Eurosport kommer tydligen visa ALLA mål, och matchsammandrag från ALLA matcher.
Guld!

Eurosport.se

2007-08-10 00:44
synd att eurosport tas bort från com hem då

2007-08-10 05:31
Du kan väll fortfarande titta på en hemsida? Då de kommer visa allt online.

2007-08-10 11:23
asså, ah jo, men kolla online e såååå 2006

2007-08-10 15:28
Manschester City
West Ham
Chelsea
Manschetser United
Liverpool
Tottenham
Arsenal

2007-08-10 16:38
Manschester City
Manschetser United

Vad är det för lag?
http://duckdown82.tumblr.com/

2007-08-10 17:32
ManU
Chelsea
Arsenal
Liverpool
Tottenham

Hur snabbt internet behöver jag för att kunna se på matcher utan att det hackar?

2007-08-11 01:37
Fattar inte varför folk håller Bolton så högt denna säsong. De har tappat den viktigaste personen i klubben nämligen Big Sam som skapat det Bolton som var så bra förra säsongen. Deras värvningar är väl ok men inte mer, Wilhelmsson kommer floppa då han inte har fysiken som krävs för PL.

Jag tror vi kommer se en överraskning i år, tror faktiskt att Tottenham kan gå hela vägen eftersom de har en riktigt stark trupp just nu och nog ligans bästa anfall. Får de dessutom Curtis Davies i laget så..

En sak är säkert... ska bli underbart att se Newcastle spela. 

2007-08-11 02:10
riktigt bra dag i mon, börjar lite lätt med sunderland-spurs, sen får man la sitta o se bolton-nufc och wh-mc på samma gång för att sen se liverpool slå villa samtidigt som man håller ett öga på lyon mot elmander

bra dag

morgondagens tips går till Blackburn

2007-08-11 08:17
1. ManU (bredaste truppen, Nani kan bli årets överaskning. Sen så har dom ett anfall som skulle räcka till 3 PL-lag.)

2. Liverpool (några intressant nyförvärv som kommer bli riktigt bra, speciellt Torres)

3. Chelsea (är i toppen som vanligt, men orkar inte riktigt hela vägen fram...)

4. Newcastle
(Kommer vara mycket bättre än förra året, Viduka kommer öööösa in mål)

5. Arsenal (för ungt, tunnt och helt enkelt för dåliga iår för att blanda sig in i toppstriden)

6. Tottenham (hmm.. man vill ju alltid att dom ska bli bättre än såhär, men man saknar en riktig sjärna, det räcker inte med Berbatov..)

2007-08-11 10:52
jag kan inte göra annat än att hålla med listan ovanför här, men mkt möjligt att spurs och nufc byter plats

höstens överraskning- West ham
höstens flopp- bolton
höstens kräftgång- man city
höstens första sparkade tränare-Boltons

2007-08-11 11:42
Eftersom de skillde 21 poäng mellan 1´an och 3´an förra säsongen så finns det inget som tyder på att något kan hota topduon Man Utd och Chelski i år heller. 21 poäng! Lika mycket som skillde 3´an Liverpool från 12´an Middlesbrough -1 poäng.

1.Man Utd

2.Chelski

3-20 Ointressant

2007-08-11 13:04
knappt sovit inatt

först ut Sunderland - Tottenham är självklart bänkad ,

tror det är liverpools tur i år och strida mot Man U om första platsen respektive andra plats

2007-08-11 14:30
Fett söft, idag brakar det igång.

Har varit osäker på van der sar i mål ett par gånger för man united, men sen jag såg matchen mellan chelsea och man united i söndags så känns det som om jag inte behöver vara det längre. Jag bara längtar nu...

2007-08-11 15:45
Haha hårt för Tottenham..

Förrädaren Chopra gjorde mål

2007-08-11 15:51
Det var ju spiken idag, lätt sunderland vinst, fan va dem pressade i slutet, chopra gör alltid mål.

2007-08-11 16:30
Oj oj.. 0-3 till Newcastle.. helt underbar

2007-08-11 16:31
Ja inte fel alls