Öl = snabba carbs = bra efter-träning-dryck.
Nytt PB i bänk; 137. (i teorin)
137..inte illa..:S ja tog 90 idag..e faktiskt nöjd..väger 75 så d e helt okej..
vi är överallt!
så här ser det ut för mig :Måndag Bröst, Triceps, MageTisdag Rygg, Biceps, vaderOnsdag Ben, MageTorsdag Bröst, konditionFredag Axlar, handled, Mage Helgen blir vila. Det gäller att variera, inte att man kör samma muskelgrupp varje dag, då växer aldrig den muskeln. Och det är bra att lägga upp det så att man kör sammarbetande muskler som en kille nämnde längre upp. Sen är det minst lika viktigt att äta bra mat, protein skulle jag rekomendera mest till dem som slarvar med maten. men det är bara att köra på!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kolhydrater är också jävligt viktigt. Många tror att det bara är protein som gäller, men utan kolhydrater är protein bajs.
_Everybody_ underestimates the kick in the groin
Pastasallad: Med ditt namn är det inte konstigt att det är just du som lobbar föer mer carbs :D Fy fan va träningen går åt helvete nu appropå ingenting, noll motivation och noll tid, det är inte 5 dagar utan MAX 3 dagar som gäller nuförtiden, helt hopplöst men det får bli bättring asap, för mkt jobb o för lite sömn, bah.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
pastasallad:
Det ligger till som så att proteinupptaget är oberoende av övriga makronutrienter. Alla makronutrienter kan tas upp utan närvaro av någon annan makronutrient. Dvs, rent protein kan tas upp, likaså rent fett och rena kolhydrater. Ingen av dom övriga behöver vara inblandade i bilden. Insulin måste vara närvarande i kroppen för att upptag av makronutrienter ska fungera normalt. Å andra sidan så stimulerar flera aminosyror på egen hand utsöndring av insulin, främst dom grenade. En person, som inte är diabetiker, kommer att kunna tillgodogöra sig en måltid som uteslutande består av protein. Det kommer inte att vara några problem med spjälkning i tarmen så där kommer upptaget att fungera fint och eftersom vi hela tiden har en basalproduktion av insulin så kommer det cellulära upptaget funka fint rent systematiskt. Men i sak håller jag med dig, kolhydrater är "viktigt" för tränande individer.
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Hur stora överarmar har ni? Jag hoppas alla är ärliga i sina svar och fetton med gäddhäng får inte svara haha:). Jag har bara kört ett år och har måttligt imponerande 37 cm:(. Finns det någon är med 45+ vill jag se bild.
Tri~ Fixion, Tri~ Fixion
bra fråga, har inte mätt in ages, hittar jag ett måttband så droppar jag resultatet.
Nu under min semester (1 månad + 1 vecka kvar) så hade jag tänkt träna hårt på ett 5 dagarsprogram - för att sedan efter semestern köra på ett 3 dagarsprogram. dag 1: Mage, axlar dag 2: Bröst dag 3: Vila dag 4: Ben dag 5: Armar (biceps, triceps) dag 6: vila dag 7: Rygg Låter detta bra, eller något jag måste ändra på? Kan lägga till att jag hellre tränar flera gånger i veckan kort tid (1 tim?) än att träna få gånger i veckan lång tid (2 tim?). Synpunkter på allt detta?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Det låter bra... Men jag skulle hellre köra bröst & mage en dag, och axlar och bröst en dag. Men det är individuellt. Bara du käkar bra och gör korrekta övningar så lär du ju öka bra.
Du skulle köra 2 dagars bröst alltså?
oj vad fel jag skrev. Menar att jag hellre skulle köra bröst och axlar en dag, och mage enskilt eller på något annat pass (kan ju köras fler än 1 gång/vecka)
när du säger bröst + axlar...föreslår jag att man kör bröst + framsida axlar, och baksida axlar tillsammans med ryggen. Yun_Di 2 timmar e meningslöst. resultatet blir inte bättre för om du klarar av att köra på i 2 timamr tar du inte ut dig..en timme räcker gott och väl.
vi är överallt!
okok. Men jag kör nog mage tillsammans med något annat eftersom jag prioriterar mage lägst just nu.
strandmusklerna eller ;)
vi är överallt!
fyfan vad jag har gått ner i vikt !!! 12jävla kg! måste upp !!
/Mvh Q
Själv har jag gått upp 2.5 kilo sen mitt senaste inlägg.
Yu_DI tjockis!
Jag vet :(
QarlzzoN P20: har du slutat med pölsan?
Är det lite eller mycket eller vad menar du?:) Såklart man kan gå upp 2,5 kilo på fem dagar om man äter tillräckligt.
Det är väl inget konstigt i den ökningen? Beror på vad han käkat, hur han käkat, tränat osv.
Vem är du, tjänsteman?
Jadå, det går. Efter det har jag gått ner ett halvkilo dock. Helvete.
andra faktorer: subkutan/intra muskelär vätska mängd mat i mage/tarmar tid på dygnet mätningarna gjordes osv osv.... För att väga någorlunda korrekt bör man väga sig direkt på morgonen vid uppstigande. Själv kan jag vaiera över 1kg från morgon till kväll
Jag har mått fysisk halvdåligt den senaste månaden sen jag började träna.. Jag har inte spytt, men jag känt mig spyfärdig flera gånger om dagarna. Kan det vara en bieffekt av kreatinet? Vet att man kan få mindre magproblem av det, men står ingenting om att må dåligt.
jag har en kompiss som fick magproblem som dig, att man fick gaser som fan o de utav kreatin... !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vet att man kan få mindre magproblem av det, men står ingenting om att må dåligt. läste fel, my bad :)
hehe, ja gaser hade jag i början men inte nu. Jag äter visserligen mer än nånsing, men så fort jag känner lukt av mat så mår jag dåligt. Kan inte ta för stora tuggor för det känns som jag ska spy. skitjobbigt.
proteinpulver? tar du några stimulanter innan träning?
vissa personer känner ju "biverkningar" av stimulanter som ofta innehåller koffesin, kreatin av alla typer, L-arginin m.m, kan ju vara det.
Jag väger rätt lite runt, 56 kilo och är 170cm lång, detta är alldeles för lite enligt mig och många andra. Jag har gymmat till och från i skolan i ca 3 månader, men det var inte så seriöst.. Men nu under sommaren har jag köpt årskort på gym och börjat gymma mer seriöst, jag har märkt att jag fått mycket mer muskler osv och i början gick jag upp i vikt, men nu har jag sjunkit lite och ökar inte längre? Och en till grej, när jag drar upp tröjan och ttittar på mina armar ser dom verkligen otroligt smala ut, alltså verkligen helt otränade, men så fort jag spänner dom så ser man att jag faktiskt verkligen har muskler där haha, så hur ska man göra för att armarna ska bli större? Menar inte större muskler utan bara fetare haha? ( jag är mycket starkare i armarna än mina vänner som har betydligt större armar än mig, smala armar ser fult ut enligt mig ) Några tips på hur jag kan öka i vikt? Säg inte ät mer osv.. ge mer tips på vad jag kan köpa för tillskott osv.. tack
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
JEJE: Du är typ som mig då :) Jag har alltid varit smal, vägde lika mycket som dig för någon månad sedan men nu går jag upp varje dag. Enda jag kan tipsa om är faktiskt att äta mer och speciellt mer FRUKOST. Det var det jag slarvade med.. Jag tyckte jag åt lika mycket (om inte mer) som alla andra men jag stod still hur länge som helst. Sen när jag började äta riktig frukost (pannkakor, gröt) så började jag gå upp som fan också. Käkade inte mellanmål tidigare heller, men nu äter jag halva portioner mat (rester) som mellanmål och på nätterna käkar jag tortellini och piroger :) Gick faktiskt upp mer under tiden då jag inte drack massa proteindrycker eftersom jag då orkade äta mer mat. Proteindrycker gör bara att du känner dig uppsväld och knappt orkar käka hela portioner mat.
Okej tack Yun_DI P17 , schysst ska satsa mer på frukosten och mellan mål, har faktiskt slarvat rätt mycket med frukosten.. Ska börja med satsningen imorgon hehe! :D
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Gör det :D
theaerocrew Jo fan sen man skaffa eget place har man varit dålig på mat sidan haha ;) Men ska nog inte ta så lång tid att gå upp bara man börjar om och tränar seriöst och åker hem till mamma och äter ibland ;)
/Mvh Q
Fungerade det JEJE?
Woooh, har nyss köpt Esa pro från eiselt. Fy saatan vad det smakar äckel..
funlight funkar utmärkt för en typen. idag börjar träningen igen efter 6v uppehåll, weeeee(hm, eller inte)
Vägde 64,5 kg när jag började träna och nu efter 5 månaders träning ligger jag på 83,8! :) Käka, träna och sov!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
"Jag väger rätt lite runt, 56 kilo och är 170cm lång, (...) när jag drar upp tröjan och ttittar på mina armar ser dom verkligen otroligt smala ut," Ja, jag vet ingen männsika på 56kg som har bra armar. Elitgymnaster och brottare undantaget. Träna på bara så kommer armarna med tiden.
Yun_DI Jag håller på nu, jag återkommer om nån vecka :D
Yun_DI P17 Det är svårt för mig att ha ett schema nu under sommarlovet då jag nästan alltid vaknar runt 13.00 - 15.00 och går oftast ut efter den tiden så jag käkar typ frukost 14.00 sen lunch 17.00 sen så middag 01.00 när jag kommer hem :/ sen kanske jag äter nåt under tiden jag är ute också.. ska bli ändring så fort skolan börjar
Pastasallad Jaoo, de låter lite sjukt, men det är ju en del fett också!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
ett kilo i veckan
Jaoo, var jävligt smal innan. Är 1,80 och 63 kg är lite undervikt, så att säga.. Så, jag är jävligt nöjd iallafall :)
om man gymmar ska man börja med en bra frukost som innehåller mkt mkt mkt kolhydrater. koka havregrynsgröt på morronen och försök att äta omega 3 tabletter till varje dag 2 grr om dagen. för omega 3 gör att kroppen får lättare att ta upp proteinet man får i sig. sen nästa mål på dagen ska va lite mer protein än frukost...sen för varje måltid mer o mer protein. och innan ni går och lägger er så försök få i er en del protein..ta lite tonfisk eller liknande för när du vaknar på morgonen är du helt tom på protein, och om du då äter precis innan läggdags så blir du inte helt tom. och självklart ta nån slags proteindrink...proteinrik eller rik på kolisar..beroende på vad erat mål är. ett shake efter gymmet är ett måste då maten tar flera timmar att producera proteinet till musklerna medans i vätska går det ut direkt. lycka till boys =)
vi är överallt!
Jag är inte jättepåläst, men borde man inte lägga upp ämnesfördelningen kolhydrat/protein efter vara man lägger träningen på dagen också?
njaaee...detta som jag skrev e inte bara i tränings ögon sett utan det är hur man helst ska äta om dagarna också...
vi är överallt!